Ongelmani

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ongelmani

ViestiKirjoittaja Lauri_ » 04. Heinä 2014 12:18

Täytyy myöntää että olen pelkuri, pelkään tätä naista ja jos nyt tulee jokin uusi kamala kosto, jos menen näyttämään ne sähköpostit.... Jotenkin rohkeus ja miehisyys menny tämän työpaikkakiusaamisen mukana pois.. no ainakin tässä asiassa.

Jos Jumala antaa minulle rohkeutta, niin toivon ettei tarvitse vaihtaa työpaikkaa tämän takia.

Ja uskon kyllä että ei sitä hyvin otettaisi jos kertoisin virheestäni seurakunnalleni..
Room. 13:10 : Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain
Avatar
Lauri_
 
Viestit: 12
Liittynyt: 03. Heinä 2014 23:44
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmani

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 04. Heinä 2014 12:44

No tuon edellisen perusteella jos oikein ymmärsin niin .....Ei sitte ole kovin tervehenkinen seurakunta sinulla valitettavasti.Ne jotka on noin tiukkoja johtajia seurakunnassa niin on sitte varmaan ne ensimmäiset virheettömät ja synnittömät .Tiukka paikka heillä aikanaan mennä Tuomiolle kun ovat riman noin pilviin nostaneet toisten ihmisten ns rajojen ja tuomioiden kohdalla ...sillä samalla tasolla pitää heidänki vähintää olla silloin.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Ongelmani

ViestiKirjoittaja Juha » 04. Heinä 2014 12:54

Kieroa touhua, en tiedä sitten mitkä ovat naisen taustat. Katkeruutta uskovia kohtaan kenties, en tiedä. Ihmetyttää myös tuo sun uskonveljes suhtautuminen. Jokainen voi virheisiin langeta, mutta niitä pyydetään anteeksi ja tehdään parannus. Kukaan ei kuitenkaan ole täydellinen.

Minkä ikäisiä muuten olette?

komppaan myös tätä:
Mr Kerimäki kirjoitti:No tuon edellisen perusteella jos oikein ymmärsin niin .....Ei sitte ole kovin tervehenkinen seurakunta sinulla valitettavasti.Ne jotka on noin tiukkoja johtajia seurakunnassa niin on sitte varmaan ne ensimmäiset virheettömät ja synnittömät .Tiukka paikka heillä aikanaan mennä Tuomiolle kun ovat riman noin pilviin nostaneet toisten ihmisten ns rajojen ja tuomioiden kohdalla ...sillä samalla tasolla pitää heidänki vähintää olla silloin.


Jos pystyt millään tavalla tätä toteuttamaan, niin suosittelen:

Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle". Room. 12:20
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 04. Heinä 2014 12:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Ongelmani

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 04. Heinä 2014 12:56

Lauri_ kirjoitti:Hävettää vaan asia tosi paljon... Tietenkin se on tärkeä asia ettei asia menny pidemmälle. Nyt tämä nainen oli lähettänyt sähköpostiini alastonkuvia itsestään... Poistin ne tietenkin, mutta tuntuu että tämä nyt on jotain ilkkumista siitä että suutelin häntä takaisin silloin.

Oon rukoillu asiaa paljon, että saisin helpotuksen tähän ahdistukseen. Sain tämän naisen miesystävältä jonkinlaisen uhkausviestinkin ja tämä nainen oli selvästikkin kertonut että olin väkisin halunnut mennä pidemmälle...

Auttakoon Jumala :(


Rauhaa Lauri.

Älä mieti murehdi miehisyyttäsi. Me uskovat pidämme juuri sinunlaista Jumalaa pelkäävää miestä kovana jätkänä ja Miehenä isolla M:ällä.

Kovajätkä on semmoinen joka USKALTAA rakastaa lähimmäisiään ja kilvoittelee tehdäkseen Jumalan mielenmukaisia asioita. Minusta kaikki jotka kilvoittelevat uskontiellä toteuttaen Jumalan tahtoa Raamatusta on tosi kovia kundeja ja mimmejä. Jeesuksen seuraaminen on suorastaan radikaali teko.

Olin ennen uskoontuloani aika hurja kaveri , mutta nyt kun olen uskossa näen että olin raukkamainen pelkuri! Vaatii rohkeutta seurata Jumalaa ja kantaa myös arjessa perheenpään velvollisuudet , joten ole ihan huoletta miehisyytesi kanssa se on ihan kunnossa se asia. Myös uskovat naiset on kaikki kovia mimmejä :).

Sitten uhkaukseen, tämä on vakava asia ja vakava rikosoikeudellisesti tuomittava teko. Säilytä kaikki viestit ja uhkaukset ja jos niitä vielä tulee lisää niin voit harkita että sanot sille uhkailijalle, että ilmoitat poliisille asiasta, jos ei laiton uhkaaminen lopu. Voit myös olla ilmoittamatta uhkaajalle ja ilmoittaa poliisille.

Ja jos ei lopu niin voisit harkita josko tekisit rikostutkintapyynnön polisille, viimeistään siinävaiheessa kun poliisin esitutkinnasta soitetaan tai lähetetään kirje loppuu yhteydenotot kummasti. Ei esivalta turhaan miekkaansa kanna.

Tämä siis vain ehdotus ja kannattaa viedä se Jumalalle rukouksessa ja harkita sitä, mutta se on ihan sallittu konsti uskovallekkin toimia uhkaavissa tilanteissa. Esivalta on Jumalan säätämä. Kun on lainkuuliainen ja noudattaa lakia saa myös nauttia lain ylläpitäjien säätämien lakien turvaa :). Ihan hyvä diili!

Room 12

1 Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
2 Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.
3 Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;
4 sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee.
5 Siksi tulee olla alamainen, ei ainoastaan rangaistuksen tähden, vaan myös omantunnon tähden.


Lainaus poliisin sivulta:

Laiton uhkaus tulee kyseeseen silloin kun uhatulla on perusteltua syytä olettaa, että hänen henkilökohtainen turvallisuus tai omaisuus ovat vakavassa vaarassa. Esimerkkinä voi olla vaikka tapaus, jossa kiusaaja lupaa hakata toisen tai jopa tappaa. Vaikka rikoksen täyttymisen osalta tärkeää on uhatun oma subjektiivinen kokemus uhkauksesta, vaikuttaa myös uhkauksen aste rikoksen tunnusmerkistön täyttymiseen. Rangaistusasteikko on sakosta kahteen vuoteen koppia.

Lähde:

https://www.poliisi.fi/poliisi/helsinki ... endocument

Vielä loppuun semmoinen lohdutus , että Jumala on voimallinen pitämään sinusta täydellisesti huolen voit luottaa Herraan.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Ongelmani

ViestiKirjoittaja paa » 04. Heinä 2014 12:57

No sitten ehdottaisin, että yksinkertaisesti rukoilet Jumalalta voimaa, että jaksat käydä töissä hankalana aikana ja odotat pölyn laskeutumista. Tosin jos naisella on jotain ongelmia itsellään, niin pölyn laskeutuminen voi kestää, esim. jos nainen olisi narsisti, niin ei hän luovuttaisi ennenkö löytyisi uusi uhri (mutta en tietenkään tiedä onko hän narsisti). Toisaalta voisit myös puhua esimiehesi kanssa, koska työpaikkakiusaamista ei kenenkään pidä kestää. Millainen esimiehesi on? Voisiko hänellä kertoa koko kuvion ja myös sen, että naisen vuoksi olet ahdistunut ja tämähän tietysti vaikuttaa työntekoosi, mitä esimies tuskin haluaa. Esimiehilläkin on yleensä esimies. Naisen sähköpostit ovat hyvä todiste ja näytät vaikka ne esimiehellesi, jos ei muuten usko.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Ongelmani

ViestiKirjoittaja Lauri_ » 04. Heinä 2014 13:05

Noh, mun mielestä on tietenkin hyvä että synteihin puututaan ja nuhdellaan seurakuntalaisia... Toki se on sitten kurjaa jos ei anteeksi saa seurakunnalta, vaikka katuukin.

Ollaan molemmat 26-vuotiaita. Tunnen vaan itteni surkeaksi nössöksi Jumalan edessä, kun tuo nainen sai minut tekemään virheen.. Lisäksi kaikki työpaikallani tekevät minusta vitsiä ja naureskelevat lakkaamatta.. Ikävä kyllä esimieskin lukeutuu niihin jotka naureskelevat minulle. Yritän olla vaan työpaikallani mahdollisimman huomaamaton. Nyt kun olen rukoillut, niin olen saanut Jumalalta voimaa... Hän puhui minulle ja sanoi että johdattaa minut parempaan seurakuntayhteyteen ja antaa syntini anteeksi :) Toivottavasti nyt vaan työpaikka-asiakin ratkeisi.

Kiitos lohdullisista vastauksista kaikille.
Room. 13:10 : Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Näin rakkaus toteuttaa koko lain
Avatar
Lauri_
 
Viestit: 12
Liittynyt: 03. Heinä 2014 23:44
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmani

ViestiKirjoittaja PetriFB » 04. Heinä 2014 13:32

Lauri_ kirjoitti:Noh, mun mielestä on tietenkin hyvä että synteihin puututaan ja nuhdellaan seurakuntalaisia... Toki se on sitten kurjaa jos ei anteeksi saa seurakunnalta, vaikka katuukin.

Ollaan molemmat 26-vuotiaita. Tunnen vaan itteni surkeaksi nössöksi Jumalan edessä, kun tuo nainen sai minut tekemään virheen.. Lisäksi kaikki työpaikallani tekevät minusta vitsiä ja naureskelevat lakkaamatta.. Ikävä kyllä esimieskin lukeutuu niihin jotka naureskelevat minulle. Yritän olla vaan työpaikallani mahdollisimman huomaamaton. Nyt kun olen rukoillut, niin olen saanut Jumalalta voimaa... Hän puhui minulle ja sanoi että johdattaa minut parempaan seurakuntayhteyteen ja antaa syntini anteeksi :) Toivottavasti nyt vaan työpaikka-asiakin ratkeisi.

Kiitos lohdullisista vastauksista kaikille.


Lähetin sinulle yksityisviestin. Laitoin huomautuksen tähän sitä varten, jos et huomaa sitä yv:tä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Ongelmani

ViestiKirjoittaja tanu » 04. Heinä 2014 14:36

Ihan kamalassa tilanteessa olet, jos suoraan sanon. Ei voisi paljoa pahempaa kuvitella.
Tuo nainen todellakin on täynnä katkeruutta ja vihaa hylätyksitulemisen takia. Tai sitten hän vain yksinkertaisesti halusi tuhota uskovan ihmisen ja kaikki oli ennalta suunniteltua.
Kerroit että hän piikitteli sinua uskon tähden työpaikalla jo ennen tapaamista.

Kuten moni jo sanoi, niin se että kärsit uskosi tähden kääntyy varmasti voitoksi. Herra ei jätä palkitsematta niitä jotka Hänen nimensä vuoksi saavat kärsiä.
Tällä hetkellä kun työpaikkakiusaaminen ja uhkailu ja häpeä on pahimmillaan, niin ei kenties paljoa toivoa tunnu olevan.
Mutta luota Jumalan huolenpitoon vaan äläkä anna periksi! Moni olisi asemassasi jo antanut periksi ja katkeroitunut ja ottanut lopputilin yms.
Todella hienosti toimittu kun laitoit silloin tapaamisessa pelin poikki ja se että olet yrittänyt olla tälle naiselle tuon jälkeen rakastava lähimmäinen.

Suurin apu tässä tilanteessa on ehdottamasti huuto Herran puoleen. Eli rukous.
Täällä varmasti moni rukoilee sinun ja tilanteesi ja myös tuon naisen puolesta. Ja Jumala varmasti kuuluu nuo rukoukset ja varmasti ajallaan ja tavallaan auttaa.
Ja koska Jumala haluaa omilleen vain hyvää, niin uskon että apu tulee pian. Rakastava Isä ei halua lastensa turhaan kärsivän. Eikä Hän salli kenellekään omalleen koettelemuksia
yhtään yli sen kuin mihin Hän antaa voimia kestää.

Koita antaa anteeksi myös sille uskovalle ystävälle, joka sinut hylkäsi. Kovin tuntuu kovalta hänen suhtautumisensa, kuten myös seurakuntayhteytesi. Jos tämän vuoksi siellä sinua aletaan hylkiä, niin ei ole kyllä oikea paikka sellainen. Jeesus kehotti nimenomaan antamaan loputtoman monta kertaa anteeksi, sille joka vilpittömästi anteeksi pyytää ja tahtoo tehdä parannuksen. Kannattaa ottaa asia esille tosiaankin siellä seurakunnassa, vaikka jonkun vanhimmistoon tms. kuuluvan kanssa, ennen kuin valheet ja juorut tekevät asian entistä vaikeammaksi.

Jumala varmasti näkee ahdinkosi ja sinua, Lauri, auttaa!

Mutta kuten Mikko ja Paa suositteli, niin voi olla viisasta turvautua myös "maalliseen" apuun. Työpaikkakiusaamisen tunnusmerkit tilanteessasi täyttyvät selvästi. Esimiehen tehtävä on puuttua työpaikkakiusaamiseen. Jos esimies on mukana kiusaamassa ja naureskelemassa, niin silloin kannattaa ottaa yhteyttä hänen esimieheensä. Jos sellaista ei ole, niin työsuojelupiiri voi käsittääkseni auttaa. Tässä linkki työsuojelupiirin sivuille Tampereen alueella:
http://www.tyosuojelu.fi/fi/lansi

Samoin suosittelen vakavasti harkitsemaan ilmoituksen tekemistä poliisille. Niin kovaa uhkailijaa tai naureskelevaa esimiestä ei olekaan, joka ei lain edessä mene hiljaiseksi.
Säilytä kaikki uhkailu-viestit ja kaikki muukin asiaan liittyvä materiaali.

Kannattaa valmistautua myös siihen tilanteeseen ja mahdollisuuteen, että tuo nainen vie voiton ja joudut vaihtamaan työpaikkaa. Mutta se on silloin niin tarkoitettu käymään ja Jumalan tahto ja osa Hänen suunnitelmaansa. Ja silloin paras asia mitä tapahtua voi.

Rukoile Jumalan tahtoa ja apua tässä asiassa ja luota että apu tulee Häneltä!

Kaikkivaltiaan Jumalan runsasta siunausta sinulle Lauri.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Ongelmani

ViestiKirjoittaja tanu » 04. Heinä 2014 14:52

Jos työnantajan taholta ei tule apua työpaikkakiusaamiseen, niin Työterveyshuolto voi auttaa.
Ja jos sieltäkään ei apua saa, niin ammattiliitto tai työsuojeluviranomainen(työsuojelupiiri) on oikea asoite.

http://www.tyoturva.fi/tyosuojelu/tyoyh ... uuttuminen

(Ps 118)
1. Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä; sillä hänen armonsa pysyy
iankaikkisesti.
2. Näin sanokoon Israel; sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.
3. Näin sanokoon Aaronin suku; sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.
4. Näin sanokoot ne, jotka Herraa pelkäävät; sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.
5. Ahdistuksessani minä huusin Herraa, Herra vastasi minulle ja asetti minut avaraan paikkaan.
6. Herra on minun puolellani, en minä pelkää; mitä voivat ihmiset minulle tehdä?
7. Herra on minun puolellani ja auttaa minua, ja minä saan ilolla katsella vihamiehiäni.
8. Parempi on luottaa Herraan, kuin turvata ihmisiin.
9. Parempi on luottaa Herraan, kuin turvata ruhtinaihin.
10. Kaikki pakanat piirittivät minua - Herran nimessä minä lyön heidät maahan.
11. He piirittivät minua joka taholta - Herran nimessä minä lyön heidät maahan.
12. Niinkuin mehiläiset he minua piirittivät - he sammuvat kuin tuli orjantappuroissa. Herran nimessä minä lyön heidät maahan.
13. Sinä sysäsit minua kovasti, että kaatuisin, mutta Herra auttoi minua.
14. Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni, ja hän tuli minulle pelastajaksi.
15. Riemun ja pelastuksen huuto kuuluu vanhurskaitten majoissa: Herran oikea käsi tekee väkeviä tekoja.
16. Herran oikea käsi korottaa, Herran oikea käsi tekee väkeviä tekoja.
17. En minä kuole, vaan elän ja julistan Herran töitä.
18. Herra minua kyllä kuritti, mutta kuolemalle hän ei minua antanut.
19. Avatkaa minulle vanhurskauden portit, käydäkseni niistä sisälle kiittämään Herraa.
20. Tämä on Herran portti: vanhurskaat käyvät siitä sisälle.
21. Minä kiitän sinua siitä, että vastasit minulle ja tulit minulle pelastajaksi. 22. Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi.
23. Herralta tämä on tullut; se on ihmeellistä meidän silmissämme.
24. Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt; riemuitkaamme ja iloitkaamme siitä.
25. Oi Herra, auta, oi Herra, anna menestys!
26. Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen; me siunaamme teitä Herran huoneesta.
27. Herra on Jumala, ja hän antoi valon meille loistaa. Sitokaa juhlauhrit köysillä alttarin sarviin asti.
28. Sinä olet minun Jumalani, ja sinua minä kiitän. Minun Jumalani, sinua minä kunnioitan.
29. Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä; sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Ongelmani

ViestiKirjoittaja Heli » 04. Heinä 2014 14:58

Lauri, sinä olet toiminut hyvin. Vihollinen vain kiusaa sinua. Voisitko luottaa sen seurakunnan saarnaajaan, missä käyt. Jos kertoisit hänelle koko jutun, niin se helpottaa sitä, jos joku uskova ei halua enää valheiden takia olla ystäväsi.muistamme sinua rukouksin.
Heli
Heli
 
Viestit: 20
Liittynyt: 27. Kesä 2014 23:32

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 27 vierailijaa