Opetusta Pyhästä Hengestä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Opetusta Pyhästä Hengestä

ViestiKirjoittaja PetriFB » 18. Elo 2014 20:25

Tänään rukouksessa ollessani koin, että minun tulee kirjoittaa opetusta Pyhästä Hengestä. Olen koko päivän viettänyt koneellani kirjoittaen kirjoitusta Pyhästä Hengestä. Kirjoitan tämän kirjoituksen siksi koska yhä uudelleen monet uskovat joutuvat tämän aiheen eteen, joista osaa opetetaan tällä alueella väärin, sillä seurauksella että heidän uskon elämänsä ajautuu täysin väärille raiteille.

Uskovien keskuudessa on nykyisin todella erilaista opetusta Pyhästä Hengestä (Pyhän Hengen sinetti, Pyhän Hengen kaste, Pyhällä Hengellä täyttyminen jne.), joka aiheuttaa hämmennystä sekä monenlaisia kysymyksiä. Väärä opetus Pyhästä Hengestä johtaa uskovan elämään vääristynyttä uskon elämää. Tässä kirjoituksessa pyrin tutkimaan Raamatun sanan valossa opetusta Pyhästä Hengestä. Tutki ja koettele kirjoitukseni Raamatun sanan kautta rukouksen kera.

Kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/opetust ... gesta.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Opetusta Pyhästä Hengestä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Elo 2014 21:51

*
:thumbup:

Sitten vielä eräs tärkeä huomio. Väärän karismaattisuuden yhteyksissä hyvin usein opetetaan väärin Pyhän Hengen kasteesta sekä Pyhällä Hengellä täyttymisestä sekoittaen ne yhdeksi ja samaksi tapahtumaksi, jota ne eivät kuitenkaan ole. Eksyttävät henget pyrkivät tämän väärän Pyhän Hengen kasteen ja täyttymisen opetuksen kautta sekoittamaan uskovat niin, että he eivät ymmärtäisi todellista Pyhän Hengen vaikuttamaa elämää, vaan sen sijaan eläisivät valheellisten Pyhän Hengen kokemusten vallassa sekä jopa sellaisessa tilassa, että he luulisivat olevansa ilman Pyhää Henkeä, vaikka Pyhä Henki asuukin heidän sydämessään.


Minulle tuli äsken mieleen karismaattinen seurakunta mitä siellä fb:ssa mainittiin koska siellä fb:ssa huomasin jonkun uskovan kirjoittaneensa jutun ja sen mukaan hän itse sai kokouksesta jotain täyteyden ja mainitsi sen karismaattiseksi... Luuli kai Pyhää Henkeä karismaattiseksi persoonaksi, en tiedä mutta se sai kuulostamaan siltä. Se tuntuu ohittavan Jumalan Sanaa tavoittaakseen vain karismaattisuutta.

Pyhä Henki ei ole karismaattinen persoona koska Hän pitäytyy Jumalan Sanassa ja sitoutuu Sanaan ja toimii Sanan mukaan, siinä se ei ole karismaattisuutta. :roll: Sori jos minulla on oikea käsitys karismaattisuudesta. Karismaattisuus on niinku ylihengellinen... Sana vain voi virkistää ja uudistaa meitä. Sanassa on Pyhä Henki mukana. Se tärkeä huomioittava.... Hmm.... :roll: Mitä te tuumitte?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 12 vierailijaa

cron