Täydellinen uskova?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 15. Syys 2014 17:17

Mikko Murpatti kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:
Itselläni herää mm. Näistä paikoista kuva, että Jumalan lapsi voisi kasvaa tässä ajassa täydellisyyteen siinä osassa, että hän on kaikkiin hyviin tekoihin täydellinen sekä näin ollen on kasvanut uskossa sellaiseen tilaan, jossa hän ei ala harjoittamaan kuoleman syntejä vaan pystyy ne kasvunsa kautta torjumaan sellaiset synnit.

Eli voiko kuitenkin olla niin, että Jumalan lapsi voi kasvaa sellaiseen täyteyteen, että hän ei enää lankea tekemään sellaisia syntejä joista on sillä synnin hetkellä tuomiona kadotus?

Mitä ajatuksia ja mietteitä teille tulee tälläisistä ajatuksista?


Käsitinkö avauksen oikein eli haluatko keskustella aiheesta saako uskovat joistakin kuoleman synneistä voiton vaiko kaikista?

Foorumin kanta on , että uskovasta ei koskaan tule tässä ajassa täysin synnitöntä, vaan jokaisella uskovalla riittää syitä jatkuvasti turvautua Jumalan armoon, sekä Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön. Näin ollen uskovasta ei tule koskaan synnitön taikka täydellinen kaikissa synneissä.

Joistakin synneistä saamme voiton ja näitä on myös kuoleman syntejä joista saamme voiton.

Kuitenkin Jumalan voimasta saamme kokoajan enemmän ja enemmän hyljätä syntejä ja saamme voiton niistä, mutta valmista meistä ei tässä ajassa tule tässä prosessissa. Eli emme tule täysin synnittömäksi.


Niin siis voiko uskova päästä kasvustaan sellaiseen täytetyteen jossa hän ei tietysti ole synnitön, mutta kuitenkin hän pääsee vapaaksi kaikista synneistä, jotka ovat kuolemaksi sekä kestämään/voittamaan myös kiusaukset, jotka voivat ajaa uskovan tekemään syntiä kuolemaksi tässä ajassa.?

Minun kantani on tässä on se, että vanhurskaasta ei voi tulla koskaan kokonaan synnitöntä muuta kuin kuoleman jälkeen, mutta esim Efesoksen kirjeessä puhutaa meistä "täydellisistä" niin haluan teidän kanssanne nyt pohtia sitä, että vaikka me emme voi tässä ajassa täydellisiksi tulla, mutta silti me olemme tai voimme olla täydellisiä jollain tapaan. Eli mikä se tapa nyt on tässä ajassa tulla täydelliseksi vaikka me emme Voikkaan tulla kokonaan täydelliseksi?
Joel.A
 

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja tanu » 15. Syys 2014 17:23

Kaikki uudestisyntyneet uskovat ovat yhtä täydellisiä Kristuksessa. Kristuksen veri on pessyt kaikki yhtä täydellisen puhtaiksi.
Eli ollaan yhtä täydellisiä kuin Kristus, Hänen kauttaan, kun Hän meissä asuu ja siksi ollaan Jumalan silmissä täydellisiä.
Mutta silti ollaan kaikki myös yhtä syntisiä ihmisinä, joka ikinen, loppuun saakka.
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 26. Loka 2017 12:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 15. Syys 2014 17:24

paa kirjoitti:Ei kai taas ketjua jossa jauhetaan synnittömyysopista? :crazy:


Toivottavasti ei ainakaan minun johdosta ellei sitten ihmiset halua väkisin ymmärtää väärin sitä mitä avauksellani hain.
Joel.A
 

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 15. Syys 2014 17:46

Juha kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.‬


Sellainen pointti tuohon, että esimerkiksi Jumalan Kansan Raamattu -käännös (http://fi.wikipedia.org/wiki/Jumalan_Kansan_Raamattu) kääntää tuon kohdan näin:

Me tiedämme, ettei kukaan Jumalasta syntynyt elä synnissä, vaan Jumalasta syntynyt valvoo itseään, eikä se Paha saa otetta häneen.

Toivo Koilon kääntämä Uusi Testamentti kääntää myös samansuuntaisesti:

Tiedämme ettei kukaan Jumalasta syntynyt harjoita syntiä, vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestään vaarin, eikä Paha käy häneen käsiksi.


