Viestin viejä Paavali

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Viestin viejä Paavali

ViestiKirjoittaja systeri » 10. Elo 2014 10:44

Koitan aloittaa Paavalista oman keskustelun häntä kuitenkaan korottamatta Jeesuksen yläpuolelle,mutta todistusta etsien että hän oli Jeesuksen seuraaja Evankeliumin julistaja Totuudessa :)

Siirto toisesta keskuskelusta:

Mitenkähän tämä asia nyt pitäis käsittää kun

Matt. 10:5 sanoo

Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,

18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.
19 Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
20 Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.

Siis totisia sanoja suoraan Isältä apostolien kautta.

Sitten luvussa

Matt. 12:18

16 ja hän varoitti vakavasti heitä saattamasta häntä julki;
17 että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo:
18 "Katso, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, minun rakkaani, johon minun sieluni on mielistynyt; minä panen Henkeni häneen, ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille.
19 Ei hän riitele eikä huuda, ei hänen ääntänsä kuule kukaan kaduilla.

Siis Jeesus vai Paavali?..vai enkeli?

Ilm 22

16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
systeri
 

Re: Viestin viejä Paavali

ViestiKirjoittaja systeri » 10. Elo 2014 10:54

Miettikääpä tätä.Iisain kannosta puhkeaa virpi,voiko virpi olla Jeesus kun Jeesus on ollut jo alusta lähtien ennen "kantoja" vai onko se Jeesus ihmisenä? Mutta vesa joka versoo Hänen juuristaan on apostolit :) näin mä yöllä ymmärsin kun sitä Nokian kylpylän hiostavassa huoneessa kelasin :)

Jes 11

1 Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa.
2 Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.
3 Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta,
4 vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä.

Ja ajattelin että jo vanhassa liitossa tämä asia profetoitiin.Evankeliumit sekä Apostolien teot että kirjeet kuuluvat Uuteen testamenttiin :)
Paavali teki työtä pakanoiden keskellä ja Jeesus oli totisesti Hänen kanssaan koska oli itse hänet valinnut.Sanommeko tähän aamen ..kiitos Herralle Jeesukselle.Eikä tämä ole mitään teologiaa vaan toteamus että näin se taitaapi olla :)

Lisään tähän jonka siirsin myös toisesta keskustelusta.Jeesuksesta siis sanotaan että Hän on Daavidin juurivesa (esikuva tulevasta?)mutta mitä se kuvaa jos ajatellaan oikeasti puuta.Kuka muu voi "matkustaa" pakanoiden keskuuteen ihmisessä koroittaen Kristusta kuin Jeesus Kristus itse.Ja tuo ihminen jossa Jeesus vaikutti oli Paavali vai onko tiedossa muita jotka veivät Ilosanomaa Jeesuksesta.Ja tuo Matt 12:18 kuvais sitä.Ilosanoma tarvitsee levitäkseen ihmisiä.
systeri
 

Re: Viestin viejä Paavali

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 10. Elo 2014 12:42

Kyllä minäkin olen miettinyt, että Jeesuksen valitsemilla apostoleilla oli aivan erityinen tehtävä, silläkin joka vilpistyi pois, eli Juudaalla. Jeesus tiesi kenet valitsi kavaltamaan itsensä. Täytyypä ruveta myös tutkimaan, kun ehdin enemmän. Tämä voisi olla tutkimusketju vaikka raamatun apostolien elämään? :)
Isoäiti
 

Re: Viestin viejä Paavali

ViestiKirjoittaja systeri » 10. Elo 2014 15:07

Barnabas Silas Johannes ...Paavalin työtovereita.Aika jännä tuo Jeesuksen neuvo kaikille Apostoleille ennenkö lähetti heidät.

Matt 10
16 Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
17 Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat;
18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.


Tämä ohje tais toimia hyvin ettei joutunut riitoihin ihmisten kans ...vaikka keskenään taisivat vähän riidelläkkin.
systeri
 

Re: Viestin viejä Paavali

ViestiKirjoittaja Siivetön » 11. Elo 2014 06:33

systeri kirjoitti:Koitan aloittaa Paavalista oman keskustelun häntä kuitenkaan korottamatta Jeesuksen yläpuolelle,mutta todistusta etsien että hän oli Jeesuksen seuraaja Evankeliumin julistaja Totuudessa :)

Siirto toisesta keskuskelusta:

Mitenkähän tämä asia nyt pitäis käsittää kun

Matt. 10:5 sanoo

Nämä kaksitoista Jeesus lähetti ja käski heitä sanoen: "Älköön tienne viekö pakanain luokse, älkääkä menkö mihinkään samarialaisten kaupunkiin,

18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.
19 Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
20 Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.

Siis totisia sanoja suoraan Isältä apostolien kautta.

Sitten luvussa

Matt. 12:18

16 ja hän varoitti vakavasti heitä saattamasta häntä julki;
17 että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo:
18 "Katso, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, minun rakkaani, johon minun sieluni on mielistynyt; minä panen Henkeni häneen, ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille.
19 Ei hän riitele eikä huuda, ei hänen ääntänsä kuule kukaan kaduilla.

Siis Jeesus vai Paavali?..vai enkeli?

Ilm 22

16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."


Kysytkö systeri, että puhutaanko tuossa Matt. 12:18 Jeesuksesta, Paavalista vai enkelistä?

Jos niin, niin kyllä tuo on yksiselitteisesti puhetta Hänestä itsestään, eli Jeesuksesta.
Kun otamme vielä tuon ennustuksen kohdan kokonaisuutenaan, niin minusta se tulee täysin selvästi esille siinä ja Jeesus antaa tuossa vastauksen myöskin siihen, kenestä Jesaja ennustaa.

Matte. 12
18. "Katso, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, minun rakkaani, johon minun sieluni on mielistynyt; minä panen Henkeni häneen, ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille.
19. Ei hän riitele eikä huuda, ei hänen ääntänsä kuule kukaan kaduilla.
20. Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.
21. Ja hänen nimeensä pakanat panevat toivonsa."

Eli tuo jae 12 viimeistään kertoo sen, kenestä on kysymys.

Ei nimittäin ole muuta nimeä annettu, missä meidän tulisi pelastuman, muuta kuin JEESUS!

Apt 4
11. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan
alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.”
Siivetön
 

Re: Viestin viejä Paavali

ViestiKirjoittaja Siivetön » 11. Elo 2014 06:57

Paavali oli apostoli, joka tarkoittaa = "lähetetty".

Gal. 1
Gal. 1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt

Paavali ei siis ollut saanut virkaansa ihmisiltä, eikä ihmisten välityksellä, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta Isältä Jumalalta.

Raamatussa mainitaan apostoli Paavalin lisäksi 12 apostolin ns. "erikoisjoukko", jotka olivat Jeesuksen seurassa vaeltaneet opetuslapset.
Kun Juudas Iskarioitin tilalle valittiin uusi apostoli, hänen valintaansa liittyi tällainen "ehto":

Apt. 1
21. Niin pitää siis yhden niistä miehistä, jotka ovat vaeltaneet meidän kanssamme kaiken sen ajan, jona Herra Jeesus kävi sisälle ja ulos meidän tykönämme,
22. Johanneksen kasteesta alkaen hamaan siihen päivään, jona hänet meiltä otettiin ylös, tuleman hänen ylösnousemisensa todistajaksi meidän kanssamme."

Ja sitten jatkuu...

Apt. 1
23. Ja he asettivat ehdolle kaksi, Joosefin, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, lisänimeltä Justukseksi, ja Mattiaan.
24. Ja he rukoilivat ja sanoivat: "Herra, sinä, joka kaikkien sydämet tunnet, osoita, kummanko näistä kahdesta sinä olet valinnut
25. ottamaan sen paikan tässä palveluksessa ja apostolinvirassa, josta Juudas vilpistyi pois, mennäkseen omaan paikkaansa".
Siivetön
 

Re: Viestin viejä Paavali

ViestiKirjoittaja systeri » 11. Elo 2014 09:11

Ymmärrän kyllä hyvin että Jeesus on Hän, kenessä vain on pelastus, mutta kenen jaloilla sitä Ilosanomaa tuossa viedään...kysyin onko Paavali se kenet Jeesus lähetti ensisijaisesti viemään Ilosanomaa pakanoille ,kun sitä on epäilty :)
Eikö Jeesus tarvinnut jalat kun Sanomaa vietiin varsinkin sinne missä ei oltu vielä tietoisia Hänestä.


Jes. 52:7

Kuinka suloiset ovat vuorilla ilosanoman tuojan jalat, hänen, joka julistaa rauhaa, ilmoittaa hyvän sanoman, joka julistaa pelastusta, sanoo Siionille: "Sinun Jumalasi on kuningas!"

Room 10


13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"

Hedelmistään heidät tunnetaan,millaista oli hedelmä mitä Paavali kantoi?
systeri
 

Re: Viestin viejä Paavali

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 11. Elo 2014 09:20

Apt.9

13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."


Paulus Tarsolainen oli Herran itse valitsema, kantamaan Hänen nimeänsä pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.

Tässä tulee esille Jumalan armollinen ja ihmeellinen luonne, eli vaikka Paavali oli ollut itse mukana kristittyjen teloituksissa ja vainosi henkilökohtaisesti, sekä vihasi Herra Jeesusta.

Herra armahti hänet ja otti omakseen.

Eli Jumala itse sanassaan sanoo , että siunatakaa vihamiehiänne, ja niin Hän itsekin teki Paavalille, joka siis oli Jumalan vihamies Paavalin omasta puolesta. Vihamiestenkin puolesta olisi hyvä jaksaa rukoilla, sillä Herra voi kääntää heidänkin sydämensä!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Viestin viejä Paavali

ViestiKirjoittaja systeri » 11. Elo 2014 09:31

Mulle tuli mieleen tämä Raamatunpaikka.Paavalinkin elämässä tapahtui täydellinen muutos, kun Jeesus ilmestyi ja sai muuttaa hänen elämänsä.

Jes 1


16 Peseytykää, puhdistautukaa; pankaa pois pahat tekonne minun silmäini edestä, lakatkaa pahaa tekemästä.
17 Oppikaa tekemään hyvää; harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa.
18 Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.
19 Jos suostutte ja olette kuuliaiset, niin te saatte syödä maan hyvyyttä;
20 mutta jos vastustatte ja niskoittelette, niin miekka syö teidät. Sillä Herran suu on puhunut.
systeri
 

Re: Viestin viejä Paavali

ViestiKirjoittaja Siivetön » 11. Elo 2014 09:44

systeri kirjoitti:Ymmärrän kyllä hyvin että Jeesus on Hän, kenessä vain on pelastus, mutta kenen jaloilla sitä Ilosanomaa tuossa viedään...kysyin onko Paavali se kenet Jeesus lähetti ensisijaisesti viemään Ilosanomaa pakanoille ,kun sitä on epäilty :)
Eikö Jeesus tarvinnut jalat kun Sanomaa vietiin varsinkin sinne missä ei oltu vielä tietoisia Hänestä.


Jes. 52:7

Kuinka suloiset ovat vuorilla ilosanoman tuojan jalat, hänen, joka julistaa rauhaa, ilmoittaa hyvän sanoman, joka julistaa pelastusta, sanoo Siionille: "Sinun Jumalasi on kuningas!"

Room 10


13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"

Hedelmistään heidät tunnetaan,millaista oli hedelmä mitä Paavali kantoi?


Ok..... ymmärsin kai väärin tekstisi!

En toki sitä epäillyt, ettetkö tietäisi, että pelastus on vain Jeesuksessa, vaan laitoin tuon
kyseisen Raam.kohdan siksi, että se vahvistaa ja tukee edellä olevia Raam.kohtia.

Mutta ymmärsinkö viestisi siltä osin oikein, että kysyit, kenestä puhuu kyseinen
Jesajan kohta, josta on Matteuksessakin viittaus?
Siivetön
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron