Näetkö vain toivottomuutta?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Näetkö vain toivottomuutta?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 17. Heinä 2014 09:53

Älä jää kiinni ansaan, jossa vain jatkuvasti murehdit menneitä ja anteeksisaatuja syntejäsi, näin helposti kiinnität katseesi itseesi etkä Jeesuksen sovitukseen!

Tulet ajatelleeksi, että kaikki on toivotonta aina lankean johonkin syntiin, kaikki on mustaa, toivotonta ja mahdotonta, toivotonta ja mahdotonat minä minä minä ei ei ei ... kyse ei ole pelkästään sinusta ja sinun voimastasi vaan Jumalasta joka auttaa sinut voittoon ja maaliin!

Älä koskaan unohda ettet ole yksin vaelluksellasi vaan Herra on kanssasi, tukee sinua ja vahvistaa.

Katso Herra Jeesuskseen joka on sovittanut kaikki syntisi ja Jumalaan joka voi sinut niistä pelastaa. Älä jää jumiin semmoiseen valheeseen ettei uhri riittänyt ja että et saa syntejäsi anteeksi! Se on valhetta!

Jumala unohtaa syntimme ja antaa ne anteeksi, jos kadumme ja tahdomme ne hyljätä!!

Hän ei muistele niitä. Hän siirtää ne yhtä kauaksi kuin itä on lännestä, Hän ei vaadi mahdottomia , Hän tietää miten heikkoja olemme, Hän tahtoo rohkaista meitä, kannustaa, auttaa , vahvistaa, mutta jos vaan kokoajan katsot itseesi ja et anna lankeamuksiasi itsellesi anteeksi jäät jumiin toivottomuuden suohon ja voit ajatella että tästä ei päästä enää mihinkään...tilanne tuntuu silloin hyvin toivottomalta.

Silloin voi väsyä uskonelämässä niin pahasti , että luovuttaa kokonaan taikka jää jumiin paikoillensa masentuneena tuijottamaan syntistä lihaansa. Olet heikko ja surkea, mutta saat sen anteeksi. Minäkin olen heikko ja surkea, mutta saan sen anteeksi ja saamme Jumalan armosta kehittyä paremmiksi kaikessa.

Lopeta nyt voivottelu ja menneissä ja unohdetuista synneistä itsesi piiskaaminen ja rankaiseminen sillä se jota vastaan näillä olet rikkonut (Jumala) on unohtanut ne, antanut anteeksi, ei muista enää, ei halua muistellakkaan niitä, kun toistat itseäsi asioista jotka on jo Jumalan Pojan verellä sovitettu.

Usko lujasti Herra Jeesuksen sovitukseen, ja jatka kiitollisena matkaasi.

Älä jää jumiin menneisiin!

ESIM 1:

Jos saat 200 € sakon poliisilta, ja maksat sen sakon niin et kai seuraavalla viikolla taas lähetä 200€ rahaa ja sano poliisille, että sinä et usko että se tuli kuitatuksi tuolla 200€ summalla, vaan olet vieläkin täysin syyllistynyt ja ensiviikolla olet jo hulluna katumuksesta ja surusta ja kaahaat poliisitalon aulaan itkemään ja pyytämään anteeksi ja tuputat kirjekuoria aulavirkailijalle jossa on 200€ teet niistä lennokkeja ja heittelet parvekkeeltasi huutaen antakaa anteeksi , ajoin ylinopeutta! :)

Ei se noin mene, vaan maksat sakon , otat opiksi ja teet parannuksen ja jatkat elämääsi. Poliisille suurin ilo on nähdä sinut liikenteessä ajelevan varoitusten mukaan parannuksen tehneenä, kuin se että nakkaat rahakuoria parvekkeeltasi !


ESIM 2:

Lapsesi kaataa 1.5 Litraa maitoa aamiaspöydässä, koska se on hauskaa. Sinä suutut ja selität että maito ei ole ilmaista. Lapsi käsittää virheensö, siivoaa maidon ja pyytää anteeksi ja sanoo ettei enää tee tuota.

Se oli siinä! Eihän nyt asia niin mene että viikonpäästä tulet kotiin ja lapsesi luutuaa kuivaa pöytää ja kysyt että mitä puuhailet ja hän vastaa" En saanut vielä anteeksi sitä maidon kaatamista ja on niin syntinen olo niin vielä tässä vaan pöytää luutuan sovittaakseni sen uudestaan". Ei se noin voi mennä.


Monelle voi käydä niin ettei enää usko, että Herra Jeesus sovitti synnit!

Lue tämä psalmi oikein ajatuksella ja mietteellä rukouksessa:

PSALMI 103

1 Daavidin virsi. Kiitä Herraa, minun sieluni, ja kaikki, mitä minussa on, hänen pyhää nimeänsä.
2 Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt,
3 hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi,
4 joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella,
5 joka sinun halajamisesi tyydyttää hyvyydellään, niin että sinun nuoruutesi uudistuu kuin kotkan.
6 Herra tekee vanhurskauden ja hankkii oikeuden kaikille sorretuille.
7 Hän on tehnyt Moosekselle tunnetuksi tiensä, Israelin lapsille suuret tekonsa.
8 Laupias ja armahtavainen on Herra, pitkämielinen ja suuri armossa.
9 Ei hän aina riitele eikä pidä vihaa iankaikkisesti.

10 Ei hän tee meille syntiemme mukaan eikä kosta meille pahain tekojemme mukaan.
11 Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät.
12 Niin kaukana kuin itä on lännestä, niin kauas hän siirtää meistä rikkomuksemme.
13 Niinkuin isä armahtaa lapsiansa, niin Herrakin armahtaa pelkääväisiänsä.
14 Sillä hän tietää, minkäkaltaista tekoa me olemme: hän muistaa meidät tomuksi.
15 Ihmisen elinpäivät ovat niinkuin ruoho, hän kukoistaa niinkuin kukkanen kedolla.

16 Kun tuuli käy hänen ylitsensä, ei häntä enää ole, eikä hänen asuinsijansa häntä enää tunne.
17 Mutta Herran armo pysyy iankaikkisesta iankaikkiseen niille, jotka häntä pelkäävät, ja hänen vanhurskautensa lasten lapsille,
18 niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja muistavat hänen käskynsä ja noudattavat niitä.
19 Herra on pystyttänyt istuimensa taivaisiin, ja hänen kuninkuutensa hallitsee kaikkia.
20 Kiittäkää Herraa, te hänen enkelinsä, te väkevät sankarit, jotka hänen käskynsä täytätte, kun kuulette hänen sanansa äänen.
21 Kiittäkää Herraa, kaikki hänen sotaväkensä, te hänen palvelijansa, jotka hänen tahtonsa teette.
22 Kiittäkää Herraa, kaikki hänen tekonsa, hänen valtakuntansa kaikissa paikoissa. Kiitä, minun sieluni, Herraa.


Kiitos Herra Jeesukselle sovituksesta, usko se kohdallesi todeksi hyvä ystävä , äläkä jää jumiin toivottomuuteen makselemaan tupla sakkoja :).
Viimeksi muokannut Mikko Murpatti päivämäärä 17. Heinä 2014 09:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: kirjoitusvirheitä
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Näetkö vain toivottomuutta?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 17. Heinä 2014 10:01

Miika 7

15 "Niinkuin sinun lähtösi päivinä Egyptin maasta minä annan hänen nähdä ihmeitä". -
16 Sen näkevät pakanakansat ja saavat häpeän kaikesta väkevyydestänsä. He panevat käden suullensa, heidän korvansa menevät lumpeen.
17 He nuolevat tomua kuin käärme, kuin maan matelijat. Vavisten he tulevat varustuksistansa, lähestyvät väristen Herraa, meidän Jumalaamme; he pelkäävät sinua.
18 Kuka on Jumala, niinkuin sinä olet, joka annat pahat teot anteeksi ja käyt ohitse perintösi jäännöksen rikosten? Ei hän pidä vihaa iäti, sillä hänellä on halu laupeuteen.
19 Hän armahtaa meitä jälleen, polkee maahan meidän pahat tekomme. Kaikki heidän syntinsä sinä heität meren syvyyteen.
20 Sinä osoitat Jaakobille uskollisuutta, Aabrahamille armoa, niinkuin olet vannonut meidän isillemme muinaisista päivistä asti.


Hepr 10

8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
10 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.
11 Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa;
12 mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,
13 ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.
14 Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.
15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista".
18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
21 ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",
22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
23 pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
24 ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;


Älkää antako kenenkään ihmisen pelotella ja valehdella teille että Jumala ei anna syntejä anteeksi, kun niitä parannuksessa anteeksi pyydetään. Se on kavala valhe helvetin kuiluista, joka syö luottamusta Jumalaan ja rakkauttasi Jumalaan ja koittaa vääristää pitkämielisen, lempeän, armollisen ja rakastavan Jumalan ilkeäksi ja pikkumaiseksi sekä liikoja vaativaksi syyttäjäksi!

Usko Herra Jeesuksen syntiuhriin siihen lujasti luottaen ! Olkaamme niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi :)

Hepr 10

32 Mutta muistakaa entisiä päiviä, jolloin te, valistetuiksi tultuanne, kestitte monet kärsimysten kilvoitukset,
33 kun te toisaalta olitte häväistysten ja ahdistusten alaisina, kaikkien katseltavina, toisaalta taas tulitte niiden osaveljiksi, joiden kävi samalla tavalla.
34 Sillä vankien kanssa te olette kärsineet ja ilolla pitäneet hyvänänne omaisuutenne ryöstön, tietäen, että teillä on parempi tavara, joka pysyy.
35 Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri.
36 Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on.
37 Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele;
38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".
39 Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Näetkö vain toivottomuutta?

ViestiKirjoittaja sisu » 17. Heinä 2014 12:54

Amen. Hieno kirjoitus täynnä asiaa :hugehug:



"Seitsemästi vanhurskas lankeaa, mutta nousee jälleen..." San. 24:16

""...Jos hän lankeaa, ei hän maahan sorru,sillä Herra tukee hänen kättänsä." Ps. 37:24
Viimeksi muokannut sisu päivämäärä 18. Heinä 2014 14:31, muokattu yhteensä 2 kertaa
sisu
 
Viestit: 23
Liittynyt: 31. Elo 2013 21:46

Re: Näetkö vain toivottomuutta?

ViestiKirjoittaja paa » 17. Heinä 2014 13:09

Ihanan lohduttava kirjoitus ja hyväksi muistutukseksi itsekullekin.

Esimerkki tuplasakoista synnyttää hulvattomia mielikuvia :cool:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Näetkö vain toivottomuutta?

ViestiKirjoittaja tanu » 17. Heinä 2014 13:09

Iso peukku ylöspäin.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Näetkö vain toivottomuutta?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 17. Heinä 2014 14:59

Kiitos, ja kunnia minultakin Herralle!

Meillä on rakastava ja luapias Jumala ja mitä arvokkaimmat lupaukset annettu, kiitos Herralle!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Näetkö vain toivottomuutta?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 17. Heinä 2014 16:39

Saiskos tähän sanoa ihan oikein, notta:
AAMEN ja HALLELUJAA!!

Kiitos Jeesus Mikosta ja siitä, mitä olet Hänen
kohdallaan tehnyt ja aikaansaanut!

Kiitos myöskin tästä, mitä olet tänään antanut
Mikon kylvövakkaseen, meille muillekin jaettavaksi!

Kiitos Mikolle siitä, että et kaivanut pihallesi seisovan
veden lähdettä :D vaan annoit sen hyvän, mitä Isä
Sinulle antoi, tulla virvoitukseksi ja siunaukseksi
meille muillekin ja näin toteutui tämä Raam.kohta:

”Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus
seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon
minun tyköni ja juokoon. Joka uskoo minuun,
hänen sisimmästään on, niin kuin Raamattu
sanoo, juokseva elävän veden virrat”

Joh.7:37-38.
Siivetön
 

Re: Näetkö vain toivottomuutta?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Heinä 2014 09:19

*
Iso amen!!! Raamatun mukaan panee toivon Jeesukseen, se ei joudu koskaan häpeään. Jeesus on meidän ainut toivomme. Mutta minä tuumin jos syntiin kietoutunut uskova alkoholismin tavoin ei jaksa pitää toivosta kiinni eikä jaksa odottaa, miten sen käy? :roll: Tutkiessani huomasin miten se etsii ja "elättää" toivon kanssa Jeesuksen kohdalla, se saa avun. Niin se antoi minun ymmärtää että pitää jokapäivä "elättää" toivon kanssa Jeesuksen kohdalla mutta kuinka jos se alkaa väsyä siihen ja luopua toivosta? Hylkääkö Jumala hänet myös?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Näetkö vain toivottomuutta?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 18. Heinä 2014 09:55

vaisuliini kirjoitti:*
Iso amen!!! Raamatun mukaan panee toivon Jeesukseen, se ei joudu koskaan häpeään. Jeesus on meidän ainut toivomme. Mutta minä tuumin jos syntiin kietoutunut uskova alkoholismin tavoin ei jaksa pitää toivosta kiinni eikä jaksa odottaa, miten sen käy? :roll: Tutkiessani huomasin miten se etsii ja "elättää" toivon kanssa Jeesuksen kohdalla, se saa avun. Niin se antoi minun ymmärtää että pitää jokapäivä "elättää" toivon kanssa Jeesuksen kohdalla mutta kuinka jos se alkaa väsyä siihen ja luopua toivosta? Hylkääkö Jumala hänet myös?


En usko, että Jumala hylkää.

Hepr 13

5 Älkää olko vaelluksessanne ahneita; tyytykää siihen, mitä teillä on; sillä hän itse on sanonut: "En minä sinua hylkää enkä sinua jätä";
6 niin että me turvallisin mielin sanomme: "Herra on minun auttajani, en minä pelkää; mitä voi ihminen minulle tehdä?"


Hylkäämisen osa jää ihmiselle, eli ihminen voi hyljätä Jumalan.

Ihminen voi myös luulla hyljänneensä Jumalan jos saatana niin hänelle valehtelee, eli joku lankeaa johonkin syntiin, niin hetkenpäästä saatana syyllistää ja villitsee uhriaan tarkoituksenaan saada toinen syvemmälle eri synteihin ja luopumaan omalta osaltansa Jumalasta. Uskomaan valheet.

" Olet nyt juomari , turha teeskennellä mitään uskista, sinä olet kännäävä juomari ja niin kuin varsinhyvin itse näet niin ei se siitä halleluujalla muuksi muutu HAHAHA, miksi enää teeskentelet ja esität uskovaa?

Ei se sinulle sovi ja et siihen pysty, turha teeskennellä uskovaa ja koska Jumalakin on nyt sinut hyljännyt kun sorruit ryyppäämään niin anna mennä vaan, avaa kundi hanat ja laita satanen lasiin! Nauti vaihteeksi elämästä, ota joku makea mimmi kainaloon ja tyydy osaasi sillä olet juomari!

Älä estele ja pidättele, olet juomari ja Jumala on sinut hyljännyt HAHAHA, nyt kun Jumala on sinut hyljännyt niin eikö ole ihan sama jos sitten vähän nauttisit elämästä ja laittaisit haisemaan, nyt on sinun vuorosi saat tehdä mitä tahdot ilman turhia pyhistelyjä ja piipityksiä, olet vapaa!! Anna palaa! "


Eli synnin myötä Jumalan ääni hiljenee ja saatnaan valheet ja suostuttelut menevät läpi sillä Efesolaiskirjeen mainitsema hengellinen haarniska on otettu pois päältä, tämmöinen ihminen on suojaton saatanan juonille :(. Näin lopulta ihminen hylkää Jumalan, vaikka uskon että Jumala hyvin pitkään odottaa että toinen kääntyy parannukseen.

Tämmöisessä tilassa olevan puolesta tulee rukoilla palavasti, eikä menettää toivoaan, sillä Jumala on voimallinen vielä tuoltakin nostamaan! Siksi vihamiehenkin ja langenneen ja eksyneen puolesta tulee rukoilla sillä toivo ei ole menetetty, Jumala voi armahtaa ja pelastaa vaikka mistä.

Mielstäni moni painottaa Jumalan tuomioita, rangaistuksia, kiivautta ja Pyhyydestä johtuvaa oikeamilistä kuritusta liiaksi, sillä kun lukee Raamatun kokonaisilmoitusta on kiistatonta että Herra kurittaa kurittomia, mutta on aivan yhtä kiistatonta että Herra on anteeksiantavainen, rakastava, laupeuteen halajava, jopa niin paljon että välttyäkseen tuhoamasta koko syntiinlangennutta ihmiskuntaa antoi Hän ainoan poikansa, puhtaan, täydellisen, syyttömän AINOAN lapsensa, jolle Hän on ollut Isä ja joka on yhtä Hänen kansaan , eli antoi arvokkaimman asiansa kärsimykseen ja häpäisyyn, jotta me tulisimme sovitetuksi.

Niin paljon on Jumala meitä rakastanut, siksi ei ole koskaan turhaa laittaa toivoansa Jumalan armoon, sillä Herran teot puhuvat sovituksesta, armahduksesta, rakkaudesta, toivosta ja elämästä.

Tulee kunnioittaa ja peljätä Jumalan kuritusta, joka tulee kurittomalle hänen omaksi parhaakseen, ja useinkin johtaa järkevään parannukseen nöyrtymiseen. Kurituskin on rakkautta.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Näetkö vain toivottomuutta?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Heinä 2014 10:44

*
*Iso peukku* kuulostaa lohdulliselta ja Jumala on juuri sellainen. :) Jeesus ymmärtää myös niitä ihmisiä jotka ovat masentuneita ja siksi he eivät näe toivoa päästäkseen vapaaksi synnin orjuudesta vaikka kuinka kovasti he ovat yrittäneet ja pidätelleet mutta sortuivat kuitenkin syntiin ja taas aina samaan syntiin. Se masentaa heitä. Ja he ihmettelevät miettien; 'missä toivo viipyy ja miksi Jumala ei tullut vapauttamaan siitä synnin orjuudesta? Milloin me vapaudumme koska Raamatun mukaan Jumala on näin luvannut?'

Mutta muutama asiaa lohdullista tietää että Jumala kyllä näkee sydämeen asti ja tietää että he sisimmissään haluavat päästä eroon siitä synnin orjuudesta eivätkä he halua rakastaa sitä syntiä kokosydämisesti, kuitenkin sitä he tekevät vasten omaa tahtoa. Jumala nostaa langenneen ylös, se tarkoittaa että Jumala on kokoajan lähellä kun se sortuu niin Jumala nostaa taas hänet pystyyn koska näkee sydämeen asti... Juuri meillä on sellainen Jumala.

Hepr. 2:18 Koska hän (Jeesus) on itse kärsinyt ja ollut kiusattu, hän kykenee kiusattuja auttamaan.

Hepr. 4:15 Eihän meidän ylipappimme ole sellainen, ettei hän voi sääliä meidän heikkouksiamme, sillä hän on ollut kaikessa kiusattu samalla tavoin kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.

Hepr. 5:2 Hän kykenee kohtelemaan säälien tietämättömiä ja eksyviä, koska on itsekin heikkouden alaoinen,

Room. 14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu - mutta kyllä hän pysyy pystyssä, sillä Herra kykenee pitämään hänet pystyssä. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa

cron