Keskustelua Jumalan armosta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Keskustelua Jumalan armosta

ViestiKirjoittaja Siivetön » 14. Elo 2014 10:53

Aamu-Usva kirjoitti:On armon Hengen pilkkaamista tehdä tietoisesti syntiä ajatellen, että kyllä Jumala armahtaa... :(


Mr Kerimäki kirjoitti:Lopunajan suurimpia harhoja on vääränlainen armonoppi joka saattaa alkavan uskovan laittaa jopa vikasuuntaan kulkemaan .
Kun me pysymme Jeesuksessa niin Jeesus pysyy meissä. Asia ei ole niin suoraa pässinlihaa muutamalla sanalla armo.Uskonlahjan saaminen on ihan eri asia kuin armonkäsityksessä niiden" tekojen "lyöminen aina samaanlauseeseen.Asia täytyy ymmärtää kokonaisuutena .
Jos alkaa lipsua ja heittää asiat vääränlaisen armonopin varaan ,jossa synnit on kuin sallittuja niin laodiken seurakunta alkaa helposti olla valmis ...ja suunta Täysin väärä....ja uskallan sanoa ,että sitä kasvua ei silloin tule.


Eipä siis turhaan Sana kehoita meitä valvomaan itseämme, sillä on niin
monia asioita ja suuntauksia armonkin kohdalla, johon saatamme eksyä.

Toiselle saattaa olla houkutus kullata saasta ja synti vain armolla ja toinen
taas ei pääse kokemaan koskaan vapautta ja iloa Kristuksessa, ellei pääse
ymmärtämään Jumala armon suuruutta siten, kuin se on.

Ja kun mainitsin tuossa Gal.kirjeen lukemisesta ja kuuntelemisesta, niin
Jumalan Sana on juurikin se peili, millä meidän tulee itseämme peilata.

Ei toisten ihmisten näkemyksillä ja kokemuksilla, sillä Jumala on luonut
meidät jokaisen niin ainutkertaisiksi yksilöiksi, ettemme voi rakentaa
kenenkään toisen ihmisen kokemuksesta tervettä ja oikeaa oppia.

Ainut terve ja oikea oppi läytyy Jumalan Sanasta!
Siivetön
 

Re: Keskustelua Jumalan armosta

ViestiKirjoittaja paa » 14. Elo 2014 22:45

Tuo on kyllä hirveän vaarallista ajatella, että ei se niin haittaa, jos tekee syntiä, kun Jumala sitten kuitenkin armahtaa.
Sydämen asenne + todellinen katumus + synnistä pois pyrkiminen = :thumbup:

Armo on kyllä sellainen asia, ettei mun aivokapasiteetti meinaa riittää tajuamaan sitä kokonaan.
Jumala on käsittämättömän hyvä.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Keskustelua Jumalan armosta

ViestiKirjoittaja Siivetön » 15. Elo 2014 06:31

Olen samaa mieltä, että tuskin meistä kukaan kykenee ymmärtämään täydellisesti Jumalan armoa ja siksi meille saatta tulla suuriakin yllätyksiä kerran perillä, sillä siellä on varmastikin niitä, joita me emme olisi sisään päästäneet, "kun ovat sellaisia". :D

Me saatamme julistaa tietävämme, mitä Jumalan armo on ja jopa julistaa suureen ääneen elävämme täysin armossa ja armosta, mutta jo seuraavassa lauseessa tuomitsemme veljemme tahi sisaremme. :D
Eli armoa ei sitten löydykään heidän kohdalleen.

Mutta uskallan silti sanoa, että päivä päivältä olen enempi ja enempi päässyt ymmärtämään ja myöskin kokemaan Jumalan armoa, milloin Jumalan koulussa ja milloin rakkautensa ja hellyytensä hoivassa, mutta niin ansiottomasti, että on sitä häveten ihmeteltävä ja tunnustettava, kuten Tapio Nousiainen sanoo runossaan; Jumalan koulussa.

"Jumalan koulussa minut riisutaan niin alastomaksi,
ettei minulle jää vaatteeksi, kuin Kristuksen verinen armo
ja sekin niin ansiottomasti, että minun on sitä häveten ihmeteltävä."

Tapio Nousiainen
Siivetön
 

Re: Keskustelua Jumalan armosta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Elo 2014 11:09

*
Minulla olisi muutama kysyttävää vielä...

Joh. 7:24 Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."

Oikean tuomion tuomitseminen kts. Joh.7:24 varmaan tarkoittaa niitä uskovia jotka ovat perehtynyt täydellisesti Jumalan kaikenkattavaan armoon ja vapauttavaan armoon niin he saavat tuomita vanhurskaasti ja oikeudenmukaisesti. Mitä te tuumitte?


Toinen kysymys:
Kun uskova on synnin orja eikä ole vielä vapauttunut vaan panee toivonsa Jumalaan niin se ei joudu häpeään koska pitää toivonsa Jumalassa odottaakseen siitä vapautta. Mutta Raamatun mukaan armo kasvattaa hylkäämään kaikki synnit. Kuinka uskova on yhä synnin orjana eikä omin avuin vielä ylittänyt vapaaksi? :roll: :?:


Vielä kysymys:

2Kor. 6:11 Suumme on auennut puhumaan teille, korinttolaiset, sydämemme on avartunut.
12 Ei ole teillä ahdasta meidän sydämessämme, mutta ahdas on teidän oma sydämenne.
13 Antakaa verta verrasta - puhun kuin lapsilleni - avartukaa tekin.
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?

Ne kohdat kehoittaa avartumaan Kristuksen armossa ja tuntemuksessa ks. 2Piet. 3:18. Koska Jeesus on täynnä armoa ja totuutta niin avartukaamme Hänessä niin silloin meillä ei olisi enää yhteistä kannettavaa pimeyden eli synnin orjuuden kanssa ja tällä tavalla vapaudumme avartumalla kunhan me olisimme perillä tajuttavaksi Kristuksen armosta ja tuntemisesta että Jumalan armo on todella kasvatukseksi pois synnin orjuudesta. Mutta kuinka uskova on vielä synnin orja...? Siksi ahdas on oma sydän eikä se vielä ole avartunut käsittääkseen tätä kaikkea? :crazy:

Huomaako Jumala pikkuaivon ja ahtaan sydämen ja niin Jumala ymmärtää tätä uskovaa? Anteeksi tällainen juttu, liian vaikeaa!!! :crazy: Varmaan Jumala ymmärtää ja armahtaa sitä uskovaa mutta luulen että Jumala oman aikataulun mukaan kirkastaa ja avaa sen uskovan ymmärtämään.... :roll:

2Piet. 3:18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

Joh. 1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Keskustelua Jumalan armosta

ViestiKirjoittaja tanu » 15. Elo 2014 13:56

Janne kirjoitti:Jumalan siunausta sinne Tanulle ja muillekin kirjoittelijoille. :thumbup:



Kiitos kovasti Janne. Jumalan siunausta myös sinulle ja koko perheelle!
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Keskustelua Jumalan armosta

ViestiKirjoittaja Siivetön » 16. Elo 2014 11:40

vaisuliini kirjoitti:*
Minulla olisi muutama kysyttävää vielä...

Joh. 7:24 Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."

Oikean tuomion tuomitseminen kts. Joh.7:24 varmaan tarkoittaa niitä uskovia jotka ovat perehtynyt täydellisesti Jumalan kaikenkattavaan armoon ja vapauttavaan armoon niin he saavat tuomita vanhurskaasti ja oikeudenmukaisesti. Mitä te tuumitte?


Minä näkisin siten, ettei kenelläkään ihmisellä ole toiseen tuomiovaltaa, vain Jumalalla ainoastaan.

Eli nähdäkseni tuo Raam.kohta tuo meille ilmi sen, että emme voi tuomita sen perusteella, mitä näemme, joten näinollen emme voi tehdä myöskään oikeaa tuomiota ja lopputulos on se, että meillä ei ole eväitä kenelläkään ihmisellä oikean tuomion tekemiseen.

Systeri laittoi tuonne toiseen ketjuun tämän Raam.kohdan:

Heb 4
10 Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa.
11 Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
13 eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.

Eli Jumala on ainut, joka näkee meidän ajatuksemme ja aivoituksemme, motiivimme yms. joten Hän on ainut, joka kykenee antamaan oikean tuomion.

Mutta jos joku on tästä toista mieltä, niin ihan mielelläni kuulen perustelunsa ja näkemyksensä minäkin.
Siivetön
 

Re: Keskustelua Jumalan armosta

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 16. Elo 2014 11:51

Sydämmessä tila ,joka etsii Jumalan kirkkautta ja silloin ihminen pyrkii tietoisesti välttämään synnintekoa.Se kasvu ja voimistuminen Hengessä auttaa hylkäämään syntejä ja mitä pidemmälle kasvaa Henki voimistuu ja liha heikkenee .Jos ihminen sitten hairahtuu ,niin sydämmennöyryys ja huokaus ja anteeksipyyntö ja anominen Herralta ,jotta voi voittaa kyseisen synnin johonka lankesi .Kun tunnustaa ja haluaa sydämmessään voittaa synnin niin pääsee eteenpäin eikä jää jonnekkin sivuraiteelle tai rypemään kyseisessä synnissä ja joutua jopa erämaavaellukselle kun omatunto saattaa soimata tai Pyhä Henki rakkaudellisesti nostaa asian esiin kevyesti.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Keskustelua Jumalan armosta

ViestiKirjoittaja Siivetön » 16. Elo 2014 12:08

Mr Kerimäki kirjoitti:Sydämmessä tila ,joka etsii Jumalan kirkkautta ja silloin ihminen pyrkii tietoisesti välttämään synnintekoa.Se kasvu ja voimistuminen Hengessä auttaa hylkäämään syntejä ja mitä pidemmälle kasvaa Henki voimistuu ja liha heikkenee .Jos ihminen sitten hairahtuu ,niin sydämmennöyryys ja huokaus ja anteeksipyyntö ja anominen Herralta ,jotta voi voittaa kyseisen synnin johonka lankesi .Kun tunnustaa ja haluaa sydämmessään voittaa synnin niin pääsee eteenpäin eikä jää jonnekkin sivuraiteelle tai rypemään kyseisessä synnissä ja joutua jopa erämaavaellukselle kun omatunto saattaa soimata tai Pyhä Henki rakkaudellisesti nostaa asian esiin kevyesti.


Ihanasti Mr Kerimäki toi esille tämä asian ja totuuden.

Jumalan Henki todellakin antaa meille voimaa voittaa kiusaukset, kunhan vain haluamme vaeltaa Hengessä, emmekä ala hyyssäämään lihan halujamme ja mieltymyksiämme.

Eli kiusasuten voittaminen ei ole todellakaan kiinni ihmisen omasta sisukkuudesta, vaan nimeomaan toisinpäin, kun tunnustamme Jumalalle heikkoutemme ja pyydämme Häneltä voimaa vastustaa ja voittaa kiusaukset, se on Jumalan mielenmukainen pyyntö ja rukous ja Hän antaa meille tarvittavan voiman.

Meillä on ihana Taivaallinen Isä, joka on tehnyt tämän taivastien sellaiseksi, että heikoin ja tyhminkään ei tältä tieltä eksy, kunhan vain asettaa luottamuksena Jumalaan ja siksi minullakin on mahdollisuus kerran olla voittajana perillä. Kiitos ja kunnia Jumalalle!
Siivetön
 

Re: Keskustelua Jumalan armosta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Elo 2014 20:00

Siivetön kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Minulla olisi muutama kysyttävää vielä...

Joh. 7:24 Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."

Oikean tuomion tuomitseminen kts. Joh.7:24 varmaan tarkoittaa niitä uskovia jotka ovat perehtynyt täydellisesti Jumalan kaikenkattavaan armoon ja vapauttavaan armoon niin he saavat tuomita vanhurskaasti ja oikeudenmukaisesti. Mitä te tuumitte?


Minä näkisin siten, ettei kenelläkään ihmisellä ole toiseen tuomiovaltaa, vain Jumalalla ainoastaan.


Ja vasta ylöstempauksen jälkeen Jumala antaa tuomiovallan omille jotka hallitsevat tätä maailmaa 1000v niin he saavat tuomita vanhurskaasti näinä päivinä? En tarkalleen muista missä kohdassa lukee näin että vanhurskaat tulevat hallitsemaan ja tuomitsemaan myös... Jos muistan oikein.... :roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Keskustelua Jumalan armosta

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Elo 2014 20:39

vaisuliini kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Minulla olisi muutama kysyttävää vielä...

Joh. 7:24 Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."

Oikean tuomion tuomitseminen kts. Joh.7:24 varmaan tarkoittaa niitä uskovia jotka ovat perehtynyt täydellisesti Jumalan kaikenkattavaan armoon ja vapauttavaan armoon niin he saavat tuomita vanhurskaasti ja oikeudenmukaisesti. Mitä te tuumitte?


Minä näkisin siten, ettei kenelläkään ihmisellä ole toiseen tuomiovaltaa, vain Jumalalla ainoastaan.


Ja vasta ylöstempauksen jälkeen Jumala antaa tuomiovallan omille jotka hallitsevat tätä maailmaa 1000v niin he saavat tuomita vanhurskaasti näinä päivinä? En tarkalleen muista missä kohdassa lukee näin että vanhurskaat tulevat hallitsemaan ja tuomitsemaan myös... Jos muistan oikein.... :roll:


Ilm. 20:4

Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

...........................................

4. Ja minä näin istuimet, ja he istuivat niiden päällä, ja heille annettiin tuomio; ja niiden sielut, jotka Jesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden mestatut olivat, ja jotka ei petoa kumartaneet eikä hänen kuvaansa, ja ei ottaneet hänen merkkiänsä otsiinsa taikka käsiinsä; ja he elivät ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta. Biblia.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa

cron