Ylläpidon tiedotteita

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Foorumin linja harhaoppeihin muuttuu

ViestiKirjoittaja systeri » 25. Huhti 2015 09:43

Mikko Murpatti kirjoitti:
Markareetta kirjoitti:[b][color=#004080]Jos asioista ei voi keskustella, ilman
että se johtaa samaan muottiin ymmärtämispakottamista,
voiko se olla hedelmällistä keskustelua, mietin.




Mielestäni tämä on väärä syytös, en ole huomannut vielä koko foorumilla oloaikanani yhtäkään ketjua jossa joku pakotettaisiin uskomaan yhtään mitään.

Kyseessä voi olla semmoinen ilmiö, että sinusta tuntuu, että joku pakottaa sinua johonkin, vaikka oikeasti ei pakotakkaan.

Voisitko näyttää yhden esimerkin, jossa sinua pakotetaan johonkin niin voisimme yhdessä tutkia tätä asiaa lähemmin ja katsoa mistä on kyse?


Onhan täällä Mikko tätä pakottamista ollu,siksi niin monet on foorumin jättänytkin.Pahimmat jutut on varmaan jo tapahtunu ennemmin mutta ompahan palsta pysyny "siistinä" .
Tulikin täs mieleen kun luin tätä ja mietiskelin, että miksi moinen sääntömuutos :) Se on toki varmaan paikallaan jos jokainen pysyy aisoissaan (itseni mukaanlukien) ettei tuu näitä vääntöjä joissa väännetään toiselta niskat nurin ja sitten mennään hoitelemaan haavojaan.Ei se oo Raamatun mukaista tietääkseni ,mutta ihmisen mukaista on :)
Olisko mottona tähän että "kylvetään kukin omalla sarallaan mutta ei hikeennytä jos ei heti kasvua näy" :D
Koska sitä kasvua joko näkyy aikanaan jos se opetus on Jumalasta, tai sitten se kuolee jos ei oo Jumalasta :)
systeri
 

Re: Foorumin linja harhaoppeihin muuttuu

ViestiKirjoittaja Markareetta » 25. Huhti 2015 09:54

Mikko Murpatti kirjoitti:
Markareetta kirjoitti:Jos asioista ei voi keskustella, ilman
että se johtaa samaan muottiin ymmärtämispakottamista,
voiko se olla hedelmällistä keskustelua, mietin.




Mielestäni tämä on väärä syytös, en ole huomannut vielä koko foorumilla oloaikanani yhtäkään ketjua jossa joku pakotettaisiin uskomaan yhtään mitään.

Kyseessä voi olla semmoinen ilmiö, että sinusta tuntuu, että joku pakottaa sinua johonkin, vaikka oikeasti ei pakotakkaan.

Voisitko näyttää yhden esimerkin, jossa sinua pakotetaan johonkin niin voisimme yhdessä tutkia tätä asiaa lähemmin ja katsoa mistä on kyse?



Voi Hyvä Murpatti

"Kyseessä voi olla semmoinen ilmiö, että sinusta tuntuu, että joku pakottaa sinua johonkin, vaikka oikeasti ei pakotakkaan."

Mitä ajattelisit tästä:

Sinä tulet meille, ja kun olemme erimieltä asioista,
annan sinulle selkäsaunan.
Sinä valitat saaneesi selkäsaunan, kun olimme erimieltä.
Minä sanon siihen, että kyseessä saattaa olla sellainen ilmiö,
että sinusta tuntuu, että joku on antanut sinulle selkäsaunan
vaikka ei oikeasti olekaan.. Sitten käsken sinun antamaan
esimerkin, jossa sinä sait selkääsi, jotta voisimme
yhdessä tutkia tätä asiaa lähemmin.

Samoin, jos minä sanon olevani surullinen, sinä sanot,
että minusta vain tuntuu,
enkä oikeasti olekaan surullinen!



Tässä on se esimerkki, huom! minun asiastani, mitä pyysit:

Ketjusta
Mitä Jumalan Sana sanoo, ja mitä ei sano;

en tehnyt tyhjäksi Jumalan Sanaa, sanoin että
en ymmärrä miksi pitäisi kurittaa kepillä
tai vitsalla RAKKAUDESSA, niin kuin täällä foorumilla väititte,
kun lasta voi kurittaa ilman sitä RAKKAUDELLISTA
lyömistäkin.

Te väänsitte asian omaan malliinne
ja minä sain nuhteluja kun en ole asiasta samaa mieltä
teidän RAKKAUDELLISESSA kepillä ja vitsalla kurittajien
kanssa.

En yritä väittää, että Te veljet olette väärässä,
oman näkemyksenne kanssa, koska olette ymmärtäneet
Raamatusta sen omalla tavallanne.

Te olette väittäneet minun olevan väärässä,
kun en ajattele niin kuin Te.

Miksi ette laita heti Sääntöihin, että vain
ne, jotka ajattelevat niinkuin Foorumin johto ajattelee,
ovat tervetulleita?
Säästyttäisiin ainakin surulliselta mieleltä.

Markareetta
 
Viestit: 209
Liittynyt: 17. Loka 2014 09:38

Re: Foorumin linja harhaoppeihin muuttuu

ViestiKirjoittaja pekka » 25. Huhti 2015 12:38

Omasta puolestani vastaan sinulle Markareetta, että tottakai sinä saat olla tuosta vitsalla kurittamisesta omaa mieltäsi, miksi et muka saisi?

Mutta täysin selkeästi Raamattu opettaa, että silloin kun lapsi ei esimerkiksi enää puhetta usko niin silloin rakkaudellinen ja ohjaava vitsalla kurittaminen on myös kasvatuskeinona sallittua ja jopa toivottavaakin, näinhän Jumalan sana ihan selkeästi sanoo ja opettaa meitä kristittyjä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Foorumin linja harhaoppeihin muuttuu

ViestiKirjoittaja uuhi » 25. Huhti 2015 15:13

Sinä markareetta toistuvasti esitit eksyttäviä, raamatun vastaisia mielipiteitä siinä edellämainitussa keskustelussa. Olisit mielestäni ansainnut ankarat nuhtelut. Et tainnut nuhteluita saada.

Vaikuttaa että sinä et hyväksy lasten rankaisemista piiskan antamisella. Nyt vaikuttaa siltä että et sietäisi sitä että uskovaa aikuista nuhdeltaisiin. Itse arvostan kuria ja järjestystä. Vaikuttaa siltä että jotkut ovat yrittäneet synnyttää suomeen sellaista ilmapiiriä ja käytäntöä että juuri mistään ei uskallettaisi huomauttaa ja nuhdella. Niin ei saisi olla! Olin yli kymmenen vuotta sitten vähän aikaa töissä englannissa, ja mielestäni siellä oli ainakin työpaikalla enemmän kuria ja järjestystä [ainakin vielä silloin] kuin mitä olen suomalaisissa työpaikoissa nähnyt. Ja vaikuttaa siltä että usa:ssa on joitakin joilla on raamatun mukaiset periaatteet lasten kurittamisesta.

Toivon että uskovien keskuudessa uskallettaisiin neuvoa, nuhdella ja varottaa silloin kun se on aiheellista.
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re: Foorumin linja harhaoppeihin muuttuu

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 25. Huhti 2015 19:18

Markareetta kirjoitti:

Voi Hyvä Murpatti

"Kyseessä voi olla semmoinen ilmiö, että sinusta tuntuu, että joku pakottaa sinua johonkin, vaikka oikeasti ei pakotakkaan."

Mitä ajattelisit tästä:

Sinä tulet meille, ja kun olemme erimieltä asioista,
annan sinulle selkäsaunan.
Sinä valitat saaneesi selkäsaunan, kun olimme erimieltä.
Minä sanon siihen, että kyseessä saattaa olla sellainen ilmiö,
että sinusta tuntuu, että joku on antanut sinulle selkäsaunan
vaikka ei oikeasti olekaan.. Sitten käsken sinun antamaan
esimerkin, jossa sinä sait selkääsi, jotta voisimme
yhdessä tutkia tätä asiaa lähemmin.

Samoin, jos minä sanon olevani surullinen, sinä sanot,
että minusta vain tuntuu,
enkä oikeasti olekaan surullinen!


Tuo esimerkki ei mielestäni päde eikä siinä edes ole kyse samasta tilanteesta kuin pakottamisessa...Pakottaminen ja selkäänantaminen on ihan eri asioita. Jos esimerkkisi mukaan joku olisi pyytänyt antamaan semmoisen esimerkin jossa sain selkääni olisin tietysti sanonut, että juurihan annoitte minulle selkäsaunan. Tästä esimerkistäsi huomaa, että suhtaudut siihen kuin selkäsaunaan, jos joku kehtaa olla erimieltä kanssasi ja sitten loukkaannut ja annat "sanaisen säiläsi" iskeä. Eikö kanssasi saa olla erimieltä ?

Markareetta kirjoitti:Tässä on se esimerkki, huom! minun asiastani, mitä pyysit:

Ketjusta
Mitä Jumalan Sana sanoo, ja mitä ei sano;

en tehnyt tyhjäksi Jumalan Sanaa, sanoin että
en ymmärrä miksi pitäisi kurittaa kepillä
tai vitsalla RAKKAUDESSA, niin kuin täällä foorumilla väititte,
kun lasta voi kurittaa ilman sitä RAKKAUDELLISTA
lyömistäkin.

Te väänsitte asian omaan malliinne
ja minä sain nuhteluja kun en ole asiasta samaa mieltä
teidän RAKKAUDELLISESSA kepillä ja vitsalla kurittajien
kanssa.


Nuhde on eriasia kuin pakottaminen. En löytänyt tuostakaan ketjusta ja ylläolevasta esimerkistä mitään pakottamista. Voisitko kertoa missä ylläolevassa esimerkissäsi on tämä pakottaminen tapahtunut?


En yritä väittää, että Te veljet olette väärässä,
oman näkemyksenne kanssa, koska olette ymmärtäneet
Raamatusta sen omalla tavallanne.

Te olette väittäneet minun olevan väärässä,
kun en ajattele niin kuin Te.


On luvallista sanoa toiselle, että uskoo toisen olevan väärässä , miksi tämä ei olisi luvallista keskustelupalstalla?

Jos on niin herkkänahkainen ja epävarma omasta asiastaan että loukkaantuu toiseen jos toinen sanoo että olet väärässä, niin kannattaa miettiä pystyykö osallistumaan keskusteluihin? Keskusteluissa voi ja usein tapahtuukiin niin että asiasta ollaan eri mieltä, silloin ne jotka ovat erimieltä uskovat toinen toisistaan että ovat väärässä. Tämä on ihan normaalia keskusteluissa ihan arkielämässäkin.

Markareetta kirjoitti:
Miksi ette laita heti Sääntöihin, että vain
ne, jotka ajattelevat niinkuin Foorumin johto ajattelee,
ovat tervetulleita?
Säästyttäisiin ainakin surulliselta mieleltä.



Koska foorumin ylläpito ei ole tätä mieltä, siksi emme laita sitä sääntöihin...

Tuntuu että olet kovin rikki ja loukkaannut helposti kun kanssasi ei olla samaa mieltä, sitten alat nimittelemään ja huutelemaan epämiellyttäviä ja epäkohteliaita vihjauksia niin kuin ylläolevassa lainauksessa tulee esille (näitä esimerkkejä on lisääkin).

Voi siis olla , että voisit kääntää katseesi myös omaan tapaasi keskustella ja miettiä loukkaannutko liian helposti ja sitten vihassasi tahdot näpäytellä toisia. Kun sitten sinulle sanotaan jotain tästä loukkaannut lisää.

Vielä jään odottamaan esimerkkiä missä näytät, että joku pakottaa sinua foorumilla johonkin, taikka sitten anteeksipyyntö on kohdallaan, jos et pysty tätä asiaa toteen näyttämään.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Foorumin linja harhaoppeihin muuttuu

ViestiKirjoittaja paa » 25. Huhti 2015 20:15

Lonelyrider kylläkin ilmoitti, että ei usko koko Raamatun olevan Jumalan Sanaa, ainoastaan neljän evankeliumikirjan. Kyllä lähtökohta pitäisi kaikkien keskustelijoiden kesken olevan se että Raamattu on mikä on eikä siitä riivitä osia pois oman mielen mukaan.

Sinänsä hyvä juttu, että ylläpito löyhää vähän liekaa niin ettei yhtä herkästi tule leimatuksi harhaoppiseksi.. mutta ihmettelen joitain kommentteja tässä ketjussa, että ainut totuus olisi foorumin totuus?! Minä olen ainakin huoletta sanonut oman mielipiteeni eikä ylläpito ole yrittänyt käännyttää mihinkään 'totuuteen'. Ainut totuus maailmassa on Jeesus Kristus, ja minä seuraan Häntä enkä ylläpitäjiä tai keskustelijoita. Ja niin kauan kun tämä sallitaan, on tämä oikein hyvä paikka keskustella.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Ylläpidon tiedote

ViestiKirjoittaja pekka » 21. Syys 2015 00:15

Herramme Jeesuksen Kristuksen rauhaa teille kaikille rakkaat sisaret ja veljet,


Olemme kysyneet Juhalta josko hän tulisi (valvoja nimikkeellä) tekemään foorumille erilaisia teknisiä korjaustoimenpiteitä viestiketjuihin kuten esimerkiksi kuvien ja videoiden muokkausta niin että ne näkyvät ketjuissa niin kuin pitää ja tarvittaessa siirtää kirjoituksia ja yhdistää viestiketjuja jos tarvetta ilmenee, ja korjailla/muokata linkkejä ja lainauksia (Juhalla kun on tuota tarvittavaa teknistä osaamista ja tietämystä) mutta hän ei olisi kuitenkaan ylläpitäjä vaan siis ennemminkin ylläpitäjien kallisarvoinen yhteistyökumppani ja rakas uskonveli Herrassa. Kirjoituksia hänellä ei olisi oikeutta mennä poistamaan vaan se tehtävä kuuluu ylläpitäjille (onneksi on tosi harvoin tarvinnut kenenkään kirjoituksia mennä poistamaan).

Ja nyt on päästy tässä asiassa niin pitkälle että Juha aloittaa nuo valvojan tehtävät tiiviissä yhteistyössä ylläpitäjien kanssa tästä hetkestä alkaen.


Isän Jumalan siunausta ja Herran Jeesuksen armoa Juhalle ja kaikille teille muillekin rakkaat uskonystävät.


- Ylläpito
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ylläpidon tiedote

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 21. Syys 2015 10:52

Siunausta ja tervetuloa valvojaksi Juhalle :clap:
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Ylläpidon tiedote

ViestiKirjoittaja Juha » 21. Syys 2015 14:58

Mikko Murpatti kirjoitti:Siunausta ja tervetuloa valvojaksi Juhalle :clap:


Kiitos kiitos :)
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Ylläpidon tiedote

ViestiKirjoittaja Juha » 23. Syys 2015 14:13

Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron