Mammonan palveleminen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Mammonan palveleminen

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 12. Heinä 2014 08:43

Jeesus sanoo: "Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa (Luuk.16:13)." Mitä teidän mielestänne on mammonan palveleminen? Kun rahaa on kuitenkin tässä maailmassa jossain määrin käytettävä ja jokaisen tulisi kuitenkin itse töitä tehden tienata elantonsa... Milloin tässä maailmassa elämisestä tuleekin mammonan palvelemista?
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Mammonan palveleminen

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Heinä 2014 10:14

Aamu-Usva kirjoitti:Jeesus sanoo: "Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa (Luuk.16:13)." Mitä teidän mielestänne on mammonan palveleminen? Kun rahaa on kuitenkin tässä maailmassa jossain määrin käytettävä ja jokaisen tulisi kuitenkin itse töitä tehden tienata elantonsa... Milloin tässä maailmassa elämisestä tuleekin mammonan palvelemista?



Minä näen asian niin, että annetaan rahalle ja materialle Jumalan osa.

Eli kun tulee huolia ja ongelmia taikka tulevaisuudessa on jotakin hälyyttävää, niin ei mennä rukouksessa viemään näitä asioita Herralle, vaan viedään ne omassa voimassa mammonalle ja koitetaan omassa voimassa mammonan avulla niistä selvitä. Taikka etsitään onnea rahasta ensisijaisesti , ostetaan palveluja, tuotteita , herkutellaan jne eli kun mieli on maassa ei rukoilla vaan mennään ostamaan mieli iloiseksi.

Sitten kun mammona joihinkin asioihin tuo avun niin helposti tahtoo sitä lisää sitä mammonaa, että sitä olisi tulevaisuudessakin auttamaan sinua.

Mammonan jumalassa onkin semmoinen eksyttävä ja pettävä puoli että se ei todellakaan pysty kaikkeen, vaan sen voima on hyvin rajattua ja saattaa näyttää päälleppäin hyvältä mutta ihmisen sisintä, rakkautta, yliluonnollisia ihmeitä eikä uskollisuutta se ei koskaan voi tarjota niin kuin Jumala. Se ei myöskään tule rukoilemalla, vaan uhraamalla aikaa ja ruumista sen eteen, jolloin kaikki muu on laiminlyötynä sillä sen ajan kun kerätään rahaa on siinä kiinni siinä keräämisessä 8H töissä.

Raha on kuin tuli, hyvä renki mutta huono isäntä :D.

Ja nyt sanon että tottakai uskova saa ostaa tavaroita, palveluita , ruokaa, kokemuksia (matkoja) jne rahalla, mutta pitää olla varovainen että muistaa miten vajavaisen surkea , voimaton, epäluotettava ja pettävä ja anteeksi antamaton raha on verrattuna Jumalaan. Sille ei koskaan tule antaa enempää aikaa ja arvoa kuin Jumalalle :).
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Mammonan palveleminen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Heinä 2014 10:39

*
Jumala pitää meistä puutteen kaukana. Meillä on kaikki mitä tarvitsemme, tyytykäämme siihen. Minun yksi ystävä joka on uskossa, haki äkkirikastumisen jostain ja tuli luokseni ja pyysi minua sijoittamaan johonkin. :shock: :( Minä torjuin sen. Hän haki sen mammonan tietämättään. Sillä Jumala sanoi itse;

Hepr. 13:5 Älkää eläkö rahaa ahnehtien. Tyytykää siihen, mitä teillä on, sillä hän on itse sanonut: "En minä sinua hylkää enkä sinua jätä." RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mammonan palveleminen

ViestiKirjoittaja Juha » 12. Heinä 2014 12:10

Mikko Murpatti kirjoitti:Raha on kuin tuli, hyvä renki mutta huono isäntä :D.


Jep, mielestäni tuota suomalaista sanontaa voi tähänkin soveltaa. :D

Ja nyt sanon että tottakai uskova saa ostaa tavaroita, palveluita , ruokaa, kokemuksia (matkoja) jne rahalla, mutta pitää olla varovainen että muistaa miten vajavaisen surkea , voimaton, epäluotettava ja pettävä ja anteeksi antamaton raha on verrattuna Jumalaan. Sille ei koskaan tule antaa enempää aikaa ja arvoa kuin Jumalalle :).


Materialismia saa aina varoa, varsinkin yltäkylläisessä länsimaisessa yhteiskunnassa.

David Wilkerson:

Näky viimeisestä yrityksestä pettää Jumalan valittuja

Wilkerson näki tämän sukupolven Jeesukseen uskovat "viimeisinä kristittyinä". Wilkerson kuvaa, kuinka Saatana tulee niin viekkaasti, viattomasti ja huomaamatta, että vain harvat käsittävät sitä. Paha houkuttelee kristityt asioilla, jotka sinänsä ovat hyväksyttäviä, mutta jotka väärinkäytettyinä tulevat tuomioksi. Wilkerson näkee, että kaikkein suurin kiusaus viimeisille kristityille on hyvinvointi. Jumala ei ole vaurautta ja menestymistä vastaan, mutta Wilkerson näkee silti, että hyvinvointi pettää miljoonia kristittyjä. Hän näkee kuinka Saatana pyytää lupaa kiusata viimeisiä kristittyjä. Tämä on Wilkersonin näky kirjasta Näky nyt:

Ja Herra sanoi saatanalle: "Mistä sinä tulet?" Saatana vastasi: "Maata kiertämästä ja kuljeksimasta ja tarkkailemasta viimeisiä kristtittyjä." Ja Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille viimeisen ajan kristityt - miten nuhteettomia, miten rehellisiä, miten Jumalaa pelkääviä ja Kristusta rakastavia he ovat? Miten he yrittävätkään karttaa pahaa?" Sitten saatana vastasi Herralle: "Niin, mutta otahan pois se aitaus, jonka olet rakentanut heidän ympärilleen. Job ei olisi hylännyt sinua köyhyydessään, mutta sinun ei tarvitse kuin lisätä ja siunata kaikkia viimeisen ajan kristittyjä yli kaiken sen, mitä Jobilla oli, niin saat nähdä, mitä tapahtuu. Anna heille kaikille omaisuutta yltäkylläisesti niin kuin Jobille. Rakenna heille hienot, uudet kodit. Anna heille hienoja autoja, rahaa ja kaikenlaisia laitteita niin paljon kuin tarvitsevat. Hukuta heidät asuntovaunuihin, veneisiin, ulkomaanmatkoihin, hienoihin vaatteisiin, eksoottisiin ruokiin, maatiloihin ja säästötileihin. Saat nähdä kuinka käy viimeisille kristityille, kun heistä tulee kylläisiä, rikkaita, kun he saavat lisää tavaroita ja kun he eivät enää tarvitse mitään. He hylkäävät Jumalan ja heistä tulee itsekeskeisiä.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa