Tapahtuuko uskovan elämässä asioita sattumalta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tapahtuuko uskovan elämässä asioita sattumalta

ViestiKirjoittaja Siivetön » 11. Elo 2014 11:56

paa kirjoitti:Miten elämänsä Jumalalle antaneet ihmiset voivat ajatella, että asioita tapahtuu sattumalta. Minusta se antaa Jumalasta vähän höperön partasuu-ukon kuvan: että ei sillä kaikki langat ole ihan käsissä, kun asioita pääsee sattumalta lipsahtelemaan, mutta että melkein se handlaa hommansa. Tuollaiseksiko te Raamatun Jumalan näette?

Sattumat ovat korkeintaan meidän päässämme. Meille jotkin asiat voivat vaikuttaa sattumilta, mutta tosi asiassa nekin ovat Jumalan hallinnassa. Toistan nyt edellistä viestiäni, mutta eikö voisi ajatella, että meidän näkökulmasta sattumalta tapahtuvat asiat ovatkin vain ihmiseloon kuuluvia asioita, jotka Jumala sallii tapahtuvan.

Eli vastaus otsikon kysymykseen: Ei tapahdu.
paa kirjoitti:Jumala on antanut meille myös vapaan tahdon, jota ei fatalismissa ole. Fatalismissa eletään "alistuneena kohtaloonsa".


Huomaatteko!

Näin selkeästi ja ytimekkäästi asian voi tuoda esille, kun sen osaa!

Tätä lahjaa ei ole minulla ollenkaan. :D
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 11. Elo 2014 12:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Siivetön
 

Re: Tapahtuuko uskovan elämässä asioita sattumalta

ViestiKirjoittaja Siivetön » 11. Elo 2014 12:04

Mikko, ei ainakaan minulta tarvitse mitään pyytää anteeksi!

Ei ole mitään sellaista tapahtunut, että olisi anteeksiannettavaa,
joten ole ihan vapaa kaikesta.

Pyydän myöskin osaltani anteeksi, jos olen loukannut jotain tai tuottanut
tekstiä sillä sortilla, että on tuntunut siltä, että kävelen jonkun ylitse tai
nostan esiin omaa viisauttani.
Siivetön
 

Re: Tapahtuuko uskovan elämässä asioita sattumalta

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 11. Elo 2014 12:17

Hyvä homma, jos ei ole kenellekkään aiheutunut ketjusta mielipahaa :D .

Jatketaan sitten asian ihmettelyä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Tapahtuuko uskovan elämässä asioita sattumalta

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 11. Elo 2014 12:22

Paa toi kyllä asian hyvin esille. Tykkään yksinkertaisuudesta ja ytimekkyydestä, niin minäkin tyhmä jotain ymmärrän. :)

Hiuskarvakaan ei putoa Jumalan tietämättä, mutta niitä putoaa sen takia, kun karvatupen tuotto lakkaa. :D
Isoäiti
 

Re: Tapahtuuko uskovan elämässä asioita sattumalta

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 11. Elo 2014 12:26

Minäkään en osaa lyhyesti ja ytimekkäästi selittää asioita, joten joudun korvaamaan laadun määrällä :lol:
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Tapahtuuko uskovan elämässä asioita sattumalta

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 11. Elo 2014 12:27

Älä Mikko välitä. En minäkään osaa, vaikka sellaista arvostan. :D
Isoäiti
 

Re: Tapahtuuko uskovan elämässä asioita sattumalta

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 11. Elo 2014 12:39

:crazy: :wtf: :sick:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 02:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Tapahtuuko uskovan elämässä asioita sattumalta

ViestiKirjoittaja paa » 11. Elo 2014 12:42

Hyvä jos joku saa selkoa kirjoittamastani: kiitos Jumalalle, joka tällaisissakin asioissa meitä muokkaa!
Oon oikeasti sellainenkin sössöttäjä että oksat pois, joten kunnia Herralle kaikesta positiivisesta mikä meissä ihmisissä aina joskus pilkahtaa esille ;) :lol:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Tapahtuuko uskovan elämässä asioita sattumalta

ViestiKirjoittaja Siivetön » 11. Elo 2014 12:50

paa kirjoitti:Hyvä jos joku saa selkoa kirjoittamastani: kiitos Jumalalle, joka tällaisissakin asioissa meitä muokkaa!
Oon oikeasti sellainenkin sössöttäjä että oksat pois, joten kunnia Herralle kaikesta positiivisesta mikä meissä ihmisissä aina joskus pilkahtaa esille ;) :lol:


Eli minullakin saattaisi olla vielä toivoa, mutta valitettavasti aika taitaa loppua kesken? :D

Noooooh, minun on vain uskottava ja luotettava siihen ja tartuttava sen varaan, kuin hukkuva oljenkorteen, että Jumalan armossa on minullekin kyllin. :thumbup: :lol:
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 11. Elo 2014 12:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Siivetön
 

Re: Tapahtuuko uskovan elämässä asioita sattumalta

ViestiKirjoittaja Siivetön » 11. Elo 2014 12:55

Jasmiini kirjoitti:Ps. Siivetön, kyllä mä annan sulle anteeksi, en jaksa kanniskella mitään herneitä nenussa, on vaikeeta hengittää, jos nenu on tukossa. Ei mun viestejä tarvii alkaa kiertämään.
Siunausta sulle.


Kiitos anteeksiannosta!

Mutta jospa kuitenkin annan Sinulle rauhan keskustella muiden kanssa,
niin en aiheuta enää pahaa mieltä.

Kun ei ossooo niin ei ossoooo ja sen toki myönnän ja tiedostan varsin hyvin itsessäni. :)

Siunausta myöskin Sinulle!
Siivetön
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron