Jesus sanoi:elä jokaisesta Sanasta jok lähtee Jumalan suusta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jesus sanoi:elä jokaisesta Sanasta jok lähtee Jumalan su

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Heinä 2014 09:08

*
Kertoisitteko mitä on raamatullinen sinetti? :shock: :roll: Jeesuksessa on se Jumalan antama sinetti ja me olemme myös Jumalan antamat sinetit. :shock: :roll:

Joh. 6:27 Älkää tavoitelko katoavaa ruokaa vaan sitä ruokaa, joka säilyy iankaikkiseen elämään ja
jota Ihmisen Poika teille antaa. Häneen Isä, Jumala itse, on painanut sinettinsä. RK

2Kor. 1:22 Hän on myös painanut meihin sinettinsä ja antanut meidän sydämiimme vakuudeksi Hengen. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jesus sanoi:elä jokaisesta Sanasta jok lähtee Jumalan su

ViestiKirjoittaja Siivetön » 18. Heinä 2014 09:23

vaisuliini kirjoitti:*
Kertoisitteko mitä on raamatullinen sinetti? :shock: :roll: Jeesuksessa on se Jumalan antama sinetti ja me olemme myös Jumalan antamat sinetit. :shock: :roll:

Joh. 6:27 Älkää tavoitelko katoavaa ruokaa vaan sitä ruokaa, joka säilyy iankaikkiseen elämään ja jota Ihmisen Poika teille antaa. Häneen Isä, Jumala itse, on painanut sinettinsä. RK

2Kor. 1:22 Hän on myös painanut meihin sinettinsä ja antanut meidän sydämiimme vakuudeksi Hengen. RK


Mielestäni tämä Ef.kirjeen kohta vastaa tuohon suoraan:

Ef. 1
13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun
Pyhän Hengen
sinetti,

Me siis emme ole Jumalan antamat sinetit, vaan meihin on Jumala
painanut Hänen oman sinettinsä.

Eli Pyhä Henki, Jumalan henki on tuo sinetti, jossa hengessä meidän
sydämemme huutaa; Abba Isä!

Gal. 4
6. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme
Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"
Siivetön
 

Re: Jesus sanoi:elä jokaisesta Sanasta jok lähtee Jumalan su

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Heinä 2014 09:31

*
Toinen kysymys vielä sori. :oops:
Pisti simmuun se "lihallinen viisaus" jossa emme vaella vaan Jumalan armossa. Jumalan armo on enemmän kuin viisaus. Tutkiessani Jumalan armon käsite alkoi vähitellen avautua minulle ja ymmärsin että Jumalan armo on enemmän kuin viisaus. Kyllä Jeesus on meidän viisautemme, sanoo Raamattu mutta Jumalan armo on aika vaikea käsite mutta nyt se avautui minulle ja aloin ymmärtää että se on enemmän kuin viisaus jossa emme vaella emmekä ainakaan lihallisessa viisaudessa. Armo on aina ensimmäiseksi tässä tärkeysjärjestyksessä ja seuraavaksi on se totuus. Ilman armoa ei kukaan ihmisistä voi käsittää miksi totuus "satuttaa". Siksi armo on sitä varten että ihmiset pystyvät ymmärtämään totuutta. Armoa tarvitaan ja totuus armon kautta kirkastuu satuttamatta ollenkaan. Mitä te tuumitte? :roll: :oops: :D

2Kor. 1:12 Meidän kerskauksemme on tämä: omantuntomme todistus siitä, että me maailmassa ja varsinkin teidän luonanne olemme vaeltaneet Jumalan edessä pyhyydessä ja puhtaudessa, emme lihallisessa viisaudessa vaan Jumalan armossa. RK

Psa 40:11 Minä en peitä vanhurskauttasi sydämeeni vaan puhun sinun uskollisuudestasi ja pelastusteoistasi. Minä en salaa sinun armoasi ja totuuttasi suurelta seurakunnalta. RK

Ef. 1:8 Tätä armoa hän on antanut meille runsain määrin ja suonut meille kaikkea viisautta ja ymmärrystä. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jesus sanoi:elä jokaisesta Sanasta jok lähtee Jumalan su

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 18. Heinä 2014 09:39

Siivetön kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Kertoisitteko mitä on raamatullinen sinetti? :shock: :roll: Jeesuksessa on se Jumalan antama sinetti ja me olemme myös Jumalan antamat sinetit. :shock: :roll:

Joh. 6:27 Älkää tavoitelko katoavaa ruokaa vaan sitä ruokaa, joka säilyy iankaikkiseen elämään ja jota Ihmisen Poika teille antaa. Häneen Isä, Jumala itse, on painanut sinettinsä. RK

2Kor. 1:22 Hän on myös painanut meihin sinettinsä ja antanut meidän sydämiimme vakuudeksi Hengen. RK


Mielestäni tämä Ef.kirjeen kohta vastaa tuohon suoraan:

Ef. 1
13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun
Pyhän Hengen
sinetti,

Me siis emme ole Jumalan antamat sinetit, vaan meihin on Jumala
painanut Hänen oman sinettinsä.

Eli Pyhä Henki, Jumalan henki on tuo sinetti, jossa hengessä meidän
sydämemme huutaa; Abba Isä!

Gal. 4
6. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme
Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"


Ok ymmärrän. Kiitos Siivetön :) Voisitko selittää mitä 1Kor. 9:2 tarkoittaa? Siis Pyhä Henki joka on tuo sinetti ja 1Kor. 9:2 jakeen mukaan Jumala antaa uskovat apostolille kasvattavaksi uskossa ja se apostoli on uskovien apostolinvirkan sinetti Herrassa? :oops:

1Kor. 9:2 Jos en olekaan apostoli muille, teille ainakin olen, sillä te olette apostolinvirkani sinetti Herrassa. RK

ps. Onko täällä ketään, jolla on värisokeutta? :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jesus sanoi:elä jokaisesta Sanasta jok lähtee Jumalan su

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Syys 2014 15:29

vaisuliini kirjoitti:*
Huom! 'Hän elää jokaisesta sanasta, joka lähtee Herran suusta', jonka lauseen mukaan Jeesus sanoi samaa. VT:n mukaan kansa erämaassa nöyrtyi Jumalan Sanan eteen ja siten Jumala kuljetti kansaa halki erämaan ja kansa selvisi kaikesta. Kansa oli siihen aikaan nöyrä Jumalan kuljetettavaksi Sanan kautta. Mutta tottelemattomat saivat surman ja osa heistä sai käärmeenpureman ja kuolivat. Vain ne ihmiset, jotka tottelivat Jumalaa ja olivat kuuliaisia Jumalan Sanalleen, selvisi läpi. VT on hyväksi opetukseksi nykyaikana ja Jeesus käyttää sitä samaa. Ihmisen Poika tulee maan päälle; löytäneekö Hän uskoa maan päältä, Raamattu sanoo. Se tarkoittaa että Jeesus odottaa meiltä uskoa ja kuuliaisuutta Sanalleen ks. Luuk. 18:8.


5Moos. 8:1 "Noudattakaa tarkoin kaikkia käskyjä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, että eläisit, lisääntyisit ja pääsisit ottamaan omaksesi sen maan, jonka Herra valalla vannoen on luvannut teidän isillenne.

2 Muista koko se tie, jolla Herra, sinun Jumalasi, on kuljettanut sinua autiomaassa näinä neljänäkymmenenä vuotena nöyryyttääkseen ja koetellakseen sinua sekä tullakseen tuntemaan, mitä sinun sydämessäsi on, tahdotko noudattaa hänen käskyjään vai et.

3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää. Hän antoi sinulle syötäväksi mannaa, jota et tuntenut eivätkä isäsikään tunteneet. Näin hän teki sinulle tiettäväksi, ettei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan hän elää jokaisesta sanasta, joka lähtee Herran suusta. RK

Matt. 4:4 Mutta Jeesus vastasi: "On kirjoitettu: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka lähtee Jumalan suusta'". RK


Niin Mooseksen kansa alkuvaiheessa ei vielä saanut Sanan sisäisen tuntemisen mutta sai vapaan tahdon noudattaako vai ei. Kansa päätti noudattaa ja elää Jumalan Sanan mukaan vaikka ei heti alussa tuntenut Jumalan Sanan. Myöhemmin loppuvaiheessa kansa oppi tuntemaan Sanaa ja löysi Sanan sisäisen tuntemisen, niin siksi ei halunnut luopua Jumalasta joka on totisesti Sana vaan piti Sanasta kiinni loppuun asti, pelastui. Mutta Jumala antoi jo varoituksen tottelemattomuudesta. Jumala kutsui kansan koolle ja kuulutti Sanan sanoen näin; jos te tämän teette, kuolette siinä tapauksessa. Siinä se varoitus kansalle. Ja myös Jumala opetti kansaa pelkäämään Jumalaa.

5Moos. 4:10 Muista päivä, jona seisoit Herran, sinun Jumalasi, edessä Hoorebilla, kun Herra sanoi minulle: 'Kutsu kansa koolle, niin minä annan heidän kuulla Sanan, että he oppisivat pelkäämään minua niin kauan, kuin elävät maan päällä, ja että he opettaisivat lapsensakin siihen.' RK

Mutta jos ihminen tulee vasta uskoon eikä vielä tunne Sanaa niin se pitää kiinni Jumalasta eikä halua luopua, pelastuu, varmaan vaikka Sanan sisäinen tunteminen jää pois. Mitä Sanan sisäiseen tuntemiseen tulee, kun se Sanan äärellä varttuu ja oppii tuntemaan Jumalaa ja näkemään Häntä sellaiseksi mitä Sanassa sanoo.

Jes. 40:11 Hän kaitsee laumaansa paimenen lailla. Hän kokoaa karitsat käsivartensa turviin ja kantaa niitä sylissään, johdattelee imettäviä lampaita. RK

Osa Mooseksen kansasta valitsi tiedostamalla tottelemattomuuden eikä välittänyt Jumalan varoituksesta, hukkui ja kuoli. Se mietityttää ihmetellen mitä Sana merkitsi sille kansalle? Miksi se ei pitänyt Sanaa Jumalana? :roll: Oliko Sana sille kansalle niinku halpa asia? Minulle ei. En vain ymmärrä... :?: Se valitsi epäjumalan ja kääntyi pois ja palvoi sitä epäjumalaa joka ei puhu eikä kävele eikä näe eikä kuule. Ymmärrättekö te mitä minä meinaan tarkoittaa...? En ymmärrä sitä kansaa. Olisin hypännyt aikakoneella siihen aikaan missä tottelematon Mooseksen kansa oli niin varmaan minä sanoisin suorat sanat sille kansalle kans... :crazy: Sorry!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jesus sanoi:elä jokaisesta Sanasta jok lähtee Jumalan su

ViestiKirjoittaja Siivetön » 10. Syys 2014 15:44

vaisuliini kirjoitti:*
No miten me vältämme valheherätystä ettemme eksyisi uskomaan siihen? Raamatun mukaan se voi temmata meidät mukaan niin siten Jumala lähettää väkevän eksytyksen koska emme ottaneet vastaan totuutta rakkaudesta totuuteen. Eikö kukaan osaa sanoa miten tunnustaa eron valheherätyksen ja oikean herätyksen väliltä vai oikeaa herätystä ei ole eikä tule?

Eikö haittaa jos oman turvan vuoksi jätetään herätyksen väliin? Mitä Jumala sanoisi siihen jos jätän käymättä herätyskokouksessa? Anteeksi vaikea kysymys, se askarruttaa minua vielä... Kysymyksiä minulla aina piisaa sori... :oops: :roll:


Itse olen pyrkinyt toimimaan kaikkien erilaisten likehdintöjen kohdalla tämä Raam.opetuksen mukaisesti:

Apt. 5
35. Sitten hän sanoi neuvostolle: "Israelin miehet, kavahtakaa, mitä aiotte tehdä näille miehille.
36. Sillä ennen näitä päiviä nousi Teudas, sanoen jokin olevansa, ja häneen liittyi noin neljäsataa miestä; hänet tapettiin, ja kaikki, jotka olivat häneen suostuneet, hajotettiin, ja he joutuivat häviöön.
37. Hänen jälkeensä nousi Juudas, galilealainen, verollepanon päivinä ja vietteli kansaa luopumaan puolellensa; hänkin hukkui, ja kaikki, jotka olivat suostuneet häneen, hajotettiin.
38. Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
39. mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa.
Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 10. Syys 2014 16:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Siivetön
 

Re: Jesus sanoi:elä jokaisesta Sanasta jok lähtee Jumalan su

ViestiKirjoittaja Siivetön » 10. Syys 2014 15:45

iinuliinu kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Siitä Raamatun tuntemisesta... Minulla on vielä kysyttävää sori. Miten omat aistit saisi nopeasti harjaantua erottamaan hyvän pahasta? Jumalan Sanalla koetteleminen saa omat aistit harjaantumaan vai? Raamatun tunteminenko saa harjaantuminen? :oops: :roll:


Itse huomasin kun meidän seurakuntaan tuli aikoinaan torontolais ilmiöitä, että Pyhä Henki puhui ajatuksiin Raamatun paikkojen kautta.
Jeesuskin sanoi että eksyä voi jos ei tunne kirjoituksia..Matt. 22:29

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.


AAMEN!
Siivetön
 

Re: Jesus sanoi:elä jokaisesta Sanasta jok lähtee Jumalan su

ViestiKirjoittaja Siivetön » 10. Syys 2014 15:58

vaisuliini kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Kertoisitteko mitä on raamatullinen sinetti? :shock: :roll: Jeesuksessa on se Jumalan antama sinetti ja me olemme myös Jumalan antamat sinetit. :shock: :roll:

Joh. 6:27 Älkää tavoitelko katoavaa ruokaa vaan sitä ruokaa, joka säilyy iankaikkiseen elämään ja jota Ihmisen Poika teille antaa. Häneen Isä, Jumala itse, on painanut sinettinsä. RK

2Kor. 1:22 Hän on myös painanut meihin sinettinsä ja antanut meidän sydämiimme vakuudeksi Hengen. RK


Mielestäni tämä Ef.kirjeen kohta vastaa tuohon suoraan:

Ef. 1
13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan,
pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun
Pyhän Hengen
sinetti,

Me siis emme ole Jumalan antamat sinetit, vaan meihin on Jumala
painanut Hänen oman sinettinsä.

Eli Pyhä Henki, Jumalan henki on tuo sinetti, jossa hengessä meidän
sydämemme huutaa; Abba Isä!

Gal. 4
6. Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme
Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"


Ok ymmärrän. Kiitos Siivetön :) Voisitko selittää mitä 1Kor. 9:2 tarkoittaa? Siis Pyhä Henki joka on tuo sinetti ja 1Kor. 9:2 jakeen mukaan Jumala antaa uskovat apostolille kasvattavaksi uskossa ja se apostoli on uskovien apostolinvirkan sinetti Herrassa? :oops:

1Kor. 9:2 Jos en olekaan apostoli muille, teille ainakin olen, sillä te olette apostolinvirkani sinetti Herrassa. RK

ps. Onko täällä ketään, jolla on värisokeutta? :)


Itse koen apostoli-nimen koskevan niitä, jotka ovat saaneet olla todistamassa Jeesuksen elämää, kuolemaa ja ylösnousemusta, mutta myöskin niitä, jotka ovat ensimmäisinä olleet viemässä sanomaa Hänestä, Hänen kuolemastaan ja ylösnousemuksestaan eteenpäin, eli apostolit ovat olleet tuon määrätyn aikakauden "lähetyssaarnaajia".

Ja mielestäni tuossa jakeessa puhutaan tämän päivän käsitteillä sanoen, "hengellisestä isyydestä", eli he olivat hänen työnsä hedelmiä ja tuloksia, eli sinettinä ja takuuna, ts. vakuutena ja todistuksena hänen apostolinvirastaan.

Eli vielä ts. Samoin kuin meissä on Jumalan sinetti Hänen lapseudestaan, Paavali heittää tuossa vertauksen, että Korintilaiset ovat hänen "hengellisiä lapsiaan" ja hän heidän "hengellinen isänsä".

Oletko kuullut koskaan lähetyslaulua: "Auta Herra et helmahas tuotavan, lyhde pienoinen mullakin ois." Eli lyhde = hengellisen isä tai äidin hengellinen lapsi.

Antoiko tämä mitään vastausta kysymykseesi ja ymmärsinkö kysymyksesi oikein?
Siivetön
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron