Nykyajan seurustelu ja ero

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Nykyajan seurustelu ja ero

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Elo 2014 10:13

*
Olisi vielä kysyttävää. Raamatun mukaan Herrassa se vain tapahtuu kenen kanssa tahtoo mennä naimisiin. Eikö se tarkoita että on olemassa väärä ja oikea puoliso? Siksi pitää ensin kysyä Herralta puolisosta onko tää oikea vai väärä niin siten on aika lopettaa seurustelun ja jatkaa etsimästä oikeaa puolisoa jonka kanssa voisi aluksi seurustella? Entäs jos oikea puoliso voi olla ei-uskova, mitä te ajattelette? :oops:

1Kor. 7:39 Vaimo on sidottu, niin kauan kuin hänen miehensä elää, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään naimisiin, kenen kanssa tahtoo, kunhan se vain tapahtuu Herrassa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Nykyajan seurustelu ja ero

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Elo 2014 11:19

Siivetön kirjoitti:Raamattu lupaa, että Hän johdattaa meitä kun me kuljemme rukoillen.

Sanassa sanotaan myöskin niin, että Jumalan omalle ei tapahdu mitään sattumalta, vaan Hän on kaikelle määrännyt ja antanut oman aikansa ja paikkansa jopa niin, että kaikki vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat ja jotka Hän on aivoituksensa mukaan kutsunut ja näihin lupauksiin ja Sanan totuuksiin jokainen Jumalan lapsi saa ja voi uskossa tarttua, jos on antanut elämänsä ohjat Hänen käsiinsä.


Amen! :thumbup: Mutta jäi miettimään miksi Jumala otti ihan tosissaan siitä kun olin silloin pieni tyttö ja jätin anomuksen Jumalalle vain yhden ainoan kerran ja se ei ollut Sanan mukainen anomus mutta silti Jumala siihen vastasi koska miehessäni täsmäsi muut jutut mitä anoin enkä nyt kerro mitkä ne on sori. Ja lisäksi ennen seurustelua huomasin valoa hänessä ja se valo oli varmaan merkki tai vastaus Jumalalta. Lisäksi Pyhä Henki toi asian esille vasta kun menin ensin naimisiin ja se asia kirkasti minulle ja muistin sen koska se pääsi unohtumaan kokonaan minulta koko lapsuudestani saakka.

Yksi uskonveli ei uskonut sitä Jumalan johdatukseksi mutta on pari juttua tapahtunut mieheni kautta. Yksi päivä sitten mieheni yhtäkkiä ja täysin yllättäen saarnasi evankeliumia :shock: ja ihmiset olivat läsnä, kuuli mieheni saarnan ja tunsin miten Jumala laskeutui niin muistin Sanan mitä siinä sanotaan että Jumalan valtakunta on tullut lähelle.

Yksi ilta istuin sängyssä ja tunsin miten Jumala laskeutui päälleni ja mieheni oli silloin nukkumassa niin siten minä upposin yliluonnollisella tavalla paksuun patjaan, siis se meni matalaksi niin siten mieheni heräsi ja kysyi kuka istuu sängyssä ja etsi katseellaan... :shock: Minä sanoin hänelle että se on Pyhä Henki. Hän meni hämilleen ja meni takaisin nukkuun. Muistin Raamatun, siinä sanotaan että maailma ei näe Hänet vain Jumalan omat. Ihmettelin kuinka mieheni "näki" Hänet. :? :roll:

Joh. 14:17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

Pidän asiaa selvänä että mieheni oli Jumalalta rukousvastaus vaikka ei ole uskossa. Ai niin siitä jutusta vielä... Minä heräsin painajaisiin ja olin hyvin peloissani. Vaikea huutaa ja pyytää apua Jumalalta koska olin tukahtunut pelosta, en saanut huudettua mitään. Ja tunsin miten Jumala laskeutui päälleni mutta meni mieheeni ja hän nousi ja hänen ilmeensä oli hassun oudolla tavalla, katseet olivat erilaisella tavalla... sori en osaa selittää omin sanoin... Hän tuli lohduttamaan minua ja silitti minua. Kysyin häneltä kuinka tiesi että olen peloissani? Hän meni ja kääntyi samalle kyljelleen selkä minua päin ja nukkui. Aamulla kysyin siitä mieheltäni eikä hän muistanut mitään. :shock: :? Olen sitä mieltä että kyllä ei-uskova puoliso voi olla oikea puoliso jonka Jumala tahtoo antaa toiselle uskovalle aviopuolisoksi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Nykyajan seurustelu ja ero

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Elo 2014 11:31

*
Ai unohdin sanoa että mieheni tuli lohduttamaan hymy naamassa hassusti. :D Jumala taisi lohduttaa minua mieheni välityksellä. Kiitos Jumalalle! Jumala on hyvä, amen! :thumbup: :clap:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Nykyajan seurustelu ja ero

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 08. Elo 2014 12:58

vaisuliini kirjoitti:*
Ok :) No mitä mieltä te olette että minun mies joka ei ole uskossa, oli myös rukousvastaus? Minä pienenä tyttönä pyysin tulevaa aviomiestä minun etunimeni mukaan ja jätin anomuksen Herran haltuun vain yhden ainoan kerran ja Herra otti ihan tosissaan siitä. :shock: :D Ennen ekallasilmäyksellä tapaamista en ole koskaan kuullut sellaista nimeä joka on lähes minun etunimeni mukainen...

Naimisiinmentyämme Pyhä Henki toi asian esille niin muistikuva palautui mieleeni ja muistin sen kuin eilen. Minulle tuli iho kananlihalle siitä että Jumala otti ihan tosissaan vaikka se oli vain yksi ainoa kerta ja pieni anomus. Jumala salli ei-uskovan miehen minulle...


Toki voi Jumala salli ei-uskovan miehen ihmiselle, tottakai.

Se vaan saattaa käydä niin , että mies tulee joskus uskoon ja Jumala on jo ennelta nähnyt tämän ja vaikka sinulla tänään olisi uskosta osaton mies , niin Jumala voi itse nähdä asian niin että vuonna 2018 minä anna miehelle uskon lahjan ja näin sinulla saattaa olla tulevaisuudessa uskova mies.

Ja vaikka miehesi ei olisikaan vielä tänään uskossa niin kuitenkin sinun uskosi pyhittää miehen:

1. Kor. 7:14

Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Nykyajan seurustelu ja ero

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 08. Elo 2014 13:01

vaisuliini kirjoitti:*
Ai unohdin sanoa että mieheni tuli lohduttamaan hymy naamassa hassusti. :D Jumala taisi lohduttaa minua mieheni välityksellä. Kiitos Jumalalle! Jumala on hyvä, amen! :thumbup: :clap:


Jumala on monesti herättänyt minut lohduttaamaan kun vaimoni on nähnyt painajaisia, ja olen herännyt ja lohduttanut häntä vaikka olen ollut korvatulpat päässä unessa ja vaimoni ei ole huutanut peloissaan eikä mitään, vaan olen vain herännyt ja kokenut vahvasti että vaimo pitää herättää nyt ja halata häntä ja sitten vaimo on sanonut kiitollisena että hyvä kun herätit oli niin hurjat painajaiset.

Vaimoni kärsi ennen todella raaoista ja peloittavista painajaisista, mutta nyt niitäkin on paljon harvemmin, kiitos Jumalalle!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Nykyajan seurustelu ja ero

ViestiKirjoittaja Siivetön » 08. Elo 2014 13:31

vaisuliini kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:Raamattu lupaa, että Hän johdattaa meitä kun me kuljemme rukoillen.

Sanassa sanotaan myöskin niin, että Jumalan omalle ei tapahdu mitään sattumalta, vaan Hän on kaikelle määrännyt ja antanut oman aikansa ja paikkansa jopa niin, että kaikki vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat ja jotka Hän on aivoituksensa mukaan kutsunut ja näihin lupauksiin ja Sanan totuuksiin jokainen Jumalan lapsi saa ja voi uskossa tarttua, jos on antanut elämänsä ohjat Hänen käsiinsä.


Amen! :thumbup: Mutta jäi miettimään miksi Jumala otti ihan tosissaan siitä kun olin silloin pieni tyttö ja jätin anomuksen Jumalalle vain yhden ainoan kerran ja se ei ollut Sanan mukainen anomus mutta silti Jumala siihen vastasi koska miehessäni täsmäsi muut jutut mitä anoin enkä nyt kerro mitkä ne on sori. Ja lisäksi ennen seurustelua huomasin valoa hänessä ja se valo oli varmaan merkki tai vastaus Jumalalta. Lisäksi Pyhä Henki toi asian esille vasta kun menin ensin naimisiin ja se asia kirkasti minulle ja muistin sen koska se pääsi unohtumaan kokonaan minulta koko lapsuudestani saakka.

Yksi uskonveli ei uskonut sitä Jumalan johdatukseksi mutta on pari juttua tapahtunut mieheni kautta. Yksi päivä sitten mieheni yhtäkkiä ja täysin yllättäen saarnasi evankeliumia :shock: ja ihmiset olivat läsnä, kuuli mieheni saarnan ja tunsin miten Jumala laskeutui niin muistin Sanan mitä siinä sanotaan että Jumalan valtakunta on tullut lähelle.

Yksi ilta istuin sängyssä ja tunsin miten Jumala laskeutui päälleni ja mieheni oli silloin nukkumassa niin siten minä upposin yliluonnollisella tavalla paksuun patjaan, siis se meni matalaksi niin siten mieheni heräsi ja kysyi kuka istuu sängyssä ja etsi katseellaan... :shock: Minä sanoin hänelle että se on Pyhä Henki. Hän meni hämilleen ja meni takaisin nukkuun. Muistin Raamatun, siinä sanotaan että maailma ei näe Hänet vain Jumalan omat. Ihmettelin kuinka mieheni "näki" Hänet. :? :roll:

Joh. 14:17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

Pidän asiaa selvänä että mieheni oli Jumalalta rukousvastaus vaikka ei ole uskossa. Ai niin siitä jutusta vielä... Minä heräsin painajaisiin ja olin hyvin peloissani. Vaikea huutaa ja pyytää apua Jumalalta koska olin tukahtunut pelosta, en saanut huudettua mitään. Ja tunsin miten Jumala laskeutui päälleni mutta meni mieheeni ja hän nousi ja hänen ilmeensä oli hassun oudolla tavalla, katseet olivat erilaisella tavalla... sori en osaa selittää omin sanoin... Hän tuli lohduttamaan minua ja silitti minua. Kysyin häneltä kuinka tiesi että olen peloissani? Hän meni ja kääntyi samalle kyljelleen selkä minua päin ja nukkui. Aamulla kysyin siitä mieheltäni eikä hän muistanut mitään. :shock: :? Olen sitä mieltä että kyllä ei-uskova puoliso voi olla oikea puoliso jonka Jumala tahtoo antaa toiselle uskovalle aviopuolisoksi.


vaisuliini kirjoitti:Ai unohdin sanoa että mieheni tuli lohduttamaan hymy naamassa hassusti. :D Jumala taisi lohduttaa minua mieheni välityksellä. Kiitos Jumalalle! Jumala on hyvä, amen! :thumbup: :clap:


Tässä Sinun tapauksessasi näen juurikin sen, miten meillä on kaikkitietävä Jumala, joka edeltämäärää ja edeltävalmistaa meidän tiemme.

Kun Raamattu sanoo, että Hän saa aikaan meissä tahtomista ja tekemistä, niin eikö tämän voi silloin nähdä siten, että jos juuri tämä mies oli Jumalan Sinulle valitsema, hän sai Sinussa aikaan tahtomista ja tekemistä, joka oli Jumalan mielen mukaista, eli jo Sinun lapsuudessasi Jumala tiesi Sinun tulevaisuutesi ja jo siellä ohjasi kulkuasi Hänen tahtonsa tietä.

En oikein osaa edes selvittää, mitä tarkoitan ja miten näen tämän asian, mutta tuon tekstisi kautta tämä kyseinen Raamatunkohta aukesi minulla ihan uudella ja paljon selkeämällä tavalla.

Fil 2
13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

En uskalla ottaa kantaa tuohon, että onko uskovan yleisestiottaen viisasta avioitua uskosta osattoman kanssa, sillä toisaalta Raamattu sanoo, ettei tule lähteä kantamaan uskosta osattoman kanssa yhteistä iestä, mutta tekeekö Jumala tässä asiassa sitten poikkeuksia, en tiedä?

Enkä ainakaan tässä tilanteessa halua ottaa siihen kantaa, jossa sanomiset ovat vain jälkiviisautta, sillä teidät on yhteen liitetty, eikä ole viisasta kenenkään alkaa luomaan varjoja avioliittonne ylle.
Siivetön
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa