Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Elo 2014 21:05

*
No ei tunnu täsmäävän koska Raamattu puhuu viimeisistä päivistä joina Jumala vuodattaa Henkensä kaiken päälle ja siten aurinko pimenee ja kuu muuttuu vereksi ja sit Jeesuksen suuri päivä tulee. :roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

ViestiKirjoittaja tanu » 28. Elo 2014 21:18

Isoäiti kirjoitti:Mitä mieltä olette David Wilkersonista? Hän puhui vähän ennen kuolemaansa vielä ajasta jolloin tulisi paljon ihmisiä uskoon. Ja että aika tulee olemaan todella vaikea, mutta että sitä kannattaa käyttää hyödyksi.

Itse kyllä uskon, että ihmisiä pelastuu suomestakin vielä paljon. Vaikka monet uskovat luopuu maailman muututtua saastaisemmaksi, niin silti uskoon tulee vielä ihmisiä. Ja luopuneitakin voi uudistua. Voisiko tällä olla merkitystä tähän liittyen, että ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi?


Wilkersonilla on hyviä ja Raamatullisia saarnoja/kirjoituksia paljon. Mutta silti hän on vain yksi meistä tavallisista ihmisistä ja en paljoa laittaisi painoa hänen
enkä kenenkään muunkaan ihmisen profetioille tai unille. Sen sijaan Raamatun profetiat tulevat kaikki varmasti täyttymään. Ja Raamatussa ei puhuta yhtään mitään mistään lopun aikojen suuresta herätyksestä. Vaan päinvastoin suuresta luopumuksesta ja eksytyksistä. Ihan kuten Janne jo aiemmin totesi.

Mutta siihen uskon vakaasti, että lähivuosina kun tulee vaikeat ajat tänne Suomeenkin, tulee kenties sotaa ja pulaa ruoasta ja kaikesta, mikä nyt on ihan itsestäänselvyyttä suurimmalle osalle ihmisistä, niin silloin kun vaikeat ajat koittaa, niin uskon että suuri joukko ihmisiä tulee Suomessakin uskoon. Kun ei ole enää muuta toivoa, niin monet ihmiset vastaavat Herran kutsuun myöntävästi.

Herätys on tosiaan näitä muotisanoja, joita ei Raamatusta löydy. Ihan kuten kirkko tai hengellinen kotikin.

Samaa mieltä olen siitä asiasta, että rukous voi paljon. Eli rukoilemalla ihmisten puolesta kestäväisesti voi edesauttaa heidän uskoontuloaan.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 28. Elo 2014 21:23

:wtf: :crazy: :silent:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 02:31, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Elo 2014 21:25

Jasmiini kirjoitti:Tuo kohta siis viittaa Joelin kirjan ennustukseen, joka olisi tarkoitettu Israelin kansalle. Siinä puhutaan syyssateesta ja kevätsateesta. Syyssade olisi ollut tuo helluntaina tapahtunut Hengen vuodatus ja seuraava vuodatus olisi samanlainen hetkellä, kun Israel kääntyy Jumalan puoleen. Se ei siis koskisi pakanoita, vaan Israelilaisia. Eikä herätys ole maailman laajuinen kaikkea lihaa koskeva, vaan Israelin kansan keskuudessa tapahtuva herätys.
Ja tähän hetkeen sitten liittyisi nuo lopun merkit, auringon ja kuun pimentyminen yms. ja sitten, Herran päivä tulee, jos oikein olen ymmärtäny, niin Jeesus tulee hakemaan ja päästään jo vihdoinkin kotiin.



Joel 2:
23 Ja te, Siionin lapset, iloitkaa ja riemuitkaa Herrassa, teidän Jumalassanne, sillä hän antaa teille syyssateen, vanhurskauden mukaan, vuodattaa teille sateen, syyssateen ja kevätsateen, niinkuin entisaikaan.
24 Ja puimatantereet tulevat jyviä täyteen, ja kuurna-altaat pursuvat viiniä ja öljyä.
25 Ja minä korvaan teille ne vuodentulot, jotka heinäsirkka, syöjäsirkka, tuhosirkka ja kalvajasirkka söivät, minun suuri sotajoukkoni, jonka minä lähetin teitä vastaan.

26 Ja te syötte kyllälti ja tulette ravituiksi ja kiitätte Herran, teidän Jumalanne, nimeä, hänen, joka on tehnyt ihmeitä teitä kohtaan. Eikä minun kansani joudu häpeään, iankaikkisesti.
27 Ja te tulette tietämään, että Israelin keskellä olen minä. Ja minä olen Herra, teidän Jumalanne, eikä toista ole. Eikä minun kansani joudu häpeään, iankaikkisesti.
28 Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.

29 Ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni.
30 Minä annan näkyä ihmeitä taivaalla ja maassa: verta ja tulta ja savupatsaita;
31 aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja peljättävä.
32 Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Sillä Siionin vuorella ja Jerusalemissa ovat pelastuneet, niinkuin Herra on sanonut; ja pakoonpäässeitten joukossa ovat ne, jotka Herra kutsuu.


:thumbup: Sori, en huomannut tätä. Joo se koskee Israelin kansaa varmaan. Mutta varmaan osa uskovista tulevat kokemaan herätystä ja ihmeparantumista kans. Minulla kone tökkii enkä viitsi laittaa tänne Raamatun kohdat jotka puhuvat ihmeparantumisesta...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 28. Elo 2014 21:48

Eikö me ollakkaan siionin lapsia, me Jeesuksen omat?
Isoäiti
 

Re: Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 28. Elo 2014 22:29

:crazy: :wtf:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 02:30, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 28. Elo 2014 22:48

Voihan se ihan noin olla. Minäkin olen joskus aikaa lukenut tuosta pakanain täydestä luvusta, että olisi käännösvirhe siinä.

Muistan, että joku on joskus yrittänyt asettaa tuota hengen vuodatusta kaiken lihan ylle tuhatvuotiseen valtakuntaan.

Mutta silti uskon, että suomessa myös tulee vielä her.. eikun ihmisiä paljon uskoon vaikeiden aikojen aikana. :D


Mitä ajattelette siitä, että kyllähän suomessa on kylvetty vuosien aikana evankeliumia ihmisten sydämiin. Kai se leikkuunaikakin vielä koittaa?
Isoäiti
 

Re: Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 28. Elo 2014 22:59

tanu kirjoitti:
Isoäiti kirjoitti:Mitä mieltä olette David Wilkersonista? Hän puhui vähän ennen kuolemaansa vielä ajasta jolloin tulisi paljon ihmisiä uskoon. Ja että aika tulee olemaan todella vaikea, mutta että sitä kannattaa käyttää hyödyksi.

Itse kyllä uskon, että ihmisiä pelastuu suomestakin vielä paljon. Vaikka monet uskovat luopuu maailman muututtua saastaisemmaksi, niin silti uskoon tulee vielä ihmisiä. Ja luopuneitakin voi uudistua. Voisiko tällä olla merkitystä tähän liittyen, että ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi?


Wilkersonilla on hyviä ja Raamatullisia saarnoja/kirjoituksia paljon. Mutta silti hän on vain yksi meistä tavallisista ihmisistä ja en paljoa laittaisi painoa hänen
enkä kenenkään muunkaan ihmisen profetioille tai unille. Sen sijaan Raamatun profetiat tulevat kaikki varmasti täyttymään. Ja Raamatussa ei puhuta yhtään mitään mistään lopun aikojen suuresta herätyksestä. Vaan päinvastoin suuresta luopumuksesta ja eksytyksistä. Ihan kuten Janne jo aiemmin totesi.

Mutta siihen uskon vakaasti, että lähivuosina kun tulee vaikeat ajat tänne Suomeenkin, tulee kenties sotaa ja pulaa ruoasta ja kaikesta, mikä nyt on ihan itsestäänselvyyttä suurimmalle osalle ihmisistä, niin silloin kun vaikeat ajat koittaa, niin uskon että suuri joukko ihmisiä tulee Suomessakin uskoon. Kun ei ole enää muuta toivoa, niin monet ihmiset vastaavat Herran kutsuun myöntävästi.

Herätys on tosiaan näitä muotisanoja, joita ei Raamatusta löydy. Ihan kuten kirkko tai hengellinen kotikin.

Samaa mieltä olen siitä asiasta, että rukous voi paljon. Eli rukoilemalla ihmisten puolesta kestäväisesti voi edesauttaa heidän uskoontuloaan.


Niin ja tähän, että tiedän kyllä, että kaikki pitää koetella. Mutta olisiko Wilkerson mennyt niin paljon harhaan sanan tuntemisessa tässä asiassa? Koska raamatun pohjalta toi sen mitä sanoi Herralta saaneensa.
Isoäiti
 

Re: Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

ViestiKirjoittaja Appaloosa » 28. Elo 2014 23:57

pekka kirjoitti:
Appaloosa kirjoitti:Raamatun puhetta herätyksestä:

Efesolais 5 luku:
11 Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
12 Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
14 Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
15 Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
16 ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.


Johanneksen ilmestys 2 luku:
1 "Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.
2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.
3 Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.


Ok, mutta jos ihan tarkkoja ollaan niin eikö noissa kahdessa kohdassa kehoteta uskovia heräämään/tekemään parannusta ja vahvistamaan jäljellejääneitä eli noissa kohdissa ei kerrota niin sanotun "herätyksen" tulevan ihmisten keskuuteen tai uskovien keskuuteen. Minusta kaksi eri asiaa.


Kyllä näin myös minä ne kohdat luen. Elikkä Raamatun mallin mukaan herätys koskee uskovia. Usein puhutaan että herätys on kun niin ja niin monta tekee ratkaisun tai rukoilee syntisen rukouksen, mutta yksi ratkaisu eikä rukouksen rukoileminen tee ihmisestä vielä herännyttä. Vasta kun tulee todelliseen ymmärrykseen synnistä ja Rististä joka johtaa parannukseen syntielämästä, voidaan puhua herätyksestä. Sanomatta selvää että Jumala tahtoisi tällaisen totisen herätyksen leviävän mahdollisimman laajasti, ja sitä meidän kaikkien on hyvä rukoilla ja kuuliaisina tehdä voitavamme sen eteen.
Avatar
Appaloosa
 
Viestit: 123
Liittynyt: 02. Elo 2014 22:32

Re: Herätysten tulien syttyminen ja leviäminen

ViestiKirjoittaja Siivetön » 29. Elo 2014 08:20

Aamu-Usva kirjoitti:Apt.2:17- puhuu siitä Hengen vuodatuksesta, joka silloin tapahtui kun opetuslapset ensimmäistä kertaa tulivat Pyhällä Hengellä täytetyiksi siinä samassa luvussa aiemmin. Eli sitä meidän ei enää tarvitse odottaa :-D


Nyt olen jyrkästi Aamu-Usvan kanssa eri mieltä.

Jumala vuodattaa Henkeänsä vielä tänäkin päivänä ja Hengen vuodatus ei ole loppunut tuohon hetkeen, kun opetuslapset ensimmäistä kertaa tulivat PH kastetuiksi ja täytetyiksi.
Siivetön
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 30 vierailijaa