Että he yhtä olisivat

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Että he yhtä olisivat

ViestiKirjoittaja paa » 22. Elo 2014 11:43

Appaloosa, minusta voi. Itse just en halua liittyä mihinkään ihmisten perustamiin kirkkoihin tai herätysliikkeisiin, koska kuulun jo Jumalan seurakuntaan, ja onhan se parempi kuulua Jumalan kerhoon kuin ihmisen ;)
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Että he yhtä olisivat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Elo 2014 11:43

*
Tuleeko Jumalan tahdonmukainen seurakunta takaisin lopunaikana täällä Suomessa? :? :roll: :( Minä odotan sitä tai maanalaista kans joka pohjautuu Raamattuun jos tänne Suomeen tulee vainoja uskon takia. Minä lähdin pois helluntaiseurakunnasta syystä ettei pohjaudu Raamattuun. Sana on minun Jumala jota seuraan.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Että he yhtä olisivat

ViestiKirjoittaja paa » 22. Elo 2014 11:47

Minä taas lähdin pois luterilaisesta kirkosta, koska vaikutti siltä, etteivät he ole koskaan Raamattua edes nähneet. Koko kirkko täynnä ihmisten keksimiä juttuja ja perinteitä, joissa Jumalan mielipide ei ole kiinnostanut yhtään.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Että he yhtä olisivat

ViestiKirjoittaja JHK » 22. Elo 2014 13:43

Minä taas lähdin pois luterilaisesta kirkosta, koska vaikutti siltä, etteivät he ole koskaan Raamattua edes nähneet. Koko kirkko täynnä ihmisten keksimiä juttuja ja perinteitä, joissa Jumalan mielipide ei ole kiinnostanut yhtään.


Sama juttu - tulin uskoon, havaitsin että touhu oli sanan vastaista, ja häivyin. Varsinaiseen kirkosta eroamiseen meni tosin monta vuotta (ei saanut aikaiseksi...)

Olen Paa:n ja Appaloosan kanssa samaa mieltä tuosta jäsenyysjutusta.
JHK
 

Re: Että he yhtä olisivat

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 22. Elo 2014 13:54

Itsekin lähdin ev.lutista pois kun eksyin pahasti liberaaliteologiaan ja sen tuomiin mätiin hedelmiin.

Tästä asiasta ei kannata ottaa paineita, sillä Herra puhuu kyllä tästä itse kullekkin kun Hän niin hyväksi kokee ja sitten ihmiset tekevät sen pohjalta ratkaisunsa.

Niin kuin monessa asiassa uskonelämässä Jumala tietää oikeat aikataulut, ja Petrikin toi kirjoituksessaan esille että joskus Herra antaa ihmisen kasvaa ja saada opetusta taikka toimia jonkun kautta jossakin kirkkokunnassa, kunnes myöhemmin katsoo hyväksi kutsua ulos.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Että he yhtä olisivat

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 22. Elo 2014 14:23

Täytyy sanoa valitettavasti näin ,mutta hyvä näin ,että tämän sivun ihmiset ovat rehellisesti katsoneet ja sydämmellä tunteneet .Valitettavasti siksi ,että itku meinaa välillä tulla ku katson esim Ev.Lut menoa ja ei se kyynel ole kaukana ku nytkin kirjoitan.....Kuinka paljon on ihmisiä tuossa kirkossa ,jonka hedelmät näemme päivä päivältä.Kun kirkko kuuluu osittain valtioon niin ,mitä sitten tulevaisuudessa kun kaikki homoaktivistit yms pääsevät määräämään??? Lopunajan seurakunta kokoontuu kodeissa ja missä vain hyväksi asian näkevät .He ovat niitä ,joiden sisällä asuu Pyhä Henki ja he ovat kasvaneet Pyhyyteen eivätkä halua olla jonkun pillipiipareiden johtama minne sattuu vaan kulkevat Pyhässä Hengessä ja Jumala johdattaa heitä ....johdattaa siksi ,koska ovat itsensä antaneet Herralle .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Että he yhtä olisivat

ViestiKirjoittaja systeri » 22. Elo 2014 14:26

Luin aamulla ap.tekojen 6-7 luk.ja ja jostain syystä mulla tuli heti mieleen tämä kirjoitus, vaikka en ollut sitä nyt erikoisemmin ajatellu.
Uskovat pitävät monesti omia kirkkojaan jotenkin "pyhinä" ja puhuttelevat itseään olen helluntailainen tai olen vapaakirkkolainen..niinkuin itsekkin oon :-P mutta eihän se nyt oikein oo Raamatun mukaan että ollaan jotain eri sakkia,Kyllä se särähtää korvaan ja "sisuksiin".Ja mun mielestä se on ylpeyttä jos ei voi pitää omaa kotikokoustaan omassa vaatimattomassa kodissaan, siksi että rikkailla on asiat ja kodit niin kauniita ja hienoja ym.Silloin kun et voi muusta syystä järkätä kotikokouksia niin silloin tuommonen syy ottaa pattiin...jos vaan voisin pitää niin pitäisin ja ei olisi väliä tuleeko rikkaita vai köyhiä :D Herra auta että se päivä voi tulla että voin pitää kotonani vapaasti uskovien yhteisiä kokoontumisia yli "rajojen" :thumbup: :)
systeri
 

Re: Että he yhtä olisivat

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 22. Elo 2014 15:14

Sitähän se parhaimmillaan on ,että kun ovesta tulee sisään porukkaa niin siellä ev.lutt..helluntai ..vapaa yms ,mutta ku olhuoneeseen tai kahvipöytään istutaan ni ne ns merkit unohtuu ja ollaan ja kasvetaan siihen ,että ollaan Jumalan omia ja aloitetaan ilta Rukouksella .Siskoja ja veljiä kaikki ja ne vanhemmisto yms ,jotta ns uudet kääntyneet ei ala yliinnoissaan kaikkee liikaa suoltamaan vaan Hengen ohjaamina koko porukka.Kokouksen voi pitää vaikka korpikuusen alla jos siltä tuntuu ,mutta kenties helpompaa se on kuitenkin jonkun kotona sillä esim vesisateessa saattaa Raamatunluku olla vaikeaa ;)
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Että he yhtä olisivat

ViestiKirjoittaja Appaloosa » 23. Elo 2014 09:57

Vähän aika sitten facebookissa yksi sisko jakoi tällaisen jutun, kopsaan sen tänne:

(tässä oli kuva kuntokeskuksen mainoksesta jossa Elixia-kuntokeskus mainostaa SATS-kuntokeskusta)

Kuntokeskukset mainostavat toisiaan.

Mitä jos seurakunnatkin tekisivät näin?

Ai niin, mutta Sats ja Elixia ovatkin yhtä ja samaa ryhmää.

Ai niin, mutta...

:thumbup:
Avatar
Appaloosa
 
Viestit: 123
Liittynyt: 02. Elo 2014 22:32

Re: Että he yhtä olisivat

ViestiKirjoittaja Siivetön » 24. Elo 2014 13:00

Kiitos Jumalalle että meillä on vielä vapaus kuulua ja olla kuulumatta kaikkeen siihen, minkä oikeaksi nämme.

Itse en voisi kuulua luterilaiseen kirkkoon, mutta haluan antaa sille kuitenkin tunnustuksen siitä, että on ollut suomessakin uraauurtavana tekijänä kristonuskon esilläpitämisessä ja julkituomisessa.

Ellei meillä olisi suomessa eri nimisiä seurakuntia ja kirkkoja, aika vähän saisi näkyvyyttä hengeliset asiat.

Ja minusta on hieno asia vieraallakin paikkakunnalla kulkiessaan nähdä rakkennusten seinissä eri seurakuntien nimiä; kuten Vaapaakirkko, Helluntaiseurakunta ja tietää, että täysin uskosta osatonkin tietää seinässä olevan nimen perusteella, mitä tuossa rakennuksessa tapahtuu, jos poikkeaa sinne sisälle, eli hengellisen seurakunnan nimi seinässä on jo eräänlainen kutsu tulla hengelliseen tilaisuuteen ja arvostan sitä ja se on jo yksi syy, miksi haluan kuulua paikallisseurakuntaan ja tukea hengellisiä tilaisuuksia varten varattujen tilojen ylläpitoa.
Siivetön
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron