Mitä katolinen kirkko opettaa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä katolinen kirkko opettaa?

ViestiKirjoittaja JHK » 28. Elo 2014 07:02

Jos palataan aiheeseen (katolilaisuus), niin huomatkaamme että katolilaiset eivät ole ainoita, jotka noudattavat Sola eclesiaa - myös Jehovantodistajille Vartiotorni on kaiken opin lähde. Vartiotornin opetuksia ei saa kyseenalaistaa julkisesti eikä yksityisesti, silloinkin kun oppi muuttuu (yhä uudestaan ja uudestaan). Eräskin dogma on jehovantodistajien uskonnossa muutettu jo viisi kertaa.

He sanovat sitä "uudeksi valoksi". Kun perinteinen oppi muuttuu, he ovat saaneet "uutta ymmärrystä", joka korjaa vanhaa.
JHK
 

Re: Mitä katolinen kirkko opettaa?

ViestiKirjoittaja paa » 28. Elo 2014 15:26

Onpas jehovantodistajilla erikoinen jumala, kun se ei kerro heille suoraan ja selkeästi totuutta.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Mitä katolinen kirkko opettaa?

ViestiKirjoittaja JHK » 28. Elo 2014 17:35

Jehovantodistajille järjestö on Jumala.
JHK
 

Re: Mitä katolinen kirkko opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Elo 2014 19:06

JHK kirjoitti:Jehovantodistajille järjestö on Jumala.


Totta. Ja tukiverkosto on jehovantodistajille enemmän kuin Jumalan Sanaan turvautuminen. Minun s-postikamu tunnusti ettei voi elää ilman tukiverkostoa kun huomasi omaa opetusta harhaopiksi... :shock: :cry: Sana on minulle enemmän vaikka olen yksinvaeltaja vaille seurakuntaa. Sana on kaikkeni ja Sana on Jumala. ♥ ♥ ♥
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mitä katolinen kirkko opettaa?

ViestiKirjoittaja paa » 29. Elo 2014 21:18

Järjestö on hyvä ilmaus.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Mitä katolinen kirkko opettaa?

ViestiKirjoittaja PetriFB » 01. Syys 2014 13:15

Seuraavat osat ovat valmistuneet:

http://www.kotipetripaavola.com/mitakat ... ttaa5.html Osa 5 Katolinen Maria

http://www.kotipetripaavola.com/mitakat ... ttaa6.html Osa 6 Paavi katolisessa kirkossa
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Mitä katolinen kirkko opettaa?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 02. Syys 2014 09:42

Vastaus otsikon kysymykseen "Mitä katolinen kirkko opettaaa"

vastaus:

Paavi voi vicarius filius Dein asemassa salli ja kieltää ja linjata mitä tahtoo, ja näin ollen katolinen kirkko opettaa sitä mikä parhaiten soveltuu jesuiittojen ja henkivaltojen pirtaan.

Väillä inkvisitiota toisinaan miekkakäännytydtä ja nytten on menossa maailmanlaajuinen ekumeeninen porttoliike ja karismaattisia piirejä kositaan valtavalla vauhdilla liittymään porttokirkkoon.

Tässä hyvää videota tästä karismaattisten kosiskelusta, pyydän anteeksi sillä video on englanniksi:

https://www.youtube.com/watch?v=2XMpfuq ... zms0I1ByWw
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Mitä katolinen kirkko opettaa?

ViestiKirjoittaja JHK » 02. Syys 2014 14:00

Erikoinen käänne, liittyen tuohon videoon, on kuulemani hälyyttävä viesti siitä, kuinka karismaattinen liike on ajautumassa katolilaisuuden syliin. Kun katolilaisten joukossakin on karismaattisia, niin karismaattisuuteen ja "lahjoihin" kritiikittömästi suhtautuva porukka on laskenut yhteen 1+1, ja todennut:

Jos kerran katolilaisillekin vuodatetaan hengen lahja ja täyteys, silloin he ovat rakkaita veljiä. Ei näillä opillisilla eroilla sitten taida ollakaan kauheasti väliä. Katolilaisessa kirkossa on paljon hyvää, joten ehkäpä se ei olekaan paha kirkko. Katolilaiset ovat veljiäni ja sisariani, ei meillä mitään ero ole! Sellaiset, jotka valittavat jostakin opillisista kysymyksistä, ovat hengettömiä fariseuksia!

Mutta jos tämä karismaattisuus johtaa pyhien kirjoitusten arvovallan hylkäämiseen, ja yhteyteen katolilaisuuden kanssa, niin voivatko moiset lahjat, manifestaatiot ja "profetiat" olla Jumalasta? Tuota samaa, oppiin ja raamatulliseen kritiikkiin halveksien suhtautuvaa porukkaa nähtiin David Herzog tapahtuman yhteydessä Suomessakin - tämä moderni karismaattisuus johtaa opin halveksimiseen, ja siten eksymykseen.
JHK
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa

cron