Tuleeko uskovan peittää tai salata tunteensa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Tuleeko uskovan peittää tai salata tunteensa?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 22. Heinä 2014 09:46

vaisuliini kirjoitti:*
Rakastamalla omaa miestä tarkoittaa luottamusta eikä siihen sisälly mitään mustasukkaisuutta. Olen itse huomannut.


vaisuliini kirjoitti:*
Miten mustasukkaisuutemme on terve (ja hyvä)? :shock: :roll: Minulle tuli usein epäilys mieleen ja siihen sorruin itsekin ja mustasukkaisena aloin epäillä mutta heti torjuin sen. En näe mitään siinä "hyvää"...


Ymmärrämme sanan "mustasukkaisuus" kai hieman eri tavalla.

Jos ja kun Kristus asuu meissä ja meillä on Kristuksen mieli, silloin meidän mustasukkaisuutemme voi olla saman kaltaista oikeaa ja rehellistä mustasukkaisuutta, kuin mitä Jumalakin kokee meitä kohtaan.

Mustasukkaisuus on minusta tunne, jota tunnen jos ja kun joudun luopumaan rakkaastani, mutta sen ei silti tarvitse olla negatiivinen tai pahansuopainen tunne, vaan sen tidostamista, että kyseinen ihminen on minulle niin rakas, että minuun koskee ja ottaa kipeää hänen luovuttamisensa, hänestä irtipäästäminen, pois antaminen.

Jolloin voi sanoa aivan samaa, kuin Jumalakin sanoo, että: "Ihan mustasukkaisuuteen asti olisin halajanut pitää hänet omanani......."

Itse en ymmärrä rakkautta, joka ei tuntisi luovuttamisen ja luopumisen tuskaa ja tunnetta rakastamastaan ihmisestä irti päästäessään? :shock:

Ehkä tuon ymmärtää parhaiten silloin, kun on lapsistaan luopumisen aikaa kun he astuvat avioliittoon, sillä äidin rakkaus on äärettömän syvää ja vaikka tietää tuon tilanteen olevan lapsensa parhaaksi ja vain ja ainoastaan hyväksi hänelle, siltikin ihan mustasukkaisuuteen saakka on jossain syvällä halu pitää hänet vain omanaan, vaikka järki sanoo ja on onneksi vielä voittanut kaikissa tilanteissa, :D että koska rakastan häntä, luovutat hänet kokonaan ja täysin yhteiseen elämään puolisonsa kanssa.
Siivetön
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa

cron