Uskosta luopuminen vahingossa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskosta luopuminen vahingossa

ViestiKirjoittaja kalamos » 27. Syys 2014 16:26

(Joh 7:37-39) Jeesuksen sanat, jotka Johannes kirjoitti:Juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus nousi seisomaan ja huusi:
Jos jonkun on jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon.
Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan,
hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat.

Tämän hän sanoi Hengestä,
jonka häneen uskovat tulisivat saamaan.
Sillä Henki ei ollut vielä tullut,
koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu.


Siis yksikään VT:n pyhä ei ollut saanut Henkeä
siten ja niine seurauksineen, jotka edellisessä viestissäni toin esille,
koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu.
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
Avatar
kalamos
 
Viestit: 211
Liittynyt: 20. Elo 2014 18:03

Re: Uskosta luopuminen vahingossa

ViestiKirjoittaja Siivetön » 28. Syys 2014 06:17

kalamos kirjoitti:
(Joh 7:37-39) Jeesuksen sanat, jotka Johannes kirjoitti:Juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus nousi seisomaan ja huusi:
Jos jonkun on jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon.
Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan,
hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat.

Tämän hän sanoi Hengestä,
jonka häneen uskovat tulisivat saamaan.
Sillä Henki ei ollut vielä tullut,
koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu.


Siis yksikään VT:n pyhä ei ollut saanut Henkeä
siten ja niine seurauksineen, jotka edellisessä viestissäni toin esille,
koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu.


Uskotko Kalamos kolmiyhteiseen Jumalaan?

Ymmärräthän, että kristikunta on elänyt kolemessa eri aikakaudessa, ns. Jumalan hallintavallan aikakausi, Jeesuksen hv. aikakausi ja nyt elämme Pyhän Hengen hv. aikakautta, vaikka toki tiedämme ja ymmärrämme senkin, että kaikissa aikakausissa on kuitenkin ollut kysymys yhdestä ja samasta komiyhteisestä Jumalasta.

Eli kyseinen Raam.kohta puhuu ns. "vallanvaihdoksesta" jolloin Jeesuksen aikakausi oli loppumassa ja tulossa oli Pyhän Hengen hallinan aikakausi, eli koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu, Pyhä Henki ei ollut vielä tullut hallintaan.

Ja vielä haluan korostaa, että tämä ei tarkoita sitä, etteikö jokainen aikakausi olisi kuitenkin ollut yhden ja saman kolmiyhteisen Jumalan hallinnan aikakautta.

Miksi väität, ettei yksikään VT:n pyhä ollut saanut Henkeä, vaikka Raamattu puhuu niin selkeästi toista ja kertoo siitä, miten Jumala otti Henkensä pois Saulista.

Eli etkö tuolla väittämälläsi riitele Jumalan Sanan totuutta vastaan tuossa koheden?
Siivetön
 

Re: Uskosta luopuminen vahingossa

ViestiKirjoittaja kalamos » 28. Syys 2014 06:46

Siivetön kirjoitti:Miksi väität, ettei yksikään VT:n pyhä ollut saanut Henkeä


Siis ei ollut saanut Pyhää Henkeä sillä tavalla,
kuin Jeesus asian ilmaisi.
Eli siten, että olisivat juoneet sen itseensä,
jolloin tuo vesi tulee heissä Elämän veden lähteeksi
heidän sisimpäänsä eli uudeksi elämäksi
eli tuo vesi tulee osaksi tuota ihmistä,
aivan samoinkuin jokainen solusi sinussa on pääasiassa vettä.

Juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus nousi seisomaan ja huusi:
Jos jonkun on jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon.
Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan,
hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat."

Tämän hän sanoi Hengestä,
jonka häneen uskovat tulisivat saamaan.
Sillä Henki ei ollut vielä tullut,
koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu.
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
Avatar
kalamos
 
Viestit: 211
Liittynyt: 20. Elo 2014 18:03

Re: Uskosta luopuminen vahingossa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 28. Syys 2014 09:11

Itse ajattelen, että vanhan liiton israelilaisista vain hyvin harvat ja valitut saivat täyttyä Pyhällä Hengellä, kun taas viimeisinä aikoina eli Jeesuksen takaisin Isän luo menemisen jälkeen Pyhä Henki vuodatettiin kaiken lihan päälle, eli jokaiseen uuden liiton israelilaiseen (=uskovaan). En usko, että Pyhässä Hengessä tai Hengen täyteydessä sinänsä oli vanhassa liitossa muuta erilaista kuin sen harvinaisuus. Jeesuksessa se tuli jokaisen osaksi; helposti saavutettavaksi :)
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Uskosta luopuminen vahingossa

ViestiKirjoittaja toni t » 28. Syys 2014 12:40

Aamu-Usva kirjoitti:Itse ajattelen, että vanhan liiton israelilaisista vain hyvin harvat ja valitut saivat täyttyä Pyhällä Hengellä, kun taas viimeisinä aikoina eli Jeesuksen takaisin Isän luo menemisen jälkeen Pyhä Henki vuodatettiin kaiken lihan päälle, eli jokaiseen uuden liiton israelilaiseen (=uskovaan). En usko, että Pyhässä Hengessä tai Hengen täyteydessä sinänsä oli vanhassa liitossa muuta erilaista kuin sen harvinaisuus. Jeesuksessa se tuli jokaisen osaksi; helposti saavutettavaksi :)


Raamattu opettaa että uudestisyntyminen voi tapahtua vain uudessa liitossa. Petrillä on hyvä kirjoitus aiheesta josta lainaan alustuksen ja laitan siihen linkin.

Uskovien keskuudessa on nykyisin todella erilaista opetusta Pyhästä Hengestä (Pyhän Hengen sinetti, Pyhän Hengen kaste, Pyhällä Hengellä täyttyminen jne.), joka aiheuttaa hämmennystä sekä monenlaisia kysymyksiä. Väärä opetus Pyhästä Hengestä johtaa uskovan elämään vääristynyttä uskon elämää. Tässä kirjoituksessa pyrin tutkimaan Raamatun sanan valossa opetusta Pyhästä Hengestä. Tutki ja koettele kirjoitukseni Raamatun sanan kautta rukouksen kera.

Kirjoitan tämän kirjoituksen siksi koska yhä uudelleen monet uskovat joutuvat tämän aiheen eteen, joista osaa opetetaan tällä alueella väärin, sillä seurauksella että heidän uskon elämänsä ajautuu täysin väärille raiteille.


http://www.kotipetripaavola.com/opetust ... gesta.html
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Uskosta luopuminen vahingossa

ViestiKirjoittaja kalamos » 28. Syys 2014 13:25

toni t kirjoitti:Raamattu opettaa että uudestisyntyminen voi tapahtua vain uudessa liitossa.


Juuri näin. Jeesus vastasi Nikodemuksen kysymykseen,
miten se voi tapahtua, että tarvittiin kaksi edellytystä.
Puuhun ripustettu vaskikäärme
ja katseen nostaminen siihen.
Vasta kun Jeesus oli korotettu ristin puuhun,
kuollut ja haudattu ja voittanut kuoleman,
minkä Hänen ylösnousemuksensa todisti,
mekin saatoimme saada Hänessä tarjolla olevan Uuden Elämän.

Ensimmäiset uudestisyntyneet olivat 10 opetuslasta,
jotka kohtasivat ylösnousseen Jeesuksen,
joka puhalsi itsestään heihin Elämän Hengen.
Kahdeksan päivää myöhemmin Tuomas koki saman
kohdatessaan ylösnousseen Jeesuksen.
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
Avatar
kalamos
 
Viestit: 211
Liittynyt: 20. Elo 2014 18:03

Re: Uskosta luopuminen vahingossa

ViestiKirjoittaja paa » 28. Syys 2014 14:52

Ai että VT:ssa kun puhutaan Pyhästä Hengestä, niin kyse on vähän erilaisesta Hengestä kuin UT:ssa? :D

Viittaan siis siihen, että mikäs Pyhä Henki tämä sitten on, joka Siivettömän tuoman esimerkin mukaan poistui vaikkapa Saulista?
Viimeksi muokannut paa päivämäärä 28. Syys 2014 14:54, muokattu yhteensä 1 kerran
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Uskosta luopuminen vahingossa

ViestiKirjoittaja toni t » 28. Syys 2014 14:53

kalamos kirjoitti:
toni t kirjoitti:Raamattu opettaa että uudestisyntyminen voi tapahtua vain uudessa liitossa.


Juuri näin. Jeesus vastasi Nikodemuksen kysymykseen,
miten se voi tapahtua, että tarvittiin kaksi edellytystä.
Puuhun ripustettu vaskikäärme
ja katseen nostaminen siihen.
Vasta kun Jeesus oli korotettu ristin puuhun,
kuollut ja haudattu ja voittanut kuoleman,
minkä Hänen ylösnousemuksensa todisti,
mekin saatoimme saada Hänessä tarjolla olevan Uuden Elämän.

Ensimmäiset uudestisyntyneet olivat 10 opetuslasta,
jotka kohtasivat ylösnousseen Jeesuksen,
joka puhalsi itsestään heihin Elämän Hengen.
Kahdeksan päivää myöhemmin Tuomas koki saman
kohdatessaan ylösnousseen Jeesuksen.


Pyhän Hengen vuodatus tapahtui helluntaina

Monet uskovat kyselevät sitä milloin Jeesuksen 12 apostolia saivat Pyhän Hengen helluntaina vai ennen sitä? Jotkut uskovat opettavat, että Jeesuksen 12 apostolia saivat Pyhän Hengen ennen helluntaita Johanneksen evankeliumin luvussa 20. Kun tutkimme koko Raamatun ilmoituksen, niin näemme hyvin selkeästi, että Jeesuksen 12 apostolia saivat Pyhän Hengen helluntaina, jolloin tapahtui lupausten mukaisesti Uuden Liiton Pyhän Hengen vuodatus, jolloin Herran Jeesuksen opetuslapset saivat Pyhän Hengen asumaan heidän sydämiinsä.

Joh 20:
21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.


Joh 20 luvussa opetuslapset eivät saaneet Pyhää Henkeä, eikä Pyhää Henkeä vuodatettu tässä kohdassa heidän sydämiinsä. Joh 20 luku on esikuva ja symboliikkaa siitä mitä tulee tapahtumaan helluntaipäivänä, kun Jumala tulee silloin vuodattamaan heidän sydämiinsä Pyhän Henkensä. Tuomas ei ollut edes paikalla, kun Herra Jeesus symbolisesti puhalsi Pyhän Henkensä opetuslasten päälle.

Kun tutkimme tarkasti Raamatun sanan opetusta, niin huomaamme, että Jeesuksen 12 apostolia saivat Pyhän Hengen vasta helluntaina.

Joh 15:
26 ¶ Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
27 Ja te myös todistatte, sillä te olette alusta asti olleet minun kanssani."

Joh 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.


Herra Jeesus sanoi apostoleille, että Hän lähettää Pyhän Henkensä heille sen jälkeen, kun Hän on mennyt pois (kuolema ja ylösnousemus Isän oikealla puolelle). Joh 20 luvussa Herra Jeesus ilmestyi opetuslapsille kuolemansa jälkeen viikon ensimmäisenä päivänä. Joh 20 luvussa Jeesus oli itse henkilökohtaisesti läsnä apostolien kanssa, mutta Hän lupasi lähettää heille Pyhän Hengen kun Hän on mennyt pois. Lähettäminen tarkoittaa sitä, että Herra Jeesus ei olisi näkyvästi paikalla kun Hän lähettää Pyhän Hengen apostoleille. Joh 20 luvussa Jeesus oli näkyvästi paikalla, joka tarkoittaa sitä, että se ei ole Pyhän Hengen antamisen ja saamisen ajankohta, vaan esikuvaa tulevasta Pyhän Hengen vuodatuksesta, joka tulisi tapahtumaan helluntaipäivänä.

Luuk 24:
45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
48 Te olette tämän todistajat.
49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
50 ¶ Sitten hän vei heidät pois, lähes Betaniaan asti, ja nosti kätensä ja siunasi heidät.
51 Ja tapahtui, että hän siunatessaan heitä erkani heistä, ja hänet otettiin ylös taivaaseen.
52 Ja he kumarsivat häntä ja palasivat Jerusalemiin suuresti iloiten.


Luukkaan evankeliumin luvussa 24 Herra Jeesus ilmestyi opetuslapsilleen kuolemansa jälkeen kolmantena päivänä, eli viikon ensimmäisenä päivänä. Herra Jeesus sanoi tässä kohdassa todella selkeästi, että Hän lähettää luvatun Pyhän Hengen, jolloin heidät puetaan voimalla korkeudesta. Herra Jeesus puhui tässä kohdassa Pyhän Hengen saamisesta, jonka he tulisivat saamaan helluntaina.

Joh 20 luku on esikuvallinen opetus tulevasta Pyhän Hengen saamisesta, sillä he eivät saaneet Pyhää Henkeä Joh 20 luvussa. Tämä tulee todella selkeästi esille Raamatun opetuksen kautta.

Apt 2:
1 ¶ Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
.....
16 Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
17 ‘Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
18 Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.

Jooel 2:
23 Ja te, Siionin lapset, iloitkaa ja riemuitkaa Herrassa, teidän Jumalassanne, sillä hän antaa teille syyssateen, vanhurskauden mukaan, vuodattaa teille sateen, syyssateen ja kevätsateen, niinkuin entisaikaan.
....
28 ¶ Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.
29 Ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni.

Apt 2 luvussa opetuslapset saivat yhtäaikaisesti sekä Pyhän Hengen että täyttyivät Pyhällä Hengellä. Helluntaina Herra Jeesus ei ollut näkyvästi läsnä ja näin helluntaipäivänä toteutui Herran Jeesuksen lupaus Pyhän Hengen lähettämisestä opetuslapsille.

Pyhän Hengen saaminen sekä Pyhällä Hengellä täyttyminen ovat kaksi eri asiaa, sillä Pyhän Hengen saaminen on kerran tapahtuva asia, mutta uskova voi täyttyä Pyhällä Hengellä monta kertaa. Kirjoitan tästä vielä lisää ja tarkemmin osiossa, joka käsittelee Pyhän Hengen sinettiä ja Hengellä täyttymistä.

Helluntaina tapahtui Hengen vuodatus, eli luvatun Pyhän Hengen saaminen. Joelin kautta tullut profetia tarkoittaa Pyhän Hengen vuodatusta, jonka Herra Jumala antaa Israelin kansalle. Helluntaipäivä oli syyssade, jolloin tapahtui Uuden Liiton ensimmäinen Pyhän Hengen vuodatus. Kevätsade on Jumalan lupaama Pyhän Hengen vuodatus, joka tulee tapahtumaan tämän Uuden Liiton armotalouskauden lopussa, kun Israelin kansan jäljelle jäänyt jäännös (kolmasosa) tekee parannuksen ja uskoo Jeesuksen olevan Herra, Messias ja Pelastaja.

Monet uskovat opettavat Jooelin kirjan syyssateesta ja kevätsateesta väärin, siten että kevätsade olisi maailmanlaajuinen herätys kaikkialla maailmassa kaikkien kansojen keskuudessa, mutta niin syyssade (helluntaipäivä) kuin kevätsade (lopunajan Hengen vuodatus juutalaisten kolmasosalle) tarkoittavat Hengen vuodatusta, joka tapahtuu israelilaisille (juutalaisille), ei pakanoille.

Totta kai pakanatkin pääsevät uskon kautta Herraan Jeesukseen osallisiksi Hengen vuodatuksesta kuten kävi helluntaipäivän jälkeen kun evankeliumia vietiin Pyhän Hengen voimassa pakanoille pelastukseksi uskon kautta Herraan Jeesukseen.

Apt 2 luvun ja Jooelin kirjan 2 luvun Hengen vuodatus kaiken lihan päälle tarkoittaa kevätsateen Hengen vuodatusta, jolloin Pyhä Henki vuodatetaan kaikkien juutalaisten sydämiin, jotka ovat jääneet jäljelle (kolmasosa) lopunajan ahdistuksista, vainoista ja sodasta.

http://www.kotipetripaavola.com/opetust ... gesta.html
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Uskosta luopuminen vahingossa

ViestiKirjoittaja kalamos » 29. Syys 2014 10:48

paa kirjoitti:Ai että VT:ssa kun puhutaan Pyhästä Hengestä, niin kyse on vähän erilaisesta Hengestä kuin UT:ssa? :D

Viittaan siis siihen, että mikäs Pyhä Henki tämä sitten on, joka Siivettömän tuoman esimerkin mukaan poistui vaikkapa Saulista?


Kysymyksessä on tietenkin sama Pyhä Henki.
Mutta kukaan ei ollut saanut Pyhää Henkeä pysyvästi itseensä siten
kuin Jeesus sanoi,
ennenkuin Jeesus oli kirkastettu.

VT:n aikana Pyhä Henki oli ihmisen yllä
kuin Elian viitta. Mutta Elia ei ollut syntynyt Hengestä.
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
Avatar
kalamos
 
Viestit: 211
Liittynyt: 20. Elo 2014 18:03

Re: Uskosta luopuminen vahingossa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 29. Syys 2014 12:03

4.moos.11:24-29

24 Niin Mooses meni ulos ja kertoi kansalle Herran sanat. Sitten hän kutsui kokoon seitsemänkymmentä miestä kansan vanhimpia ja asetti heidät majan ympärille.
25 Silloin Herra astui alas pilvessä ja puhutteli häntä, otti henkeä, joka hänessä oli, ja antoi sitä niille seitsemällekymmenelle vanhimmalle. Kun henki laskeutui heihin, niin he joutuivat hurmoksiin, mutta sen jälkeen he eivät enää siihen joutuneet.
26 Mutta leiriin oli heitä jäänyt kaksi miestä, toisen nimi oli Eldad ja toisen nimi Meedad. Heihinkin henki laskeutui, sillä hekin olivat luetteloon merkityt, vaikka eivät olleet lähteneet majalle; nämä joutuivat leirissä hurmoksiin.
27 Silloin riensi muuan nuorukainen ja ilmoitti Moosekselle sanoen: "Eldad ja Meedad ovat joutuneet hurmoksiin leirissä".
28 Mutta Joosua, Nuunin poika, joka oli ollut Mooseksen palvelija nuoruudestaan asti, puuttui puheeseen sanoen: "Oi, herrani Mooses, kiellä heitä!"
29 Mutta Mooses vastasi hänelle: "Oletko kateellinen minun puolestani? Oi, jospa koko Herran kansa olisi profeettoja, niin että Herra antaisi henkensä heihin!"


Minusta tässä Raamatunpaikassa opetetaan, että mm profeetoille annettaan Herran henki (Pyhä Henki).

Ainoa ero tässä Herra Jeesuksen antamaan Henkeen on lukumäärä, eli tässä Jumala antoi kerralla 70 henkilölle ja UT:ssä kaikki uudestisyntyneet saavat Hengen, mitään muuta eroa en käsitä kuin lukumäärän. Henki on sama, prosessi on sama (Herra antaa), myös hurmostila kertoo samasta Hengestä.

Myös uudessa testamentissa , samoin kuin vanhassa Herran Henki lähtee Herrasta ja tulee ihmiseen:

Joh. 15:26

Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.



Eli mielestäni VT:ssä mm profeetoille ylläolevassa 4.moos.11 annetaan Pyhä Henki Jumalasta heille samalla tavalla kuin UT:ssa. Erona on vain lukumäärä ja mistä syystä annetaan. VT:n syy oli Jumalan tahto ja UT:ssa usko Jeesukseen.

Se seikka , että Henki saatiin erisyystä ei vielä minua vakuuta siitä, että henki ei voisi lähteä ihmisestä pois.

4.moos.11 opettaa, että profeetoissa asui ja oli Jumalan henki ja tämä ei VT:n profeetoista tietääkseni lähtenyt kuin kuollessa pois, eli ei näytä siltä että VT:ssä annettiin Pyhä Henki vain hetkiseksi eri tavalla kuin UT:ssa vaan profeetoilla oli Pyhä Henki kokoajan samalla tavalla kuin UT:ssa ellei henkeä otettu pois heistä niin kuin Saulille tehtiin.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa