Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 30. Elo 2014 10:12

Minulla on semmoinen mututuntuma ja teoria, että Jumala tahtoo että uskoon tullaan ensisijaisesti kuulemisesta eli evankeliumin kuulemisen kautta.

Vaatii enemmän uskoa uskoa Jumalan ilmoitukseen ja luottaa siihen, kuin ihmeellä todistetun asian uskominen.

Ihmeeseen uskominen ei vaadi niin paljoa uskoa vaan se on jo näkemistä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

ViestiKirjoittaja tanu » 30. Elo 2014 10:31

Mikko Murpatti kirjoitti:Minulla on semmoinen mututuntuma ja teoria, että Jumala tahtoo että uskoon tullaan ensisijaisesti kuulemisesta eli evankeliumin kuulemisen kautta.

Vaatii enemmän uskoa uskoa Jumalan ilmoitukseen ja luottaa siihen, kuin ihmeellä todistetun asian uskominen.

Ihmeeseen uskominen ei vaadi niin paljoa uskoa vaan se on jo näkemistä.



Samaa mieltä Mikon kanssa.

25. Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
26. Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
27. Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"



Jumalan tahto on että ihmiset kuulevat evankeliumin ja tulevat uskoon. Ihmeet ja merkit seuraavat, kun evankeliumia Herrasta Jeesuksesta ja parannuksentekoa julistetaan.

Eikö Jeesus kieltänyt useasti parannettuja kertomasta parannetuksi tulemisesta muille ihmisille. Etteivät nämä uskoisi ihmeiden vuoksi.
Jeesus halusi että ihmiset uskoisivat Häneen hänen sanojensa tähden, eikä Hänen tekemiensä ihmeiden tähden.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

ViestiKirjoittaja Siivetön » 01. Syys 2014 07:12

Mikko Murpatti kirjoitti:Minulla on semmoinen mututuntuma ja teoria, että Jumala tahtoo että uskoon tullaan ensisijaisesti kuulemisesta eli evankeliumin kuulemisen kautta.

Vaatii enemmän uskoa uskoa Jumalan ilmoitukseen ja luottaa siihen, kuin ihmeellä todistetun asian uskominen.

Ihmeeseen uskominen ei vaadi niin paljoa uskoa vaan se on jo näkemistä.


Mutta minusta tässä ajassa näyttää jopa siltä, että vaikka uskotaan ns. Jumalaan, ei enää uskota Hänen tekemiinsä ihmeisiin, vaan halutaan selittää ne esim. vihollisen aikaansaamiksi.

On selvä Raam.totuus, että usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanan, eli evankeliumin kautta, joten ei kai usko Jumalaan voikaan syntyä minkään muun kautta, mutta on muistettava, että myös Jeesuksen tekemät voimalliset teotkin, eli ihmeet kuuluvat evankeliumiin, eli eivät ole kaksi eri asiaa, eikö vain??

Ja kun Tuomas ei jaksanut uskoa muuten kuin näkemällä, Jeesus oli valmis hänellekin näyttämään totuuden, että Tuomaskin jaksoi uskoa, eli uskon Jumalan kohtelevan meitä kutakin myös meidän tarpeistamme käsin, sillä niin paljon Hän ihmistä rakastaa!

Uskonhan synnyttää aina Jumala ja meistä ihmisistä kukaan ei voi määrätä, minkä evankeliumin osa-alueen kautta Hän kunkin kohdalla uskon synnyttää, joten siinä mielessä meidän ei edes tulisi murehtia ja kantaa huolta sellaisesta, johon meillä ei ole edes vaikutusvaltaa, vaan julistaa KOKO EVANKELIUMIA sellaisenaan kuin se on ja kuten jo sanoin, evankelimi sisältää myöskin ihmeitä, jote emme voi niitäkään kokonaan karsia pois.

Toki ymmärrän niitäkin, jotka ovat olleet ns. liikaa tekemisissä näiden ihme vouhotusten kanssa ja ovat tulleet ikäänkuin allergisiksi sanalle -ihmeet-, eli ovat siellä toisessa äärilaidassa, kuin ihmeistä vouhkaavat, joten heidänkin tulisi pyytää Jumalaa auttamaan, että löytäisivät sen "kultaisen keskitien" ja uskaltaisivat myöskin tunnustaa, että Jumala voi kutsua ja puhua ihmisille myöskin ihmeiden kautta.

Itse uskallan tunnustaa, että oma uskonelämäni on saanut monta kertaa vahvistusta ihan sellaisista arkielämän pienistä ihmeistä, kun on nähnyt, miten tarkallaa aikataululla Jumala toimii moinissa arkielämän tilanteissa.

Voi olla, etten ole ehkä sitten niin autuas, kuin ovat ne, jotka eivät koskaan tarvitse minkäänlaisia Jumalan ihmeitä uskonsa vahvistuksesi, mutta kiitän Herraa siitä, että tällaisenani minäkin saan kuitenkin palvella Häntä ja Hänen armonsa on riittänyt minutkin pelastamaan, ja Hän pelastaa tänäänkin ja uskon siihenkin, että vastakin pelastaa.
Siivetön
 

Re: Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

ViestiKirjoittaja tanu » 01. Syys 2014 11:00

Siivetön, mainitsemasi "arkielämän pienet ihmeet" ovat ihan toinen juttu kuin se, että juostaan ihmeiden ja merkkien perässä.

Jokaisella uskovalla on varmasti näitä arkielämän pieniä ihmeitä ja uskon että ne jokaisen kohdalla siunaavat ja
vahvistavat uskoa. Ihan mitättömän pienet asiat, joissa huomaa Jumalan käden jäljen, saattavat tuntua aivan huikelta siunauksilta.
Ja ovatkin niitä!!! Jälkeenpäin monesti harmittaa, kun ei ole tullut kirjattua ylös näitä kaikkia tapauksia. Vaikeina aikoina olisi
lohdullista lukea näitä Herran kosketuksia. Ne kun tuppaavat ainakin mulla unohtumaan.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

ViestiKirjoittaja Siivetön » 01. Syys 2014 11:04

tanu kirjoitti:Siivetön, mainitsemasi "arkielämän pienet ihmeet" ovat ihan toinen juttu kuin se, että juostaan ihmeiden ja merkkien perässä.

Jokaisella uskovalla on varmasti näitä arkielämän pieniä ihmeitä ja uskon että ne jokaisen kohdalla siunaavat ja
vahvistavat uskoa. Ihan mitättömän pienet asiat, joissa huomaa Jumalan käden jäljen, saattavat tuntua aivan huikelta siunauksilta.
Ja ovatkin niitä!!! Jälkeenpäin monesti harmittaa, kun ei ole tullut kirjattua ylös näitä kaikkia tapauksia. Vaikeina aikoina olisi
lohdullista lukea näitä Herran kosketuksia. Ne kun tuppaavat ainakin mulla unohtumaan.


Juu, minustakin Jumalan tekemät ihmeet ovat täysin eri asia, kuin niiden perässä juokseminen.
Siivetön
 

Re: Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 02. Syys 2014 09:50

Jos tämä aihe ei liiaksi karkaa niin ....ne ihmeet ja merkit alkaa tulla enemmän ihmisen Pyhitys elämän tuloksena kun Pyhä pyhittyy jne.Nykyään on valitettavasti vallalla tuo väärä armonoppi ,jossa ihmiset itse päättelee omat syntinsä ja unohtaa ne ..eikä käsittele...sinne jonnekkin hamaan tulevaisuuteen ,että Jeesus on ne jo hoitanut ja me eletään kuten halutaan.Raamatun mukaan täysin väärin ja siinä menee se kasvu samalla ja Jumalan lähellä olo.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 02. Syys 2014 10:02

Mitenköhän tämän on, kun Jeesus lähetti opetuslapset ensimmäisen kerran evankelioimaan.

Luuk.10: 8 Ja mihin kaupunkiin te tulettekin, missä teidät otetaan vastaan, syökää, mitä eteenne pannaan,
9 ja parantakaa sairaat siellä ja sanokaa heille: 'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle'.
10 Mutta kun tulette kaupunkiin, jossa teitä ei oteta vastaan, niin menkää sen kaduille ja sanokaa:
11 'Tomunkin, joka teidän kaupungistanne on jalkoihimme tarttunut, me pudistamme teille takaisin; mutta se tietäkää, että Jumalan valtakunta on tullut lähelle'.
12 Minä sanon teille: Sodoman on oleva sinä päivänä helpompi kuin sen kaupungin. Hän käski parantaa kaupungin sairaat.

Oliko tämä neuvo vaan siihen hetkeen?

Samalla kysymys kun Paavali sanoi:

1kor2: 3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.

Oliko tämä puhe pelkästään uskoville? Ja mitä oli tuo voiman osoittaminen?
Isoäiti
 

Re: Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Syys 2014 13:46

*
Niin... meidän usko perustuu Jumalan voimaan ja se on tapa oppia tuntemaan Jumalaa koska ihmisviisaudella ei voi oppia tuntemaan Jumalaa. Saman voiman kautta tapahtuu myös ihmetöitä Sanan seurauksina. Ne seuraa Jumalan Sanaa koska Sana on Jumala niin ihmiset parantuvat.

Paavali oli saman Jumalan voiman kanssa heikkona voittaakseen ne heikkojen sielut Jeesukselle. Eli se tarkoittaa että ei ole vain uskoville vaan myös kaikille ihmisille. :angel:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

ViestiKirjoittaja Lily » 02. Syys 2014 14:36

Mr Kerimäki kirjoitti:Jos tämä aihe ei liiaksi karkaa niin ....ne ihmeet ja merkit alkaa tulla enemmän ihmisen Pyhitys elämän tuloksena kun Pyhä pyhittyy jne.Nykyään on valitettavasti vallalla tuo väärä armonoppi ,jossa ihmiset itse päättelee omat syntinsä ja unohtaa ne ..eikä käsittele...sinne jonnekkin hamaan tulevaisuuteen ,että Jeesus on ne jo hoitanut ja me eletään kuten halutaan.Raamatun mukaan täysin väärin ja siinä menee se kasvu samalla ja Jumalan lähellä olo.



AAMEN!
Lily
 


Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa