Laittomuuden salaisuus.

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Laittomuuden salaisuus.

ViestiKirjoittaja Hansu » 13. Heinä 2014 00:52

Löysin tälläisen artikkelin "Laittomuuden salaisuus" Arvioikaa sivuilta, joka kertoo
Antikristuksesta. Kirjoitus oli sen verran hurja, että se jäi minua kovasti askarruttamaan.
Siksi lähdinkin kyselemään teidän muidenkin mielipidettä tästä kirjoituksesta.
Voisiko tämä todella pitää paikkansa tulevasta Antikristuksesta (Raamatun Sanan valossa
koeteltuna), niinkuin kirjoittaja itse asian näkee?

Alan Morrison: LAITTOMUUDEN SALAISUUS
Antikristus Raamatun ja historian valossa.

http://www.arvioikaa.com/laittomuus.html
Hansu
 

Re: Laittomuuden salaisuus.

ViestiKirjoittaja Hansu » 13. Heinä 2014 13:34

Mainittakoon vielä, että kirjoitus on pitkä ja ehkä hiukan puuduttavaakin tekstiä.
Mutta olisi kiva, jos joku teistä jaksaisi lukea artikkelin, kun ehtii ja voisi kertoa
oman näkemyksensä kirjoituksesta.
Hansu
 

Re: Laittomuuden salaisuus.

ViestiKirjoittaja paa » 13. Heinä 2014 14:58

Minä aloitin lukemaan, mutta hetki siinä voi mennä :D
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Laittomuuden salaisuus.

ViestiKirjoittaja Hansu » 13. Heinä 2014 16:47

Hienoa! Ei haittaa vaikka menisi toinenkin tovi. Kirjoitus on pitkä. :)
Hansu
 

Re: Laittomuuden salaisuus.

ViestiKirjoittaja tanu » 13. Heinä 2014 23:10

Mielestäni oli ihan järkevä ja hyvin Raamatun kohdilla perusteltu kirjoitus.

Tekstin pääsanoma taisi olla se, että siinä keskityttiin perustelemaan, ettei paavi(eikä kukaan muukaan jo elänyt henkilö) voi olla
vähän ennen Jeesuksen paluuta ilmestyvä antikristus. Vaan, että tulevan antikristuksen maailmanvallan johtaja on henkilö, joka korottaa itsensä jumalan asemaan, sanoutuu
irti kaikista Jumalan laeista ja on kertakaikkisen paha ja omistautunut seurakunnan tuhoamiselle. Mutta hän on tuhoon tuomittu Kristuksen tullessa takaisin. Myös hänen seuraajansa tuomitaan kadotukseen. Ja kuten tekstissä sanotaan, on tuo antikristus niin läpeensä paha, että pahinkin paavi tuntuu partiojohtajalta, verrattuna häneen.

Tässä vielä tuon pitkän kirjoituksen yhteenveto ja päätössanat.
(lihavoinnit ja alleviivaukset on itseni lisäämiä)



Yhteenvetona ovat selvästi Raamatussa esitetyt Antikristuksen tunnusmerkit seuraavat: Vaikka lukuisia "vähäisempiä" antikristuksia on ilmaantunut ja taas kadonnut näkyvistä vuosisatojen aikana—tulee varsinainen Antikristus olemaan tietty henkilö, joka ilmestyy maailmannäyttämölle eskatologisena hahmona hiukan ennen lopullista Tuomion Päivää. Hänen tuloaan on pidätetty (ehkä enkeleiden kautta) kautta koko evankeliumin aikakauden. Hän asettaa itsensä "lihaan tulleeksi Jumalaksi". Hän on täydellisen eksytyksen huipentuma ja todennäköisesti sanoutuukin irti kaikista Jumalan laeista ja vastustaa kaikkea, mikä ei hyväksy hänen itse itsensä jumalaksi korottamistaan. Hän kieltää kiivaasti opit Kristuksen inkarnaatiosta ja Jumalan kolmiyhteydestä. Hän yrittää kaapata itselleen Kristuksen ainutlaatuisen jumalallisen luonnon ja messiaaniuden. Hän tulee täyttämään kaikki lopun ajan maailmanuskontojen "messiasprofetiat". Hänellä tulee olemaan oma "vauhdittajansa" ja propagandistinsa—noituuden mestari—josta Ilmestyskirjassa käytetään nimityksiä maan "peto" ja "väärä profeetta". Hän tulee hallitsemaan itseensä kohdistuvaa palvontaa käyttämällä taloudellista valtaansa yksilöiden oikeuksien kontrolloimiseen. Hän tulee olemaan saatananpalvoja ja hän tulee pystyttämään tuhoisan satanismin maailmanuskonnon. Hän tulee vainoamaan raivokkaasti ja tappamaan tosi kristittyjä. Hänet on tuomittu tuhoon Kristuksen tullessa takaisin. Myös hänen seuraajansa tuomitaan kadotukseen.Kun nyt olemme tutkineet "laittomuuden ihmisen", Antikristuksen tärkeimpiä ominaisuuksia, on meidän varmastikin tultava siihen johtopäätökseen, ettei hän voi olla paavius eikä myöskään kukaan tähän saakka eläneistä paaveista.
Vaikka emme tosin mene niin pitkälle, että väittäisimme näkemyksen, jonka mukaan Antikristus on paavius "kuuluvan protestanttien vähemmän oppineiden piirien" ajatteluun42, tuemme varmasti käsitystä, jonka mukaan "paavin kutsuminen Antikristukseksi on vastoin kaikkea tervettä eksegeesiä".43 Itse asiassa paavia Antikristuksena pitävät osoittavat hermeneutiikkansa olevan vapaata leikittelyä Raamatulla. Olemme tulleet siihen johtopäätökseen, että paavin pitäminen Antikristuksena on pikemminkin seurausta siitä, että halutaan mukautua ihmisten järjestelmiin, ennakkoluuloihin ja tunnustuksiin eikä tutkia Jumalan Sanaa rehellisesti, johdonmukaisesti ja objektiivisesti.
Vaikka paaviudessa onkin paljon "antikristuksen" piirteitä ja se on siinä mielessä Antikristuksen edelläkävijä, se ei kuitenkaan voi olla itse Antikristus, koska se ei täytä monissa tärkeissä kohdin kaikkia niitä kriteerejä, jotka Raamattu Antikristukselle asettaa.
Vatikaanin ja "laittomuuden ihmisen" ilmaantumisen välillä saattaa tosin olla läheinen yhteys. Se ei olisi mikään yllätys tämän maailman vartiomiehille eikä sille perinteisen katolisuuden yhä kasvavalle joukolle, joka itse asiassa on myöntänyt sen mahdolliseksi. Mutta sellainen käsitys, jonka mukaan paavinistuin olisi aina ollut paljastettu Antikristus, ei voi Raamatun valossa olla paikkansapitävä. Itse asiassa tulee todellinen Antikristus, kun hän ilmestyy, olemaan niin kertakaikkisen paha, niin kerta kaikkiaan omistautunut seurakunnan tuhoamiselle—todellinen Kristuksen aseman tavoittelija ja Jumalaa vihaava antitheos— että pahinkin paavi, joka tämän maan päällä on elänyt, tuntuu partiojohtajalta verrattuna häneen.
Sentähden tulisi kaikkien aitojen kristittyjen asenteen Rooman eksyttävien opetusten samoinkuin useimpien nykyisten protestanttisten kirkko- ja seurakuntien harhauttamiin olla heidän pitämisensä pikemminkin rukouskohteina kuin suun pieksännän kohteina (1.Tim.2:1-4) ja mieluummin evankelioinnin kuin katkeran vihamielisyyden kohteina, niinkuin viimeisten viidensadan vuoden aikana on protestanttien toimesta tapahtunut.

PÄÄTÖSSANAT

Osoitettuamme, että paavius ei täytä kaikkia niitä kriteerejä, jotka Antikristuksen tunnistamiseksi on annettu, meidän on vastaansanomattomasti tultava siihen johtopäätökseen, että "laittomuuden ihmisen" parousia on yhä edessäpäin. Samanaikaisesti on "laittomuuden salaisuus" kiihtymässä ja toimii tälläkin hetkellä maailmassa Jumalan tahdon mukaisesti ja hänen sallimanaan—niin että se muokkaa tapahtumia ja ihmisiä pahojen henkivaltojen ja pimeyden voimien opetusten ja suunnitelmien mukaisesti. Se vain odottaa, että poistuu se, mikä pidättää, niin että ilmestyy "laittomuuden ihminen" ja lyhyt anarkian kausi vetää syrjään tuon pahuuden aikakauden edessä olevan esiripun.
Sopivana päätöksenä tälle tutkimukselle ja lukijan lohdutukseksi liitämme tähän muutaman sanan Henry Alfordin kynästä: [b]"Jos tämä tuntuu jostakusta melkoisen synkältä kuvaukselta siitä, mitä ihmiskunnan edessä on, haluamme vastata, että ensiksikin tässä ei ole kysymys maailman tulevaisuuden spekuloinnista, vaan Jumalan sanan tulkitsemisesta; toiseksi me uskomme Häneen, jonka käsissä kaikki pahakin joutuu palvelemaan hyviä tarkotusperiä—joka ei tee virheitä eikä epäonnistu—joka synnyttää tästä taistelusta, joka tulee muuttamaan maailmanhistorian sen kaikissa suhteissa, ihmisen lopullisen hyvän ja Hänen Kristusta kohtaan tuntemansa mittaamattoman rakkauden kirkkauden; ja kolmanneksi tulevaisuus ei voi olla synkkä kenellekään Häneen uskovalle. Sillä kaikki toimii niiden parhaaksi, jotka uskovat; ja itse taistelunkin keskellä he tietävät, että jokainen tapahtuma koituu lopulta heidän hyväkseen; jokainen näennäinen tappio on todellisuudessa voitto; ja jopa lopullinen kauhea konfliktikin [on] tuon voiton airut, jossa jokaisella, joka on taistellut Jumalan puolella, tulee olemaan loistava ja iankaikkinen osuus."[/b]



Tuolla "Arvioikaa"-sivustolla on paljon hyviä kirjoituksia.
http://www.arvioikaa.com/


Vielä pitää lisätä lopuksi, että turhaa on pelätä mitä tulevaisuus mukanaan tuo. Jumala pitää omistaan huolen aina, tapahtui mitä tahansa.
Eli ei kannata odottaa antikristusta, vaan Herraa Jeesusta ja Hänen paluutaan. Mutta hyvä on tietysti olla tietoinen vastustajan juonista, ettei mene mukaan huijaukseen, kuten "monet valitutkin".

Taivaanisän siunausta kaikille alkavaan viikkoon.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Laittomuuden salaisuus.

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 14. Heinä 2014 08:54

Kirjoitus antaa antikristuksesta avoimesti pahan kuvan, joka haluaa tuhota Herra Jeesuksen opin ja opetuslapset.

Näin tietysti tulee käymään , mutta olisin toivonut että tekstissä korostetaan sitä asiaa että antikristus tulee toimimaan sillä tavalla että hänen kaikki pahansa on naamioitu valoon (hyvyyteen).

Uskova tulee jo otsallaan näkemään miten ak tahtoo tuhota, vainota ja hävittää, mutta uskosta osattomalle ak tulee olemaan rohkea, viisas, voimallinen, karismaattinen, lempeä, rakastava, järkevä , kärsivällinen todellinen johtaja!

Paha ak tulee siis naamioimaan tekonsa ja agendansa kaikenlaiseen jo vallitsevaan ideologiaan niin että vaikka hän tekee saatanan hirvittvävää mustaa työtä, uskosta osattomat kiittävät ja ylistävät häntä rauhan ja valon tuojana.

Uskon että tässä on keskiössä evoluutioteoriasta ja humanismista johdetut ajatukset joita hän viljelee, ja uskovia tullaan vainoamaan rauhaan pukeutuneena.

En ole kerinnyt lukea koko tekstiä niin en ota sen enempää kantaa itse sisältöön.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Laittomuuden salaisuus.

ViestiKirjoittaja Siivetön » 14. Heinä 2014 10:34

Ihan mielenkiintoinen artikkeli ja tuollainen käsitys on itsellänikin aina ollut sillä sellaista opetusta olen saanut jo nuoruudessani kyseisestä asiasta.

Ja lienee ollut suomessa aika yleinenkin näkemys ainakin jossain vaiheessa ja siksi kai on kautta aikain heitelty eri henkilöiden nimiä, kuka voisi olla.

Eikös jossain vaiheessa puhuttu paljonkin siitä, että esim. Mihail Gorbatšov olisi tuleva ak ja jonkinlaisena merkkinä pidettiin hänen ohimossaan olevaan Israelin kartalta näyttävää merkkiä ja lukuisia muitakin nimiä on tuotu esiin, jotkut ovat jopa epäilleet Obaman olevan ak.

Itse jäin kaipaamaan jotain kannanottoa siitä, kun Raamatussa mainitaan jotenkin näin, että on meistä lähtöisin, mutta ei ole meitä tms. ja tuonhan taas on tulkittu tarkoittavan milloin juutalaisuutta syntyperältään ja kristittyä ja mitä milloinkin?

Onko kenelläkään tästä mitään tietoa?
Siivetön
 

Re: Laittomuuden salaisuus.

ViestiKirjoittaja Masa » 14. Heinä 2014 12:38

Siivetön kirjoitti:Ihan mielenkiintoinen artikkeli ja tuollainen käsitys on itsellänikin aina ollut sillä sellaista opetusta olen saanut jo nuoruudessani kyseisestä asiasta.

Ja lienee ollut suomessa aika yleinenkin näkemys ainakin jossain vaiheessa ja siksi kai on kautta aikain heitelty eri henkilöiden nimiä, kuka voisi olla.

Eikös jossain vaiheessa puhuttu paljonkin siitä, että esim. Mihail Gorbatšov olisi tuleva ak ja jonkinlaisena merkkinä pidettiin hänen ohimossaan olevaan Israelin kartalta näyttävää merkkiä ja lukuisia muitakin nimiä on tuotu esiin, jotkut ovat jopa epäilleet Obaman olevan ak.

Itse jäin kaipaamaan jotain kannanottoa siitä, kun Raamatussa mainitaan jotenkin näin, että on meistä lähtöisin, mutta ei ole meitä tms. ja tuonhan taas on tulkittu tarkoittavan milloin juutalaisuutta syntyperältään ja kristittyä ja mitä milloinkin?

Onko kenelläkään tästä mitään tietoa?


Käsittääkseni AK elää jo tällä hetkellä keskuudessamme, odottaen ajan täyttymistä.
Masa
 

Re: Laittomuuden salaisuus.

ViestiKirjoittaja Siivetön » 14. Heinä 2014 13:27

Niin tarkoitatko, että juurikin tämä "varsinainen" antikristus olisi jo syntynyt?

Tässä on muuten tuo kyseinen jae, josta mainitsin:

1 Joh. 2
18. Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
19. Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.

Minun täytyy tunnustaa, että olen kovin huonosti perillä näistä lopunajan tapahtumista, sillä minulla ei ole ollut määrätyistä syistä hirveästi ollenkaan intoa tutkia tätä aluetta.

Enkä vieläkään oikein ymmärrä, miksi meillä tulisi olla kovin suuri tarve tietää kaikkea tapahtuvaa, sillä enempi pitäisi mielestäni teroittaa vain sitä, että jokaisen tulisi olla joka päivä ja hetki valmis, sillä meidän kenen tahansa kohdalla saattaa henk.kohtainen lähtömme olla edessä millä minuutilla tahansa.

Järkyttäviä aikoja on eletty esim. Toholammilla viimeisten viikkojen aikana, jossa on kahden eri onnettomuuden yhteydessä lähtenyt nuori ihmisiä ajan rajan tuolle puolen.
Siivetön
 

Re: Laittomuuden salaisuus.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Heinä 2014 14:36

*
Huono puoli että tuossa linkissä on valkoinen tausta ja liian raskaita tekstejä luettavaksi...

No siitä laittomuudesta. Jeesus täytti Jumalan lakia vaatineen muttei päästänyt meidät laittomuuteen. Saatana kyllä päästää laittomuuteen missä ei tarvitse noudattaa Jumalan lakia. Kun antikristus on varmaan ihminen niinkuin silloin kuninkaan Herodeksen aikana niin Jumalan enkeli löi hänet kuoliaaksi ja madot söivät hänet ja Herodes heitti henkensä koska Herodes ei antanut kunnian Jumalalle vaan itselleen ja korotti itsensä niin antikristus ihmisenä myös hakee ihmisiltä kunniaa eikä anna Jumalalle kunniaa ja korottaa itsensä ja pitää itsensä jumalana mutta onneksi ei elä kauan koska Jeesus palaa ja surmaa hänet kuoliaaksi sanalla tai kielellä miekoin tai henkäyksin sanoin, siihen antikristus päättyy.

Se kadotuksen lapsi on itse hengellinen ihminen joka pitää itsensä jumalana joka tekee ihmeitä ja tunnustekoja joihin uskovat mieltyvät...
Mitä mieltä olette? Päättyykö se varmaan siihen kun Jeesus palaa ja noutaa meidät mukaan Isän luo ja siten rauhallinen aika tulee vallitsemaan tätä maailmaa ja rauha kestää 1000v?

Ap.t. 12:21 Niin Herodes määrättynä päivänä pukeutui kuninkaalliseen pukuun, istui istuimelleen ja piti heille puheen;
22 siihen kansa huusi: "Jumalan ääni, eikä ihmisen!"
23 Mutta heti löi häntä Herran enkeli, sentähden ettei hän antanut kunniaa Jumalalle; ja madot söivät hänet, ja hän heitti henkensä. :shock:

2Tess. 2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä

10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa