Pysykäämme yksin Jumalan Sanassa vahvoina loppuun asti!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Pysykäämme yksin Jumalan Sanassa vahvoina loppuun asti!

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Syys 2014 13:21

*
Raamatun mukaan lopunaikana uskovien keskellä hajaannus ensin alkaa. Yhtäkkiä uskova kääntyy pois meistä ja uskoo siihen harhaoppiin joka on vasten Raamatun totuutta. Mikä olisi paras lääke suojellaakseen niiltä harhaopeilta joita antikristus tuo salaperäisesti ja salakavalasti levittäen uskovien keskellä? Sananlaskujen mukaan Sana on se lääke. Sana on tosi. Sana on Jumala. Se on kaikesta parhain lääke vasten sitä hajaannusta.

Älkäämme nojautuko omaan ymmärrykseen vaan turvautukaamme yksin Jumalan Sanaan pitäen kiinni Sanasta vaikka hampain ja kynsin loppuun asti, pelastumme. Pysykäämme vahvoina loppuun asti, me pelastumme. Jeesus on luvannut pysyä kanssamme loppuun asti. Se on rohkaistava lupaus Jeesukselta. Jos törmätään harhaoppiin niin VT:n mukaan Jumala sanoi tutkimaan, tiedustelemaan ja kysymään asiasta tarkoin, siitä minä sain sellaisen kuvan että tulee koetella ensin Jumalan Sanalla tutkien, tiedustellen ja kysellen... Siinä samassa luvussa sanotaan että on surmattava miekalla jos tuo jotain muita jumalia. Minä sain sellaisen kuvan että miekka on Jumalan Sana jolla oikaisemme tiemme suoraan Sanan ohessa, ohjaten muita sille oikealle uskontielle.

Psalmin mukaan Sana on jalkain lamppu joka näyttää valoa sille uskontielle ja meidän jaloillemme kans ettemme kompastele kiviin ja se Sana vie perille Taivaallisen Isän luokse. Myös Raamatun mukaan tie on suora ja tasainen vanhurskaille. Eli meillä ei ole mitään ongelmaa jos pysymme yksin Jumalan Sanassa eli sillä suoralla ja tasaisella tiellä.

Meillä oli ja on yhä se Jumalan luottamus jonka ohessa Jeesus on luvannut meille silloin kun me uskoontultuamme tulimme Kristuksesta osallisiksi. Niin pysykäämme yksin samassa luottamuksessa vahvoina loppuun asti. Jeesus ei petä meitä eikä Hänen luottamus petä meitä. Olkaamme turvallisella mielellä ~ pysymällä yksin Jumalan Sanassa. Kehottakaamme toisiamme jokapäivä lähestyen tuota Kristuksen päivää ettei meidän sydän alkais paatua.

1Joh. 2:18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.

5Moos. 13:14 on keskuudestanne lähtenyt kelvottomia miehiä, jotka johtavat harhaan kaupunkinsa asukkaita sanomalla: 'Ryhtykäämme palvelemaan muita jumalia', jumalia, joita te ette tunne,

15 niin tutki, tiedustele ja kysele asiasta tarkoin. Jos on varmasti totta, että sellainen iljettävä teko on tehty teidän keskuudessanne,

16 sinun on surmattava tuon kaupungin asukkaat miekalla. Vihkikää kaupunki tuhon omaksi ja kaikki, mitä siinä on. Tappakaa sen eläimetkin miekalla. RK

Miekka---> Hengen miekka, Sana on miekka.

Hepr. 4:12 Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka. Se tunkee läpi, kunnes erottaa sielun ja hengen, nivelet ja ytimet ja tuomitsee sydämen ajatukset ja aikeet. RK

Hepr. 3:13 Kehottakaa sen sijaan toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan "tänä päivänä", ettei kukaan teistä synnin pettämänä paatuisi.
14 Mehän olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme loppuun asti vahvoina siinä luottamuksessa, joka meillä alussa oli. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Pysykäämme yksin Jumalan Sanassa vahvoina loppuun asti!

ViestiKirjoittaja JHK » 12. Syys 2014 13:45

Vaan entäpä jos meidän tulkintamme sanasta perustuukin omaan ymmärrykseemme, olemmeko me silloin sanan varassa, vai jonkin muun varassa? Eikö moni harhaopettaja pidä tiukasti kiinni siitä, mitä hän on raamatustaan ymmärtänyt, mutta kuitenkin vastoin totuutta?

Mitä tapahtuu, kun minun sanan totuuteni onkin toinen kuin sinun sanan totuutesi?
JHK
 

Re: Pysykäämme yksin Jumalan Sanassa vahvoina loppuun asti!

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Syys 2014 14:17

*
Kyllä Jumala ilmoittaa asiaa nöyrille. Olin pitkään väärässä luulossa ja luulin että yksi kaste (vauvakaste) riittää ja pidin siitä kiinni ajatellen; 'yksi kaste' mitä Raamattu minulle opetti'. Mutta Jumala ilmoitti asian ja kutsui minut konkreettisesti kasteelle. Jos en olisi nöyrä, varmaan tänäkin päivänä olisin vielä väärässä luulossa vauvakasteen suht kanssa. Nöyrille Jumala antaa armoa eli Sanaa kohtaan tarvitaan tervettä nöyryyttä koska Jumala johdattaa vain nöyriä ~ kaikkeen totuuteen, antaakseen ymmärrystä kaikkeen totuuteen mitä Sana opettaa.

Pyhä Henki avaa Sanansa meille ja antaa meille ymmärrystä kaikkeen, ennemmin tai myöhemmin kun me rukoillen luemme Raamattua ja pyydämme Ylhäältä lisää ymmärrystä Sanaa kohtaan. Jumalalla on oma aikataulu avaakseen Sanansa meille jokos enemmin tai myöhemmin vaikka me ollaan samalla viivalla.

Fil. 3:15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.

Jaak. 4:6 Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon."

Joh. 16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

2Tim. 2:7 Tarkkaa, mitä sanon; Herra on antava sinulle ymmärrystä kaikkeen.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Pysykäämme yksin Jumalan Sanassa vahvoina loppuun asti!

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Syys 2014 15:35

Itse suojaudun harhaopeilta niin , etten yksinkertaisesti ota opetusta vastaan kuin aivan muutamilta henkilöiltä satunnaisesti ja heidänkin opetuksensa koetten .

Usein olen pitkiä aikoja niin , etten lue kuin itsenäisesti Raamattu luottaen siihen, että Jumala avaa ne asiat jotka minulle kuuluu ja mitkä tässä uskoniässä kykenen ymmärtämään ja uskomaan.

Näin koitan varmistaa, että saisin semmoista opetusta Jumalalta mikä olisi juuri minun uskonkasvuuni ja elämäntilanteeseeni parasta mahdollista.

Jos luen ympäri nettiä ja youtubeja kaikenmaailman kirjoituksia niin aikani menee asioissa jotka voivat olla minulle liian vahvaa ruokaa henkisesti, taikka Jumala ei koe hyväksi avata niitä taikka ne voivat myös olla harhaoppia taikka jonkun lihassa kirjoittamia, on todennäköistä löytää vääriä kirjoituksia taikka eksytyksiä kun lukee pitkin nettiä.

Sitäpaitsi koettelu on kovaa ja aikaavievää työtä, kun vielä luin paljon netistä tavaraa niin totuus oli , että luin pitkän kirjoituksen ja imin siitä sanotaanko nyt 8-opetusta ja asiaa. Ehkä noin 2-4 maksimissaan ymmärsin koetella ja muut solahtivat kuuppaan ikäänkuin huomaamattani.

En siis tiedostanut jotain kohtaa opetuksesksi jota koetella vaan vaikkapa toteamukseksi, kysymykseksi ajatukseksi , yhteenvedoksi naamioituneena asioita livahti "tutkan" ohitse.

Toki voin ymmärtää itsenäisessäkin Raamatun opiskelussa väärin asioita ja usein käy niin että Herra ei avaa ja en ymmärrä, mutta ainakaan Raamatunsivuilta ei kukaan taivuttele niitä opetuksia ja sanoja niin kuin väärät opettjat ja harhaopin tuojat tekevät.

Pyydän ettei kukaan loukkaannu, sillä kukin tehköön mitä parhaaksi kokee, mutta itse koen turvalliseksi toimia näin tässä vaiheessa uskonelämääni ja hyvin on toiminut, siitä kiitos Herralle.

Mielummin opin 3 - Jumalan puhdasta ja hyvää opetusta vuodessa, jotka sopivat elämän ja uskon vaiheeseeni ja tulevat Herran kädestä ja ovat elämäksi , kuin oppisin 28 -opetusta viikossa, joista 10 väärää 15 en ymmärrä ja 3 ymmärrän väärin :D .
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Pysykäämme yksin Jumalan Sanassa vahvoina loppuun asti!

ViestiKirjoittaja JHK » 12. Syys 2014 15:42

Syvästi viisaita sanoja Mikolta :clap:
JHK
 

Re: Pysykäämme yksin Jumalan Sanassa vahvoina loppuun asti!

ViestiKirjoittaja PetriFB » 12. Syys 2014 15:43

Mikko Murpatti kirjoitti:Itse suojaudun harhaopeilta niin , etten yksinkertaisesti ota opetusta vastaan kuin aivan muutamilta henkilöiltä satunnaisesti ja heidänkin opetuksensa koetten .

Usein olen pitkiä aikoja niin , etten lue kuin itsenäisesti Raamattu luottaen siihen, että Jumala avaa ne asiat jotka minulle kuuluu ja mitkä tässä uskoniässä kykenen ymmärtämään ja uskomaan.

Näin koitan varmistaa, että saisin semmoista opetusta Jumalalta mikä olisi juuri minun uskonkasvuuni ja elämäntilanteeseeni parasta mahdollista.

Jos luen ympäri nettiä ja youtubeja kaikenmaailman kirjoituksia niin aikani menee asioissa jotka voivat olla minulle liian vahvaa ruokaa henkisesti, taikka Jumala ei koe hyväksi avata niitä taikka ne voivat myös olla harhaoppia taikka jonkun lihassa kirjoittamia, on todennäköistä löytää vääriä kirjoituksia taikka eksytyksiä kun lukee pitkin nettiä.

Sitäpaitsi koettelu on kovaa ja aikaavievää työtä, kun vielä luin paljon netistä tavaraa niin totuus oli , että luin pitkän kirjoituksen ja imin siitä sanotaanko nyt 8-opetusta ja asiaa. Ehkä noin 2-4 maksimissaan ymmärsin koetella ja muut solahtivat kuuppaan ikäänkuin huomaamattani.

En siis tiedostanut jotain kohtaa opetuksesksi jota koetella vaan vaikkapa toteamukseksi, kysymykseksi ajatukseksi , yhteenvedoksi naamioituneena asioita livahti "tutkan" ohitse.

Toki voin ymmärtää itsenäisessäkin Raamatun opiskelussa väärin asioita ja usein käy niin että Herra ei avaa ja en ymmärrä, mutta ainakaan Raamatunsivuilta ei kukaan taivuttele niitä opetuksia ja sanoja niin kuin väärät opettjat ja harhaopin tuojat tekevät.

Pyydän ettei kukaan loukkaannu, sillä kukin tehköön mitä parhaaksi kokee, mutta itse koen turvalliseksi toimia näin tässä vaiheessa uskonelämääni ja hyvin on toiminut, siitä kiitos Herralle.

Mielummin opin 3 - Jumalan puhdasta ja hyvää opetusta vuodessa, jotka sopivat elämän ja uskon vaiheeseeni ja tulevat Herran kädestä ja ovat elämäksi , kuin oppisin 28 -opetusta viikossa, joista 10 väärää 15 en ymmärrä ja 3 ymmärrän väärin :D .


Tosi hyvin toimit. Aika lailla samoin toimin itsekin.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Pysykäämme yksin Jumalan Sanassa vahvoina loppuun asti!

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 12. Syys 2014 16:49

Jos kaikki uskoo mitä netissä on eri sivustoilla niin ...sekaisin on äkkiä ku entisen mummon käkikello .Siellä on netti pullollaan vaikka minkälaista viheltäjää ja kun lukee tai kuuntelee niin puistattaa ja kylmätväreet kulkee ku harhaa harhanperään tulee.
Perusasiat Raamatussa on niin selvät ja helpot ,että ne pitäen hyvä tulee ja Rukouksella siivittäen hyvään Totuuden oppiin pääsee ja se riittää.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Pysykäämme yksin Jumalan Sanassa vahvoina loppuun asti!

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Syys 2014 10:07

*
:thumbup:

No ne lopunajan eksyttäjät nyt mietityttää. Emme saisi puolustaa heitä tai pitää heidän hajaannuksista kiinni mitkä ovat vasten Jumalan Sanan totuutta. VT:n mukaan Jumala käski tuhoamaan epäjumalat ja myös Jumala varoitti sanoen: 'Älkää säälikö niitä älkääkä palvoko vieraita jumalia, ettette joutuisi niiden pauloihin'.

Se tarkoittaa samaa ettei meidän pitäisi katsoa henkilöön käyttäen myötätuntoa häntä kohtaan koska voi joutua pauloihin jos tuntee myötätuntoa häntä kohtaan vaan siihen että toimiiko hän Sanan mukaisesti ja onko hän Jumalan asialla, koetellen Jumalan Sanalla eikä se tarkoita toisten tuomitsemista eikä otsan leimaamista vaan että se on meidän omaksi turvaksi katsomatta henkilöön.

Jeesus myös varoitti sanoen; 'Varokaa, Minun nimessä he eksyttävät teitä'. Se tarkoittaa että monet tulevat Jeesuksen nimessä eksyttämään meitä. He osaavat ajaa ulos riivaajia, parantaa sairaita ja tehdä ihmetekoja. Olkaamme varuillamme pysymällä yksin Jumalan Sanassa, niin totisesti me ollaan opetuslapsia. Opetuslapseus tarkoittaa että pysytään Jumalan Sanassa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Pysykäämme yksin Jumalan Sanassa vahvoina loppuun asti!

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 14. Syys 2014 17:30

Minusta myötätunto on erittäin tärkeä säilyttää tilanteessa kuin tilanteessa.
Luen juuri Viktor Franklin kirjaa Ihmisyyden rajalla. Hän kertoo kirjassa kokemuksistaan keskitysleirillä. :cry: Minusta myötätunnosta eli empatiasta luopuminen on ihmisyyden rajan ylittämistä. Empatian puute on erittäin vakava ongelma ja voi aiheuttaa toisille ihmisille paljon kärsimystä ja kaikkea pahaa. Jos ei tunne myötätuntoa jotain vaikkapa Stubbia kohtaan median höykyttäessä häntä, niinon jo astunut askeleen pahuuden suuntaan. Pahojakin kohtaan pitää kyetä tuntemaan myötätuntoa ja rakastamaan heitä ja toivomaan heille kaikkea hyvää.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Pysykäämme yksin Jumalan Sanassa vahvoina loppuun asti!

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Syys 2014 19:38

*
Ehkä minä selitin huonosti koska mietin eikö sääli ole sama asia kuin myötätunto?!? :roll: VT:n mukaan Jumala sanoi; 'Älkää antako armoa epäjumalille'. Se tarkoittaa että säälimällä voi antaa pikkusormen, kohta se viepi koko käden. Niin siinä on jotain varoitukseksi meille. Raamatun tuntemus auttaa eksyttäjien tunnistamisessa kans. VT:ssa ja UT:ssa on paljon yhteisiä opetuksia, mitä epäjumaliin tulee, varmaan tarkoittaa samaa että voi verrata eksyttäjiin kans kun siinä Jumala sanoi; 'älä heitä sääli. Älä myöskään palvele heidän jumaliansa, sillä se tulee sinulle paulaksi'.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa