Professori vertaa lääketeollisuutta rikollisuuteen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Professori vertaa lääketeollisuutta rikollisuuteen

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 09. Loka 2014 19:43

Laitoin tuonne psykologia juttuun tuosta kilpirauhasasiasta. Oletteko miettineet koskaan mitä mahtoi, tsernobyli tehdä suomalaisille? Miksiköhän siitä ei enää puhuta, vaikka silloin laskettiin sen tuomia seuraamuksia tulevaisuudessa.

Esim. kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa masennusta, ahdistuneisuutta, voimattomuutta, syvää väsymystä, korkeaa tai matalaa verenpainetta, korkeita kolestroliarvoja, ylipainoa, unettomuutta, aloitekyvyttömyyttä, ihottumia, lihaskipuja, päänsäsrkyä, vapinaa ym. ym.

Suomessa syödään masennuslääkkeitä ihan hurjia määriä ja käytetään psykiatrisia palveluja, mietin moniko paranisi halvalla kilpirauhashormonilääkkeellä. Ja miettikää noihin muihin vaivoihin kaikkiin eri lääkitykset. Siitä tulee paljon rahaa lääkefirmoille.

Minusta tuntuu, että tuolla kävyllä ihmisten kaulassa tehdään suurta bisnestä suomessa. :shock:

Olen rukoillut, että Jeesus alkaisi parantamaan sairaita joka puolella maassamme. Missä meidän armolahjat ovat?
Isoäiti
 

Re: Professori vertaa lääketeollisuutta rikollisuuteen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Loka 2014 21:22

Isoäiti kirjoitti:Olen rukoillut, että Jeesus alkaisi parantamaan sairaita joka puolella maassamme. Missä meidän armolahjat ovat?


Minua kans vaivaa se sama juttu. Luin Raamattua niin yksi kohta pisti simmuun ja aloin itse ahdistua. Siinä kohdassa sanotaan ettei meiltä armolahjat tule puuttumaan Jeesuksen tulemukseen asti. Nyt en löytänyt sen kohdan Raamatusta enkä muista missä kohdassa se oli. Mutta viime vuonna eli kesällä ohjasin erästä uskonsiskoa oikeaan suuntaan kun hän meinasi järjestää viikonloppuleirin Vammalan Betaniassa. Hän eksyi uskomaan sukukirouksen opetukseen. Olin häntä kohtaan maltillinen ja selitin hänelle ohjaamalla oikeaan suuntaan. Hän ei näyttänyt myöntävän erehtyneensä eikä myös kieltänyt oman erehdyksen.

Siten menin autoon ja yhtäkkiä täytyin selvästi Pyhällä Hengellä varpaisiin asti. Niin siten tajusin palvelleeni häntä sillä armolahjalla ja tajusin myös että jos minä en ole yhtään seurakunnan yhteydessä niin armolahjat jää käyttämättä. Jos olen seurakunnan yhteydessä niin armolahjat alkaa virittää palavasti. Mutta ahdistuin lukiessani yhtä kohtaa koska en ole enää seurakunnan yhteydessä että voisin virittää armolahjat palavasti Jeesuksen tulemukseen asti eikä minulta mitään puuttuisi. Se asia minua ahdistaa. Niin miksi nykyään armolahjat ei näytä toimivan? Raamattu pitää seurakunnan yhteyttä tärkeänä asiana mutta en vielä löytänyt Raamattuun pohjautuvan seurakunnan ja ahdistaa vielä... :roll: :(
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 09. Loka 2014 21:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Professori vertaa lääketeollisuutta rikollisuuteen

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 09. Loka 2014 21:26

Sukukirouksen opetus..?

Mutta tässä varmaankin tarkoittamasi Raamatun kohta: "Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan armosta, joka on annettu teille Kristuksessa Jeesuksessa, että kaikessa olette rikastuneet hänessä, kaikessa puheessa ja kaikessa tiedossa, sen mukaan kuin todistus Kristuksesta on teissä vahvistettu, niin ettei teiltä mitään puutu missään armolahjassa, teidän odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestystä (1.Kor.1:4-7)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Professori vertaa lääketeollisuutta rikollisuuteen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Loka 2014 21:29

Aamu-Usva kirjoitti:Sukukirouksen opetus..?

Mutta tässä varmaankin tarkoittamasi Raamatun kohta: "Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan armosta, joka on annettu teille Kristuksessa Jeesuksessa, että kaikessa olette rikastuneet hänessä, kaikessa puheessa ja kaikessa tiedossa, sen mukaan kuin todistus Kristuksesta on teissä vahvistettu, niin ettei teiltä mitään puutu missään armolahjassa, teidän odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestystä (1.Kor.1:4-7)."


Kiitos Aamu-Usva, aivan tarkoitan kans. Sori keskitytään vain armolahjoihin jookos? :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Professori vertaa lääketeollisuutta rikollisuuteen

ViestiKirjoittaja Ariel » 13. Helmi 2019 22:55

Vanha ketju mutta vieläkin ajankohtainen.

Suurin osa ihmisistä ei tiedä yhtään miten psyykelääkkeet toimii. Ajatellaan lapsellisesti että ne ovat jotain taikapillereitä jotka ihmeellisesti saavat onnen tuntemuksia aikaan.

Oikeasti ne toimii tavallaan huijaamalla elimistöä. Selitän tässä asian yksinkertaisestettuna niin että sen voi kaikki ymmärtää. Aivoissa on serotoniini-nimistä ainetta joka saa aikaan onnellisuuden tunnetta. Masennus ym johtuu siitä että elimistö ei tuota tarpeeksi serotoniinia.

Masennuslääkkeet eivät saa aikaan enempää serotoniinia, vaan ne vaikuttavat sillä tavalla että aivoissa oleva vähäinen määrä serotoniinia ei pääse poistumaan sieltä. Luontaisesti serotoniini poistuu ja elimistö tuottaa uutta jatkuvasti tilalle.

Kun serotoniini ei pääse poistumaan, vaan jää ikäänkuin ”palloilemaan” niin aivot luulevat että sitä on enemmän kuin sitä oikeasti on. Näin syntyy hetkellinen hyvän olon tunne.

Mutta pidemmän päälle tämä ”huijaus” vaikuttaa niin, että elimistö sopeutuu tuohon tilaan ja vähitellen tuottaa yhä vähemmän serotoniinia.

Eli tästä syystä masennuslääkkeet vaikuttavat aluksi siltä että ne auttavat ja ”parantavat masennuksen”, mutta todellisuudessa ne vähitellen tekevät petollisten tuntemusten peitossa tuhoa. Ja mitä kauemmin niihin turvataan, sitä vaikeammaksi tulee todellisesti parantaa masennus.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel
 
Viestit: 149
Liittynyt: 03. Maalis 2018 22:17

Re: Professori vertaa lääketeollisuutta rikollisuuteen

ViestiKirjoittaja Jansku » 14. Helmi 2019 00:11

Ariel kirjoitti:Vanha ketju mutta vieläkin ajankohtainen.

Suurin osa ihmisistä ei tiedä yhtään miten psyykelääkkeet toimii. Ajatellaan lapsellisesti että ne ovat jotain taikapillereitä jotka ihmeellisesti saavat onnen tuntemuksia aikaan.

Oikeasti ne toimii tavallaan huijaamalla elimistöä. Selitän tässä asian yksinkertaisestettuna niin että sen voi kaikki ymmärtää. Aivoissa on serotoniini-nimistä ainetta joka saa aikaan onnellisuuden tunnetta. Masennus ym johtuu siitä että elimistö ei tuota tarpeeksi serotoniinia.

Masennuslääkkeet eivät saa aikaan enempää serotoniinia, vaan ne vaikuttavat sillä tavalla että aivoissa oleva vähäinen määrä serotoniinia ei pääse poistumaan sieltä. Luontaisesti serotoniini poistuu ja elimistö tuottaa uutta jatkuvasti tilalle.

Kun serotoniini ei pääse poistumaan, vaan jää ikäänkuin ”palloilemaan” niin aivot luulevat että sitä on enemmän kuin sitä oikeasti on. Näin syntyy hetkellinen hyvän olon tunne.

Mutta pidemmän päälle tämä ”huijaus” vaikuttaa niin, että elimistö sopeutuu tuohon tilaan ja vähitellen tuottaa yhä vähemmän serotoniinia.

Eli tästä syystä masennuslääkkeet vaikuttavat aluksi siltä että ne auttavat ja ”parantavat masennuksen”, mutta todellisuudessa ne vähitellen tekevät petollisten tuntemusten peitossa tuhoa. Ja mitä kauemmin niihin turvataan, sitä vaikeammaksi tulee todellisesti parantaa masennus.


Juurikin noin se menee...

mulla kokemusta useasta psyyke ja ssri lääkeestä.olen yli 4vuotta ollut vierottuuneena näistä.en käytä mitään lääkettä.(särkylääkettä vain tarvittaessa)

Voin myös sanoa että nämä pillerit ottaa todellakin vallan aivoista.kun aloitat niistä vierottautumisen se ei tule olemaan helppo tie.voisin melkein verrata sitä helvettiin joutumisella vaikka en edes tiedä minkälainen paikka se on enkä haluakkaan tietää kun Haluan seurata Herraa Jeesusta.Aamen.

Mutta toivotan kaikille jotka yrittävät päästä psyyke tai mieliala lääkkeistä eroon siunausta ja voimia siihen taisteluun.Kyllä Jeesus auttaa kun vaan pysyy hänen turvassaan eikä lähde uskomaan mitään ihmisiä/parantajia.

Kiitos ja siunausta
Janne K
Jansku
 
Viestit: 40
Liittynyt: 15. Marras 2013 14:13

Re: Professori vertaa lääketeollisuutta rikollisuuteen

ViestiKirjoittaja Linnea » 06. Touko 2019 12:44

"Lääkeyhtiön johtajalle tuomio USA:n opioidikriisistä - lahjoi lääkäreitä määräämään opiaatteja":

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a12 ... jI2siHGA0s
Linnea
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28. Syys 2017 15:48

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa

cron