Jeesuksen ihmeteoista

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jeesuksen ihmeteoista

ViestiKirjoittaja JHK » 29. Elo 2014 13:33

Hommasin tässä viikon alussa mp3-soittimen, johon latasin itselleni Markuksen evankeliumin. Kuunnellessani sitä lenkkipolulla tein havainnon, jota en ollut aiemmin tullut ajatelleeksi: Yleensä, kun Jeesus tekee jollekin ihmiselle parantamisihmeen, hän kieltää kertomasta siitä kenellekään. Ihmiset yleensä rikkovat tätä käskyä, ja kertovat kuitenkin. Syystä tai toisesta Jeesus tahtoi salata nämä ihmeensä. Hän teki ihmeitä myös julkisesti, kun niin tahtoi.

Jäin miettimään kaikkia näitä "ihmeet ja merkit" saarnamiehiä, jotka kiertävät maat ja mannut, mainostaen ihmeitään, lupailemalla ihmeitä kokouksiinsa "Jumala on täällä, ihmeitä tapahtuu, tulkaa (ja antakaa rahaa)!". En tiedä onko tämä kovin kauniisti ilmaistu, mutta minusta tämä tällainen on Jumalan hyvyyden kaupallistamista ja halventamista - ihmeillä ja merkeillä porttoilua?
JHK
 

Re: Jeesuksen ihmeteoista

ViestiKirjoittaja Siivetön » 30. Elo 2014 06:25

Tuossa esille tuomisessa on varmasti kysymys siitäkin, miksi niitä esille tuodaan.

Jos Jumalan tekemiä ihmeitä tuodaan esille siksi, että halutaan antaa niistä kiitos
ja kunnia Jumalalle, silloin siinä ei nähdäkseni ole mitään ongelmaa.

Sillä olihan niitäkin tapauksia, joissa Jeesus kehoitti ihmisiä menemään näyttämään
itsensä esim. papeille ja onhan Raamattu kirjoitettu koko maailmalle, eli näin kerrottu
Jeesuksen tekemistä ihmeistä kaikille, jotka Raamatun kanssa pääsevät kosketuksiin,
eli ei niitä ole suinkaan salassa pidetty.

Usein Jeesuksen mukana vaelsi myöskin paljon kanssaa, eli harvemmissa ihmetapauksissa
on maininta, että olisi ollut vain kahdenkesken Jeesus ja ihmeen kokenut ihminen, joten
olisiko sillä, että Jeesus kielsi kertomasta tapahtuneesta ihmeestä kenellekään, sittenkin
joku muu merkitys tai tarkoitus??
Siivetön
 

Re: Jeesuksen ihmeteoista

ViestiKirjoittaja paa » 31. Elo 2014 09:54

Minusta kaikenlaiset ihmeteot kiehtovat ihmisiä eikä aina suinkaan hyvässä mielessä.
Ehkä Jeesus ei halunnut korottaa ihmeitä itse 'asian', evankeliumin yläpuolelle ja
halusi saada ihmiset tajuamaan, että ihmeet tulevat vähän kuin kylkiäisenä mukana,
mutta ne eivät saa olla perusta.
Evankeliumia ja ihmeitä ei pitäisi erottaa toisistaan.
Jeesus varmasti tiesi, että jos hän ei kiellä ihmisiä kertomasta ihmeistä,
niin tyypit kailottaa jostain ihmeparantumisesta kaikelle maailmalle ja saa ihmiset kiinnostumaan
nimenomaan niistä ihmeistä eikä evankeliumista. Tällöin ihmiset ovat vain ihmeiden perässä.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Jeesuksen ihmeteoista

ViestiKirjoittaja JHK » 31. Elo 2014 11:35

Eikös tässä taanoin järjestetty suuri massatapahtuma stadionilla, johon houkuteltiin ihmisiä ihmeillä ja merkeillä...
JHK
 

Re: Jeesuksen ihmeteoista

ViestiKirjoittaja paa » 31. Elo 2014 13:20

No juu, se oli oikein malliesimerkki siitä miten Jeesus ei haluaisi nykyihmistenkään toimivan.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Jeesuksen ihmeteoista

ViestiKirjoittaja tanu » 01. Syys 2014 20:00

Tuolla yhdessä toisessa ketjussa sivuttiin ihan samaa asiaa ja kirjoitin näin:

25. Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
26. Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
27. Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"



Jumalan tahto on että ihmiset kuulevat evankeliumin ja tulevat uskoon. Ihmeet ja merkit seuraavat, kun evankeliumia Herrasta Jeesuksesta ja parannuksentekoa julistetaan.

Eikö Jeesus kieltänyt useasti parannettuja kertomasta parannetuksi tulemisesta muille ihmisille. Etteivät nämä uskoisi ihmeiden vuoksi.
Jeesus halusi että ihmiset uskoisivat Häneen hänen sanojensa tähden, eikä Hänen tekemiensä ihmeiden tähden.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Jeesuksen ihmeteoista

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 02. Syys 2014 09:36

tanu kirjoitti:Tuolla yhdessä toisessa ketjussa sivuttiin ihan samaa asiaa ja kirjoitin näin:

25. Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
26. Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
27. Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"



Jumalan tahto on että ihmiset kuulevat evankeliumin ja tulevat uskoon. Ihmeet ja merkit seuraavat, kun evankeliumia Herrasta Jeesuksesta ja parannuksentekoa julistetaan.

Eikö Jeesus kieltänyt useasti parannettuja kertomasta parannetuksi tulemisesta muille ihmisille. Etteivät nämä uskoisi ihmeiden vuoksi.
Jeesus halusi että ihmiset uskoisivat Häneen hänen sanojensa tähden, eikä Hänen tekemiensä ihmeiden tähden.


Hyvä huoomio Tanulta tämä asia.

"Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat"

Tätä lausetta olisi viisasta toistella aina sillointällöin ja tietyissä tilaisuuksissa ;) .
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Jeesuksen ihmeteoista

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Syys 2014 13:35

*
Jeesus oli hienovarainen IhmisenPoika Jumalana eikä väkisin parantanut ihmisiä vaan kysyi aina 'mitä tahdot'? 'Tahdotko tulla terveeksi?' Se hienovaraisuus lämmitti ja yhä lämmittää minun mieltä. :clap: :unity:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa

cron