Uskon, että tuon kohdan merkitys on siinä, että kukaan Jumalasta syntynyt ei HARJOITA syntiä, tee sitä säännöllisesti tai epäsäännöllisen säännöllisesti, ilman että katuu tai haluaa tehdä siitä parannuksen. Tämä on mielestäni aivan toinen asia kuin lankeaminen yksittäiseen syntiin. Syntiin lankeaminen on syntiä mikä ei ole vielä kuolemaksi. Tahallinen synnissä eläminen ja siinä rypeminen ja kieltäytyminen parannuksesta on kuolettavaa syntiä.

Eli voiko kuitenkin olla niin, että Jumalan lapsi voi kasvaa sellaiseen täyteyteen, että hän ei enää lankea tekemään sellaisia syntejä joista on sillä synnin hetkellä tuomiona kadotus?


En usko että lankeamus, oli synti sitten mikä hyvänsä, olisi vielä kuolettava. Uskon, että kun synnissä alkaa elämään ilman että haluaa tehdä parannuksen niin siinä vaiheessa se muuttuu kuolettavaksi ja ihmisen sydän paatuu eikä enää halua tehdä parannusta synnistään.


Hyviä ja uusia ajatuksia ainenkin minulle, pittääpä pureskella. :thumbup:
Joel.A
 

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 15. Syys 2014 17:56

...
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 15. Syys 2014 19:26, muokattu yhteensä 4 kertaa
Siivetön
 

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 15. Syys 2014 18:06

...
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 15. Syys 2014 19:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Siivetön
 

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 15. Syys 2014 18:20

Mitähän se sitten vaikuttaisi, jos joku kirjoittaisi ensin toisella ja sitten toisella nimimerkillä..? Jumalahan ei katso henkilöön.

Älkää välittäkö siitä, että tänään urputan vielä tavallistakin enemmän. Olen juuri flunssasta parantunut, mutta voimat ei ihan vielä riitä ystävällisyyteen :D Ja olen koko iltapäivän istunut tässä koneella tutkimukseni parissa ja aina välillä palkitsen itseni katsomalla tätä palstaa tai facebookkia :thumbup:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 15. Syys 2014 18:20

Siivetön kirjoitti:Kysyn Sinulta JoelA nyt suoraan epäilysten välttämiseksi tai toteennäyttämiseksi, kuten kysyin JoKi-nickiltäkin, että oletko Sinä joku näistä henkilöistä: Täällä aiemmin Herman nickillä kirjoittanut, tai joko Kari Lehtonen tai Miika nickillä FaithF-kirjoittava henkilö?

Toki itse päätät, haluatko vastata.


Ihan olen Joel Airaksinen ja henkilötunnukseni on.... :)

Mistä moiset epäillykset? Jos epäillyksesi on noussu tämän ketjun aloituksestani niin huomaan, että et ole ehken kovin tarkasti alotustani lukenut ja mihin asiaan olen ajatuksia myös muilta hakenut.
Joel.A
 

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 15. Syys 2014 19:12

...
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 15. Syys 2014 19:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Siivetön
 

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 15. Syys 2014 19:18

Aamu-Usva kirjoitti:Mitähän se sitten vaikuttaisi, jos joku kirjoittaisi ensin toisella ja sitten toisella nimimerkillä..? Jumalahan ei katso henkilöön.

Älkää välittäkö siitä, että tänään urputan vielä tavallistakin enemmän. Olen juuri flunssasta parantunut, mutta voimat ei ihan vielä riitä ystävällisyyteen :D Ja olen koko iltapäivän istunut tässä koneella tutkimukseni parissa ja aina välillä palkitsen itseni katsomalla tätä palstaa tai facebookkia :thumbup:


Tuossa edellä annan jonkinlaista selitystä, miksi uteliaisuuteni heräsi.

Oli yllättävää, että henkilö, jolle on juuri annettu foorumilta banni, laittaakin lähes saman tien minulle täällä foorumilla yksityisviestiä ja mielestäni näin toimivan ihmisen teot tulee tuoda julki.

Eri asia on sitten se, jos ihminen tunnustaa tekonsa, sen jälkeen lähdetään puhtaalta pöydältä, mutta jos henkilö toimii tuolla tavoin vilpillisesti ja on hetken kuluttua jälleen keskuudessamme, kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, ei sellaista mielestäni tulee ohittaa aikuisen ihmisen kohdalla vain päätä silittämällä.

Kyllä uskovaksi tunnustautuvan henkilön kohdalla ensimmäisiä ehtoja on mielestäni olla rehellinen niitä kohtaan, joiden kanssa haluaa toimia.
Siivetön
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron