Joyce Meyer

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Joyce Meyer

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Heinä 2014 17:52

*
Saitteko te tietää jotain uutta Joyce Meyeristä? Minä huomasin että osa uskovista tykästyi Joyce Meyeriin siellä fb:ssa niin minun oli pakko puuttua siihen ja sanoin että Joyce Meyer on menestysteologiasta. Mutta eräs uskonsisko kommentoi minulle fb:ssa ja sanoi kysyneensä Joyce M:n järjestöltä tuosta JDS -opista. Sieltä vastattiin, että Joyce on korjannut käsitystään siinä, eikä enää opeta sillein!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Joyce Meyer

ViestiKirjoittaja paa » 04. Heinä 2014 18:34

Tarkoittiko tuo "on korjannut käsitystään" että Jumala on puhunut hänelle kehottaen parannukseen? Vai onko kyllästynyt menestysteologi-syytöksiin ja siksi fiksaillut sanomaansa vähän enemmän Raamattuun päin?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Joyce Meyer

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 04. Heinä 2014 20:04

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:58, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Joyce Meyer

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Heinä 2014 20:59

*
Niin joo... Tuo linkki näyttää vanhalta, vuonna 2012. No minulle tuli mieleen pari juttua. Silloin David Herzog tuli kuvioihin niin Martti Ojarekseen otettiin yhteys ja Martti sanoi, että David Herzog on aika raitishenkinen mutta itse erehtyi pahasti. Siten Marko Selkomaa tuli kuvioihin niin minun ystävä joka on uskossa, ei uskonut minun varoituksen sanaa ja otti itse yhteys suoraan sinne ja kysyi. Joku johtaja sieltä vastasi puolustavasti Marko Selkomaan puolesta. Ja nyt yksi uskonsisko otti yhteys suoraan sinne Meyerin järjestöön. Minusta tuntuu että ne järjestöt ajavat omaa etua. :(

Nyt kaivetaisiin uutta tietoa Joyce Meyeristä ja siitä että hän opettaa edelleen epäraamatullisesti niin varoituksen sanaa varmaan uskoisi kans.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Joyce Meyer

ViestiKirjoittaja tanu » 04. Heinä 2014 22:39

Se vähä mitä olen Joyce Mayerista lukenut, niin kovasti paistaa rahan tekeminen taustalla. Miljonääri menestysteologi.
Varmasti kovasti myötäilevaät siellä, missä lie Mayerin järjestössä, jos joku jotakin kritiikkiä esittää.
Ettei vaan kirjamyynti ym. kärsi.

Mulla on paha ennakko-asenne kaikkea amerikkalaista vastaan, sen kyllä myönnän.
Surullista että miten amerikassa asia kuin asia aina onnistutaan pilaamaan kaupallisuudella.

Sääliksi käy tavallista amerikkalaista uskovaa. Siellä jos missä on kaikennäköistä harhaoppia tarjolla.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Joyce Meyer

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Maalis 2015 21:48

*
Eräs uskonsysteri puolustaa ja sanoi minulle että Meyer ei enää opeta menestysteologian juttua. Kysyn onko se totta?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Joyce Meyer

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Maalis 2015 10:09

*
Eilen eräs nainen kertoi minulle miten sai paljon rohkaistavia sanoja Joyce Meyeriltä. Sanoin hänelle että Meyer on niitä menestysteologian uskovia. Mutta hän vakuutti minulle että Meyer ei opeta sitä enää. Eilen nainen sanoi siitä toivon ankkurista joka on tv7:sta. Niin hänen mukaan siinä on paljon rohkaistavia sanoja kuulemma. Tässä on iloa arkeen - linkki. Naiset, melkein suuri osa naisista näyttää "fanittavan" häntä koska he saivat häneltä paljon rohkaistavia sanoja omiin henkilökohtaisiin ongelmiin.

http://www.tv7.fi/vod/series/?series=27

Minua jäi vaivaamaan se juttu. Kun kehoitin naisia koettelemaan Jumalan Sanalla mutta melkein kaikki siteerasivat Raamatun lainatun kohdan kanssa ja sanoivat minulle; 'pitäkää se, mikä hyvää on'. He sanoivat minulle että jokin yhden epäraamatullisen kohdan takia ei kannata hylätä kokonaan opetusta jossa on paljon hyviä yksityiskohtia. Minä katsoin sitä kohtaa miettien. :roll: Raamattu kehottaa koettelemaan KAIKKI, pitäkää se, mikä hyvää on. Raamattu tarkoittaa että kaikkea tulee koetella ja pitäkää se, mikä hyvää on.

1Tess. 5:21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;

Väärä hapatus hapattaa, heitä pois kokonaan taikinan ja tee uudestaan taikinan, sanoo Raamattu. Outoa jos samassa taikinassa on jokin väärä aine, jonka voi hylätä ja samalla voi pitää saman taikinan, niin se taikina jossa on väärä aine, hapattaa. Ilman väärää hapatusta totuudelle kuuliaisuus johtaa oikeaan suuntaan.

1Kor. 5:6 Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?
7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.

Gal. 5:7 Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
8 Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.

En ole paljoa lukenut Meyerin kirjoja, joista en osaa sanoa mitään mutta kysyn opettaako Meyer alaskasvamisesta eli meidän tulee vähetä ja Kristus tulee suuremmaksi meissä. Puhuuko hän että meitä tulee pian pitämään teuraslampaina? Me alhaisina kohtaamme kuolemaa ja siten kuolema on voitettu, niin nousemme voittajina ~ Kristuksessa. Puhuuko Meyer siitä?

Room. 8:36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina."

Hänen puoleen kääntyy kuuntelemaan huomaavaisen paljon ihmisiä, naisia ja miehiä. Yllätyin kans, että minun fb-kamut tykästyivät Meyeriin, ne näkyy yhteisellä fb-seinällä. :shock: Mietin pystynkö minä itse erottamaan noita tv7:n videoita joissa Meyer opettaa... En tiedä onko aistini jo harjaantunut erottamaan hyvän pahasta niin voisin katsoa Meyerin videoita koetellen Sanalla. :? No jos Meyer on tehnyt parannuksen siitä menestysteologian opista, niin sehän on tosi hieno juttu mutta mistä tietää onko se totta koska raha vielä haiskahtaa..

Minulla olisi kysyttävää. Voimmeko me kristittyinä elää maan päällä voitokkaina niinku Meyer antaa ymmärtämään näin? Voiko saada voitokasta uskonelämää jo tässä maan päällä? Hmm... :roll: Kyllä Jumala nostaa meitä pystyyn ja on itse voimallinen pitämään meitä pystyssä mutta en itse tiedä voitokkaasta uskonelämästä... Opettaako todella Raamattu siitä voitokkaasta uskonelämästä?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Joyce Meyer

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Maalis 2015 10:37

*
Kyllä me kaikki olemme voittosaatossa, vain yksin Jumala kuljettaa meitä sillä tiellä joka vie voittosaattoon. Kun alhaalla maan päällä meitä kohtaa eri tilanteissa, niin lohdullista tietää että olemme matkalla voittosaattoon. Mutta se ei tarkoita että meillä olisi ruusuista uskonelämää tässä maan päällä, sillä aina uskonelämä ei ole ruusuilla tanssimista.

2Kor. 2:14 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Joyce Meyer

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 07. Maalis 2015 11:02

Petri on koetellut hänen opetustansa tarkasti ja kirjoituksessa on hyvä neuvo , jonka laitan tähän:

Kaikkien todisteiden valossa Joyce Meyer on eksyttäjä ja valehtelija. On turha puhua Joyce Meyerin kohdalla parannuksenteosta, sillä hän elää valheessa, koittaen sen kautta eksyttää ihmisiä uskomaan häneen. Joyce Meyer toimii sen mukaan kuinka eksyttäjät usein toimivat. He kiistävät sanoneensa sitä ja tätä, vaikka he ovat sanoneetkin niin. Jos uskot heidän valheitaan, kun he koittavat kiistää sen mitä he ovat sanoneet, niin sen jälkeen he pystyvät taas eksyttämään sinua valheillaan. Älä siis eksy, vaan pysy totuudessa ja hylkää valheenpuhujat, jotka eivät tahdo parannusta tehdä, koska he haluavat jatkaa valheessa ja eksytyksessä.

LÄHDE:

http://www.kotipetripaavola.com/joycemeyereksytys.html


Joyce Meyer on tälläkin hetkellä miljonääri ja hän sanoo ja tekee mitä tahansa tahkotakseen lisää miljoonahuviloita tontillensa. Hän ei ole tehnyt aitoa parannusta eikä tullut Raamatulliseen uskoon, vaan valehtelee ja huijaa päin naamaa pokkana saadakseen jatkaa rahan imemistä uskovilta. Hänen olisi pitänyt tehdä mielestäni tyhjentävä parannus missä tunnustaa vääräksi opiksi ja eksytykseksi ne asiat, joista on mukamas tehnyt "parannuksen" ja hänen pitäisi varoittaa kaikkia olla lukematta ja kuuntelematta hänen aiempia eksytys opetuksiaan, eli tehdä näkyvä julkinen anteeksipyyntö ja varoitus väärästä opistansa. Raamattu myös sanoo:

1.tim.6

3 Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.
6 Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa.
7 Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä;
8 mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin.
9 Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.
10 Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.
11 Mutta sinä, Jumalan ihminen, pakene semmoista, ja tavoita vanhurskautta, jumalisuutta, uskoa, rakkautta, kärsivällisyyttä, hiljaisuutta.
12 Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.

Uskovaa ei ole kutsuttu elämään maallisessa yltäkylläisyydessä ostellen kartanoita ja mahtavia tiluksia sekä hamstraamaan maallista mammonaa. Toki kukin saa omista talon perheelleen ja tällaisia normaaleja asioita ostaa oman kätensä työllä, mutta jos minä saan Jumalalta jonkin opetuksen taikka viisauden ja kirjoitan sen kirjaan eli annan sitä vaan rahaa vastaan vaikka itse olen saanut sen Jumalalta ilmaiseksi , teen väärin. Silloin en rikastu oman kätteni työllä vaan vaadin rahaa jostain minkä olen ilmaiseksi saanut Jumalalta ja jonka Jumala on tarkoittanut siunaamaan muita eikä siunaamaan minun pankkitiliäni. En tosin usko , että Joyce on koskaan mitään opetusta Jumalalta saanut vaan pistelee omiaan taikka saa henkivalloilta noita eksytyksiä.

Tässä video , jossa on Joycen tiluksia vuodelta 2012. Tänä päivänä on varmasti jo komeammat lelut. Video on englanniksi, mutta kuvatkin jo kertovat aika paljon.

https://www.youtube.com/watch?v=Ko5zkkZ0GmQ
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Joyce Meyer

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 07. Maalis 2015 11:08

Lisäksi semmoinen kommentti vielä, että noilta eksyttäjiltä ja heidän järjestöiltä on ihan turha kysyä mitään, sillä ei kai nyt kukaan omaa leipäänsä uhraa sanomalla totuuden. Loppuisi kirjamyynnit aika nopeasti.

Jos kysyt varkaalta , että onko tämä kello jota myyt oikeasti omasi niin tottakai hän vastaa "juu oma kello on, vaarilta peritty". Voi hyvää päivää ihmisten sinisilmäisyyttä, että mennään kysymään järjestöltä tuommoisia asioita ja uskotaan se mitä vastataan :D. Sitäpaitsi Joyce on nainen ja ei näin voi olla seurakuntansa vanhemmistossa ja johtajana opillisissa asioissa, hän ei pelkästään ole jäsenenä vanhemmistossa vaan on itse vanhemmisto ja yksinvaltias. Tässäkin homma menee vastoin Raamattua.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa