Täydellinen uskova?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 18. Syys 2014 10:23

Juu näin on, että nämä 144 000 ovat Israelin sukukunnista, mutta ovatko he siis todella tahrattomia ja valheettomia? Minä ainakin uskon, että ovat niin kuin Raamattu sanoo.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Syys 2014 11:22

*
No miksi ei voi tutkia pyhitykseen tai pyhitettyihin liittyviä kohtia Raamatusta? Pyhitys = täydellisyys, eikö ole sama asia? Jumalan armosta pelastetut ovat jo pyhittyjen joukossa.

Apo 26:17 Minä pelastan sinut oman kansasi ja pakanoiden käsistä, joiden luo minä sinut lähetän.
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valoon ja Saatanan vallasta Jumalan puoleen ja uskon kautta minuun saisivat synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Syys 2014 11:36

*
Kristus asuu meissä niin silloin me Hänessä olemme täydellisiä ja silti me kasvamme täydellisyyttä kohtaan Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Eikö tämä riitä vastaukseksi? :D

2Piet. 3:18 Kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänelle kunnia nyt ja aina iankaikkisuuden päivään! Aamen.

Matt. 19 luvussa puhutaan täydellisyydestä antamisen ohessa. Kun antamisen kautta opitaan tuntemaan Jumalaa että Jumala on antelias Herra joka opettaa että on autuasta antaa kuin ottaa. Niin siinä tuntemisen ohessa ymmärretään Jumalan opetusta ja ymmärrettyään havaitaan olevansa itse matkalla täydellisyyttä kohtaan hmm... Ymmärrys lisääntyy antamisen myötä hmm... :roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 18. Syys 2014 17:11

vaisuliini kirjoitti:*
Kristus asuu meissä niin silloin me Hänessä olemme täydellisiä ja silti me kasvamme täydellisyyttä kohtaan Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Eikö tämä riitä vastaukseksi? :D


Jos olemme täydellisiä Kristuksessa niin en ymmärrä, että miksi sitten Jumala Sana kehoittaa meitä olemaan täydellisiä. Sana myös sanoo, että pyrkikäämme täydellisyyteen ja tämän kyllä ymmärrän ja sisäistän, mutta en sitä, että jos ollemme Kristuksessa täydellisiä niin Jumala siitäkin huolimatta kehoittaa meitä olemaan täydellisiä. :roll:

Eli vaikka olemme täydellisiä Kristuksessa, mutta kuitenkin vajavaisia (jln tapaa syntisiä) emmekä voi siis synnittömiksi tulla niin siitä huolimatta Jumalan sana sanoo ja ohjeistaa kaiken tämän ajatelman jälkeen vielä olemaan täydellisiä. :roll:

Eli mitä tämä täydellisyydessä oleminen tarkoittaa?
Joel.A
 

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Syys 2014 09:13

*
En minäkään ymmärrä :D mutta minulla on oma käsitys jonka mukaan Isä on täydellinen niin olkaamme myös täydellisiä. Se sanoo; 'Olkaa' Niinkuin se kehoittaa olemaan täydellinen. ----> Eli kohti täydellisyyttä päin. Niin minä näin pienellä aivolla ymmärrän että me ollaan matkalla täydellisyyteen päin. Toisaalta ymmärrän myös että Kristuksessa me olemme täydellisiä niin olkaamme täydellisiä pysymällä Hänessä. Tällainen käsitykseni minulla on... :roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Syys 2014 09:16

*
Tuli mieleen että ilman Kristusta me emme mitään saa aikaan koska Jeesus kantaa juurta ja me oksat ollaan Hänessä niin pysymällä Hänessä saamme aikaan.... Sama asia pätee täydellisyyteen.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 19. Syys 2014 09:57

Täydellisyydestä tuli mieleeni tällaisia ajatuksia.

Kristuksen tekemän työn kautta me kaikki, jotka olemme sen vastaaottaneet, olemme Jumalan edessä ja silmissä jo täydellisiä ja pyhitettyjä, mutta Raamattu kehoittaa meitä pyrkimään näihin myöskin ihmisten edessä, eli toteuttamaan täydellisyyttä ja pyhitystä arjessamme Jumalan antaman Pyhän Hengen voiman avulla. Näin minä ymmärrän tuon, että olemme jo täydellisiä ja pyhitettyjä ja siitä huolimatta Raam. kehoittaa meitä pyrkimään täydellisyyteen ja pyhitykseen.
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 19. Syys 2014 10:24, muokattu yhteensä 1 kerran
Siivetön
 

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Syys 2014 10:21

*
Samaa mieltä Siivettömän kanssa. :thumbup: Laitan ne ihanat Raamatun kohdat. Ne puolestaan puhukoon itse koska en itse osaa selittää.

Otsikko 'Kasvakaa armossa'

2Piet. 3:14 Siksi, rakkaani, kun tätä odotatte, pyrkikää siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi hänen edessään ja teillä olisi rauha.

.........♥.............♥..............♥..........

1Kor. 1:8 Hän on myös vahvistava teitä loppuun asti, niin että olette nuhteettomia Herramme Jeesukse Kristuksen päivänä. :thumbup: :clap:

Filip. 1:10 niin että voisitte tutkia, mikä on parasta, ja olisitte puhtaita ja moitteettomia Kristuksen päivään saakka,
11 täynnä vanhurskauden hedelmää, jonka Jeesus Kristus saa aikaan Jumalan kunniaksi ja ylistykseksi. :thumbup: :thumbup:

1Tess. 3:13 niin että teidän sydämenne vahvistuisivat nuhteettomiksi pyhyydessä Jumalamme ja Isämme edessä, kun Herramme Jeesus tulee kaikkien pyhiensä kanssa.

Otsikko: 'Jumalan tahdon mukainen elämä'

1Tess. 4:1 Sitten vielä, veljet! Te olette oppineet meiltä, miten teidän tulee vaeltaa ja olla Jumalalle mieleen, ja niinhän te vaellattekin. Mutta Herrassa Jeesuksessa me pyydämme ja kehotamme teitä edistymään siinä yhä enemmän.

.........♥.............♥..............♥..........

1Tess. 5:23 Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan, ja säilyköön koko teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen. RK :thumbup: :clap: :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Täydellinen uskova?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 04. Loka 2014 22:02

Olipas Markulta hyvin mielenkiintoinen opetus nuhteettomuudesta.

http://m.youtube.com/watch?v=LqQ3UfHAX10
Joel.A
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa

cron