Parannuksen teko

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Parannuksen teko

ViestiKirjoittaja Joel.A » 05. Syys 2014 11:26

Ajattelin ensin, että laitan (laittoikin) vain tämän oheisen viestini suljetulle osastolle, koska noi viestinikin ovat tällä hetkellä suljetulla osastolla, mutta koska asiaa käytiin ensin yleisesti ja kaikille avoimena keskusteluna niin näen ja koen, että vieläkin julkisempi anteeksi pyyntö olisi paikallaan.

Mielestäni olisi myös hyvä, että se "suljetulla osastolla" oleva ketju olisi myös olla edelleenkin julkinen ja kaikille nähtävissä, koska siinä ei suoranaista riitelyä tapahtunut vaan pikemminkin vahvoja mielipide eroja. Tämä on vain minun näkemykseni, joka ei tarkoita, että sen täytyisi täytymällä olla juuri näin.

Olen tässä nyt miettinyt itseäni siinä suhteessa, että onko aihetta parannuksen tekoon koskien keskustelua "avioitumisesta uskomattoman kanssa". Kyllä minulla on ja se miksi minulla on aihetta parannukseen niin liittyen näihin "virkkeisiin"

Lainaa:
Joel.A kirjoittaa

Itse olen käyttänyt termejä perkeleen palvelija ja perkeleen kansalainen tarkoittavatko nämä sitten samaa kuin perkeleen palvojat ja saatanan seurakuntalaiset, vaikka onkin termeillä samaa yhtäläisyyttä niin itse en ihan kuitenkaan niin näe.

On vain Raamatullinen kylmä tosiasia se että, uskostaosaton, palvo sitten tiedostaen tai tiedostamattaan perkeleen tahtoa on perkeleen lapsi/palvelija ja näin ollen myös hänen kansalaisensa kappale. Miksi lähteä kaunistelemaan tosiasioita, senkö takia, että Jumalaton ei loukkaantuisi?

Toki voisi kaunistella asioita makeammillakin termeillä, mutta itse en näe siihen tarvetta. En tietääkseni ole sanonut uskosta osattomaa kuitenkaan ihan perkeleen palvojaksi tai saatanan seurakuntalaiseksi?


Ja sitten vielä tämä

Lainaa:
Toisin sanoen, jos olisin jumalaton ja lukisin ton kohdan, mutta en muuten halua elää Jeesukselle vaan käyttäisin surutta hyväkseni tälläisiä uskovia, jotka uskovat saavansa mennä jumalattoman kanssa naimisiin ja olisinkin vain sen aikaa kun jaksan ja sitten kun minua ei huvita enää olla tämän uskovaisen kanssa, niin otan eron vetoamalla Kor 7 kohtaan ja sanon että teidän Raamattunne sanoo, että voin erota jos en suostu asumaan kanssasi ja näin ollen eroan ja sitten etsin taas uuden uskovan jne...

Ja sama melkein toisin päin.

Herätkää jo vielä nekin, jotka eivät ole vielä heränneet!


Vaikka se onkin tosi asia, että uskosta osaton on tiedostaen tai tiedostamattaan synnin ja sen isän palvelija niin ei totta tosiaan ole korrektia ja oiken kutsua näitä tälläisiä perkeleen palvelijoiksi/perkeleen palvojiksi ja varsinkaan näin yleisellä paikalla.

"Ja vielä sitten tämä.."

Olen myös puhunut liian suoraan asioista (niinkuin tossa(kin) saa sen kuvan), enkä ole ottanut sitä huomioon täällä, että täällä on myös sellaisia keskustelijoita, jotka ovat joko vastasyntyneitä tai joilla on tosi isoja haavoja elämässään ja näin voivat ottaa herkästi itseensä jonkun asian vaikkakin sitä puitaisiin täysin Raamatun valossa.

Pyydän sydämmestäni anteeksi kaikilta keskustelijoilta näitä(kin) asioita ja yritän toimia tästä lähin paremmin noihin asioihin liittyen.

Pyydän vielä, että jos joku näkee, että minulla on myös parannuksen tekoon aihetta myös jossain muussakin asiassa niin ottaisitko yhteyttä ja toisit ajatuksesi ilmi...
Joel.A
 

Re: Parannuksen teko

ViestiKirjoittaja PetriFB » 05. Syys 2014 12:28

Hienosti ja ryhdikkäästi toimittu. Siunausta sinulle veljeni.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Parannuksen teko

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 05. Syys 2014 22:55

Parannus on aina voitto! Hienosti ja ryhdikkäästi toimittu, omasta puolestani saat kaiken anteeksi jos minua vastaan olet jossain rikkonut.

Minä tunnustan, että suutuin sinulle ja vihastuinkin sydämmessäni sinulle ja tunnustan tämän ja pyydän sinulta anteeksi, sekä teen tästä parannuksen.

Rukoilin kyllä illalla Herraa että antaisi voimia antaa kaiken anteeksi ja nähdä asian sinun silmilläsi sekä laupiaasti ymmärtää, mutta kyllä se paripäivää pisti taas liha kampoihin...

"kuka vapauttaisi minut tästä kirotusta ruumiista..." -huusi Paavali ja niin aika usein minäkin.

24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.


Pyydän myös kaikilta anteeksi purkaustani "mitä mieltä uskovista " -ketjussa, poistinkin jo viestin sillä en ole oikeasti sitä mieltä mutta olin töissä väsynyt ja turhautunut suuresti Jasminin puolesta niin menin sitten sinne kirjoittamaan tyhmyyksiä tunteiden myrskyssä, tästäkin koitan tehdä parannusta sillä voimalla jonka Herra antaa.

Jasminin hädässä ja surussa tunsin oloni hyvin avuttomaksi etten ylläpitäjän ominaisuudessa pystynyt mitenkään asiaan vaikuttamaan ja oli turhauttavaa että foorumilla jossa itse toimin yhtenä ylläpitäjistä hän joutui kokemaan surua.

Kiitos Herralle, että anteeksianto ja veljesrakkaus kuitenkin voittaa, Jumala vastasi tässäkin hädässä ja myrskyssä itse kullekkin. Herra on suuri laupeudessaan ja ymmärryksessään ja siksi Häntä niin rakastankin :)
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Parannuksen teko

ViestiKirjoittaja Joel.A » 06. Syys 2014 01:51

Mikko Murpatti kirjoitti:Parannus on aina voitto! Hienosti ja ryhdikkäästi toimittu, omasta puolestani saat kaiken anteeksi jos minua vastaan olet jossain rikkonut.

Minä tunnustan, että suutuin sinulle ja vihastuinkin sydämmessäni sinulle ja tunnustan tämän ja pyydän sinulta anteeksi, sekä teen tästä parannuksen.

Rukoilin kyllä illalla Herraa että antaisi voimia antaa kaiken anteeksi ja nähdä asian sinun silmilläsi sekä laupiaasti ymmärtää, mutta kyllä se paripäivää pisti taas liha kampoihin...

"kuka vapauttaisi minut tästä kirotusta ruumiista..." -huusi Paavali ja niin aika usein minäkin.

24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.


Pyydän myös kaikilta anteeksi purkaustani "mitä mieltä uskovista " -ketjussa, poistinkin jo viestin sillä en ole oikeasti sitä mieltä mutta olin töissä väsynyt ja turhautunut suuresti Jasminin puolesta niin menin sitten sinne kirjoittamaan tyhmyyksiä tunteiden myrskyssä, tästäkin koitan tehdä parannusta sillä voimalla jonka Herra antaa.

Jasminin hädässä ja surussa tunsin oloni hyvin avuttomaksi etten ylläpitäjän ominaisuudessa pystynyt mitenkään asiaan vaikuttamaan ja oli turhauttavaa että foorumilla jossa itse toimin yhtenä ylläpitäjistä hän joutui kokemaan surua.

Kiitos Herralle, että anteeksianto ja veljesrakkaus kuitenkin voittaa, Jumala vastasi tässäkin hädässä ja myrskyssä itse kullekkin. Herra on suuri laupeudessaan ja ymmärryksessään ja siksi Häntä niin rakastankin :)


Herkäksi veti Mikko nämä sinun sanat ei sen takia, että olit tai vaikka olisit edelleenkin vihainen minulle jonka kyllä ymmärtäisinkin vaan sen takia vetää herkäksi, että sinusta on nähtävissä (minun silmissäni) suuri ja todellakin vilpitön rakkaus Jumalaa kohtaa, koska pystyit näinkin avoimesti tunnustaa vihastumisesi minuun. Herra sinua suuresti siunatkoon ja auttakoon kaikissa sinun elämän eri tilanteissa ja kysymyksissä.
:toghether:

Mikolle vielä omalta puoleltani koskien myös muitakin:

Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi; mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne. ‭Matteus‬ ‭6‬:

Annan/annoin siis kaikki minuun kohdistuvat "piikit" tai solvaukset jokaiselle anteeksi, ja tikulla minua silmään jos minä niitä vielä tästä edes muistelen. Siunausta Mikolle, Petrille ja myös kaikille muillekkin lukijoille.
Joel.A
 

Re: Parannuksen teko

ViestiKirjoittaja tanu » 06. Syys 2014 07:04

Hyvin tehty Joel.
(vaikka en osaa sanoa, että oliko mitään anteeksipyydettävää)

Anteeksipyynnössä ja antamisessa on suuri rakkauden voima!


Olen huomannut, että se kuva, minkä jostakin foorumilla kirjoittavasta ihmisestä muodostaa, on aika paljon erilainen kuin todellinen ihminen kirjoitusten takana.
Itseni on ainakin paljon helpompi ymmärtää sellaisia kirjoittajia, jotka olen henkilökohtaisesti tavannut. Tiukkojenkin kommenttien takana on useimmiten
ihan tavallinen ja rakastava ja leppoisa uskonveli tai sisar. Pelkästään kirjoituksien perusteella voi saada hyvinkin väärän kuvan jostakin ihmisestä.

Monet uskovat ovat niin tarkkoja ja ehdottomia uskon asioissa ja siinä, että haluavat kaikesta tietää ja oppia ihan "prikulleen", eikä sinne päin.
Tällaisesta ehdottomuudesta(mikä on vain hyvä asia) voi saada helposti kylmän ja kovan kuvan ihmisestä.

Toisille kirjoittaminen on helpompaa ja toisille vaikeampaa. Mun mielestä on aika usein tosi vaikeaa sanoa selkeästi täällä, että mitä oikeasti haluaisi sanoa.
Naamatusten jutellen tulisi asiat ihan varmasti paljon paremmin ymmärretyiksi. Ja valitettavasti väärinymmärryksistä syntyy usein jännitteitä tai jopa riitaa, mitä
jutellessa kasvotusten ei varmati syntyisi. Saattaa mennä usein jopa saman asian toisteluksi ja jankkaamiseksi, jos koetaan ettei toiset ymmärrä.

Vaikeaa on tämä foorumilla kirjoittelu. Ja erityisen vaikeaa on ihan takuulla toimia ylläpitäjän asemassa! Pitäisi osata erityisen tarkasti asettaa sanansa ja olla tasapuolinen kaikille. Ja silti ei voi kaikkia miellyttää koskaan. Ja lokaa tulee niskaan ovista ja ikkunoista, kun tunteet saa vallan...

Kiitos ja kumarrus ja hatunnosto ylläpidolle ja sen asialliselle ja puolueettomalle toiminnalle!

Herra siunatkoon ja varjelkoon kaikkia foorumilaisia ja antakoon viisautta ja keskinäistä sopua ja rakkautta tänne kirjoitteluun.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Parannuksen teko

ViestiKirjoittaja paa » 06. Syys 2014 07:35

:thumbup:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Parannuksen teko

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 06. Syys 2014 11:07

Rauhaa kaikille.

Minäkin puolestani pyydän anteeksi törkeitä kirjoituksiani kaikilta niiltä, joihin ne kohdistuivat ja muiltakin aiheuttamaani sotkua.
Olen myös antanut sydämestäni anteeksi kaikille, enkä kanniskele katkeruuksia ja vihaa mukanani.

En minä ajattele asioista niin, kuin huutelin rumasti. Suutuspäissäni päästelin hyvin rumia juttuja ja tuli paha mieli
omista jutuistani. :cry: :thumbdown: Jos pelotin jonkun pois kauheuksillani, niin toivon, että tulee takaisin.


Toivon, että voitte antaa mullekin anteeksi ja toivon, että rauha palaa kirjoitteluun ja voidaan unohtaa koko juttu ja
mennä yhdessä eteenpäin.
Anteeksi kaikille.

Toivon kaikille pelkkää hyvää ja herran Jeesuksen siunausta koko foorumin väelle. :hugehug: :toghether:
Jasmiini
 

Re: Parannuksen teko

ViestiKirjoittaja PetriFB » 06. Syys 2014 11:36

Jasmiini kirjoitti:Rauhaa kaikille.

Minäkin puolestani pyydän anteeksi törkeitä kirjoituksiani kaikilta niiltä, joihin ne kohdistuivat ja muiltakin aiheuttamaani sotkua.
Olen myös antanut sydämestäni anteeksi kaikille, enkä kanniskele katkeruuksia ja vihaa mukanani.

En minä ajattele asioista niin, kuin huutelin rumasti. Suutuspäissäni päästelin hyvin rumia juttuja ja tuli paha mieli
omista jutuistani. :cry: :thumbdown: Jos pelotin jonkun pois kauheuksillani, niin toivon, että tulee takaisin.


Toivon, että voitte antaa mullekin anteeksi ja toivon, että rauha palaa kirjoitteluun ja voidaan unohtaa koko juttu ja
mennä yhdessä eteenpäin.
Anteeksi kaikille.

Toivon kaikille pelkkää hyvää ja herran Jeesuksen siunausta koko foorumin väelle. :hugehug: :toghether:


Kaikki on anteeksiannettu. Hienoa kun tulit takaisin. Jumalan runsasta siunausta.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Parannuksen teko

ViestiKirjoittaja tanu » 06. Syys 2014 11:48

Hyvä että tulit takaisin. :thumbup:
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Parannuksen teko

ViestiKirjoittaja Lily » 06. Syys 2014 12:36

Minäkin haluan pyytää anteeksi, jos/kun olen ihmisiä loukannut liian suorilla mielipiteillä!

En todellakaan pahalla ole tarkoittanut, koko sydämeni pohjasta haluaisin, että kaikilla olisi hyvä olla, iman kipuja, tuskia, murheita, huolia ja surua...
Enkä halua itse niitä kellekkään aiheuttaa, edes sillä että haluaisin suojella tai tutkia sitä mikä on Jumalan tahto, joten antakaa anteeksi!

Minä pidättäytynyt nyt keskustelemasta ja annan miesten hoitaa nuo opetuspuolen tehtävät, tunnen että laitoin nokkani sellaiselle alueelle johon se ei kuulu.

Olkaa siunattuja ja Herra laskekoon rauhan kaikille sydämmeen!

Olette ihania kaikki ja toivottavasti Herra voi aiheuttamani haavat, puhdistaa ja hoitaa!

:toghether: :hugehug:
Lily
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa