Mikä hetki yöstä on?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mikä hetki yöstä on?

ViestiKirjoittaja paa » 18. Heinä 2014 15:57

Kiitos vastauksista! Selvensi kyllä asioita.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Mikä hetki yöstä on?

ViestiKirjoittaja paa » 20. Heinä 2014 20:45

Minun täytyy vielä erikseen kommentoida, että tämä blogi vaikuttaa todella hyvältä. Asiaa on ihan valtavan paljon!
Tietysti aina pitää olla ns. tuntosarvet pystyssä, kun lukee ihmisten tekstejä, mutta se mitä olen nyt ehtinyt lukemaan vaikuttaa ainakin minusta tervehenkiseltä.

On kyllä harmi, että blogit eivät voi olla kirjoja, koska tykkään lukea juurikin niitä "vanhanaikaisia" kirjoja, enkä tuijottaa läppärin ruutua, joten lukemiseni on hidasta. Suosikit vaan pursuaa sivuja, jotka vaatisi perehtymistä, mutta harmi kun ne ei ole kirjan muodossa :-P No, tämä nyt oli niin OT kun olla ja voi, mutta kunhan tuli mieleen.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Mikä hetki yöstä on?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 21. Heinä 2014 11:31

Minäkään en ole löytänyt mitään huomautettavaa.

Joissakin kirjoituksissa saatan jostakin sivujuonteista olla erimieltä, mutta ihan ravitsevia ajatuksia on sivulla.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Mikä hetki yöstä on?

ViestiKirjoittaja Temeph » 21. Heinä 2014 13:58

Kiitos kun olette perehtyneet kirjoituksiini. Se antaa itsellekin varmuutta kun toiset arvioivat Raamtun valossa. Foorumilla näkyy olevan paljon mielenkiintoisia aiheita "käsittelyssä" ja on hienoa päästä ottamaan osaa keskusteluun.
Temeph
 
Viestit: 13
Liittynyt: 17. Heinä 2014 04:39

Re: Mikä hetki yöstä on?

ViestiKirjoittaja pekka » 25. Heinä 2015 10:57

"Vartija, mikä hetki yöstä on?"


Tämmöistä toimintaa (Kristillis-buddhalainen meditaatiohetki) harjoittavat "uskovat" ihmiset ovat kyllä pahasti eksyksissä ja he eksyttävät myös muita ihmisiä kun järjestävät tämänkaltaisia tapahtumia:



Helsingin seurakuntayhtymän toimintakeskus Mustasaaressa: "järjestetään viikonloppuna kristillis-buddhalainen meditaatiohetki. Tapahtumaa järjestävän pastori Heidi Rautionmaan mukaan tarkoituksena on luoda uskontodialogia, joka nousee kummankin perinteen hartauselämän pohjalta."

http://www.helsinginseurakunnat.fi/yhte ... 0.html.stx

"26.07.2015 klo 15:00 - 18:00

Kristillis-buddhalainen meditaatiohetki

Mustasaari

Hiljainen rukouskävely luonnon keskellä sekä hiljaisessa kappelissa soivat kristallikulhot johdattavat syvän hiljentymisen ja sisäisen läsnäolon äärelle

Hiljaisuutta kuuntelemaan johdattamassa ovat pastori Heidi Rautionmaa ja buddhalaisen meditaation tuntija Erja Sini-Kaarina Varis lämpimässä vuoropuhelussa idän ja lännen henkisen perinteen välillä

Osallistujilta ei vaadita sen enempää kirkon kuin buddhalaisen yhteisön jäsenyyttä.

Tilaisuuden inspiraationa on uskontojen välisestä vuoropuhelusta kumpuava rauhantyö, jossa osallistujalla on mahdollisuus syventää omaa kokemustaan ja vahvistaa sisäistä aseistariisuntaansa.

Osallistuminen on ilmaista – lauttamatka maksaa 4 euroa. Ei ennakkoilmoittautumista.

Kokoonnumme lautalle klo 14.50. Paluulautta lähtee Mustasaaresta 18.00.

Lautat Taivallahdesta sunnuntaisin klo 9, 10, 11, 12, 13.15, 14, 15, 16 ja Mustasaaresta klo 10.40, 11.40, 13.00, 13.40, 14.40, 15.40, 16.40 ja 18.

Lämpimästi tervetuloa!

Järjestäjä: Mustasaaren toimintakeskus
Yhteyshenkilö: Mustasaaren toimisto
Puhelin: 09 2340 2590
Sähköposti: mustasaari@evl.fi

Aikuiset, Nuoret aikuiset"



Tämä kuva on buddhalaisuus.fi-sivustolta:

Kuva
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Mikä hetki yöstä on?

ViestiKirjoittaja Temeph » 29. Heinä 2015 00:31

Pääkaupunki seudulla kirkko tuntuu tekevän kyllä hulluja juttuja. Näin se menee kun hengettömät "kristityt" yrittävät. Hengettömällä en tarkoita mitään kuivaa uskovaa vaan sitä että nämä eksyksissä vaeltavat eivät ole syntyneet ylhäältä. Onhan tuollaisen takana varmasti vahvoja eksyttviä henkiä. Sitä aina ihmettelen että miksi kukaan ei puutu tuollaiseen? Raamatun totuuksista kiinni pitäviä kyllä nuhdellaan ja pannan virasta. Kyllä kirkko on suurilta osin kaapattu. No, viikonloppuna on sentään vähän Hengen uudistusta luvassa.
Temeph
 
Viestit: 13
Liittynyt: 17. Heinä 2014 04:39

Re: Mikä hetki yöstä on?

ViestiKirjoittaja paa » 29. Heinä 2015 07:26

Kirkon sisällä ei puuttujia taida olla, ja jos onkin, niin ei heitä kuunnella.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Mikä hetki yöstä on?

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Syys 2015 11:01

paa kirjoitti:Kirkon sisällä ei puuttujia taida olla, ja jos onkin, niin ei heitä kuunnella.


Näin on asia Paa kuten kirjoitat.

Tässä Herran Jeesuksen seuraajan Joakim Terisen kannanotto tämän päivän hyvin sekavaan tilanteeseen mikä vallitsee täällä Suomessa(kin), tämä Joakimin kirjoitus on tämän päivän Pohjalaisen mielipideosastolta:


"Jumala on syrjäytetty"

http://www.pohjalainen.fi/mielipide/yle ... -1.1910163

"Sipilä, Soini ja Stubb haluavat Suomen nousuun ja totta kai me kaikki haluaisimme, että Suomi olisi hyvä maa ja siunaus olisi sen yllä. He ovat vaan jättäneet Jumalan pois koko puheesta. Kun maan asiat ja Jumala erotetaan erilliseksi toisistaan ja politiikan ja Jumalan sanan yhteys hajotetaan, syntyy sekaannus.

Suomen ongelma on juuri luopuminen isien Jumalasta.

Kun Suomi liittyi EU:hun, turva pistettiin talouteen ja sen nousuun. EU:n liittyminen rikkoi Suomen kansallisen yhteyden ja myös sukupolven yhteyden Jumalaan. Suomi menetti itsenäisyytensä ja valtansa päättää asioita Jumalan edessä Brysselille!

Suomi on uuspakanallinen maa, jolla on näennäinen uskonnollinen pohja ja opetus, mutta uudestisyntymisestä ei ole opetettu kirkoissa juurikaan. Hallitusmiehet ja papit ovat eksyttäneet kansaa yhdessä Hollywoodin kanssa. Suomen kansan risti on kyllä lipussa, muttei suomalaisten sydämissä.

Jumalan tahdon tulee tapahtua myös maanpäällä, siksi koko Suomen asiat kuuluvat yhteen. Hengellisyyttä ei voi erottaa koskaan tästä ajasta, vaan hengellisyys toimii tämän ajan keskellä ja sisällä, uskovien kautta yhteiskunnan eri alueilla.

Joakim Terinen

Seinäjoki"




"Vartija, mikä hetki yöstä on? Vartija, mikä hetki yöstä on?"


Vartija vastaa: "Aamu on tullut, mutta silti on yö. Jos vielä kyselette, niin kyselkää; tulkaa uudelleen."



Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Mikä hetki yöstä on?

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Loka 2015 11:12

Jes. 5:20

Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi, jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi!


"Sukupuolineutraali avioliittolaki nytkähti eteenpäin"

http://www.pohjalainen.fi/uutiset/kotim ... -1.1926077

"Sukupuolineutraalin avioliittolain valmistelu on nytkähtänyt eteenpäin. Hallitus antoi torstaina esityksen muista lainmuutoksista, joita jo vahvistettu avioliittolain muuttaminen sukupuolineutraaliksi edellyttää.

Esityksen mukaan parisuhteensa rekisteröineet puolisot voisivat yhteisellä ilmoituksella muuttaa rekisteröidyn parisuhteen avioliitoksi. Uusien parisuhteiden rekisteröinnistä luovuttaisiin.

Transseksuaalin sukupuolen vahvistamisesta annetusta laista poistettaisiin vaatimus, jonka mukaan sukupuolen vahvistamista hakeva henkilö ei saa olla avioliitossa tai rekisteröidyssä parisuhteessa.

Lapsen uskonnosta päättäisivät aina huoltajat yhdessä. Samaa sukupuolta olevat aviopuolisot voisivat myös adoptoida yhdessä.

Esitys ei sisällä muutoksia sosiaaliturvaetuuksia tai sosiaali- ja terveyspalveluita koskeviin lakeihin. Niitä koskeva esitys valmistellaan sosiaali- ja terveysministeriössä.

Lakien on tarkoitus tulla voimaan maaliskuun 2017 alusta."


Image


Sananlaskut 1:

22. Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?

23. Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne.

24. Kun minä kutsuin ja te estelitte, kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut,

25. vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani, ette suostuneet minun nuhteisiini,

26. niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte;

27. kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.

28. Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä.

29. Koska he vihasivat tietoa, eivät valinneet osaksensa Herran pelkoa

30. eivätkä suostuneet minun neuvooni, vaan katsoivat kaiken minun nuhteluni halvaksi,

31. saavat he syödä oman vaelluksensa hedelmiä ja saavat kyllänsä omista hankkeistaan.

32. Sillä yksinkertaiset tappaa heidän oma luopumuksensa, ja tyhmät tuhoaa heidän oma suruttomuutensa.

33. Mutta joka minua kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuuden kauhuilta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Mikä hetki yöstä on?

ViestiKirjoittaja tuulikki » 20. Loka 2015 11:01

http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/art ... yy/5342996

"– Vähän aikaa sitten putkahti tietooni, että nuorilla on tällaisia niin kutsuttuja seksirinkejä. Termi on aika hurja, mutta siinä siis yhden tytön luona saattaa käydä monta poikaa toteuttamassa omia tarpeitaan. Tällaisesta asiasta minuun ovat ottaneet yhteyttä yläasteen kouluterveydenhoitajat ja ehkäisyneuvoloiden työntekijät, Eronen kertoo."

Ja sitten "vastaisku":

"– Avoimet seksuaaliset suhteet, kaveriseksi ja ryhmäseksi ovat tavallisia seksuaalisuuden ilmiöitä. Niissä ei ole mitään uutta tai vaarallista. Jos nuoret ovat kehitystasoltaan yhdenvertaisia, toimivat vapaaehtoisesti sekä osaavat huolehtia ehkäisystä ja suojautumisesta asianmukaisesti, kauhistelulle ei ole syytä, Sexpo kirjoittaa kannanotossaan."

http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/art ... ta/5351818

:shock:
"Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
tuulikki
 
Viestit: 41
Liittynyt: 04. Heinä 2012 12:21

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron