Pysykäämme yksin Jumalan Sanassa vahvoina loppuun asti!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Pysykäämme yksin Jumalan Sanassa vahvoina loppuun asti!

ViestiKirjoittaja Siivetön » 16. Syys 2014 07:59

PSALMIT 137
1. Baabelin virtain vierillä - siellä me istuimme ja itkimme, kun
Siionia muistelimme.
2. Pajuihin, joita siellä oli, me ripustimme kanteleemme.
3. Sillä vangitsijamme vaativat meiltä siellä lauluja ja orjuuttajamme iloa: "Veisatkaa meille Siionin virsiä".
4. Kuinka me voisimme veisata Herran virsiä vieraalla maalla?
5. Jos minä unhotan sinut, Jerusalem, niin unhota sinä minun oikea käteni.
6. Tarttukoon kieleni suuni lakeen, ellen minä sinua muista, ellen pidä Jerusalemia ylimpänä ilonani.
7. Muista, Herra, Jerusalemin tuhopäivä, kosta se Edomin lapsille, jotka sanoivat: "Hajottakaa se, hajottakaa perustuksia myöten!"
8. Tytär Baabel, sinä häviön oma, autuas se, joka sinulle kostaa kaiken, minkä olet meille tehnyt!
9. Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!

Tuohan on laulu (virsi), jossa muistellaan sitä, mitä vihollinen (vangitsija) on laulun tekijälle tehnyt ja teksti on ikäänkuin katkeruuden sävyttämää koston toivomista (kosta se Edomin lapsille), mitä tulisi tehdä noille laulun tekijän vihollisille (vangitsijoille), eli ei ole Jumalan antamaa käskyä, että näin kuuluu tehdä lapsille.

Ateistit käyttävät paljon tätä Raam.kohtaa keppihevosena pyrkiessään kuvaamaan sitä, mihin kaikkeen Raamattu ihmisiä kehoittaa.
Siivetön
 

Re: Pysykäämme yksin Jumalan Sanassa vahvoina loppuun asti!

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Syys 2014 08:40

Tästä samasta psalmista on kuitenkin tehty maailman ihmisten paljon kuuntelema biisi: https://www.youtube.com/watch?v=vYK9iCRb7S4
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Pysykäämme yksin Jumalan Sanassa vahvoina loppuun asti!

ViestiKirjoittaja Siivetön » 16. Syys 2014 09:08

Löysin arkistoistani tällaisen määritelmän Psalmeista ja tätä yritin tuossa edellä jo tuoda esille:

"Psalmi 72 loppuu sanoihin: "Daavidin, Iisain pojan, rukoukset päättyvät." (Ps. 72:20) Rukous-sana (hepr. תְּפִלָּה tefillā́) kertoo myös keskeisen Psalmien kirjan tehtävän: se on rukouskirja. Se antaa Jumalan lapselle sanat, joilla ilmaista peittelemättä ja kaunistelematta niin sydämen syvin epätoivo, masennus, katkeruus, viha, pelko ja katumus kuin toivo, ilo, kiitos ja ylistyskin."

Joku on joskus maininnut siitä, miten viisaasti esim. Daavid toimi ahdistuksissaan, eli hän purki kaiken Jumalalle, niin epätoivonsa, masennuksensa, ketkeruutensa, vihansa, pelkonsa, kuin myöskin kattumuksensa, toivonsa, ilonsa, kiitoksensa ja ylistyksensä.

Tämä mahdollisuus olisi meilläkin, vaikka me niin usein kuitenkin puramme tuon kaiken toinen toistemme päälle ja aiheutamme näin loukkaantumisia ja ongemia ihmissuhteisiimme.
Siivetön
 

Re: Pysykäämme yksin Jumalan Sanassa vahvoina loppuun asti!

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Syys 2014 09:32

Juha kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Tuossa fb:ssa eräs uskonsisar kirjoitti tosi hyvin niin haluan poimia tänne kans.

'Parantumiset ja muut ihmeet, niitä ei pitäisi korottaa vaan aina Jeesusta Kristusta, joka on ihmisen synnit sovittanut ja tahtoo jokaisen pienen ihmisen rinnalla kulkea. Ei kannata koskaan juosta kenenkään ihmeidentekijöiden perässä vaan ihan tavalliseen seurakuntaan menmä rukoiltavaksi jos on tarvetta. Jumala vaikuttaa kaikkialla missä evankeliumia julistetaan.' :thumbup:


Hyvä muistaa. Jumalan Henki vaikuttaa jokaisessa uskovassa. Eivät parantumiset ole näiden suurten amerikoista tulleiden nimien yksinoikeus.


Joo minä huomasin että Raamattu puhuu lopunajan eksyttäjistä eli lopunaikana nousee vääriä profeettoja ja vääriä kristuksia jotka tulevat eksyttämään Jeesuksen nimessä ja tekemään tunnustekoja saatanan voimassa. niin se pani miettimään eikö ole niitä joita Jumala tulee käyttämään lopunaikana. Ei varmaan vaan että Jumala nostaa tavallisia uskonveljiä ja uskonsisaria paikallisseurakunnista parantaakseen sairaita eikä Jumala nosta toisen maan puolelta lähettääkseen ympäri maailmaa, se välttää perään juoksemista mitä Jeesus varoitti.

Luuk. 17: 23 Teille sanotaan: 'Hän on tuolla' tai 'Hän on täällä.' Älkää lähtekö minnekään älkääkä juosko kenenkään perässä. RK
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 16. Syys 2014 09:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Pysykäämme yksin Jumalan Sanassa vahvoina loppuun asti!

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Syys 2014 09:39

*
Aamu-Usva, en kohdistanut ihmisiin vaan saatanaan jonka voimassa eksyttäjät tulevat eksyttämään Jeesuksen nimessä. Mitä VT:n epäjumaliin ja jumaliin tulee, minä käytin niitä vertauskuvina saatanaan, jonka voimassa tekee tunnustekoja ja ihmeitä eksyttääkseen ihmisiä. Eksyttäjiä ei kivitetä, vaan heitä tulee armahtaa kuten sinä sanoit muttei heidän hajaannuksille pidä antaa tukea. :angel:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Pysykäämme yksin Jumalan Sanassa vahvoina loppuun asti!

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Syys 2014 13:37

*
Jeesuksen lähetyskäsky jäi kans miettimään. Löysin yhden kohdan jossa Jeesus kyllä lähettää profeettoja. Myös viisaita miehiä ja kirjanoppineita Jeesus lähettää. Mietin mitä on kirjanoppinut... :shock: :roll: :?: Mutta pari kohdan mukaan Jeesus lähettää kaikkialle maailmaan ja myös lähettää meidät kuin lampaat susien keskelle niin Jeesus sanoi; 'Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset.' Näköjään ei uskovien kokouksiin asti vaan ulkomaailmaan asti hmm... :shock: :roll: :?:

Matt. 23:34 Katso, minä lähetän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja kirjanoppineita. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia te ruoskitte synagogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin. RK.


Mark. 16:15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille.

17 Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18 nostavat käsin käärmeitä. Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi."

Matt. 10:16 "Minä lähetän teidät niin kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset.
17 Varokaa ihmisiä, sillä he luovuttavat teidät oikeuden eteen ja ruoskivat teitä synagogissaan.
18 Minun takiani teidät viedään maaherrojen ja kuninkaiden eteen todistukseksi heille ja pakanoille.

19 Mutta kun teidät viedään oikeuteen, älkää olko huolissanne siitä, miten tai mitä puhuisitte. Teille annetaan sillä hetkellä se, mitä teidän tulee puhua.
20 Te ette itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä. :clap:
21 Veli luovuttaa veljensä ja isä lapsensa kuolemaan. Lapset nousevat vanhempiaan vastaan ja tuottavat heille kuoleman.

22 Kaikki tulevat vihaamaan teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu.
23 Kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen. Totisesti minä sanon teille: te ette ehdi käydä kaikissa Israelin kaupungeissa, ennen kuin Ihmisen Poika tulee.
24 Ei opetuslapsi ole opettajaansa ylempi eikä palvelija isäntäänsä. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Pysykäämme yksin Jumalan Sanassa vahvoina loppuun asti!

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Syys 2014 13:42

*
Eikö kirjanoppinut ole tätä mitä tarkoittaa? :roll: :?:

Luuk. 6:40 Ei oppilas ole opettajaansa parempi, mutta kaiken opittuaan jokainen on niin kuin opettajansa. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Pysykäämme yksin Jumalan Sanassa vahvoina loppuun asti!

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Syys 2014 14:10

*
Myös jäi miettimään äkkirikastuneet julistajat... Pitäisikö huolestua jos havaitaan julistajan äkkirikastuvan?!?! Löysin tosi hyvät kohdat joita haluaisin laittaa tänne kans. Kannattaisi lukea huolellisesti ne kohdat. Niiden kohtien avulla voi kai verrata ja huomata mitä on eroa äkkirikastuneiden julistajien ja Kristuksen evankeliumin palvelijoiden väliltä.

1 Kor. 9:11 Jos me olemme kylväneet teihin hengellistä hyvää, olisiko liikaa, jos niittäisimme teiltä aineellista hyvää?
12 Jos muilla on tällainen oikeus teihin, eikö paljon enemmän meillä? Me emme kuitenkaan ole käyttäneet hyväksemme tätä oikeutta vaan kestämme kaiken, jotta emme panisi mitään estettä Kristuksen evankeliumille.

13 Ettekö tiedä, että ne, jotka hoitavat pyhiä toimia, saavat elantonsa pyhäköstä ja ne, jotka toimivat uhrialttarin äärellä, saavat osansa alttarin uhreista.
14 Samoin Herra on säätänyt, että evankeliumin julistajien tulee saada elantonsa evankeliumista.
15 Mutta minä en ole käyttänyt hyväkseni yhtäkään näistä oikeuksistani. En kirjoitakaan tätä siksi, että niitä minuun sovellettaisiin. Mieluummin kuolen, kuin että joku tekisi tyhjäksi tämän kerskaukseni.

16 Siitä, että julistan evankeliumia, minulla ei ole kerskailemista. Minun on pakko tehdä niin. Voi minua, etten evankeliumia julista!
17 Jos teen siitä vapaasta tahdostani, minulla on siitä palkka. Jos taas en tee sitä vapaasta tahdostani, minulle on silti uskottu tämä tehtävä.
18 Mikä siis on palkkani? Se, että evankeliumia julistaessani teen sen ilmaiseksi enkä käytä hyväkseni evankeliumin minulle antamia oikeuksia.

19 Vaikka olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi voittaakseni mahdollisimman monia. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Pysykäämme yksin Jumalan Sanassa vahvoina loppuun asti!

ViestiKirjoittaja JHK » 16. Syys 2014 14:31

Juha kirjoitti:
Puhutko tästä kohdasta?:

Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon! (Ps. 137:9)

Tuossa kohdassa ei ole kysymys Jumalan käskystä, vaan:

http://raapustus.net/?id=115 kirjoitti:
Jakeessa ei edelleenkään ole kysymys nautinnosta, vaan oikeudenmukaisuuden toivomisesta. Babylonille, jonka armeijat olivat julmasti murskanneet juutalaislapset kallioon ja samalla pilkanneet Israelin Jumalaa, toivotetaan samaa kohtaloa. (Huomaa, että katkelma on ihmisen tunteenpurkaus Jumalan edessä, ei Jumalan kehotus tehdä muukalaismuksuista muusia.)



Joissain piireissä tämä tulkittaisiin Jumalan Sanan kyseenalaistamiseksi ;)
Jakeen taustalla on pradigma "silmä silmästä, hammas hampaasta". Sanat lausuva henkilö toivoo että oikeus tapahtuisi, ja Baabel saisi samalla mitalla takaisin. Ja se olisi toki oikeutta, ei siinä mitään. Mutta Jumala armahtaa myöskin pahoja ihmisiä. Jos Herra tappaisi kaikki Baabelin sylilapset, olisi hänellä toki siihenkin oikeus. Herra on kuitenkin armollinen.
JHK
 

Re: Pysykäämme yksin Jumalan Sanassa vahvoina loppuun asti!

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Syys 2014 15:38

vaisuliini kirjoitti:*
Jeesuksen lähetyskäsky jäi kans miettimään. Löysin yhden kohdan jossa Jeesus kyllä lähettää profeettoja. Myös viisaita miehiä ja kirjanoppineita Jeesus lähettää. Mietin mitä on kirjanoppinut... :shock: :roll: :?: Mutta pari kohdan mukaan Jeesus lähettää kaikkialle maailmaan ja myös lähettää meidät kuin lampaat susien keskelle niin Jeesus sanoi; 'Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset.' Näköjään ei uskovien kokouksiin asti vaan ulkomaailmaan asti hmm... :shock: :roll: :?:

Matt. 23:34 Katso, minä lähetän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja kirjanoppineita. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia te ruoskitte synagogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin. RK.


Niistä profeetoista... Jeesus lähettää heidät sinne että heidän kautta seurakunta rakentuu. Ja niistä viisaista miehistä vielä... Varmaan Sanan opettamisen pariin Jeesus heidät lähettää... Kysyn mihin tehtävään Jeesus lähettää kirjanoppineita? Ne on siis miehiä vai? Kiinnostaisi tietää kans. :)

1 Kor. 14:4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
5 Tahtoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin tahtoisin teidän profetoivan. Profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.

22 Kielet eivät siis ole merkki uskoville vaan niille, jotka eivät usko. Profetoiminen taas ei ole merkki niille, jotka eivät usko, vaan uskoville. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron