Jesus sanoi:elä jokaisesta Sanasta jok lähtee Jumalan suusta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jesus sanoi:elä jokaisesta Sanasta jok lähtee Jumalan su

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Heinä 2014 10:28

*
Jos ei ole varma kumpiko on valheherätys tai oikea herätys mutta haittaako jos jätetään sen väliin ihan varmuuden vuoksi omaksi turvaksi ja jää paitsi paljosta...? Anteeksi tällainen tyhmä kysymys! :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jesus sanoi:elä jokaisesta Sanasta jok lähtee Jumalan su

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Heinä 2014 10:33

*
Ilmoittaako Jumala varoituksen sanan valheherätyksestä niille jotka ovat kuuliaisia Jumalan Sanalle ja nöyriä vaikka heillä eivät ole vielä omat aistit harjaantunut erottamaan hyvän pahasta eli kokemattomia Jumalan Sanassa? Niin niille Jumala kuitenkin ilmoittaa varoituksen sanan valheherätyksestä? Mitä ajattelette? :roll: :oops:

Koska Raamatun mukaan Jumala kuljettaa omia jotka ovat hengellisesti sokeita eikä jätä tekemättä... ks. Jes. 42:16 ja Pyhä Henki paljastaa synniksi ks. Joh. 16:8. Minulle Jumala ilmoitti kasteen jutun oikean Jumalan Sanan valossa koska minulla oli väärä käsitys kasteesta ja Jumala ilmoitti ja korjasi minun käsitykseni oikeaan suuntaan. En vielä löytänyt kohdan jossa Jumala ilmoittaa asian...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jesus sanoi:elä jokaisesta Sanasta jok lähtee Jumalan su

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Heinä 2014 10:44

*
Nyt löysin. Se on Filip. 3:15 :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jesus sanoi:elä jokaisesta Sanasta jok lähtee Jumalan su

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Heinä 2014 10:13

*
No miten me vältämme valheherätystä ettemme eksyisi uskomaan siihen? Raamatun mukaan se voi temmata meidät mukaan niin siten Jumala lähettää väkevän eksytyksen koska emme ottaneet vastaan totuutta rakkaudesta totuuteen. Eikö kukaan osaa sanoa miten tunnustaa eron valheherätyksen ja oikean herätyksen väliltä vai oikeaa herätystä ei ole eikä tule?

Eikö haittaa jos oman turvan vuoksi jätetään herätyksen väliin? Mitä Jumala sanoisi siihen jos jätän käymättä herätyskokouksessa? Anteeksi vaikea kysymys, se askarruttaa minua vielä... Kysymyksiä minulla aina piisaa sori... :oops: :roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jesus sanoi:elä jokaisesta Sanasta jok lähtee Jumalan su

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Heinä 2014 10:18

*
Siitä Raamatun tuntemisesta... Minulla on vielä kysyttävää sori. Miten omat aistit saisi nopeasti harjaantua erottamaan hyvän pahasta? Jumalan Sanalla koetteleminen saa omat aistit harjaantumaan vai? Raamatun tunteminenko saa harjaantuminen? :oops: :roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jesus sanoi:elä jokaisesta Sanasta jok lähtee Jumalan su

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 09. Heinä 2014 11:02

vaisuliini kirjoitti:*
Siitä Raamatun tuntemisesta... Minulla on vielä kysyttävää sori. Miten omat aistit saisi nopeasti harjaantua erottamaan hyvän pahasta? Jumalan Sanalla koetteleminen saa omat aistit harjaantumaan vai? Raamatun tunteminenko saa harjaantuminen? :oops: :roll:


Itse huomasin kun meidän seurakuntaan tuli aikoinaan torontolais ilmiöitä, että Pyhä Henki puhui ajatuksiin Raamatun paikkojen kautta.
Jeesuskin sanoi että eksyä voi jos ei tunne kirjoituksia..Matt. 22:29

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Jesus sanoi:elä jokaisesta Sanasta jok lähtee Jumalan su

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Heinä 2014 17:35

*
Kiitos, sinä Iinuliinu vahvistit minun asiani. :) Sinulla oli herkät korvat höröllään niin Pyhä Henki nosti Raamatun kohdan jonka kautta Hän puhui sinulle. Minä tuumin miten uskovien laita on kun he ovat kokemattomia Jumalan Sanassa mutta luulen että kyllä varmasti Jumala ilmoittaa asian niille jotka ovat kuuliaisia Jumalan Sanalle nöyrästi vaikka he ovat kokemattomia Jumalan Sanassa. Minä olen yksi niistä. Raamatun tunteminen on minulla vielä puolitiehen... :oops: Pitää vielä lisää lukea rukoillen ja tutkivin mielin kans niin omat aistit alkaisi kehittyä ja harjaantua.... :roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jesus sanoi:elä jokaisesta Sanasta jok lähtee Jumalan su

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 09. Heinä 2014 18:06

Joo no sitten on käynyt myös niin että omat epäilyt on voittaneet ja olen luullut
puhetta omiksi aivoituksiksi. Mutta jälkeenpäin huomannut että olisipa pitänyt uskoa
niin olisin päässyt vähemmällä.
Se on opiskelua tämä uskonelämän taivallus ja uskon
myös että jos haluaa vilpittömästi tehdä Herran tahdon paras kompassi on Jumalan Sana :)
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Jesus sanoi:elä jokaisesta Sanasta jok lähtee Jumalan su

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Heinä 2014 22:33

*
Hyvä :) *peukkuilee* Minun pitäisi olla herkkä Jumalan äänelle mutta vaikeaa koska luulin usein omiksi aivoituksiksi mutta kuitenkin ne ei tuntunu omalta kans... Aku Ankan sarjakuvan mukaan pikku piru istuu olkapäällä ja enkeli toisella olkapäällä ja ne kuiskaa vuorotellen. Niin minä mietin eikö Jumalan ääni tule sisältäpäin eikä ulkoapäin... Kuinka sen voi erottaa tuleeko ääni ulkoapäin vai sisältäpäin. :roll: Raamatun mukaan lammas tuntee Paimenen ääntä mutta vierasta ääntä se pakenee. Kuinka opitaan ja tunnistetaan onko se Jumalan ääni? :oops: No minä aloin rukoilla ja pyytää että auta Jumala minua olemaan herkkä Jumalan äänelle. Siten vähän myöhemmin huomasin kyllä sen tulleen Jumalalta ja Jumala taas puhui minulle minun pään kautta ja Jumalan ääni oli omien aivotuksien seassa... :shock: Minun pitää rukoilla edelleen sitä samaa.

Siunattua yötä Iinuliinu :sleep:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jesus sanoi:elä jokaisesta Sanasta jok lähtee Jumalan su

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 10. Heinä 2014 12:13

Raamatun mukaan lammas tuntee Paimenen ääntä mutta vierasta ääntä se pakenee. Kuinka opitaan ja tunnistetaan onko se Jumalan ääni? :oops: No minä aloin rukoilla ja pyytää että auta Jumala minua olemaan herkkä Jumalan äänelle. Siten vähän myöhemmin huomasin kyllä sen tulleen Jumalalta ja Jumala taas puhui minulle minun pään kautta ja Jumalan ääni oli omien aivotuksien seassa... :shock: Minun pitää rukoilla edelleen sitä samaa.

Siunattua yötä Iinuliinu


Kiitos :)

Niin tuo rukous on paras apu siinä jos ei ole varma asiasta, ajan kanssa sitä oppii enemmän ja saa varmuutta tuossakin asiassa.

Siunausta päivääsi toivottaen!
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron