Mitä mieltä olette uskovaisista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä mieltä olette uskovaisista?

ViestiKirjoittaja Janne » 02. Syys 2014 19:51

Enkä usko, että Jasmin tarkoittaa nyt tuota mitä sanoo. Tai tarkoittaa ehkä tällä hetkellä kipujensa kautta. Mutta uskon, että pääset tästä yli, sillä Jeesus auttaa sinua. <3 :hugehug:


Olen täysin samaa mieltä Isoäidin kanssa

Ja se on hyvä että Isoäiti ojennat ja annat ohjeita tälle pentulaumalle. Toivottavasti myös itse kukin myös ottaa näistä Isoäidin viisaista ohjeista vaarin.

Jumalan siunausta sinulle Isoäiti :) , eiköhän tämä tästä taas rauhoitu kun ihmisillä tunteet vähän viilenee ;)
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Mitä mieltä olette uskovaisista?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 02. Syys 2014 19:52

Niin ja uskovaisista. Olen saanut monesti pettyä ihmiseen, itseenikin. Siksi näen raajarikkojen joukon. Kukin ontuu omalla tavallaan. Vain ensin katsomalla Jeesukseen, Häneen johon meidän ei tarvitse koskaan pettyä, voimme saada voiman rakastaa toisiamme. Ainoastaan Hänen voimassaan, muuten se ei onnistu.

Ja eikö se niin ole, kuin joku on joskus sanonut, kaikkia tulee rakastaa, mutta kaikkien kanssa ei ole pakko tulla toimeen. Sillä kaikki persoonat eivät sovi yhteen ja varsinkaan yhteistyöhön keskenään. Sekin pitää hyväksyä. Joutuihan kaksi apostoliakin lähteä kerran eri suuntiin. :)
Isoäiti
 

Re: Mitä mieltä olette uskovaisista?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 02. Syys 2014 19:54

Voi Janne, en minä ojenna, kunhan pohdin pienellä päälläni, jos Jeesus antaisi jotain ajatuksia sinnekkin, joista olisi jotain hyötyä edes jollekkin. Mutta kiitos Janne ja siunausta. :hugehug:
Isoäiti
 

Re: Mitä mieltä olette uskovaisista?

ViestiKirjoittaja Appaloosa » 02. Syys 2014 20:01

Jos on itse tuomion hengen alla, niin se tuomion henki vaikuttaa niin että sellainen ihminen tuomitsee myös muita. Eli tuomionhenkisyys osoittaa että tuomitseva henkilö on itse tuomion hengen alla. Lääke siihen on että ihminen tulee ymmärtämään Jumalan armon ja vapautuu sitä kautta tuomion hengestä. Tuomionhenkisyys ei välttämättä tarkoita että pitäisi itseään parempana kuin muita. Mutta ainakin se on sokeutta armolle sekä myös sokeutta nähdä todella omat syntinsä, sillä ilman armon ymmärtämistä ei voi oikeasti ymmärtää omaa syntisyyttä. Silloin synneistä nähdään vaan "pintakerros" ja keskitytään maljan ulkopuolen puhdistamiseen, ja elämästä tulee todella raskasta ja ahdistavaa sekä myös muita raskauttavaa. Kun tällaisia sidottuja ihmisiä tulee seurakuntaan on suuri vaara loukkaantua ja katkeroitua heille, ja sitä tarvii itse olla lujasti armon kalliolla sekä kärsivällisesti heihin suhtautua ja koittaa osoittaa heille armoa. Paapomista ja kovasydämisyyden hyväksymistä se ei tietenkään tarkoita. Raamatusta kun näyttää mitä todellinen Jumalan mukainen sydämen laatu on, sekä osoittaa sitä myös itse teoillansa ja suhtautumisellansa lähimmäiseen, niin se on paras keino pehmittää tällaiset sydämet ja auttaa häntä vapauteen tuomionhengen alta.
Avatar
Appaloosa
 
Viestit: 123
Liittynyt: 02. Elo 2014 22:32

Re: Mitä mieltä olette uskovaisista?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 02. Syys 2014 20:19

Onko se muuten uskovaiselta tuomiohenkisyyttä jos perustelee Raamatun sanalla jonkun synniksi tai vääräksi ja sen miten näkee ja ymmärtää ne kirjoitukset. Ajatuksia?
Joel.A
 

Re: Mitä mieltä olette uskovaisista?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 02. Syys 2014 20:32

Mielestäni ei ole. Se on vaan sitten, että millä tavalla ja motiivilla sen tekee. Päteäkseen, lyödäkseen vai rakastaakseen. Ihmisillä on niin valtavan suuri oikeassa olemisen tarve välillä, että se oma mielipide väännetään raamatun lehdille vaikka millä hinnalla. Jopa sillä, että rikotaan heikko astia. Ja saan katsoa ihan oman paitani allekkin tässä asiassa.
Isoäiti
 

Re: Mitä mieltä olette uskovaisista?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 02. Syys 2014 20:46

Isoäiti kirjoitti:Mielestäni ei ole. Se on vaan sitten, että millä tavalla ja motiivilla sen tekee. Päteäkseen, lyödäkseen vai rakastaakseen. Ihmisillä on niin valtavan suuri oikeassa olemisen tarve välillä, että se oma mielipide väännetään raamatun lehdille vaikka millä hinnalla. Jopa sillä, että rikotaan heikko astia. Ja saan katsoa ihan oman paitani allekkin tässä asiassa.


Tämä on totta, mutta monesti käy myös niin, että kuuntelija luo itse tälle puhujalle/kirjoittajalle omat motiivit ja asenteen ilman, että ne olisi edes paikkaansa pitävät. Mitä paidan alle katsomiseen tulee niin minun tarkoitukseni/motiivini kirjoittaessani ei ole ollla oikea oppinen tai olla toista parempi vaan omat motiivit ovat puhtaasti siinä, että Jumalan kansa pysyy sanassa ja ristiriitaisuuksia ei esiintyisi :).

Mielestäni olisi myös hyvä, ettta jos joku Jumalan kansalainen näkee, että joku toinen Jumalan kansalainen on tuominnut tai syyllistänyt henkilökohtaisesti jota kuta, että tälläinen joka tälläisen hirmu teon on nähnyt ottaisi tän hirmu tekijän puhutteluun.
Joel.A
 

Re: Mitä mieltä olette uskovaisista?

ViestiKirjoittaja Lily » 02. Syys 2014 20:59

Minusta liikutaan todella vaarallisilla vesillä jos alamme sekoittaa tuomionhenkisyyttä, raamatunmukaiseen synnin synniksi sanomiseen. Itse en ainakaan pääse edistymään uskon elämässä, jos en nää syntejäni ja tee niistä parannusta. Kyllä itse ainakin tarvitsen siihen monesti muita uskovia, herättelemään ajatuksiani ja tuntoja. Kuitenkin meidän pitäisi joka päivä repiä kaikki istutukset juurineen, jotka eivät ole Jumalan istuttamia.

Minulle on tämä raamatun paikka todella rakas ja tämänkin nyt voi täällä moni käsittää väärin, olen huomannut että itse asiassa kaiken voi käsittää väärin...
Matt.15
Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
"


Olen itse ollut siinä luulossa, että täällä kaikki jotka keskustelevat ovat valmiita todella tutkimaan asioita, vaikka vastaan tulisi uusia kipeitäkin asioita ja joista tarvitsisi tehdä parannusta, tämä on myös minun toiveeni omalle kohdalle.

Itse voin sanoa, että minulla ei ole mitään ketään vastaan ja Jasmiinin laittamat kirjoitukset, eivat loukanneet, koska ymmärrän hänen olleen suuttunut ( Eli jos Jasmiini luet, niin minulla ei mitään muuta kun raukkaus sydämmessä sinua kohtaan)

Täällä foorumilla on helppo, lukea viestien sävyä väärin ja se on sinällään todella huono asia, koska heti jos asioista ei olla samaa mieltä, niin voi toinen tulkita se riitelyksi, vaikka jos tuo toinen istuisi vieressä, voisi nähdä että on hän tyyni ja lempeä ja käy asioita läpi rakkaudessa, vaikka aihe onkin kiperä ja kimurantti ja käydään läpi vakavia asioita.

Itse uskon, ettei täällä ole ketään toisiaan tuomitsemassa, niinkuin en itsekkään ole, koska meillä ei ole siihen valtaa anettu.
En ainakaan ole koskaan saanut sitä kuvaa kenestäkään vaikka keskustelu on ollut aika hektistä, sitä en tiedä kuinka moni on suuttunut ollut keskustelessaan, pyrin lukemaan viestit ymmärtäen ne mahdollisimman rauhallisesti kirjoitetuksi.
:toghether: :hugehug: :toghether: :hugehug:
Lily
 

Re: Mitä mieltä olette uskovaisista?

ViestiKirjoittaja Appaloosa » 02. Syys 2014 21:50

Tuo viestini tuomionhenkisyydestä oli kommentti siihen kun jotkut ovat sellaisessa hengessä että oikein etsimällä etsivät vikoja ja ovat heti valmiita paukuttamaan tuomion sanoja syyttävässä hengessä. Kyllä synti pitää sanoa synniksi mutta se pitää tehdä rakkauden hengessä ja sävyisänä.

Gal 6:1
Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.
Avatar
Appaloosa
 
Viestit: 123
Liittynyt: 02. Elo 2014 22:32

Re: Mitä mieltä olette uskovaisista?

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 02. Syys 2014 22:00

Siinä on vaan aina se mutta, että voi silti ollakkin väärässä itse raamatun tulkinnassaan. Se on todellista nöyryyttä ja asennetta, että kun huomaa olleensakkin väärässä, voi sen reilusti sanoa ja pyytää anteeksi.
Isoäiti
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa

cron