Syntisen rukouksella pelastukseen ?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Syntisen rukouksella pelastukseen ?

ViestiKirjoittaja Appaloosa » 15. Elo 2014 09:31

Vielä tuon sellaisen ajatuksen esiin, että nämä valmiiksi muotoillut rukoukset joita opetetaan ihmisiä käyttämään, niin ne saavat aikaan että ihmiset eivät niin vapaasti rohkene lähestyä Jumalaa ja rukoilla omana itsenään. Kun minäkin olin ummikko ja koin että en tiedä miten "pitäisi rukoilla" niin minun onnekseni minulla oli sellaisia ymmärtäväisiä uskovia jotka sanoivat että Herra näkee sydämeen eikä rukouksen tarvitse olla mitenkään hienon kuuloista vaan Herra tahtoo että tuon ja puhun Hänelle just sellaisena kuin olen ja se kyllä Hänelle riittää. Nuo rukouslitaniat ovat niin hienoja ja täydellisesti aseteltuja sanoja että uskovat oppii niiden kautta että tältä rukousten "tulisi kuulostaa". Ja sitten he eivät rohkene rukoilla kun he itse eivät osaa niin hienon kuuloisia rukouksia lausua.
Avatar
Appaloosa
 
Viestit: 123
Liittynyt: 02. Elo 2014 22:32

Re: Syntisen rukouksella pelastukseen ?

ViestiKirjoittaja paa » 15. Elo 2014 10:34

Minä rukoilen Isä meidän -rukouksen aina joskus, vaikka se onkin 'litania hienosti aseteltuja sanoja' ;)
Hyviä pointteja Appaloosalta.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Syntisen rukouksella pelastukseen ?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 16. Elo 2014 12:27

Appaloosa kirjoitti:Vielä tuon sellaisen ajatuksen esiin, että nämä valmiiksi muotoillut rukoukset joita opetetaan ihmisiä käyttämään, niin ne saavat aikaan että ihmiset eivät niin vapaasti rohkene lähestyä Jumalaa ja rukoilla omana itsenään. Kun minäkin olin ummikko ja koin että en tiedä miten "pitäisi rukoilla" niin minun onnekseni minulla oli sellaisia ymmärtäväisiä uskovia jotka sanoivat että Herra näkee sydämeen eikä rukouksen tarvitse olla mitenkään hienon kuuloista vaan Herra tahtoo että tuon ja puhun Hänelle just sellaisena kuin olen ja se kyllä Hänelle riittää. Nuo rukouslitaniat ovat niin hienoja ja täydellisesti aseteltuja sanoja että uskovat oppii niiden kautta että tältä rukousten "tulisi kuulostaa". Ja sitten he eivät rohkene rukoilla kun he itse eivät osaa niin hienon kuuloisia rukouksia lausua.


paa kirjoitti:Minä rukoilen Isä meidän -rukouksen aina joskus, vaikka se onkin 'litania hienosti aseteltuja sanoja' ;)
Hyviä pointteja Appaloosalta.


Niin minäkin ja totta on tuokin, mitä Appaloosa tuo esille,

Eli meitä ihmisiä on niin monenlaisia ja monissa erilaisissa elämän tilanteissa.

Olen vain itse monissa elämän ahdistuksissa ollessani ollut kiitollinenkin niin Isä meidän-rukouksen olemassaolosta, kuin jostain muustakin valmiista rukouksesta, kun on ollut niin ahdistunut, ettei ole kyennyt kokoamaan ajatuksiaan rukoukseksi ja silti on halunnut puhua Jumalalle määrätyistä asioista ja kun siihen tilanteeseen on löytynyt tuollainen valmis rukous, joka on tuonut juurikin esille ne asiat, jotka ovat omallakin sydämelläni ollut, mutta en ole saanut niitä minkäänlaiseen järjestykseen, silloin on ollut hyvin vapauttavaa viedä se valmis rukous Jumalalle ja kertoa, että; "Isä; tässä on kaikki se, mitä minunkin sydämelläni tällä hetkellä on".

Ja joillekin saattaa olla sekin orjuuttavaa, että vaaditaan rukoilemaan omin sanoin, ellei ole sellainen ihminen, joka olisi siihen valmis, eli kukin tavallaan ja uskon että Jumala näkee kuitenkin jokaisen meidän sydämentilamme, rukoilimme sitten omin sanoin tai sikin sokin ilman johdonmukaisia ajatuksia, tai huutamalla vain Jeesus nimeä, tai sitten jonkun ns. "valmiin litanian" mukaisesti.

Vapauteen Kristus meidät vapautti!!
Siivetön
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa

cron