Helluntailaisuudesta katolisuuteen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Helluntailaisuudesta katolisuuteen

ViestiKirjoittaja PetriFB » 24. Elo 2014 20:26

Markus Mäenpää joka on eräs helluntailainen.blogspot.fi ylläpitäjistä otti minuun yhteyttä. Markus kyseli tulisinko helluntailaisuudesta katolisuuteen projektiin mukaan kirjoittamalla aiheesta jotakin. Markuksen projektissa tarkastellaan helluntailaisuuden ja katolisuuden välistä suhdetta ja erityisesti sellaisia argumentteja, joiden oletetaan olevan esteenä helluntailaisten siirtymiselle katolilaisuuteen. Markus itse ilmoittaa ettei ole helluntailainen, mutta hän opiskelee helluntaiherätyksen Isossa Kirjassa.

Rukoilin asiaa ja päätin lähteä mukaan tähän projektiin. Sain vapaat kädet kirjoittaa tähän projektiin juuri sellaisen kirjoituksen kuin mitä sydämessäni koen. Kävin läpi helluntailainen.blogspot.fi kirjoituksia koskien tätä projektia. Lukiessani näitä kirjoituksia sydämelleni nousi tarkastella tätä aihetta siitä näkökulmasta käsin miksi helluntailaisen ei tulisi milloinkaan liittyä katolisen kirkon jäseneksi. Oma taustani on vapaaseurakunnassa sekä baptistiseurakunnassa ja nykyisin olen mukana Saulus-Lähetyksen toiminnassa.

Vaikka en ole enkä ole ollut helluntaiseurakunnan jäsen, niin siitä huolimatta minua pyydettiin mukaan tähän projektiin. En ole kuitenkaan tietämätön helluntaiseurakunnan opetuksista. Olen käynyt paljon helluntaiseurakuntien kokouksissa sekä minulla on hyviä uskon ystäviä, jotka kuuluvat helluntaiherätykseen. En siis ole ollenkaan tietämätön mitä helluntaiseurakunnissa opetetaan

Lukiessani kyseessä olevan projektin kirjoituksia helluntailainen.blogspot.fi sivulta koin, että omassa kirjoituksessani vertaan katolisen teologin Emil Antonin ajatuksia ja opetuksia Raamatun opetuksiin. Syy siihen miksi päädyin tällaiseen ratkaisuun on se koska Emil Antonin tekstiä ja ajatuksia löytyi runsaasti helluntailainen.blogspot.fi sivulta liittyen tähän projektiin. Kirjoitukseni lopussa on lähdeviitteet helluntailainen.blogspot.fi helluntailaisuudesta katolisuuteen projektiin. Tutki ja koettele kirjoitukseni Raamatun sanan kautta rukouksen kera.

Kirjoitukset ovat kahdessa osassa svivullani:

http://www.kotipetripaavola.com/hellunt ... uteen.html

http://www.kotipetripaavola.com/hellunt ... teen2.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Helluntailaisuudesta katolisuuteen

ViestiKirjoittaja tanu » 25. Elo 2014 10:18

Kiitos ja kunnia Herralle näistä Petrin kirjoituksista!

Toivottavasti mahdollisimman moni katoliseen kirkkoon kuuluva lukee nämä kirjoitukset ja tajuaa totuuden asiassa-->saa uudestisyntymisen
lahjan ja eroaa tuosta perkeleen kirkosta.

Toivottavasti myös mahdollisimman moni helluntalainen lukee nämä ja ymmärtää pysyä kokonaan erossa katolisesta kirkosta
ja sen ekumenian ansasta.

Kiitos myös Petrille, kun uskaltaa avoimesti vastustaa katolista porttokirkkoa ja tuoda sen harhaoppeja kaikkien tietoon.
Herra pitää huolen omistaan.


(Lk.12) 1. Kun sillä välin kansaa oli kokoontunut tuhatmäärin, niin että he polkivat toisiaan, rupesi hän puhumaan opetuslapsillensa: "Ennen kaikkea kavahtakaa fariseusten hapatusta, se on: ulkokultaisuutta.
2. Ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
3. Sentähden, kaikki, mitä te pimeässä sanotte, joutuu päivänvalossa kuultavaksi, ja mitä korvaan puhutte kammioissa, se katoilta julistetaan.
4. Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä.
5. Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.



Runsasta Taivaan Isän siunausta teille kaikille Herran Jeesuksen omille ja läheisillenne.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Helluntailaisuudesta katolisuuteen

ViestiKirjoittaja Joel.A » 25. Elo 2014 18:52

Tässä on myös se ikävä juttu, että helluntalainen ei ole enää helluntalainen, koska alkuperäinen helluntalaisuus vain jatkuvasti vääristyy entisestään niinkuin on huomattavissa. Tietysti on vielä paljon hyvää olemassa helluntalaisuudessa, mutta kyllä se on vaan menossa kokoajan alaspäin ja hyvä niin. Erilaisissa eksyttävissä opeissa meidät juuri koetellaan, että olemmeko todellisia Jumalan seuraajia vai mielistelemmekö vain ihmisiä. Uskon, että uskova joka tässä ajassa tahtoo niin vilpittömästi kuin vain vilpittömästi on mahdollista ojentautua/etsiä Jumalan oikeita teitä joutuu tuntemaan itsensä todella halveksutuksi ja "vainotuksi".

"Sillä minusta näyttää, että Jumala on asettanut meidät apostolit vihoviimeisiksi, ikäänkuin kuolemaan tuomituiksi; meistä on tullut kaiken maailman katseltava, sekä enkelien että ihmisten, me olemme houkkia Kristuksen tähden, mutta te älykkäitä Kristuksessa, me olemme heikkoja, mutta te väkeviä; te kunnioitettuja, mutta me halveksittuja. Vielä tänäkin hetkenä me kärsimme sekä nälkää että janoa, olemme alasti, meitä piestään, ja me kuljemme kodittomina, me näemme vaivaa tehden työtä omin käsin. Meitä herjataan, mutta me siunaamme; meitä vainotaan, mutta me kestämme; meitä parjataan, mutta me puhumme leppeästi; meistä on tullut kuin mikäkin maailman tunkio, kaikkien hylkimiä, aina tähän päivään asti."

Tämä, kohta laittaa aika ajoin miettimään, että Apostolit johdatti monet uskoon ja sai tietysti iloa ja riemua siitä, mutta kuitenkin Paavali apostolina ajattelee aina loppupeleissä näin ja niin pitääkin, koska jos varsinkaan apostoli ei näin ajattelisi niin hän miellyttäisi aina jossain määrin ihmistä eikä semmoinen olisi apostolin palvelustehtävälle ominaista. Niinpä Paavali sanookin:

"Kehoitan siis teitä: olkaa minun seuraajiani."

Raamatun otteet on otettu toisesta kirjeestä Korinttolaisille.
Joel.A
 

Re: Helluntailaisuudesta katolisuuteen

ViestiKirjoittaja toni t » 25. Elo 2014 22:22

Kiitos Herralle että on antanut Petrille ymmärrystä ja viisautta kirjoittaa nämä kirjoitukset - oli todella selkeästi tuotu Jumalan sanan totuus esille :thumbup:

Olen lukuisia kertoja kuullut sen väitteen että Raamattu on vain katolisten kirkkoisien valitsema kokoelma. Petri toi todella hyvin esille ettei asia ole niin vaan Raamattu on Jumalan antama kirja apostolien ja profeettojen kautta.

http://www.kotipetripaavola.com/hellunt ... en2.html#1
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa

cron