Tapahtuuko uskovan elämässä asioita sattumalta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tapahtuuko uskovan elämässä asioita sattumalta

ViestiKirjoittaja paa » 11. Elo 2014 12:56

Hyvä kommentti Jasmiinilta :clap:

Fatalismissa ihmisen tahto ja toiminta on sidottu johonkin tiettyyn kohtaloon eli lopputulemaan.
Mutta Jumala on antanut meille vapauden valita millaiseen lopputulemaan me päädymme: elämä vai kadotus.
Fatalismissa ei voi valita mitään, siinä ollaan kuin kärpänen liimassa jumiutuneena omaan kohtaloon.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Tapahtuuko uskovan elämässä asioita sattumalta

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 11. Elo 2014 13:07

:crazy: :wtf:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 02:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Tapahtuuko uskovan elämässä asioita sattumalta

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 13. Elo 2014 09:21

Haluan vielä painottaa, että voimme täydellisesti luottaa Jumalan huolenpitoon elämässämme!! Täydellisesti ja kokonaisvaltaisesti!

Se seikka, että MEILLE tapahtuu asioita, jotka tuntuvat MEISTÄ sattumilta, ei vaikuta millään tavalla Jumalan kaikkivaltiuteen ja kaikkitietävyyteen, Jumalassa on 100% turva ja luottamus, Hänen silmänsä näkevät kaikki ihmiset kokoajan ja jatkuvasti, Hän kuulee mielemme hiljaiset huokauksetkin rukouksessa eikä ole mennyt pois , eikä ole kuuro tai sokea.

Minä olen laittanut kaiken toivoni Raamatun ilmoittamaan Jumalaan ja koko elämäni on Hänen kädessään ja olen Hänen palvelijansa ja omaisuutta, ja Herra pitää omaisuudestaan hyvää huolta. Olen myös Hänen valtakuntaansa lapseksi otettu Herran Jeesuksen nimen alla, ja jos me ihmisetkin pidämme lapsistamme huolta niin eikö paljon enemmän Jumala?

Johanneksen ilmestys 5 -todistaa, että Herra Jeesus on verellänsä ostanut meidät Jumalan omaisuudeksi

5 Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä".
6 Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
7 Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä.
8 Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
9 ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
10 ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä".
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron