Ajatuksia narsismista

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ajatuksia narsismista

ViestiKirjoittaja nmn » 04. Syys 2022 18:14

Vaikeita kysymyksiä, varsinkin kun en tunne näitä henkilöitä. Mutta jos joku kovasti syyllistää anteeksi pyydetyistä ja -saaduista asioista, niin tuskin sitä tekee Pyhässä Hengessä. Vihollisen yksi nimihän on syyttäjä ja hän ilmeisesti syyttää ihmisiä Jumalan edessä, vähän niinkuin Jobin kirjassakin.

Ilmestyskirjassa sanotaan näin:

Ilm. 12: 10
Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.


Ei se kuitenkaan tarkoita, että kaikki syyttäminen on vihollisesta. Syyttihän Jeesuskin fariseuksia jatkuvasti eri asiosta:

"Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu."


Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!


Olisiko niin että Jumalan henki voi syyttää meitä siitä kun teemme uutta syntiä ja ns. elämme synnissä. Mutta anteeksi pyydetyistä vanhoista synneistä syyttää vihollinen.

Ps. Mietin että mitä jos laitat minulle yksityisviestillä vain osoitteen, johon postitan sen kirjan. Siis pelkkä osoite ilman mitään nimeä. Se voi olla sinun tai kaverisi tai sukulaisesi osoite, kun siinä ei ole nimeä, niin en voi tietää kenen osoite se on ja sillä tavalla henkilöllisyytesi säilyy suojassa minulta. Käsittääkseni posti toimittaa kirjeet Suomessa puhtaasti osoitteen perusteella ja voin laittaa nimeksi siihen vaikka "Missio".
nmn
 
Viestit: 125
Liittynyt: 20. Syys 2020 21:37

Re: Ajatuksia narsismista

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Syys 2022 18:55

*
Anteeksi viivästys. Ok kiitos, Nmn. Tarkoitatko että voit postittaa se kirja suoraan mun kaverille? Viikko sitten yritin ottaa yhteyttä häneen mutta hän ei vastannut. En muista alkoholistimiehen nimeä jonka luona kaveri asustelee.

Jos annan sulle kaverini osoitteen yksärillä niin sitten voit postittaa suoraan hänelle ja laitat nimeksi missio. Sopiiko?

No yksi juttu mua mietityttää. Kun evankelioin ja puhun Jumalan armosta, ihminen ei ota sen korviin koska hänellä asiat on ihan hyvin. Jos ihminen on ahdistunut ja hätääntynyt, se kyllä ottaa sen korviin. Olen huomannut. :wtf: :roll:

Yritin puhua Jumalan armosta ja huomasin että se ei ottanut korviin mitään. No toinen juttu vielä... kun olin mökillä, Jumalan armo mua puhutti.

Eilen tai toissapäivänä kirjoitin tämän jutun sinne facebookkiin ja lainaan omiani tekstiä koska olen laiska kirjoittamaan sitä samaa. :D :)

No niin, Jumalan armo on voimallinen asia koska kun ihminen pääsee tuntemaan ja ymmärtämään mitä on Jumalan armo. Se alkaa kirkastaa ja avata ja antaa ymmärrystä niin se muuttaa kokonaan ihmisen.

Mutta se ei ole sellainen että ohittaisi totuuden vaan toimii totuuden mukaan koska totuus tekee ihmisen vapaaksi silloin se on Jumalan armosta, silloin ihminen on muuttunut joten aviorikoksesta tavattu nainen.

Eli syntinen ihminen tajuaa ettei voi pelastua omin yrityksin, ansioin tai hyvillä teoilla ja tajuaa tarvitsevansa Jeesusta niin sitten kun hän on ottanut Jeesuksen henkilökohtaisena Herranaan ja Vapahtajanaan, pääsee tuntemaan Jumalan armon Jeesuksen kautta niin kuin aviorikoksesta tavattu nainen. Sen jälkeen hän seurasi Jeesusta ihan tiiviisti ja kokosydämisesti.

Ja myös syntinen nainen joka osti kalliin alabasteripullon koska hän rakasti enemmän Jeesusta. Hän seurasi Jeesusta ihan tiivisti ja kokosydämisesti. Jumalan armo muutti hänet Jeesuksen kautta.

Jumalan armo on sellaisille ihmisille jotka ovat muuttuneet Jumalan armosta, auettu ja he seuraavat Jeesusta kokosydämisesti. He rakastavat puhdassydämisesti Herraa. Heille Jumalan tie ei ole raskasta koska he tietävät mitä on Jumalan armo.

Jumalan armon takia tie on heille kevennykseksi silloin vaellus ei ole raskasta ja he elävät Jeesukselle Jumalan armosta.

Jumalan armo on avain vapautukseen. Se on valtava ja tärkeä asia. Pyhä Henki vie totuuteen ja avaa ymmärrystä, silloin se on Jumalan armosta.

Ja kun Jumalan armo on auettu, pääsee tuntemaan myös Herran tahtoaan ja tekee mitä Jeesus tahtoo. Jeesus kutsuu heitä Hänen ystäviksi joille Hän ilmoittaa tahtoaan.

Joh. 15:14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.

Se ei ole lakihenkistä. Jumalan armo totuuden kanssa ei ole lakihenkistä.

Kun Jumalan armo on auettu, niin silloin agape-rakkaus pääsee kasvamaan sydämessään, samoin Jumalan sanan ymmärtäminen on kytketty Jumalan rakastamiseen niin Jumalan sanan totuus avautuu ja antaa ymmärrystä koska Jumalan armosta rakastaa totuudessa Herraa.

Sanan mukaan Jumalan armo on voimallinen kasvattamaan ihmisen jolle Jumalan armo on auettu. Jumalan armo ja totuus on tullut Jeesuksen kautta (Joh. 1:17). Jeesus on täynnä armoa ja totuutta (Joh. 1:14).

Sanan mukaan Jumala antaa nöyrille armoa. Koska nöyrille Jumalan armo aukenee parhaimmillaan.

Mutta sellainen kristitty joka yrittää palvella Herraa noudattamalla ihmisten perinnäissääntöjä, ei vielä tajunnut mitä on Jumalan armo. Se ei ole sellainen että voi toimia ilman totuutta.

Sanan mukaan Jumalan armo ja totuus on tullut Jeesuksen kautta. Jeesus on täynnä armoa ja totuutta.

Jos ei vielä tajua mitä on Jumalan armo, ei pääse tuntemaan oikealla tavalla Jeesusta joka on täynnä armoa ja totuutta. Ne on tullut Jeesuksen kautta.

Jeesus on sanonut; "En tullut palveltavaksi, vaan tullut palvelemaan teitä". Se on Jumalan armosta. Elikkä Hän tulee totuuden mukaisesti palvelemaan teitä.

Oikeilla päivämäärillä on väliä koska ne kirkastaa Jeesusta ja todistavat Hänestä.

Ei ihminen voi määrätä mikä on oikea ja mikä väärä. Meille on annettu Raamattu elämän ohjeeksi ja se sanoo mikä on oikea ja väärä. Raamattu näyttää mitä on Jumalan armo ja totuus.

Mökillä Jumalan armo puhutti mua ihan voimakkaasti. Kun pääsee tuntemaan Jumalan armoa totuuden kanssa, alkaa nöyrtyä koska Jumalan armo muuttaa kokonaan ihmisen. Olen itse huomannut muutoksen itsessäni.

Siunausta sun syksyyn ja myös kaikkien. :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Ajatuksia narsismista

ViestiKirjoittaja nmn » 22. Syys 2022 00:49

Hei!

Hyvin sanottu armosta, ja se on todella ihan keskeinen asia Jumala-suhteessamme ja myös suhteessamme toisiin ihmisiin. Onko mitään hienompaa, kun ihminen on joskus armollinen toiselle? Kun on vaikka ensin kokenut jonkun suuren vääryyden ja sitten tulee täydellinen tilaisuus kostaa ja antaa samalla mitalla, mutta antaakin armon käydä oikeudesta? Se on suorastaan jumalallista, koska Jumala on kaiken armon lähde ja esikuva.

Laita minulle vain yksityisviestillä joku postiosoite, minun ei tarvitse tietää yhtään enempää kenen osoite se on. Olkoon sinun, sen jolle kirja menee tai jonkun ihan muun henkilön. Laitan vain nimeksi missio ja sitten sen osoitteen minkä laitat. Näin ollen en voi tietää oikeastaan mitään varmaa siitä osoitteesta. Tämä vain siksi että on hyvä suojata vähän henkilöllisyyttään täällä internetissä, varsinkin meidän uskovien.
nmn
 
Viestit: 125
Liittynyt: 20. Syys 2020 21:37

Re: Ajatuksia narsismista

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Syys 2022 18:25

*
Ok kiitos, Nmn. Laitoin sulle yksärin. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 32 vierailijaa

cron