Keskustelua Jumalan armosta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Keskustelua Jumalan armosta

ViestiKirjoittaja Siivetön » 17. Elo 2014 09:19

Laitan tämän tekstin vielä tännekin, minne se oikeastaan kuulu,
sillä meillä on mennyt tuolla eräässä toisessa ketjussa keskustelu
aika pahasti ohi ketjun aiheen. :(

Tässä hyvä kuvaus siitä, miten eri lähtökohdista toimivat laki ja armo:

*****
Laki sanoo: "Tee näin ja sinä elät."
Evankeliumi sanoo: "Elä ja sinä teet näin."

Laki tekee siunauksista kuuliaisuuden hedelmän.
Evankeliumi tekee kuuliaisuudesta siunausten hedelmän.

Laki vaatii pyhyyttä.
Evankleiumi antaa pyhyyttä.

Laki määrää meitä rakastamaan Herraa, meidän Jumalaamme kaikesta
sydämestämme, sielustamme ja mielestämme.
Evankeliumi sanoo, että tämä on rakkautta: Ei se, että me olemme ensiksi
rakastaneet ja siksi etsineet Jumalaa, vaan että Hän rakasti ensiksi meitä
ja lähetti Poikansa sovittamaan meidät, siksi mekin saamme ja voimme rakastaa
Häntä kaikesta sydämestämme, sielustamme ja mielestämme. .

Yhteenvetona:
Pelastus ansaitaan lain alla.
Evankeliumin alla pelastus on lahja.
*****
Siivetön
 

Re: Keskustelua Jumalan armosta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Elo 2014 11:00

pekka kirjoitti:Ilm. 20:4

Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

...........................................

4. Ja minä näin istuimet, ja he istuivat niiden päällä, ja heille annettiin tuomio; ja niiden sielut, jotka Jesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden mestatut olivat, ja jotka ei petoa kumartaneet eikä hänen kuvaansa, ja ei ottaneet hänen merkkiänsä otsiinsa taikka käsiinsä; ja he elivät ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta. Biblia.


Just, kiitos Pekka :thumbup:
Minulle tuli myös mieleen toinen kohta Raamatusta...
Maan päällä uskovat saa tuomita vain sisäpuolella olevia asioita mutta Jumala tuomitsee ulkopuolella... :?: :roll: Ylöstempauksen jälkeen saamme tuomita maailmaa ja myös saatanan enkeleitä. :shock: :roll: Mutta mitä 1Kor. 6:4 tarkoittaa? Voisiko joku selittää mitä tarkoittaa? Jos uskovien keskellä riita jää ratkaistamattomaksi niin se vie ratkaistavaksi ei-uskovien silmien eteenpäin, se on uskovielle häpeäksi.

1Kor. 5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

1Kor. 6:1 Kuinka rohkenee kukaan teistä, jolla on riita-asia toisen kanssa, käydä oikeutta vääräin edessä? Miksei pyhien edessä?
2 Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan? Ja jos te tuomitsette maailman, niin ettekö kelpaa ratkaisemaan aivan vähäpätöisiä asioita?

3 Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?
4 Jos teillä siis on maallisia asioita ratkaistavina, nekö te asetatte tuomareiksi, jotka ovat halveksittuja seurakunnassa?
5 Teidän häpeäksenne minä tämän sanon. Eikö teidän joukossanne sitten ole yhtäkään viisasta, joka voisi ratkaista veljien välin?
6 Vaan veli käy oikeutta veljen kanssa, vieläpä uskottomain edessä!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Keskustelua Jumalan armosta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Elo 2014 21:57

vaisuliini kirjoitti:Minulle tuli myös mieleen toinen kohta Raamatusta...
Maan päällä uskovat saa tuomita vain sisäpuolella olevia asioita mutta Jumala tuomitsee ulkopuolella... :?: :roll: Ylöstempauksen jälkeen saamme tuomita maailmaa ja myös saatanan enkeleitä. :shock: :roll: Mutta mitä 1Kor. 6:4 tarkoittaa? Voisiko joku selittää mitä tarkoittaa? Jos uskovien keskellä riita jää ratkaistamattomaksi niin se vie ratkaistavaksi ei-uskovien silmien eteenpäin, se on uskovielle häpeäksi.

1Kor. 5:12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

1Kor. 6:1 Kuinka rohkenee kukaan teistä, jolla on riita-asia toisen kanssa, käydä oikeutta vääräin edessä? Miksei pyhien edessä?
2 Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan? Ja jos te tuomitsette maailman, niin ettekö kelpaa ratkaisemaan aivan vähäpätöisiä asioita?

3 Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?
4 Jos teillä siis on maallisia asioita ratkaistavina, nekö te asetatte tuomareiksi, jotka ovat halveksittuja seurakunnassa?
5 Teidän häpeäksenne minä tämän sanon. Eikö teidän joukossanne sitten ole yhtäkään viisasta, joka voisi ratkaista veljien välin?
6 Vaan veli käy oikeutta veljen kanssa, vieläpä uskottomain edessä!


Nyt alkoi avautua minulle. Muistin miten VT:n aikana Mooses ratkaisi kansan riidat ja ongelmat mutta vaikein asia vei Jumalan kasvojen eteen kysyäkseen neuvoa miten ratkaistaan niin sama asia pätee UT:aan. Jos asia on liian vaikea ratkaistavaksi, käännytään Jumalan puoleen etsien vastausta miten ratkaistaan... Ymmärränkö oikein? :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Keskustelua Jumalan armosta

ViestiKirjoittaja Siivetön » 19. Elo 2014 07:17

Niin, tuo kyseinen 1 Kor. kirjeen kohtaa puhuu minun nähdäkseni ns. seurakuntakurista,
eli meidän uskovien tulee kyetä selvittämään välimme keskenämme, eikä tulisi käydä
selvittämään niitä esim. maallisissa oikeuslaitoksissa. Näin minä tuon ymmärrän.

Kaikkein parastahan olisi, jos kykenisimme kaikissa "riita" tilanteissa toimimaan Hänen antamansa esimerkkin mukaisesti:

1 Piet, 2
21. Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne,
jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,
22. joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut",
23. joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei
uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee,
Siivetön
 

Armo vai armo ja totuus

ViestiKirjoittaja markku » 15. Tammi 2017 19:16

http://www.joh832.fi/armo-vai-armo-ja-totuus
sivusto on minun tehtäväni ei ole markkinoida itsäni vaan sitä sanomaa jonka koen Jumalaltani saaneeni. alkusanat osiosta löytyy osoitteeni
siunausta
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 16. Tammi 2017 02:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ketju yhdistetty
markku
 

Re: Armo vai armo ja totuus

ViestiKirjoittaja markku » 15. Tammi 2017 19:17

markku kirjoitti:http://www.joh832.fi/armo-vai-armo-ja-totuus
sivusto on minun tehtäväni ei ole markkinoida itsäni vaan sitä sanomaa jonka koen Jumalaltani saaneeni. alkusanat osiosta löytyy osoitteeni nimeni on Markku Vierre
siunausta
markku
 

Re: Armo vai armo ja totuus

ViestiKirjoittaja markku » 15. Tammi 2017 19:41

Olen Petri Paavolan kanssa keskustellut ja haluaisin kuula hänen mielenpiteensä.kaikesta kauheudsta joka on mennyt en siitä mutta nettisivustsani mitä hän ajettelee siitä.koska hänellä on ollut opetusta jo monta vuotta olen aloittelijankaikki me kasvaamme
markku
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron