Laittomuuden salaisuus.

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Laittomuuden salaisuus.

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 14. Heinä 2014 20:38

:crazy:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 03:14, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Laittomuuden salaisuus.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Heinä 2014 23:18

Jasmiini kirjoitti:Onko vaisuliini sun vaikea lukea valkopohjaiselta tekstiä?
Mulla on päinvastoin, mustapohjaiselta lukeminen on niin työlästä, että ei pysty lukemaan kauaa.

Tuon linkin teksti oli kyllä vaikea lukea. Luin jonnekin puoleen väliin, kun en jaksanut enää. Tekstit ovat niin pötköissä, että ne alkaa hyppiä ja
lauseet menee sekaisin silmissä.
Saikohan tuolta sivustolta kopioida tekstejä, kun en löytänyt mainintaa?


On Jasmiini. Vaikea lukea valkopohjaista tekstiä ja myös minulla on toinen ongelma kun en pysty lukemaan tekstirivi tekstiriviltä ilman tyhjää väliriviä esim. viides tai seitsemäs tyhjä välirivi jonka avulla pystyn lukemaan. Jos sitä ei ole niin joudun vetämään hiirellä tummaksi ja se myös helpottaa lukemista mutta kyllä työlästä se on. Mutta huomaavaisti minulla lukeminen on mennyt paremmin ja nykyään melkein pystyn lukemaan monta tekstiriviä... Minulla joskus luku- ja keskittymishäiriöt "laukeaa" kuitenkin, ei aina...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Laittomuuden salaisuus.

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 14. Heinä 2014 23:50

:crazy:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 03:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Laittomuuden salaisuus.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Heinä 2014 23:53

Jasmiini kirjoitti:Minä maalaan myös hiirellä tekstejä, jotta on helpompi lukea.
maalaan tekstiä silloinkin, kun on välirivejä.
Itse kun kirjotan, niin koitan laitella niitä välirivejä usein ja välillä isommankin tuplavälin, jos on pitkä teksti.

Onko sulla lukihäiriö?


On ja myös keskittymishäiriö.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Laittomuuden salaisuus.

ViestiKirjoittaja Juha » 15. Heinä 2014 00:39

Pieni vinkki: Painakaa tuolla sivustolla ctrl-näppäin pohjaan ja rullatkaa hiirellä niin sivu suurenee tai pienenee, riippuen kumpaan suuntaan rullaa :)

Voin Vaisuliini sulle tehdä sellaisen version tuosta sivun tekstistä, mikä on sullekin helppo lukea. :)
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Laittomuuden salaisuus.

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 15. Heinä 2014 01:11

:crazy:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 03:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Laittomuuden salaisuus.

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 15. Heinä 2014 01:23

:crazy:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 03:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Laittomuuden salaisuus.

ViestiKirjoittaja Juha » 15. Heinä 2014 01:31

Voihan välirivitkin lisätä :) Haluatko sinäkin helppolukuisemman version?
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Laittomuuden salaisuus.

ViestiKirjoittaja Hansu » 15. Heinä 2014 02:36

Jasmin mietiskeli, että saiko tuota kirjoitusta (linkkiä kirjoitukseen) tuoda tänne, kun ei ollut mitään mainintaa. Minun käsitykseni mukaan "arvioikaa nettisivut" ovat vapaata riistaa eli tekstejä saa jakaa ja levittää eteenpäin.
Mutta onko jolla kulla muunlaista tieotoa asiasta, ettei saisi näin tehdä?

Vai olenko sortunut copyright rikokkseen, apuva! :oops: :shock: :D
Hansu
 

Re: Laittomuuden salaisuus.

ViestiKirjoittaja Siivetön » 15. Heinä 2014 06:22

Täälä mm. tietoa tekijänoikeuksista:

http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/tekoik/index.html

Mikä on tekijänoikeus:

http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/tekoik/1.2.html

Kuinka paljon saa siteerata [lainata]?

http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/tekoik/2.2.html

Entä jos teoksessa itsessään kielletään kaikki kopiointi?:

http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/tekoik/2.5.html

Edit: Nämä siis vastauksena tähän viestiin:
Hansu kirjoitti:Jasmin mietiskeli, että saiko tuota kirjoitusta (linkkiä kirjoitukseen) tuoda tänne, kun ei ollut mitään mainintaa. Minun käsitykseni mukaan "arvioikaa nettisivut" ovat vapaata riistaa eli tekstejä saa jakaa ja levittää eteenpäin.
Mutta onko jolla kulla muunlaista tieotoa asiasta, ettei saisi näin tehdä?

Vai olenko sortunut copyright rikokkseen, apuva! :oops: :shock: :D


Et nähdäkseni ole syyllistynyt kopiointirikokseen, mutta laitoin noi linkit, että voitte muutkin katsoa, mikä on teidän tulkintanne asiasta.
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 15. Heinä 2014 08:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Siivetön
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron