Mitä mieltä olette uskovaisista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä mieltä olette uskovaisista?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Syys 2014 00:46

*
Minua saa muistaa rukouksin että pääsen kipeän asian yli. Ongelmani on että häpeän uskovia, siis livessä ei-uskovien silmien edessä. Haavan syy oli se että olin sairashenkisten uskovien seurassa ja vielä he puhuivat jotain sopimattomia juttuja kun ei-uskovat kamut olivat itse läsnä. Minä koin olevani nöyryytetty. Kyllä tiedän että johtuu vajavaisuudesta ja Raamattu opettaa rakastamaan heitä kärsien... En nyt yhtäkkiä muista missä kohdassa se on. Se kohta antoi minun ymmärtää että tulee rakastaa heitä kärsien heidän vajavaisuuden takia. Mutta se jätti myös haavan minuun.

Viime elokuussa yksi viikonloppuleiri pidettiin ja se julkaistiin myös fb:ssa. Minä sanoin miehelleni että se uskovien viikonloppuleiri pidetään tänä viikonloppuna. Mies heti kiinnostui mutta minä estin ja sanoin hänelle että siellä leirillä otetaan valokuvat ja ne kuvat julkaistaan myös fb:ssa, minun ei-uskovat kamut saattavat katsoa niitä kuvia joissa olisin itse mukana. Mies katsoi minua vinosti ihmetellen. En kertonut syyn hänelle ja minua hävetti kun se tuli vahingossa sanottua minulta.

Raamatun mukaan siis sananlaskujen mukaan se sanoo näin; liiku viisasten seurassa, se viisastuu'. Minä en saanut liikkua livessä tervehenkisten uskovien kanssa eikä he ollut minun ympärilläni että saisin liikkua heidän kanssa... Välttelen uskovia nykyään, siis tuttavia jotka ovat sairashenkisiä uskovia. Minä varmaan teen syntiä koska häpeän ja välttelen itse ja jopa minun ei-uskovien silmissä... Minä kyllä rukoilin tämän asian puolesta. Mutta tuntuu että sisimmässäni vielä häpeän, se ei lähtenyt vielä kokonaan pois ja täytyy vielä rukoilla enemmän... Anteeksi!!!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mitä mieltä olette uskovaisista?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 03. Syys 2014 06:31

"Mitä mieltä olet uskovaisista....?"

Hmmmm.... minusta olemme ihmisiä siinä, kuin kaikki muutkin ihmiset.

Kuten nimimerkkinikin jo kertoo, ei olla enkeleitä, eikä meistä koskaan tule enkeleitä, vaan perilläkin olemme vain - kuin enkelit -. :D

Kun on oppinut tuntemaan omat heikot kohtanssa, sen jälkeen ei ole varaa eikä halua arvostella muita.

Kristityn kilpailu on nimittäin ja nimeomaan - taistelua kaiken pahan poistamiseksi!
Mistä?
Ensisijaisesti ja varsinkin omasta elämästään!!

Paavalin sanat: "Toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa......jos on kilpailtava..." tuo itselleni mieleeni ajatuksen, jonka olen jostain kuullut:
"Jos kunnioitusta annetaan vain ansion mukaan, se hukkuu keskinäiseen kilpailuun pisteistä ja silloin jokainen jää haromaan vain tyhjää.
Joten kunnioittakaamme toinen toistamme, katsomatta ihmiseen ja hänen aikaansaannoksiinsa ja ihmisyytensä piirteisiin ja virheisiin, sillä itsekin olemme vain ihmisiä omine piirteinemme ja virheinemme."

Joten, ei minulla ole mitään pahaa sanottavaa uskovaisista, sillä itsekin olen vain raadollinen ihminen ja jokainen olemme joko Jumalan työpöydällä korjattavina tai odotushuoneessa korjausta odottamassa, joten se joka on synnitön ja virheetön, heittäköön ensimmäisen kiven.

Itse en voi sitä tehdä omista vioista ja virheistäni johtuen, mutta uskon ja luotan siihen, että Herra vie minunkin kohdallani alakamansa työn hyvään päätökseen, joten pyydänkin: "Olkaa armollisia kohdallani, sillä Jumalan työ on minussa vielä pahasti kesken?!"
Siivetön
 

Re: Mitä mieltä olette uskovaisista?

ViestiKirjoittaja JHK » 03. Syys 2014 07:31

Onko se muuten uskovaiselta tuomiohenkisyyttä jos perustelee Raamatun sanalla jonkun synniksi tai vääräksi ja sen miten näkee ja ymmärtää ne kirjoitukset. Ajatuksia?


Ei se ole väärin, mutta jos toisen sitten kivittää tai pieksee tai haukkuu sen tähden, niin se on kyllä syntiä. Minä en edes viitsi käydä lukemassa, miten tämä Jasmiinin juttu meni, joten en tiedä, suuttuiko syystä vai syyttä. Enkä tahdokaan tietää.
Viimeksi muokannut JHK päivämäärä 03. Syys 2014 08:52, muokattu yhteensä 1 kerran
JHK
 

Re: Mitä mieltä olette uskovaisista?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Syys 2014 08:43

*
Nyt se Raamatun kohta löytyi. Siinä kohdassa sanotaan että meidän tulee rakastaa uskovia ja kärsiä heidän vajavaisuuden takia. No yksi asia minua ärsyttää että uskovat ovat kova käräjöimään vaille omaa kokemusta. Jaksan vielä ihmetellä mitkä he ovat tuomitsemaan kun he eivät tiedä kokemuksesta mitään. Fb:ssa yksi uskonsisar sanoi minulle tuohon tyyliin että he (minun ei-uskovat kamut) eivät voisi tulla uskoon koska he ovat kylmäsydämisiä, välinpitämättömiä ja itsekkäitä. :shock: Tuo ei ole totta, koska yksi ei-uskovista kamuista nainen tuli onnittelemaan minua että minut on kastettu. :shock: Se näytti hyväksyvän uskoani. Siinä se on hyvä merkki ja se tietää jotain hyvää... :)

Minä pelkään että joku uskovista tulisi toivottamaan esim. siunausta minulle julkisesti ei-uskovien kamujen nähdessään niin sit he leimaisivat minua sairashenkiseksi uskovaksi etten ole sellainen. Haluaisin vain ensin antaa ei-uskovien kamujen tutustua minuun etten ole sellainen ja kun aika tuntuu sopivan niin siten voin voittaa heidät Jeesukselle. Se olisi minun tavoitteeni. Ei-uskovat kamut ovat lähellä sydäntäni. He ovat hyviä ihmisiä pohjimmiltaan. Minua surettaa tuo uskonsisko.

Sairashenkisyys ja tervehenkisyys on tässä kyseessä. Ei-uskovien nähden tulee vaeltaa heitä kohtaan. Jeesus sanoi omin sanoin; 'Menkää oppimaan mitä tämä on, laupeutta sillä en tullut kutsumaan vanhurskaita vaan syntisiä'. Laupeudesta on kyse. Minä tutkin laupeuteen liittyviä kohtia Raamatusta ja tutkittuani tajusin että ne hyvät teot saa ihmiset näkemään Jeesusta sellaiseksi ja oikealla tavalla että Hän ei muserra vaan nostaa särkyneen ruokon pystyyn. Niin he löytävät Kristuksen sisäisen tuntemisen ja tulevat uskoon. Heistä tulee tervehenkisiä uskovia. Siinä se tärkeä pointti. Ottakaa te myös selvää mitä laupeus on. :thumbup:

Kol. 3:13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.

Kol. 4:5 Vaelluksessanne olkaa viisaat ulkopuolella olevia kohtaan, ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä.

1Tess. 4:12 että vaelluksessanne olisitte säädylliset ulkopuolella olevia kohtaan ettekä olisi kenenkään avun tarpeessa.

Matt. 9:13 Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria.' Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

Matt. 12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 03. Syys 2014 08:51, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mitä mieltä olette uskovaisista?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Syys 2014 08:45

Minulla on yksi vähän samantapainen kokemus kuin Vaisuliinilla tuosta uskovan veljen häpeämisestä :oops:
Se on kauheaa ja aivan väärin hävetä toista ihmistä sen perusteella että hän on psyykkisesti sairas, mutta niin vain kävi joskus minullekin kun olin töissä psyk. puolella. Olimme kollegoideni kanssa kävelemässä jonnekin, kun yksi uskonveli ja psykiatrinen potilas tuli vastaan. Huomasin jo kaukaa että veli huomasi minut ja oli tervehtimässä, mutta minä kävelin ohi hyvin vaisuna enkä jäänyt juttelemaan :cry: Tuollainen on ehdottomasti ja aina väärin. Minun olisi pitänyt esitellä vaikka tämä veli kollegoilleni ja sanoa, että käymme samassa paikassa kokouksissa. Koin huonoa omaatuntoa tuosta tapahtuneesta pitkään sen jälkeen.

Tästä tulee mieleen Jeesuksen sanat: "...minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne (Matt.25:43)..." Jeesuksen oma ei välitä toisen ihmisen outoudesta eikä kuvittele itse olevansa jotenkin toisia parempi ihminen. Jos todella näkee itsensä samalla viivalla toisten kanssa, niin miksi häpeäisi toista. Toisen ihmisen häpeäminen on ylpeyttä ja asettumista hänen yläpuolelleen. "Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen (Room.14:10)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Mitä mieltä olette uskovaisista?

ViestiKirjoittaja paa » 03. Syys 2014 16:01

Appaloosa kirjoitti:Tuo viestini tuomionhenkisyydestä oli kommentti siihen kun jotkut ovat sellaisessa hengessä että oikein etsimällä etsivät vikoja ja ovat heti valmiita paukuttamaan tuomion sanoja syyttävässä hengessä. Kyllä synti pitää sanoa synniksi mutta se pitää tehdä rakkauden hengessä ja sävyisänä.

Gal 6:1
Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.


Tummennus minun. Tälle kommentille iso peukku :thumbup:
Sinulla on muuten aivan ihana appaloosa tuossa kuvassasi :) Jään sitä joka kerta ihastelemaan kun sen näen.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Mitä mieltä olette uskovaisista?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Syys 2014 16:44

Kysymys oli: Mitä mieltä olette uskovaisista?

Vastaukseni:

1 Joh 4:
7 ¶ Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
10 Siinä on rakkaus-ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
11 Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.

Tässä meille tehtävää ja haastetta loppuun asti. Ei onnistu omassa voimassa meiltä keneltäkään, mutta Hän on luvannuit antaa meille voiman Pyhässä Hengessä rakastaa ja toteuttaa Jumalan tahtoa aina sen mukaan mihin saakka olemme kasvaneet.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Mitä mieltä olette uskovaisista?

ViestiKirjoittaja Appaloosa » 03. Syys 2014 23:55

paa kirjoitti:
Appaloosa kirjoitti:Tuo viestini tuomionhenkisyydestä oli kommentti siihen kun jotkut ovat sellaisessa hengessä että oikein etsimällä etsivät vikoja ja ovat heti valmiita paukuttamaan tuomion sanoja syyttävässä hengessä. Kyllä synti pitää sanoa synniksi mutta se pitää tehdä rakkauden hengessä ja sävyisänä.

Gal 6:1
Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.


Tummennus minun. Tälle kommentille iso peukku :thumbup:
Sinulla on muuten aivan ihana appaloosa tuossa kuvassasi :) Jään sitä joka kerta ihastelemaan kun sen näen.


Niin on! Valitettavasti ei ole oma :roll: Mutta Luojan luontoa ja luomuksia voi ihastella ilmaiseksi vaikka ei omistaisikaan ;)
Avatar
Appaloosa
 
Viestit: 123
Liittynyt: 02. Elo 2014 22:32

Re: Mitä mieltä olette uskovaisista?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 05. Syys 2014 12:06

2 Kor 4:7. Tämä aarre on meillä saviastioissa, jotta nähtäisiin tuon valtavan voiman olevan peräisin Jumalasta, eikä meistä itsestämme.

Joku on sanonut jopa näin:
"Kun olosuhteet murtavat meitä, Jumalan valo, joka asuu meidän sisimmässämme,
loistaa ihmisyytemme murtuneista kohdista niin, että muut voivat nähdä sen."

Joten olkaamme aitoja itsejämme, ei mitään ylihengellistä roolia vetäen tai pyrkien
olemaan jotain muuta, kuin inhimillisiä ihmisiä ja näin voimme olla ihmisenä ihmisen
rinnalla.

Kyllä Jumala pitää huolen omasta voimastaan ja valostaan, sillä me emme kannata
juurta, vaan juuri kanattaa meitä!
Siivetön
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa

cron