Juha Norolampi

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Juha Norolampi

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 06. Heinä 2014 15:07

Mitä mieltä olette Juha Norolammen opetuksista - onko joku kuunnellut?, hänen kokouksissaan näkyy paranevankin ihmisiä. Näkyy
tuolla sivula; http://www.youtube.com/user/junoro67

Olisi kiva tietää viisaampien mielipiteitä uskaltaako kuunnella :)
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Juha Norolampi

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 06. Heinä 2014 20:23

---
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 07. Heinä 2014 11:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Juha Norolampi

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 06. Heinä 2014 20:30

Kiitos Jasmiini :)
Tuo on kyllä hyvä asia että henkilö uskaltaa myöntää olleensa väärässä ja tehneensä käännöksen.
Olisi niin rakentavaa kuunnella välillä Raamatullista opetusta, kun tuntuu joka puolella olevan vain vaikka
minkälaista Herzoggia.
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Juha Norolampi

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 06. Heinä 2014 21:39

---
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 07. Heinä 2014 11:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Juha Norolampi

ViestiKirjoittaja Siivetön » 07. Heinä 2014 08:31

En ole ollut koskaan paikanpäällä kuuntelemassa kyseistä henkilöä, joten en halua näin ollen kommentoida hänestä mitään henk.kohtaisesti.

Mutta Raamattu kehoittaa meitä katsomaan mm. hedelmää, sillä hedelmistä puu tunnetaan ja samassa kohdassa muistutetaan olemaan varovaisia sen kanssa, mitä puhumme ja sanomme:

Matt. 12
33. Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
34. Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
35. Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
36. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
37. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

Haluaisinkin ihan rakkaudella varoittaa kaikkia, ettemme olisi liian kärkkäitä lausumaan tuomioitamme, vaan rauhoittuisimme katsomaan sitä, mitä hedelmää kunkin teot tuottavat.

Koituuko se Jumalan valtakunnan työn eteenpäin viemiseksi, koituuko se Jumalan kunniaksi, säilyvätkö esim. tilaisuuksissa uskoon tuleet uskossa ja näkyykö heidän elämässään hyvää hedelmää jne.?

Vanha kansakin jo sanoi, että ensiksi tulee tutkia ja sitten vasta hutkia, tarkoittaen juurikin sitä, että ei tule hutkia ketään kovin heppoisin perustein ja nopeasti ja Raamattukin opettaa näin:

Mark. 3
21. Kun hänen omaisensa sen kuulivat, menivät he ottamaan häntä huostaansa; sillä he sanoivat: "Hän on poissa suuniltaan".
22. Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia".
23. Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan?
24. Ja jos jokin valtakunta riitautuu itsensä kanssa, ei se valtakunta voi pysyä pystyssä.
25. Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä.
26. Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut.
27. Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaraansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää; vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.
28. Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
29. mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
30. Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki".

Luuk. 11
15. Mutta muutamat heistä sanoivat: "Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla hän ajaa ulos riivaajia".
16. Toiset taas kiusasivat häntä ja pyysivät häneltä merkkiä taivaasta.
17. Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, ja talo kaatuu talon päälle.
18. Jos nyt saatanakin on riitautunut itsensä kanssa, kuinka hänen valtakuntansa pysyy pystyssä? Tehän sanotte minun Beelsebulin voimalla ajavan ulos riivaajia.
19. Mutta jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia, kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Sentähden he tulevat olemaan teidän tuomarinne.
20. Mutta jos minä Jumalan sormella ajan ulos riivaajia, niin onhan Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.
21. Kun väkevä aseellisena vartioitsee kartanoaan, on hänen omaisuutensa turvassa.
22. Mutta kun häntä väkevämpi karkaa hänen päällensä ja voittaa hänet, ottaa hän häneltä kaikki aseet, joihin hän luotti, ja jakaa häneltä riistämänsä saaliin.
23. Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
Siivetön
 

Re: Juha Norolampi

ViestiKirjoittaja Siivetön » 07. Heinä 2014 08:38

iinuliinu kirjoitti:Olisi niin rakentavaa kuunnella välillä Raamatullista opetusta, kun tuntuu joka puolella olevan vain vaikka minkälaista Herzoggia.


Minua harmittaa se, että monta kertaa näillä arvosteluilla lietsotaan juuri tällaista pelon ilmapiiriä, eikä luotetaan Jeesukseen Kristukseen, että Hän kykenee antamaan omilleen kyvyn seuloa saamansa kalan niin, että liha menee sissän raviten ja soat tulevat suupielestä ulos.

Nyt monelta jää syömättä kokonaan pelkojensa vuoksi.

Niin kauan kun me ihmiset julistamme evankeliumia, uskon että jokaisen vajavaisen ihmisen kohdalla tapahtuu virheitä, kun yhtään täydellistä Sanan julistajaakaan ei ole olemassa Jeesuksen jälkeen.

Ja jos alamme vain kaikista puheista ja tapahtumista etsimään virheitä ja eksytyksiä ja kun tiedämme, että jotain virhettä löytyy kaikista, koska kaikki ovat vajavaisia ihmisiä, niin pian olemme hengellisessä maailmassamme ikäänkuin roskisdyykkareita, jotka emme osaa kuin kaivella tunkioita, kun meidän uskovien tulisi olla aterioimassa Jumalan armorikkaasta pöydästä.
Siivetön
 

Re: Juha Norolampi

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Heinä 2014 09:18

*
Hyvänen aika :shock: Anteeksi, mitä Raamattu sanoo Sanan koettelemisesta? Sen mukaan me saamme koetella Jumalan Sanalla kaikkea. Siinä se lukee "koetelkaa kaikki". Itseasiassa se ei ole paha asia vaan se on omaksi turvaksemme, silloin emme joudu eksytetyiksi. Mutta tällä Sanan koettelemisella ei katso henkilöön vaan siihen mitä hän opettaa pohjautuuko se Jumalan Sanaan. Kristus-keskeinen opettaa tai saarnaa, se kestää Sanan koettelemista sillä hän tietää oman vajavaisuuden ja sallii että hänen opetusta tai saarnaa koetellaan Jumalan Sanalla - rakkaudesta totuuteen ja totuutta rakkaudessa. Ihmettelen itse että sitä tulkitaan tuomitsevanhenkiseksi. :shock: :(

Ajatelkaa, Jumala ilahtuu varmaan että Hänen Sanaan turvautumalla koettelemme... En ymmärrä miksi siinä olisi paha asia... :roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Juha Norolampi

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Heinä 2014 10:26

vaisuliini kirjoitti:*
Hyvänen aika :shock: Anteeksi, mitä Raamattu sanoo Sanan koettelemisesta? Sen mukaan me saamme koetella Jumalan Sanalla kaikkea. Siinä se lukee "koetelkaa kaikki". Itseasiassa se ei ole paha asia vaan se on omaksi turvaksemme, silloin emme joudu eksytetyiksi. Mutta tällä Sanan koettelemisella ei katso henkilöön vaan siihen mitä hän opettaa pohjautuuko se Jumalan Sanaan. Kristus-keskeinen opettaa tai saarnaa, se kestää Sanan koettelemista sillä hän tietää oman vajavaisuuden ja sallii että hänen opetusta tai saarnaa koetellaan Jumalan Sanalla - rakkaudesta totuuteen ja totuutta rakkaudessa. Ihmettelen itse että sitä tulkitaan tuomitsevanhenkiseksi. :shock: :(

Ajatelkaa, Jumala ilahtuu varmaan että Hänen Sanaan turvautumalla koettelemme... En ymmärrä miksi siinä olisi paha asia... :roll:


Kyllä näin on Vaisuliini kuten kirjoitit:

1. Tess. 5:21

mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;

1. Joh. 4:1

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Juha Norolampi

ViestiKirjoittaja Siivetön » 07. Heinä 2014 10:32

Onkohan täällä nyt jonkinlaista asenteellisuutta meitä joitakin kohtaan?

En millään muotoa kieltänyt, etteikö saisi ja tulisi koetella Sanalla?

Enkä kieltänyt tekemästä niin, vai olenko jossain kohden kirjoittanut jotain sellaista?

Tai olenko tulkinnut Sanalla koettelun tuomitsemishenkiseksi jossain kohti viesteissäni?

Kertokaahan nyt suoraan, että onko tämän foorumin tarkoitus se, että täällä on vain vakioporukka, jotka haluavat keskustella keskenään ja kaikkien muiden sanomisia saa tulkita miten haluaa ja se sitten selitetään vain väärinymmärtämisellä?

Ja jos kerron omia ajatuksiani siitä ja perustelujani sille, miksi en ole hirveän halukas olemaan jatkuvasti etsimäässä virheitä niiden teoista, jotka kaikessa raadollisuudessaan kuitenkin pyrkivät viemään Jumalan Sanaa etteenpäin, niin miksi en saa niistä kertoa, ettei aivan joku ole syyttämässä jostain ja kun syytökset edes perustuisivat siihen, mitä olen kirjoittanut, mutta kun niiden pohjalta rakennetaan olkiukkoja ja niillä sitten käydään henkilöä vastaan.

ps. Ja jopa eräs ylläpidon henkilö näyttää olevan aina komppaamassa tuollaista toimintaa.
Surullista ja mielestäni todella harmillista Petriä ajatellen, sillä kunnioitan suuresti hänen toimintaansa, vaikka en kaikesta olekaan kanssaan samaa mieltä. :(
Siivetön
 

Re: Juha Norolampi

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Heinä 2014 10:37

Siivetön, olisiko nyt syytä vähän rauhoittua?

Kyllä täällä saa jokainen kirjoittaja ilmaista mielipiteensä ilman, että heti luullaan, että tapahtuu hyökkäys jotakuta vastaan. Minä toivon sydämestäni kaikkea hyvää sinulle.

Siunausta sinulle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa