Jumalan rakkauden ja totuuden sanoma

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jumalan rakkauden ja totuuden sanoma

ViestiKirjoittaja PetriFB » 22. Heinä 2014 21:26

Koska viime

aikoina minä olen tuonut esille aika ikäviä asioita, niin siksi tein ketjun, jossa käsitellään Jumalan rakkauden ja totuuden sanomaa, joka kaikkein tärkeintä ja keskipisteemme tulee olla Herra Jeesus, ei maailman pahuus (tämä lähinnä itselleni muistutus).

Jumalan hyvyyden mittapuuta ja kriteereitä ei kukaan ihminen pysty milloinkaan täyttämään, sillä jokainen ihminen on tehnyt syntiä ja on vailla Jumalan kirkkautta. Inhimillinen hyvyys ei riitä Jumalan valtakunnan sisäpuolelle pääsemiseen. Ihminen voi tehdä hyviä inhimillisiä tekoja, mutta kukaan ihminen ei voi koskaan omilla hyvillä teoilla täyttää Jumalan hyvyyden mittapuuta. Sen tähden Raamatun näkökulmasta ei kukaan ihminen ole hyvä, sillä vain Jumala yksin on hyvä.

Jokainen ihminen voi tehdä inhimillisesti hyvän teon esimerkiksi auttamalla hädässä olevaa, antaen omastaan niille joilla ei ole jne. Jokaisella ihmisellä on mahdollisuus tehdä joitakin inhimillisiä hyviä tekoja.

Kukaan ihminen ei kuitenkaan voi pelastua Jumalan valtakuntaan omien hyvien tekojensa kautta.

Room 3:
10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;
12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
13 Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
14 heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
15 Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
16 hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
17 ja rauhan tietä he eivät tunne.
18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
19 ¶ Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

Raamattu opettaa, että kaikki ihmiset ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kirkkautta vailla. Se tarkoittaa sitä, että kukaan ihminen ei voi omien inhimillisten hyvien tekojen kautta pelastua Jumalan valtakuntaan.

Raamatun opetuksen mukaan ihmisen tulee tehdä parannus (metanoeo - katua, muuttaa mielensä ja ajatella toisin ja uudella tavalla) synneistä ja uskoa Herraan Jeesukseen. Ihminen saa pelastuksen lahjaksi Herran Jeesuksen sovitustyön tähden (Jeesuksen kuolema, veri ja ylösnousemus). Kun ihminen Jumalan armosta uskoo Herraan Jeesukseen, niin Jumala lukee ihmisen hyväksi Herran Jeesuksen ansiot. Näin Herra Jeesus on Välimies Jumalan ja ihmisen välillä. Ihminen saa syntinsä anteeksi Jumalan armosta uskon kautta Herraan Jeesukseen, ei omien inhimillisten tekojensa tähden.

Todellinen ja Raamatullinen evankeliumi kertoo ihmisen pelastuvan vain ja ainoastaan tekemällä parannuksen ja uskomalla Herraan Jeesukseen. Millään muulla tavalla Herran Jeesuksen veri ei lunasta eikä anna syntejä anteeksi ihmisille. Pelastus ja lunastus Herran Jeesuksen veressä on Jumalan lahja, joka tulee vastaanottaa uskon kautta Herraan Jeesukseen.

1 Kor 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

Herran Jeesuksen ristin kuoleman kautta Hän nousi kuolleista Isän oikealle puolelle. Risti ei julista pelkästään kuolemaa, vaan elämää kuoleman kautta. Herran Jeesuksen ristin kautta tulee syntien anteeksiantamus, jokaiselle, joka uskoo Häneen. Herran Jeesuksen ristintyön kautta ja perusteella on mahdollisuus hylätä syntejä sekä elää Jumalan tahdon mukaista elämää.

Herran Jeesuksen rististä tulee näin voima, jonka kautta ja perusteella uskova voi ojentautua uskossa Raamatun sanan totuuden mukaisesti. Herran Jeesuksen risti on näin kaiken perusta ja kaiken keskipiste, siksi apostolit julistivat ristiinnaulittua ja ylösnoussutta Herraa Jeesusta.

Ef 5:2 ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi".

Herran Jeesuksen uhri, Golgatan ristillä, veren vuodatus ja kuolema syntien anteeksisaamiseksi on Jumalalle suloinen tuoksu. Tämän uhrin perusteella Herraan Jeesukseen uskoen ihminen saa syntinsä anteeksi, jonka seurauksena Jumala katsoo uskovaa ihmistä Herran Jeesuksen hyvyyden läpi ja kautta. Tämä tarkoittaa sitä, että Jumalan hyvyyden mittapuu on täytetty Herrassa Jeesuksessa ja uskovan hyväksi luetaan Herran Jeesuksen hyvyys. Jumala katsoo uskovia Herran Jeesuksen hyvyyden kautta, koska ihmisen inhimillinen hyvyys ei riitä pelastukseen, eikä Jumalan valtakuntaan sisälle pääsemiseen.

Tämä päivä voi olla pelastuksen päivä. Jos tunnustat syntisi Raamatun Jumalalle ja uskot Herraan Jeesukseen, niin saat syntisi anteeksi ja saat osaksesi Jumalan lapseuden sekä pääsyn Jumalan armon, rakkauden ja totuuden valtakuntaan.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jumalan rakkauden ja totuuden sanoma

ViestiKirjoittaja tanu » 22. Heinä 2014 21:40

Joku on joskus todennut, että:

"Jokaisella ihmisellä on sydämessään tyhjä paikka, jota yritetään täyttää kaikenlaisilla asioilla ja korvikkeilla.
Rahalla ja tavaroilla, viihteellä, urheilulla, ystävillä, päihteillä, hyvillä teoilla ja pahoilla teoilla yms. Mutta vain Jumala voi tuon
aukon sydämessä täyttää niin, että se tulee kokonaan ja täydelllisesti täytetyksi. Ennen kuin Jeesus saa tuon aukon täyttää,
on ihmisen sydämessä aina tyhjyyden tunne, eikä mikään koskaan riitä..."

Ihmisen kaipuu takaisin Luojansa yhteyteen on niin pohjaton, ettei mikään korvike koskaan riitä.

Sitten se todellinen elämä vasta alkaa ja elämällä on todellinen tarkoitus, kun korvike vaihtuu aitoon, eli Herraan Jeesukseen!
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Jumalan rakkauden ja totuuden sanoma

ViestiKirjoittaja Siivetön » 23. Heinä 2014 09:36

Suuri ja ihmeellinen on Jumalan rakkaus meitä kurjia ja pahoja ihmisiä kohtaan!

Joh. 3
16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Tiituksen kirje 3
3. Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
4. Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
5. pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
6. jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
7. että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.

Jumalan silmissä ihmisen oma vanhurskaus on kuin saastainen vaate, eikä se voi tuoda meille pelastusta, vaan tarvitsemme Jeesuksem Kristuksen hankkimaa sovitusta syntiemme anteeksisaamiseksi ja iankaikkisen toivon perustaksi. (Jes 64:6, 7)

https://www.youtube.com/watch?v=YejEXBVO2E4
Siivetön
 

Re: Jumalan rakkauden ja totuuden sanoma

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 23. Heinä 2014 09:57

Aamen Tanun, siivettömän ja Petrin kirjoituksiin.



Herra Jeesuksen kautta tulemme Jumalan lapsiksi, meidät adoptoidaan Jumalan perheeseen.

Esim:

Menet uuteen työpaikkaan ja haastatteluissa sanot, että haluat työasioissa tehdä pomosi tahdon, sitoudut hänen tahtoonsa työasioissa ja teet myös hänen tahtoansa.

Olet nyt tämän yrityksen nimissä, jos olet vaikkapa Valiolla töissä voit huoletta olla työpaikalla, nautta sen antamista oikeuksista ja suojasta ja olet nyt valion nimessä ihan konkreettisesti.

Jos joku kysyy työmaalla sinulta : Hei mitä touhuat sen maito tankkerin parissa ? Kenen nimessä räpläät niitä hanoja?

Vastaat: Valion nimessä räplään niitä , minulla on siihen Valiolta oikeus, kuulun tähän yhteisöön ja perheeseen, ja näin nautit sinulle kuuluvia oikeuksia Valiolla.



Samalla tavalla meidät on adoptoitu ja otettu Herran Jeesuksen nimessä sisällä Jumalan valtakuntaan ja lapseuteen, ja saat tässä nimessä rukoilla toisten puolesta ja nauttia kaikista tämän "yrityksen" eduista ja vastuista. Olet siinä nimessä, sinut on adoptoitu täysivaltaisena jäsenenä ja TÄYSIN oikeuksin Jumalan nimeen!

Älä koskaan anna kenenkään ottaa tätä sinulta pois, olet uudestisyntyneenä Jumalan lapsi jota Hän rakastaa väkevästi ja uskollisesti! Mikä voima onkaan Herra Jeesuksen nimessä!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Jumalan rakkauden ja totuuden sanoma

ViestiKirjoittaja PetriFB » 23. Heinä 2014 11:51

Jesaja kuvaa Jumalan Paimenena, joka kokoaa karitsat käsivarrelleen ja kantaa niitä sylissänsä ja imettäviä lampaita Hän johdattelee. Parhaiten rakastat Jumalaa siten, että annat Hänen ottaa sinut syliinsä ja hoitaa sinua. Sylihoidossa oleminen tarkoittaa sitä, että annat Hänen rakastaa sinua ja kantaa sinua sylissään. Sylihoito on käytännössä myös sitä, että suostut uskomaan ja toimimaan siten kuin on Jumalan tahto, näin et kulje omin voimin, vaan olet Isän sylissä, josta käsin Hänen läsnäolossaan käytännön tasolla toimit niin kuin on Jumalan tahto, eli elät totuuden mukaisesti. Tämän kaiken teet sen ymmärryksen ja voimavaikutuksen mukaisesti mikä on kasvuvaiheesi tila uskon elämässä. Karitsan oleminen Paimenen sylissä kuvaa juuri sitä ettet kulje omin voimin, vaan Hänen voiman vaikuttamana. Ja kun olet kasvanut ja oppinut enemmän, pääset sylihoidosta kävelemään omin jaloin niin kuin lampaat Paimenen laumassa. Ja kun olet kypsynyt niin Jesajan kuvauksen tavoin sinäkin saat kulkea omin jaloin, mutta et omassa voimassasi, vaan Herran voimassa Hänen johdattelemanaan eteenpäin.

Uuden karitsan synnyttyä laumaan paimen otti karitsan syliinsä ja piti karitsaa paljon sylissään. Paimen myös kantoi karitsaa sylissään johdatellessaan laumaa eteenpäin. Tämän kaiken paimen teki siksi, että karitsa oppisi tuntemaan laumansa paimenen, oppisi erottamaan paimenen äänen ja hajun perusteella. Karitsan myös tuli oppia luottamaan paimeneen, että paimen johdattaa läpi louhikkoisten kivien sekä kuuman erämaan vesilähteille sekä viheriäisille niityille. Tämä kaikki siksi, että kerran karitsan varttuessa hän luottavaisesti seuraisi paimenta muun lauman mukana, eikä poukkoilisi pelokkaana sinne tänne.

Samoin on sinun laitasi uskovana. Sinunkin tulee oppia näkemään kuinka Jumala sinua rakastaa ja oppia luottamaan Häneen. Lammaspaimenen tehtäviin kuului pitää mukanaan öljysarvea. Kun ja jos lampaita alkoi uuvuttamaan kovassa helteessä, paimenen tuli kaataa öljyä lampaiden päähän, joka viilensi heidän oloaan. Samoin usein terävät kivet ja piikkiset oksat repivät haavoja lampaisiin, kun paimen huomasi lampaiden haavat hän kaatoi öljyä haavoihin, jolloin haavat nopeammin paranivat ja myös suojasivat haavoittunutta kohtaa. Jumala on tällainen Paimen, joka Pyhässä Hengessä virvoittaa pientä lastaan sekä Pyhässä Hengessä hoitaa meidän haavamme (synnin haavat) kuntoon. Jumalan armo ja rakkaus on ihmeellinen se virvoittaa ja hoitaa ihmissydäntä ja saa sydämemme iloitsemaan sekä ylistämään kiitosta ja kunniaa Jumalalle.

Jumalan armo, rakkaus ja totuus hoitaa sinun sydämesi kuntoon Pyhän Hengen voiman ja Raamatun sanan opetuksen kautta ja niin sinä saat iloita ja ylistää sekä kiittää Jumalaa Herran Jeesuksen kautta

Uskonelämän ydin on siinä, että ymmärrät kuinka Jumala sinua rakastaa ja sen jälkeen sinä voit Häntä rakastaa. Jeesus sanoi: "Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle." Joh 14:21. Se joka elää Jumalan sanan totuuden opetuksen mukaisesti on sellainen uskova, joka rakastaa Jumalaa. Jos pidät kiinni uskonnollisista perinnäissäännöistä, et rakasta Jumalaa, vaan niitä jotka ovat ne perinnäissäännöt laatineet, eli rakastat silloin ihmistä enemmän kuin Jumalaa ja kunnioitat ihmistä enemmän kuin Jumalaa.

Kun Jumalan armosta haluat ojentautua Jumalan tahdon mukaiseen elämään, jossa haluat elää Jumalan rakkauden ja totuuden mukaisesti niin olet uskon kasvuprosessissa jonka kautta opit tuntemaan ja rakastamaan Jumalaa. Tämä prosessi johdattaa sinut tasapainoiseen ja terveeseen uskonelämään, jossa saat kokea syvällistä yhteyttä Jumalan kanssa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jumalan rakkauden ja totuuden sanoma

ViestiKirjoittaja Siivetön » 26. Heinä 2014 11:16

Ihanaa tekstiä tuo Petrin kirjoitus tuossa edellä.

Nämä Hesekielin sanat ovat valtavia lupauksia Herran omaisuuskansalle, israelilaisille, mutta ne ovat myöskin hengellisiä lupauksia meille, hengellisilli israelilaisilli, eli uudestisyntyneille pakanoille.

Nämä sanat ovat vuosikymmenten aikan yhden jos toisenkin kerran olleet suureksi lohdutukseksi ja siunauksesi monissa elämän tilanteissa, kun on joutunut kulkemaan murheen laaksoissa ja erämaa taipaleilla.

Hesekiel 34
11. Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin
lampaani ja pidän niistä huolen.

12. Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on
lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän
huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne
ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.

13. Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista
maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla,
puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.

14. Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla
vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä
laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.

15. Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään,
sanoo Herra, Herra.

16. Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin,
haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät
minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.
--------
25. Ja minä teen heidän kanssansa rauhan liiton; minä lopetan
maasta pahat eläimet, niin että he asuvat turvallisesti erämaassa
ja nukkuvat metsiköissä;

26. ja minä teen siunatuiksi heidät ja kaiken, mitä minun kukkulani
ympärillä on, ja vuodatan sateen ajallansa - ne ovat siunauksen sateita.

27. Ja kedon puut kantavat hedelmänsä, ja maa antaa satonsa, ja
he saavat olla turvassa maassansa.
Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra, kun minä särjen heidän
ikeensä puut ja pelastan heidät heidän orjuuttajainsa käsistä.

28. Eivätkä he enää ole pakanain ryöstettävinä, eivätkä metsän
pedot heitä syö, vaan he asuvat turvassa, kenenkään peloittelematta.

29. Ja minä annan nousta heille istutuksen, joka on oleva kunniaksi,
niin ettei heidän tarvitse siinä maassa menehtyä nälkään eikä enää
kärsiä pakanain pilkkaa.

30. Ja he tulevat tietämään, että minä, Herra, heidän Jumalansa,
olen heidän kanssansa ja että he, Israelin heimo, ovat minun
kansani, sanoo Herra, Herra.

31. Niin, te olette minun lampaani, minun laitumeni lampaat, te
ihmiset; minä olen teidän Jumalanne, sanoo Herra, Herra."
Siivetön
 

Re: Jumalan rakkauden ja totuuden sanoma

ViestiKirjoittaja PetriFB » 26. Heinä 2014 14:27

Uskon elämä ei ole soololaji, vaan tiimityötä, jossa Herra ja sinä Pyhän Hengen osallisuuden kautta toimitte yhdessä. Molemmilla on oma osuutensa tässä tiimityössä. Ensimmäinen asia on ymmärtää, että Jumala rakastaa minua, eli uskoa ja hyväksyä se että Hän rakastaa minua. Olemme saaneet Pyhän Hengen lahjaksi, jonka kautta voimme ymmärtää kuinka Jumala meitä rakastaa. Kun todella rakastamme Jumalaa ja kasvamme tässä rakkaudessa, niin opimme tekemään asioita Hänen kanssaan, niin että Hän saa vaikuttaa sen mitä me teemme.

Gal 5:6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.

1Tim 1:5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.

Room 5:5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.

Jumalan rakkaus Pyhässä Hengessä on vuodatettu sinun sydämeesi, että voit ja kykenet rakastamaan Jumalaa. Jumalan rakkaus Pyhässä Hengessä on vuodatettu sinun sydämeesi että voit ja kykenet rakastamaan lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Jumalan rakkaus Pyhässä Hengessä on vuodatettu sinun sydämeesi että voit ja kykenet elämään Jumalan sanan totuuden mukaisesti. Pyhässä Hengessä kykenet myös kuolemaan synneille ja hylkäämään syntejä. Pyhän Hengen kautta saat Jumalan armosta kasvaa uskossa ja oppia koko ajan yhä enemmän rakastamaan ja tuntemaan Jumalaa. Opit tekemään asioita Jumalan tahdon mukaisesti. Opit myös sen millä tavalla Jumala vaikuttaa Pyhän Hengen kautta sinussa tahtomista ja tekemistä.

Usko jonka Jumala vaikuttaa toimii ja vaikuttaa aina Jumalan rakkauden ja totuuden kautta. Oikea usko on sellaista uskoa joka uskoo ja toimii Jumalan rakkaudessa ja totuudessa. Usko joka rakastaa ilman Jumalan sanan totuutta, on valhetta ja petosta. Usko joka puhuu totuudesta ilman Jumalan rakkautta on kuin kova uskonnollinen ruoska, joka jättää ihmisen sydämelle syvät haavat.

Kaiken tulisi tapahtua rakkauden kautta vaikuttavan uskon kautta. Olemme saaneet pysyvän lahjan sydämeemme, joka on Pyhän Hengen lahjan. Tämä lahja johdattelee meidät pysyvän muutoksen tielle. Pysyvään muutokseen kuuluu lihalle kuoleminen Pyhän Hengen voimavaikutuksen kautta, eli Henki kuolettaa lihan tekoja, jolloin olemme pysyvän muutoksen tiellä, joka on kasvavaa lajia loppuun saakka. Emme saavuta täydellisyyttä tässä ajassa, vaan kasvamme sitä kohden. Tämän ymmärtäminen ei tarkoita sitä, että hyväksymme synnin harjoittamista elämässämme. Tämän asian ymmärtäminen tarkoittaa, että saisimme intoa ja halua muuttumisen kasvuun sekä näemme sen, että yhä on tarvetta muutoksen kasvulle sekä alati tulee hylätä ja vastustaa syntiä, sillä kasvu on kesken ja saamme kasvaa kaiken aikaa tässä ajassa.

Pyhän Hengen osallisuuden tiimityöhön kuuluu se, että me opetuslapsina tutkimme sanaa, rukoilemme ja teemme ja toimimme sen mukaan kuin Hän vaikuttaa meissä tahtomista ja tekemistä, sillä me emme voi itseämme muuttaa ja tehdä mitään ilman Häntä. Sanan lukeminen tai rukoileminen voi joskus tuntua tympeältä, silloin on hyvä rukoilla ja pyytää apua ja innoitusta Häneltä ja Hän auttaa meitä. Jos Hän ei auta meitä, niin syy ei ole Hänessä, vaan meissä että emme osaa ottaa apua vastaan tai emme ole kasvaneet vielä siihen mitä pyydämme.

Pysyvä muutoksen tie Herrassa ei tarkoita sitä että tulet valmiiksi tässä ajassa, vaan että saat Jumalan armosta muuttua ja kasvaa kohti Jumalan kuvan kaltaisuutta. Pysyvää muutosta ja uskon kasvua ei tapahdu ilman lihasi kuolemaa, siksi Pyhä Henki kuolettaa lihan tekoja sinun sydämessäsi. Jos lihan mieli, eli synnin mieli hallitsee sydäntäsi, niin silloin olet synnin orja. Mutta kun Pyhä Henki kuolettaa lihan tekoa ja hallitsee sinun sydäntäsi, niin silloin olet Jumalan palvelija ja palvelet Jumalaa tehden uskon tekoja, joissa on Kristuksen suloinen tuoksu.

Herran Jeesuksen opetuslapsena sinun tehtäväsi on tutkia Jumalan sanaa sekä rukoilla Jumalaa Herran Jeesuksen kautta. Raamattu sanoo roomalaiskirjeen kahdennessatoista luvussa, että älä mukaudu tämän maailmanajan mukaan, vaan muutu mielen uudistuksen kautta tutkien mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

Raamatulliseen Uskossa kasvamiseen kuuluu myös oma henkilökohtainen Jumalan sanan tutkiminen, koska ilman sitä et pysty muuttumaan. Se ei riitä, että kuuntelet Jumalan sanan opetusta, vaan sinun tulee itse tutkia Jumalan sanaa sekä koetella eli tutkia Jumalan sanan kautta joka ikinen opetus. Tutki ja koettele myös tämä opetus, sillä Raamattu opettaa ja kehottaa tutkimaan ja koettelemaan kaiken Jumalan sanalla.

Silloin kun Pyhässä Hengessä tutkit Jumalan sanaa, niin se alkaa henkilökohtaisesti uskossa sulautumaan sinun sydämeesi. Herra on puhunut sydämelleni, että jos kuuntelemme sanan opetusta, mutta emme itse henkilökohtaisesti tutki Jumalan sanaa, niin se on kuin tyhjään kaivoon kannettu vesi, joka ei pysy kaivossa. Mutta kun kaivon sisältä vesisuonista vesi pulppuaa kaivoon niin se vesi pysyy kaivossa.

Kun Pyhä Henki saa opettaa sinua henkilökohtaisesti kun tutkit Jumalan sanaa, niin silloin sydämesi muuttuu ja käytännön elämässä alkaa ojentautumaan Jumalan sanan mukaan. Elävän veden lähde, eli Pyhä Henki asuu sinun sydämessäsi, joka opettaa ja ohjaa sinua Jumalan tahdon mukaiseen uskon elämään. Totta kai meidän tulee kunnioittaa ja arvostaa muita sekä kuunnella mitä he puhuvat ja opettavat, mutta kaikki tulee henkilökohtaisesti koetella Jumalan sanan kautta.

Heb 2:
1 ¶ Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.
4 ¶ Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,

Uskovinakaan emme aina ymmärrä sitä kuinka synti ovelasti vaanii sekä kietoo ja koittaa painaa alas. Heprealaiskirjeen kirjoittaja sanoi, että jos mielemme ja katseemme ei ole Herrassa Jeesuksessa, niin silloin synti helposti kietoo meidät. Jos katseesi on omassa lihassasi, niin silloin katselet lihan tekoja jotka on synnin alaisuudessa ja siksi synti pääsee kietomaan sinut jos elämäsi keskipisteenä on lihan teot.

Kun ja jos sinun elämäsi keskipiste on Herra Jeesus, niin silloin ajattelet ja katselet synnin kukistajaa ja voittajaa sekä Häntä jolla on iankaikkisen elämän sanat sekä voima ja kyky elää Jumalan tahdon mukaista elämää. Herra Jeesus ja Isä asuvat sinussa Pyhän Hengen kautta ja kun ajattelet ja kohotat katseesi Herraan Jeesukseen, niin silloin et väsy synnin edessä etkä masennu ja menetä toivoasi missään tilanteessa, vaan saat kyvyn ja voiman elää ja muuttua Jumalan sanan totuuden mukaisesti. Silloin saat myös olla kestävä uskon kilvoituksen tiellä.

Raamattu opettaa taistelemaan syntejä vastaan ja Pyhässä Hengessä sinulla on voima vastustaa ja taistella syntiä vastaan. Raamattu opettaa myös että meillä on taistelu ei lihaa ja verta vastaan, eli lähimmäisiä vastaan, vaan taistelu henkivaltoja vastaan. Ikävä ja valitettava asia on se, että liian moni uskova taistelee toista ihmistä vastaan. Silloin kun uskova eksyy taistelemaan väärää kohdetta vastaan, niin hän eksyy tekemään syntiä, ja tuhoaa sisintään katkeruuden juurella. Jos et ymmärrä että olet taistelukentällä jossa sinun tulisi taistella syntiä ja henkivaltoja vastaan, niin silloin aina eksyt ja lankeat lihan himoille ja synneille.

Pysyvä muutos tuo taistelua meidän elämäämme, emme taistele Pyhässä Hengessä pelastuksemme puolesta, vaan pyhityksen tähden, että synti ei pääse hallitsemaan meidän sydämiämme. Pyhä Henki auttaa tässäkin taistelussa ja auttaa meitä vastustamaan syntiä. Kun synti kiusaa ja koittaa viekoitella minua, en ala itsessäni (omassa voimassa) sitä vastustamaan, vaan pyydän rukouksessa Jumalalta apua ja Hän auttaa Pyhässä Hengessä, että saan taistella syntiä vastaan Hänen vaikutuksestaan käsin:

Efes 3:20 Mutta hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa,

Kol 1:29 Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen hänen vaikutuksensa mukaan, joka minussa voimallisesti vaikuttaa.

Jos emme ymmärrä omaa osuuttamme ja Hänen osuuttansa, emme kykene toimimaan ja elämään uskossa siten kuin on Jumalan tahto.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jumalan rakkauden ja totuuden sanoma

ViestiKirjoittaja Siivetön » 28. Heinä 2014 10:41

Tuli mieleeni tuosta Petrin kirjoituksesta Mauri Viksteni toteamus, kun hän sanoo:

"Pyhitys tulee vain ja ainoastaan Jumalalta, sillä vain Hän voi meidät pyhittää, mutta meidän tule itse elää tuota pyhitettyä elämää ja tuoda julki Hänen aikaansaamaansa pyhitystä omassa arjessamme."

Tuossa on siis kysymys elämän vanhurskaudesta.

Viitaten tuohon sanaan; "tiimityötä".
Siivetön
 

Re: Jumalan rakkauden ja totuuden sanoma

ViestiKirjoittaja PetriFB » 30. Heinä 2014 10:28

Mitä Jeesus tarkoitti itsensä rakastamisella, koska toisaalla Hän on sanonut näin: "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni", Luuk 14:26; "Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua," Mark 8:34.

Luuk 14:26 on kielikuvaa seuraavasta Raamatun kohdasta: "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias", Matt 10:37,38. Jeesus ei siis käskenyt vihaamaan isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan ja omaa elämäämme. Sillä se olisi ristiriidassa esim. kymmenen käskyn kohdalla. Jeesus tarkoitti ettei saa rakastaa muita enemmän kuin Jumalaa, koska vain Jumalan rakastamisen kautta opimme rakastamaan muita oikealla tavalla.

Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi käsky ja opetus on sidottu siihen, että niin kuin rakastat lähimmäistäsi, niin sinun tulee rakastaa itseäsi. Jumalan sana ei opeta sinua rakastamaan itseäsi, vaan rakastamaan itseäsi, niin kuin lähimmäistäsi, sillä siten itserakkaus ja itsekkyys ei saa sinussa sijaa, koska itsensä rakastaminen on sidottu siihen kuinka rakastaisit lähimmäistäsi.

Tämä on todella ymmärtää, sillä ilman asian oikeanlaista ymmärtämistä sinä helposti luisut rakastamaan omaa itseäsi ja vaalimaan omia asioitasi sekä pitämään itseäsi kaiken keskipisteenä. Jumalan tahdon mukaisessa uskonelämässä oma minä ei ole keskipisteenä, vaan ensin Jumala ja sitten lähimmäinen. Älä pelkää sitä ettei Jumala huomioisi sinua asettaessaan käskyn rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, sillä kyllä hän huomioi sinut. Jumala huomioi ja rakastaa sinua ja silloin kun sinun keskipisteesi ei ole itsekkäästi oma minäsi, vaan Jumala ja lähimmäinen, niin vasta sen jälkeen sinä kykenet vastaanottamaan oikealla tavalla kaiken sen hyvän mitä Jumala on varannut sinulle uskon kautta Herraan Jeesukseen.

Vanhan Aatamin syntinen luonto aiheuttaa meille kaikki ongelmat ja pahat asiat sekä vanha Aatami rakastaa syntiä. Vanhan Aatamin synnin rakastaminen on asia, joka uskovan tulee hylätä. Meidän tulee ymmärtää kuinka vanhan Aatamin tukeminen tuo elämäämme syntiä ja kaikenlaisia ahdistuksia ja ongelmia. Itsensä kieltäminen tarkoittaa suostumista vanhan Aatamin kuolemalle sekä Jumalan lahjoittaman uuden elämän mukaista vaellusta Jumalan tahdossa uutena luomuksena Jumalan armosta ja Pyhän Hengen voimasta.

Tämän päivän muoti-ilmiö on uskovienkin keskuudessa itsensä rakastaminen, mutta sen väärin opettaminen vain lisää uskovien ongelmia. Tänä päivänä useammin ja useammin kuulen opetuksen, joka opettaa uskovia ensin hyväksymään ja rakastamaan itseään. Mutta tämä on väärä opetus, sillä jos ihminen etsii ensimmäiseksi itsensä hyväksymistä ja rakastamista, niin luonnollisesti hän hyväksyy myös vanhan Aatamin kujeet synteineen ja myös ne uskonnolliset perinnäissäännöt. Uskovan ensimmäinen rakkauden kohde on aina Jumala ja tämä rakkauden kokeneena uskovat osaavat myös rakastaa ja hyväksyä itsensä oikealla tavalla (unohtamatta lähimmäisiä), jossa vanha Aatami ei saa yhtään tukea ja kannatusta. Itsensä hyväksyminen uskovan elämässä tulisi olla aina sen mittarin mukaista, että elämämme on ojentuneena Jumalan sanan totuuden mukaan, muulla tavoin itsensä hyväksyminen on petos, jonka antaa vanhalla Aatamille ohjakset, joiden kautta elämässämme vaikuttaa minä, minä, minä ja aina vain minä. Raamattu kuitenkin opettaa meille: ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni, Gal 2:20.

Uskovaisena meidän tulisi elää niin että minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa. Ja kun näin tapahtuu meidän elämässämme, niin silloin saamme elää Jumalan Pojan uskossa, eli samalla tavalla kuin Jeesus uskoi Isäänsä. Meidän tulee muistaa eräs tärkeä asia, joka on se ettemme tule täydellisiksi tässä ajassa, vaan saamme Jumalan armosta Pyhässä Hengessä kasvaa sitä kohti. Tämä ei tarkoita sitä, että lihamme saisi luvan hyväksyä synnin, vaan päinvastoin että yhä innokkaammin pyrkisimme Jumalan armosta kilvoittelun kautta kasvamaan kohti Jumalan kuvan kaltaisuutta. Suomenkielen sana pyhä on hepreaksi qodesh, joka tarkoittaa pyhää, pyhittää ja erottaa. Jumalan rakkaus Pyhässä Hengessä erottaa meidät maailman hengestä ja kasvattaa meitä Hengen pyhittämisen kautta rakastamaan Jumalaa ja myös lähimmäisiämme niin kuin itseämme. Siunattua rakkauden kasvua sinulle rakas Jeesuksen opetuslapsi!
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Jumalan rakkauden ja totuuden sanoma

ViestiKirjoittaja PetriFB » 01. Elo 2014 15:43

Herra Jeesus kärsi ja koki suunnattoman suuria kipuja roikkuessaan ristillä noin kolmen tunnin ajan ennen kuin Hän kuoli. Ennen kuolemaansa Herraa Jeesus huusi: Se on täytetty (kreikaksi tetelestai). Sanat se on täytetty tarkoitti voiton ja ilon huutoa, jonka sotilaat huusivat kun he palasivat voitokkaina kotiin. Kun voitokkaat sotilaat lähestyivät kotikaupunkiansa, niin he jo kaukaa huusivat tämän voiton ja ilonhuudon ja koko kaupungin väki kuuli sen ja he riemuissaan iloitsivat sotilaiden voitosta.

Viimeisillä hetkillään kauhistuttavan kivun ja tuskan keskeltä Herra Jeesus huusi ilon ja voiton huudon. Hän ei keskittynyt kipuunsa viime hetkillään, koska Hän iloitsi siitä, että Hänen kuolemansa kautta synti ja saatana oli voitettu ja ihmisillä on mahdollisuus vastaanottaa iankaikkisen sovituksen kautta syntien anteeksiantamus ja iankaikkinen elämä uskon kautta Herraan Jeesukseen.

Herra Jeesus tunsi ristillä roikkuessaan suurta rakkautta sinua kohtaan ja Hän oli keskittynyt sydämessään iloitsemaan ja riemuitsemaan siitä, että sinulla on mahdollisuus iankaikkiseen elämään, koska Hän kuoli sinun puolestasi kauhistuttavalla tavalla Golgatan ristinpuulla.

Herra Jeesus kärsi synnin rangaistuksen kuolemalla ristinpuulla sinun syntiesi tähden. Herra Jeesus vuodatti verensä sinun syntiesi anteeksisaamiseksi ja Hänen kuolemansa ja ylösnousemuksensa kautta sinä voit saada syntisi anteeksi, kun teet parannuksen ja uskot Herraan Jeesukseen.

Messias Herraa Jeesusta ei hylätty tuonelaan, eikä Hänen ruumiinsa kokenut katoavaisuutta, sillä Isä Jumala nosti Herran Jeesuksen kuolleista Isän oikealle puolelle. Herran Jeesuksen risti ei julista pelkkää kuolemaa, vaan elämää kuoleman kautta. Herra Jeesus on ylösnoussut, että sinä saisit syntisi anteeksi uskon kautta Häneen.

Moni ihminen kokee voimakkaan hylkäyksen, jonka seurauksena hän vaeltaa elämässään rikkinäisenä, joka saattaa tuoda hänen sydämeensä erilaisia tuntemuksia kuten katkeruus, viha, onnettomuuden tunne, ahdistus, pelkoja, voimattomuus, hyväksynnän puute jne. Herran Jeesuksen ja kuoleman ja ylösnousemuksen todiste on vakuuttava ja voimakas, sillä jokainen joka panee toivonsa ja uskoo Herraan Jeesuksen saa kokea eheytyksen Jumalan rakkauden voimasta, joka ei koskaan hylkää sitä ihmistä, joka haluaa elää ja vaeltaa Jumalan lapsena.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa