Kultapöly ilmiön alkuperä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kultapöly ilmiön alkuperä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Elo 2014 10:26

paa kirjoitti:Minulle tulee tästä kultapölyhommasta aina mieleen kultainen sonni/vasikka, joka sitten ''räjäytettiin'' taivaan tuuliin.
Kun se tuhottiin, niin ehkä siitä jäi pölyä.
Eli mielessäni kultapöly yhdistyy epäjumalanpalvontaan.
Joku tästä asiasta mainitsikin jossain foorumin keskustelussa, mutta en enää löydä sitä.


Ai miten tavalla se räjäytettiin? Tuohon aikaan ei ole vielä keksitty dynamiitteja. :D :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Kultapöly ilmiön alkuperä

ViestiKirjoittaja paa » 08. Elo 2014 10:52

Ei sitä räjäytettykään oikeasti, siksi laitoin sanan heittomerkkeihin.
Kuulosti vaan hauskemmalta sanoa, että sonni räjäytettiin taivaan tuuliin, kun että sonni tuhottiin :lol:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Kultapöly ilmiön alkuperä

ViestiKirjoittaja Juha » 08. Elo 2014 12:55

paa kirjoitti:Minulle tulee tästä kultapölyhommasta aina mieleen kultainen sonni/vasikka, joka sitten ''räjäytettiin'' taivaan tuuliin.
Kun se tuhottiin, niin ehkä siitä jäi pölyä.
Eli mielessäni kultapöly yhdistyy epäjumalanpalvontaan.
Joku tästä asiasta mainitsikin jossain foorumin keskustelussa, mutta en enää löydä sitä.


Löysin linkin jossa sanotaan näin:

Ja tiesitkö muuten, että nämä epäjumalanpalvelusta harjoittavat israelilaiset saivat myöskin kokea KULTAPÖLYÄ? Niin, Mooses "...otti vasikan, jonka he olivat tehneet, poltti sen tulessa ja rouhensi sen hienoksi ja hajotti veteen ja juotti sen israelilaisille." (2.Moos.32.20) Heidän oli juotava kultapölyä! Ehkäpä herätyksen kannattajien olisi hyvä muistella, että ensimmäien maininta kultapölystä Raamatussa tapahtuu synnin ja tuomion yhteydessä!


http://www.arvioikaa.com/camp.html
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Kultapöly ilmiön alkuperä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Maalis 2019 09:48

*
No siellä yhdessä FB-ryhmässä puolustetaan kultahippuja pölyineen.

Niin eilen illalla tutkin Raamattua. Katsotaan, mitä Raamatussa sanotaan. Kun Jeesus kastettiin, niin Jumalan Henki vei Jeesuksen erämaahan koeteltavaksi. Siten saatana vei Jeesuksen korkealle vuorelle ja näytti Jeesukselle mahtavat valtakunnat loistoineen yhdellä ehdolla, että Jeesus alkaisi kumartaa sitä.

Matt. 4:8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston

Jeesus sanoi; mene pois, kirjoitettu on että yksin Jumalaa tulee kumartaa ja palvella. Huom, saatana pystyy näyttämään mahtavat valtakunnat loistoineen. Myös Raamatun mukaan saatana pystyy tekeytymään valkeuden enkeliksi.

-----------------

Langennut kerubi:

Hesekielin mukaan kerubi oli Eedenissä, Jumalan puutarhassa. Kaikenlaiset jalokivet olivat sen koristeina. Karneolia, topaasia, kalsedonia, krysoliittia, onyksia, berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragda sekä kultaa olivat upotus- ja kaiverrustyöt kerubissa. Ne valmistettiin sinä päivänä, jona hänet luotiin. Hän oli voideltu suojeleva kerubi ja Jumala asetti hänet Jumalan pyhälle vuorelle; hän käyskeli tulisten kivien keskellä. Vaelluksessa kerubi oli nuhteeton Jumalan luomisensa päivästä siihen asti, kunnes hänessä havaittiin vääryys.

Paljosta kerubin kaupankäynnistä hänen sisimpänsä tuli täyteen vääryyttä, ja hän teki syntiä. Niin Jumala heitti hänet häväistynä alas Jumalan vuorelta ja karkotti hänet, suojeleva kerubi pois tulisten kivien keskeltä. Kerubin sydän ylpistyi kauneutensa vuoksi, ja hänen viisautensa turmeltui loistonsa tähden. Jumala viskasi hänet maahan kuninkaiden eteen ja jätti hänet heidän katseltavakseen.

Hes. 28:13 Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.

14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.

15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.

16 Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.

17 Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiiksi kuninkaille, heidän silmänherkukseen.

Että ennen sitä, kun Jumala heitti kerubin alas maailmaan, että häneen on tehty upotustyöt niillä kaikenlaisilla kiveillä loistoineen ja se rakasti olla koristettu noilla loistoilla ja sydän ylpistyi niistä. Niin siksi se selittää kaiken, kuten ne kultahiput pölyineen ja kultahampaat ja pudonneet timantit.

-----------

Jumalan Kirjoitukset ja Jumalan voima [Pyhä Henki]:

Jumalan Kirjoitusten rajojen sisäpuolella Jumalan voima [Pyhä Henki] toimii. Siksi Jumala Hänen äärettömän suuressa viisaudessa kirjoitutti Raamattuun eli Uuteen Testamenttiin, mitä meidän tarvitsee tietää, jollemme eksyisi pois totuudesta. Ei voi kuitenkaan perustaa uskoaan siihen, mitä ei ole kirjoitettu, vaan siihen, mitä meidän on annettu tietää.

Lisäys:


Kerubin sydän ylpistyi kauneutensa vuoksi, ja hänen viisautensa turmeltui loistonsa tähden. Kauneus on sydämen ylpeydeksi ja ihanuuden takia viisaus sokeutuu eli ihanuus on ansaksi.

Hes. 28:17 Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiiksi kuninkaille, heidän silmänherkukseen. 33/38

Hes. 28:17 Ja että sinun sydämes paisuu, ettäs niin ihana olet, ja olet antanut kavaluutes sinus pettää koreudessas; sentähden tahdon minä kukistaa sinun maahan, ja tehdä sinun ihmeeksi kuninkaille. Biblia

Hes. 28:17 Sinun sydämesi ylpistyi kauneutesi vuoksi, ja viisautesi turmeltui loistosi tähden. Minä viskasin sinut maahan kuninkaiden eteen, jätin sinut heidän katseltavakseen. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa

cron