Mikä hetki yöstä on?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Mikä hetki yöstä on?

ViestiKirjoittaja Temeph » 17. Heinä 2014 05:44

Puolisen vuotta olen kokenut Herran kehoittavan minua blogin kirjoittamiseen. Aloitin sitten lopulta kesäkuussa kirjoittamaan. Aiheena on ajankohtaiset tapahtumat joiden kautta olen usein ymmärtänyt Jumalan puhuvan ja vastaavan kysymykseen: Mikä hetki yöstä on? Kirjoitan myös joitakin "opetuksia" aiheista joita olen vuosien kuluessa tutkinut Jumalan sanasta. Tähän mennessä olen sivunnut hieman harhaoppeja ja uuden liiton pappeutta. Tutustukaa ketkä koette aiheen kiinnostavaksi.

http://ovenvartija@blogspot.fi
Temeph
 
Viestit: 13
Liittynyt: 17. Heinä 2014 04:39

Re: Mikä hetki yöstä on?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 17. Heinä 2014 10:24

Temeph kirjoitti:Puolisen vuotta olen kokenut Herran kehoittavan minua blogin kirjoittamiseen. Aloitin sitten lopulta kesäkuussa kirjoittamaan. Aiheena on ajankohtaiset tapahtumat joiden kautta olen usein ymmärtänyt Jumalan puhuvan ja vastaavan kysymykseen: Mikä hetki yöstä on? Kirjoitan myös joitakin "opetuksia" aiheista joita olen vuosien kuluessa tutkinut Jumalan sanasta. Tähän mennessä olen sivunnut hieman harhaoppeja ja uuden liiton pappeutta. Tutustukaa ketkä koette aiheen kiinnostavaksi.

http://ovenvartija@blogspot.fi


Terve Teemu, ja tervetuloa foorumeille.

Julkaisin tämän ketjusi, sillä ehdolla että suostut sen sisällön Raamatulliseen koetteluun ja osallistut keskusteluun tästä koettelusta.

Jos huomaan, että blogi pitää sisällään harhaoppia ja voi olla lukijalle turmiollinen niin poistan ketjun ilman erillistä varoitusta

-Ylläpito
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Mikä hetki yöstä on?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 17. Heinä 2014 10:25

Tässä toimiva osoite blogiin:

http://www.ovenvartija.blogspot.fi/

eli ilman @ merkkiä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Mikä hetki yöstä on?

ViestiKirjoittaja tanu » 17. Heinä 2014 11:44

Juuri olen tässä viime päivinä miettinyt tätä Raamatun kohtaa:

(Dan.12) 8. Ja minä kuulin, mutta en ymmärtänyt, ja minä sanoin: "Herrani, mikä on oleva näitten päätös?"
9. Niin hän sanoi: "Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.
10. Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.
11. Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.
12. Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää.
13. Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa."


Ihmettelin että eikös tuo jokapäiväinen uhri ole Vanhan liiton asioita? Ja poistettu jo.
Mutta kun luin nuo Teemun blogin kaksi ensimmäistä kirjoitusta, niin nyt ymmärrän että jokapäiväinen uhri nykyään tarkoittaa rukousta ja itsensä kieltämistä päivittäin.
Jokapäiväinen rukous vastaa Vanhan liiton suitsutusuhria ja itsensä joka päiväinen kieltäminen ja ristinsä ottaminen polttouhria.
Ja kaikki me uudestisyntyneet uskovat olemme Uuden liiton pappeja ja saamme joka päivä uhrata Jumalalle nämä uhrit!
Kiitos Herralle, että avasi tämän asian näin selkeästi!

Nyt herääkin kysymys, että mitä siis tarkoittaa tuo että joka päiväinen uhri poistetaan, nyt lopun aikojen viimeisinä aikoina?
Tarkoittaako se sitä että antikristus valtaan noustuaan kieltää rukoilemisen ja Raamatun Jumalan palvonnan? Kenties, aika näyttää.
Vai onko tuokin vertauskuvaa luopumuksesta ja uskonnollisuudesta?


Paljon hyviä, totuuden mukaisia kirjoituksia on tuossa blogissa. Mm. nämä kaksi:
http://www.ovenvartija.blogspot.fi/2014 ... 22013.html
http://www.ovenvartija.blogspot.fi/2014 ... -mita.html

Se mitä itse aika nopeasti lueskelin, niin en voi kuin olla samaa mieltä. Ja mitään Raamatun sanan vastaista en ole huomannut, päinvastoin!

Lukekaas muutkon ja kommentoikaa, kun kerkiätte.

Siunausta kaikille tähänkin päivään.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Mikä hetki yöstä on?

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Heinä 2014 12:41

Dan. 12:11 

Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.


Matteus 24:

15. Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -

16. silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille;

17. joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on,

18. ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa.

19. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä!

20. Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina.

21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.


Toinen kirje tessalonikalaisille 2:

1. Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,

2. ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.

3. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,

4. tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

5. Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?

6. Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.

7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,

8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,


Raamattu kertoo mielestäni, että antikristus tulee hallitsemaan Jerusalemissa tämän aikakautemme viimeiset 3 ½ vuotta ja julistautuu Jumalaksi (kun juutalaiset ovat ensin rakentaneet kolmannen temppelin) joka on tietysti petosta mitä suuremmissa määrin! Juutalaiset tulevat siis vielä rakentamaan Jerusalemiin kolmannen temppelin ja antikristus tulee asettumaan tuohon temppeliin ja siis julistatumaan ”Jumalaksi”. Ja antikristuksen kolme ja puoli vuotta kestävä valta-aika Jerusalemista käsin päättyy Jeesuksen toiseen tulemukseen ja samalla Herra Jeesus surmaa antikristuksen suunsa henkäyksellä. Näin minä tämän asian tällä hetkellä ymmärrän.


Johanneksen ilmestys 11:

1. Ja minulle annettiin sauvan kaltainen ruoko ja sanottiin: "Nouse ja mittaa Jumalan temppeli ja alttari ja ne, jotka siinä kumartaen rukoilevat.

2. Mutta temppelin ulkopuolella oleva esikartano erota pois, äläkä sitä mittaa, sillä se on annettu pakanakansoille; ja he tallaavat pyhää kaupunkia neljäkymmentäkaksi kuukautta.

.........................................

1. Ja minulle annettiin ruoko niinkuin sauva, ja enkeli seisoi ja sanoi: nouse ja mittaa Jumalan templi ja alttari, ja ne, jotka siinä rukoilevat.

2. Mutta syökse sisälmäinen kuori ulos templistä, ja älä sitä mittaa; sillä se on pakanoille annettu, ja he tallaavat pyhää kaupunkia kaksiviidettäkymmentä kuukautta. Biblia.



Kuva
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Mikä hetki yöstä on?

ViestiKirjoittaja tanu » 17. Heinä 2014 13:04

Niin se varmastikin on kuten kirjoitat, Pekka.
Eikös vapaamuurarit ole kovaa vauhtia suunnittelemassa temppelin uudelleen rakentamista Jerusalemiin.
Eli tuo päivittäisen uhrin poistaminen ei sitten ehkä olekaan mitään vertauskuvaa.?
Mielenkiintoisia aikoja saadaan elää.


Mutta mitäs olette mieltä tuon "Mikä hetki yöstä"-blogin teksteistä?
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Mikä hetki yöstä on?

ViestiKirjoittaja Temeph » 17. Heinä 2014 14:12

Kiitos ylläpidolle blogini linkin julkaisemisesta ja korjauksesta. Ja kiitos teille jotka olette jo nähneet sen vaivan että olette tutustuneet sisältöön. Tietenkin alistan kaikki kirjoitukseni tutkittavaksi Raamatun valossa ja kaikenlainen palaute onkin erittäin tervetullutta.
Temeph
 
Viestit: 13
Liittynyt: 17. Heinä 2014 04:39

Re: Mikä hetki yöstä on?

ViestiKirjoittaja paa » 17. Heinä 2014 14:23

Minulla olisi kysyttävää tekstistä "Sisälle uuden liiton pappeuteen - Johdanto". Olen aika noviisi näissä jutuissa, joten pahoittelut jos kysymykset ovat hölmöjä :oops:

Kirjoitat siis näin:
"Jos on jossain jumala, on oltava myöskin häntä palveleva pappi. Ja samoin jos jossakin on pappi, täytyy olla myöskin jumala jota pappi palvelee sekä jumalanpalvelus paikka. Pappi ilman jumalaa jota hän voisi palvella, on lohduton näky. Myöskin ilman pappia oleva jumala voidaan kyseenalaistaa. Mikä jumala on sellainen jumala, jolla ei ole ketään joka häntä pappina palvelisi? Pappi ja jumala täydentävät toisiaan ja antavat toisilleen merkityksen."

- tässä kun puhutaan papista, tarkoittaako se samaa asiaa kuin Herran palvelija?
- entä jos kukaan ihminen ei uskoisi Raamatun Jumalaan, olisiko vika silloin Jumalassa?

"Haluamme olla kuninkaita joiden usko saa vuoret siirtymään. Sellaisia Jumalakin tahtoo meidän olevan. Haluamme olla profeettoja joilla on Herran sana ja sen tuoma toivo valmiina joka tilanteeseen. Myös tätä hän tahtoo meidän kanssamme. Kuitenkin enemmän kuin näitä, hän etsii rakkautta. Tahdommeko me olla hänen pappejaan jotka antavat hänelle parhaan rakkautensa?"

- tarvitseeko Jumala ihmisten rakkautta?
- loiko Jumala meidät siksi, että voisi rakastaa meitä ja saisi meiltä rakkautta?
- Miksi haluamme olla kuninkaita? Eikö vain Jeesus ole kuningas?

"Lakihan on tulevan hyvän varjo jota tutkimalla saamme hyvän käsityksen itse asiasta."

- mitä tarkoittaa, että laki on tulevan hyvän varjo?

"Mitä minun elämääni tulee niin hän (=Jumala) täydentää minua ja minä häntä. Minä olen häntä varten ja hän on minua varten."

-ymmärtänen tämän asian, mutta silti minua vaivaa se, miten me oikein täydennämme Jumalaa? Koska olemme Hänen luotujaan? Jumala loi meistä sellaisia, että meidän on turvauduttava Häneen? Tehtiinkö meistä vajavaisia, jotta syntyisi tarve etsiä Jumalaa?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Mikä hetki yöstä on?

ViestiKirjoittaja Temeph » 18. Heinä 2014 00:19

Kiitos kysymyksistä. Johdannon pappeuteen on tarkoitus olla hieman "romantisoitu" kuvaus asiasta. Jumalan pappi on ennen muuta myös hänen palvelija. Kysyt että jos kukaan ei uskoisi Raamattuun olisko se Jumalan vika? No Raamatun kokonaisuutta kun katsoo niin Herra itse on pitänyt aina huolen siitä että hänellä on uskollinen jäännös ihmisiä vaikka pahuus olisi miten suurta. Hän on aina etsinyt kansaansa takaisin profeettojen välityksellä ja lähetti lopulta oman Poikansa etsimään kadonneet kaikista kansoista. Jos hän ei olisi ollut aktiivinen niin kuka tietää mikä tilanne olisi?

Tarvitseeko Jumala ihmisen rakkautta? Ja onko hän luonut meidät rakkautta varten?

"Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?" Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Matteus 22:36-38

Lain ensimmäinen ja suurin käsky oli käsky rakastaa Jumalaa. Uudessa liitossa laki on kirjoitettu meidän sydämiimme ja rakastamme häntä uudesta luonnostamme. Jumala haluaa meidän rakkautemme. Emme voi rakastaa rahaa ja Jumalaa, emme maailmaa ja Jumalaa. Hän haluaa kokonaan meidän rakkauden eli kyllä Herralla on ollut rakkaus vahvana syynä kun hän loi ihmisen tähän maailmaan. Eipä hän juuri muuta sinulta ja minulta tarvitse kuin rakkautemme, sillä sen mukana hän saa kaiken.

Miksi haluasimme olla kuninkaita?

Ilmestyskirja opettaa että Jeesus teki meistä pappeja ja kuninkaita Jumalalle. Suomalainen käännös sanoo että "kuningaskunnan" mutt KJV ja lukuisat käännökset sanovat "kuninkaita. Kirjoitan tästä pian tarkemmin tuohon blogiin kun käsittelen Melkisedekiä. Me olemme kuninkaita mutta Jeesus on kuninkaiden Kuningas! Pointti johdannossa on se että kukaan ei voi toimia kuninkaana toimimmatta ensin pappina. Harmillisen moni ministry tänäpäivänä mahtailee teoilla ja auktoriteetilla mutta jos he olisivat todella pappeina seisoneet Herran läsnäolossa niin koko touhu näyttäisi erilaiselta.

Laki heijastelee Kristusta. Jos luet kirjoitukseni pappeudesta niin pyrin siellä avaamaan mitä laki siltä osin
puhuu uudesta liitosta. Kaikkialla laissa on nähtävissä tuleva Vapahtaja ja tuleva liitto jonka hän verellään kanssamme teki.

Miten elämämme "täydentää" Jumalaa? Kun hän saa meiltä sen mitä varten hän meidät loi, eli parhaan rakkautemme, niin me tuotamme hänelle iloa ja kaipauksen täyttymystä. Tarkoitukseni ei ole tehdä Jumalasta jotenkin heikkoa sillä että hän tarvisi meiltä jotain mutta tosiasia on se että hänellä on tunteet kuten meillä ja hän niinkuin mekin, hän mieluummin kokee positiivisia tunteita kuin negatiivisia. Hänelle eletty papillinen elämä saa Jumalan hyvät tunteet pintaan niin sanoakseni.

Toivottavasti osaisin vastata sinun kysymyksiisi. Mutta kuten sanoin alussa, niin tuo johdanto on hieman romantisoitu kuvaus. Myöhemmissä opetuksissa pyrin kyllä tuomaan selvyyden asioihin niin että tuo alkukin selkenee varmasti.
Temeph
 
Viestit: 13
Liittynyt: 17. Heinä 2014 04:39

Re: Mikä hetki yöstä on?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 18. Heinä 2014 15:52

Ketjun nosto. Sillä Temen vastaus ei automaattisesti nosta kejua, johtuen viestin hyväksynnän viiveestä.

-Ylläpito
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa