Seurakunnasta asiaa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Seurakunnasta asiaa

ViestiKirjoittaja Siivetön » 03. Loka 2014 15:57

Tarkoitatko että synnissä elävä voi kuulua Jumalan seurakuntaan?
Siivetön
 

Re: Seurakunnasta asiaa

ViestiKirjoittaja Joel.A » 03. Loka 2014 16:28

Siivetön kirjoitti:Tarkoitatko että synnissä elävä voi kuulua Jumalan seurakuntaan?


Kyllä ja ei, koska synnissä elävä joka ei tahdo tehdä parannusta tulee erottaa seurakunnan yhteydestä, mutta koska jos hän tekee syntiä vaikkakin ei heti tahdo tehdä parannusta ei minun mielestä tarkoita sitä, että hän olisi kuulumaton Jumalan seurakuntaan. Ajattelen, että Jumalan seurakunta tässä ajassa tulee olemaan vajavainen, mutta kuoleman jälkeen seurakunta on kokonaan tahraton.

Ilmestyskirjastakin on huomattavissa se, että Jumala tuntee lapsikseen nekin jotka ovat kadotustuomion alaiset.
Joel.A
 

Re: Seurakunnasta asiaa

ViestiKirjoittaja Juha » 03. Loka 2014 16:41

Uskon että Jumala antaa aikaa tehdä parannusta jostain asiasta, mutta ei loputtomiin.. Jumala näkee sydämen tilan ja jos se paatuu tiettyyn pisteeseen niin pelastus lähtee alta.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Seurakunnasta asiaa

ViestiKirjoittaja pekka » 03. Loka 2014 21:42

JoelA kirjoitti, lainaus:

"Ilmestyskirjastakin on huomattavissa se, että Jumala tuntee lapsikseen nekin jotka ovat kadotustuomion alaiset."


Voitko antaa tuon ilmestyskirjan kohdan mihin viittaat?

Saisin siten paremman käsityksen tuosta asiasta, kiitos sulle JoelA.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Seurakunnasta asiaa

ViestiKirjoittaja Joel.A » 04. Loka 2014 00:02

pekka kirjoitti:JoelA kirjoitti, lainaus:

"Ilmestyskirjastakin on huomattavissa se, että Jumala tuntee lapsikseen nekin jotka ovat kadotustuomion alaiset."


Voitko antaa tuon ilmestyskirjan kohdan mihin viittaat?

Saisin siten paremman käsityksen tuosta asiasta, kiitos sulle JoelA.


Muummuassa nämä kohdat.

Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi. Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta. ‭Ilmestyskirja‬ ‭2‬

Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut. Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä. Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen. ‭Ilmestyskirja‬ ‭3‬
Joel.A
 

Re: Seurakunnasta asiaa

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 04. Loka 2014 09:40

Joel.A kirjoitti:
pekka kirjoitti:JoelA kirjoitti, lainaus:

"Ilmestyskirjastakin on huomattavissa se, että Jumala tuntee lapsikseen nekin jotka ovat kadotustuomion alaiset."


Voitko antaa tuon ilmestyskirjan kohdan mihin viittaat?

Saisin siten paremman käsityksen tuosta asiasta, kiitos sulle JoelA.


Muummuassa nämä kohdat.

Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi. Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta. ‭Ilmestyskirja‬ ‭2‬

Ja Sardeen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on ne Jumalan seitsemän henkeä ja ne seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi: sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut. Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä. Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen. ‭Ilmestyskirja‬ ‭3‬


Lisäksi nämä kohdat:

Joh ilm 2

14 Mutta minulla on vähän sinua vastaan: sinulla on siellä niitä, jotka pitävät kiinni Bileamin opista, hänen, joka opetti Baalakia virittämään Israelin lapsille sen viettelyksen, että söisivät epäjumalille uhrattua ja haureutta harjoittaisivat.
15 Niin on myös sinulla niitä, jotka samoin pitävät kiinni nikolaiittain opista.
16 Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla.
17 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sille, joka voittaa, minä annan salattua mannaa ja annan hänelle valkoisen kiven ja siihen kiveen kirjoitetun uuden nimen, jota ei tiedä kukaan muu kuin sen saaja.'
18 Ja Tyatiran seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Jumalan Poika, jolla on silmät niinkuin tulen liekki ja jonka jalat ovat niinkuin kiiltävä vaski:
19 Minä tiedän sinun tekosi ja rakkautesi ja uskosi ja palveluksesi ja kärsivällisyytesi ja että sinun viimeiset tekosi ovat useammat kuin ensimmäiset.
20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.
22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;


Tässä Jumala puhuu näyssä Johannekselle ja Jumala siis on sietänyt armossaan haureutta, harhaoppeja, epäjumalalle uhratun lihan syömistä, eksyttäviä oppeja seurakunnan sisällä ja vieläkin näillä on mahdollisuus pelastukseen, jos tekevät parannuksen.

"Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa"


...Jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa...mutta jos tekevät niin Jumala armahtaa.

Tässä on ero Jumalan armolla, kärsivällisyydellä ja ihmisten armolla ja kärsivällisyydellä.

Me ihmiset tuomitsemme nopeasti, säälimättä, väärin ja vaikka mistä ja millä huhupuheilla. Jumala on paljon armollisempi kuin me ihmiset.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Seurakunnasta asiaa

ViestiKirjoittaja Siivetön » 04. Loka 2014 11:18

Puhutteko nyt asemaltaan vai tilaltaan syntisestä ihmisestä?
Siivetön
 

Re: Seurakunnasta asiaa

ViestiKirjoittaja Joel.A » 04. Loka 2014 11:27

Siivetön kirjoitti:Puhutteko nyt asemaltaan vai tilaltaan syntisestä ihmisestä?


Minä puhun uskovasta ihmisestä joka on langennut tekemään syntiä joko vähäksi aikaa tai sitten pidemmäksi aikaa.
Joel.A
 

Re: Seurakunnasta asiaa

ViestiKirjoittaja Siivetön » 04. Loka 2014 13:16

Joel.A kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:Puhutteko nyt asemaltaan vai tilaltaan syntisestä ihmisestä?


Minä puhun uskovasta ihmisestä joka on langennut tekemään syntiä joko vähäksi aikaa tai sitten pidemmäksi aikaa.


Eli et halua avata tarkemmin, tarkoitatko tilaltaan vai asemaltaan syntistä ihmistä?

Jos näin on, niin silloin ei voi jatkaa keskustelua, koska ei voi tietää, kummasta puhutte ja kuitenkin on hyvin suuri merkitys sillä, puhutaanko tilaltaan vai asemaltaan syntisestä ihmisestä.
Siivetön
 

Re: Seurakunnasta asiaa

ViestiKirjoittaja Joel.A » 04. Loka 2014 13:32

Siivetön kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:Puhutteko nyt asemaltaan vai tilaltaan syntisestä ihmisestä?


Minä puhun uskovasta ihmisestä joka on langennut tekemään syntiä joko vähäksi aikaa tai sitten pidemmäksi aikaa.


Eli et halua avata tarkemmin, tarkoitatko tilaltaan vai asemaltaan syntistä ihmistä?

Jos näin on, niin silloin ei voi jatkaa keskustelua, koska ei voi tietää, kummasta puhutte ja kuitenkin on hyvin suuri merkitys sillä, puhutaanko tilaltaan vai asemaltaan syntisestä ihmisestä.


Totta puhuen en edes ymmärrä nyt pointtiasi ja näin ollen kirjoitin äsken miten kirjoitin ja siitä saa itse sitten päätellä onko hän tilaltaan syntinen vai asemaltaan syntinen. Eli haluatko hieman kertoa omaa näkemystäsi mitä tarkoittaa tilaltaa tai asemaltaa syntisestä ihmisestä, jotta ymmärtäisin mitä tarkoitat noiden termien sisällön tarkoittavan?
Joel.A
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 52 vierailijaa