Ongelmani

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Ongelmani

ViestiKirjoittaja Lauri_ » 04. Heinä 2014 00:12

Ajattelin täältä Foorumilta nyt hakea tukea yhteen ongelmaani. Tosiaan en oikein tunne ketään jolta kehtaisin ongelmaani kysyä apua. Netistä sitten tämän foorumin löysin...

Olen nyt tosiaan ollut uskossa suunnilleen 2vuotta. Sain 2kuukautta sitten uuden työpaikan jossa on suunnilleen samanikäinen nainen töissä, kuin minä. Hän tietää uskostani ja piikittelee siitä jatkuvasti. Saan kuulla koko ajan sarkastisia ja loukkaavia kommentteja.. tämä nainen on tehnyt työpaikalla oloni todella inhottavaksi...

Kutsuin hänet jokin aika sitten luokseni illalliselle, koska halusin selvittää välimme ja pyytää että hän ei enää jatkaisi ilkeilyä. Hän saapui luokseni puolipukeissa... Söimme yhdessä ja joimme hänen tuomaansa viiniä. Kun puhuin miten pahan olon hän oli aiheuttanut minulle hän rupesi riisutumaan... Käskin hänen lopettaa ja lähtemään kotiinsa. Hän tuli lähemmäksi ja suuteli minua... yritin vastustaa mutta suutelin häntä takaisin... Onneksi rakkauteni Jumalaa kohtaan oli kuitenkin suurempi. Samantien työnsin hänet pois ja vaadin häntä lähtemään. Nyt sitten työpaikallani olo on entistä kamalempaa.... tämä nainen on kertonut kaikille että olen tekopyhä ja en edes ole uskossa... Ja hän liioitteli tapahtumat.

Tunnen oloni kamalaksi, uskon että Jumala on antanut minulle anteeksi kyllä, mutta miten tämä työpaikkajuttu sitten? Olen harkinnut että ottaisin lopputilin...

Olen tätä foorumia välillä lueskellut ulkopuolisena. Nyt sitten ajattelin liittyä tänne kun on niin tukala ongelma, etten tiedä mitä tekisin sen kanssa....
Room. 13:10 : Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain
Avatar
Lauri_
 
Viestit: 12
Liittynyt: 03. Heinä 2014 23:44
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmani

ViestiKirjoittaja toni t » 04. Heinä 2014 00:21

Matt.5:11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
5:12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Ongelmani

ViestiKirjoittaja Lauri_ » 04. Heinä 2014 00:22

toni t kirjoitti:Matt.5:11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
5:12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.


Tällä hetkellä eniten vaivaa se, että tein itse virheen enkä heti pystynyt pitämään itseäni koossa... Nyt tämä nainen hyväksikäyttää virhettäni ja kertoo siitä kaikille... Tunnen olevani huono uskova huonon todistukseni kanssa..
Room. 13:10 : Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain
Avatar
Lauri_
 
Viestit: 12
Liittynyt: 03. Heinä 2014 23:44
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmani

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 04. Heinä 2014 00:35

:crazy:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 03:33, muokattu yhteensä 2 kertaa
Jasmiini
 

Re: Ongelmani

ViestiKirjoittaja toni t » 04. Heinä 2014 00:39

Lauri_ kirjoitti:
toni t kirjoitti:Matt.5:11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
5:12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.


Tällä hetkellä eniten vaivaa se, että tein itse virheen enkä heti pystynyt pitämään itseäni koossa... Nyt tämä nainen hyväksikäyttää virhettäni ja kertoo siitä kaikille... Tunnen olevani huono uskova huonon todistukseni kanssa..


No jos katkeroidut häntä kohtaan niin hän voittaa. Rakasta häntä Kristuksen rakkaudella ja anna hänelle anteeksi ja älä välitä enään hänen puheistaan vaan kohtele häntä kuin rakasta lähimmäistäsi niin teet hyvin. Silloin varmasti nainen näkee vähintään sydämessään että sinä olet todella uskossa ja voit rakastaa häntä lähimmäisenä vaikka hän pyrkii kiusaamaan sinua. Pyri toimimaan niinkuin Jeesus toimisi.

Siunausta ja hyvää yötä :sleep:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Ongelmani

ViestiKirjoittaja Lauri_ » 04. Heinä 2014 01:32

Tilanne on vaan todella kiusallinen.. tämä nainen kertoi ainoalle uskovalle ystävälleni tästä asiasta ja nyt tämä uskova ystäväni ei suostu vastaamaan viesteihini tai tapaamaan minua.. Hän nimittää minua himokkaaksi ja sanoo ettei voi olla sellaisen ystävä.. Masentaa vaan todella paljon, että menetin nyt sitten ainoan uskonveljen :( Seurakunnassa käyn, mutta pelkään kuollakseni että sinnekkin tämä asia leviää ja sitten olen kuin rutto siellä...

En tunne katkeruutta, oloni on vaan tosi epämukava.. Oon pyytäny siltä naiselta anteeksi että suutelin takaisin ja sanoin että ei olisi pitänyt tehdä niin, mutta hän ei kuunnellut ja jatkaa edelleen naureskelua sille asialle muiden kanssa...

En ymmärrä miksi olen niin heikko, etten vaan voinut toimia oikein...
Room. 13:10 : Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain
Avatar
Lauri_
 
Viestit: 12
Liittynyt: 03. Heinä 2014 23:44
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmani

ViestiKirjoittaja Lilli » 04. Heinä 2014 09:34

Ilm. 3 varoittaa penseydestä. On parempi olla kylmä tai kuuma, mutta ei penseä.
Ajattele miten kylmä hän on. Penseä ei välittäisi mitään, vaikka
Olet tunnustava kristitty.
Olet pyytänyt Jumalalta anteeksi ja saanut anteeksi. Luota ja usko siihen.
Sinun ei tarvitse enää selitellä tälle naiselle. Hän vain nauttii, kun näkee sinun kiemurtelevan. Sinulla on suuri vaikutus häneen, koska hän reagoi niin voimakkaasti.
Ole palava lamppu edelleen äläkä sammuta lyhtyä.
Olemalla hänelle ystävällinen kaikesta mielipahasta huolimatta loistat vielä kirkkaammin.
Älä katkeroidu äläkä kanna kaunaa. Jokainen tekee virheitä, myös sinä ja minä.
Elämälläsi todistat Jeesuksesta. Siis kehotan, ettet luovuta etkä ainakaan irtisanoutuisi.
Lilli
 
Viestit: 143
Liittynyt: 31. Maalis 2013 22:31

Re: Ongelmani

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 04. Heinä 2014 10:07

Et viettänyt naisen kanssa yhdyselämää etkä yhtynyt häneen, vaan vastustit kiusausta tehdä paljon suurempi synti kuin suutelu. Siinä menettelit rohkeasti ja vahvasti ja hyvin.

Vaikka nyt saattaisi tuntua, että olet hävinnyt ja nöyryytetty niin olen ihan varma , että Jumala arvostaa pidättäytymistäsi muusta kuin suutelusta, ja halki Raamatun me saamme lukea kuinka Herran palvelijat on nostettu kunniaan Jumalan toimesta vaikka ovat olleet häpäistyjä, heikkoja, kiusauksissa, pahoinpitelyissä , väärän todistuksen uhreina jne.

Muistuupa mieleeni eräskin kertomus Joosefista, jonka veljet heittivät hänet kaivoon ja myivät orjuuteen, Joosef oli kuitenkin uskollinen Herralle sillä lopputulemalla että Herra nosti hänet koko Egyptin varainnonhoitajaksi ja korkeaan kunniaan.

Minäkin kannustan sinua antamaan hänelle anteeksi ja rukoilemaan Jumalalta voimaa siihen. Olet armoitettu ja siunattu kun ihmiset pilkkaavat sinua uskostasi Herraan Jeesukseen. Se on meidän kaikien osa olla pilkattuina ja vihattuina Herra Jeesuksen nimen tähden. Kuitenkaan et joudu yksin tätä kantamaan vaan Herra on sinua tukeva.

Voisimme kaikki jotka kokee niin, niin rukoilla tilanteesi puolesta ja että Herra johdattaisi sinulle uskonyhteyden.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Ongelmani

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Heinä 2014 10:32

*
Lauri, haluaisin laittaa tänne pari kohdan tuosta PP:n linkistä. Joosef oli samassa tilanteessa kuin sinä.

Ajattele Joosefia, hänet oli omat veljet hylänneet ja hän oli yksin Egyptissä ilman ”seurakunnan” tukea. Joosef ei voinut soittaa puhelimella ja kertoa pahasta olostaan seurakuntansa sielunhoitajalle. Hän oli yksin, vain Jumala oli hänen kanssansa. Tässä tilanteessa hänen sisäinen ihminen kaipasi varmasti lämpöä ja lohdutusta ja ymmärrystä. Tähän tilanteeseen lähetti saatana kauniin naisen, joka tarjosi lämmintä syliänsä lämmikkeeksi Joosefin haavoille. Näin ihmisymmärrys ja järki ajattelee. Ajattele Joosefia, hän oli nuori mies parhaissa voimissaan ja nainen lähestyy Joosefia ja käyttää kaikki naiselliset keinonsa tarjoten naisen rakkauttaan Joosefille. Tuon tarjouksen edessä liian moni mies saastuttaa itsensä haureudella. Miksi Joosef ei langennut eikä saastunut haureudella?

Joosef eli lähellä Jumalaa ja sen tähden hän näki, että tuo lämmin naisen syli ei ollutkaan lämmin, vaan kylmä joka kylmyydellään myös olisi turmellut Joosefin. Mutta liha joka oli myös Joosefissa on myyty synnin himojen alaisuuteen, eikä pelkkä tieto haureuden aiheuttamasta tuhosta, joka saastuttaa ihmisen ei yksistään riittänyt varjelemaan Joosefia haureudelta. Jumala vaikutti tahtomisen ja tekemisen Joosefin sydämessä, jotta Jumalan hyvä tahto tapahtuisi. Ilman Jumalan läheisyyttä ja vaikutusta Joosef olisi ollut myyty mies synnin himojen harjoittamiseen. Kiitos Jumalalle, Hänen väkevästä armostaan ja sen vaikutuksesta. Näin toteutui Joosefin elämässä Jumalan käskyjen kunnioittaminen; Älä tee huorin, äläkä himoitse lähimmäisesi aviopuolisoa ja palvelijoita, äläkä mitään mikä on hänen omaansa.

Älä luovuta Lauri. Me foorumilaiset muistamme sinua rukouksissa. Ajattelen rukoilla myös tuon naisen puolesta että se lakkaisi kiusaamasta sinua ja jättäisi sinua rauhaan.

http://www.kotipetripaavola.com/Joosef_ ... _naky.html
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Ongelmani

ViestiKirjoittaja Siivetön » 04. Heinä 2014 10:41

Olen Mikon kanssa täysin samaa mieltä ja haluan olla mukana tukemassa Lauria esirukouksin.

Minusta tuon tapauksen voi myöskin ottaa oppituntina siitä, miten heikko se lihamme saattaa määrätyissä ja monissakin tilanteissa olla ja siksi on hyvä jo ennaltaehkäisevästi olla altistamatta itseään tällaisille kiusaukselle.

Edit: Vaisuliini otti tähän tilanteesen todella hyvän tekstin esille!
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 04. Heinä 2014 10:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Siivetön
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa