Mikä on = synti?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mikä on = synti?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 03. Heinä 2014 13:38

tanu kirjoitti:Ihana anteeksi pyytämisen(ja saamisen) voima!

Niin, ja anteeksi kun heti alan kirjoitella ihan muuta kuin mitä ketjun otsikossa sanotaan.


Anna mennä vain, mitä on sydämelläsi, sillä kaikella on tarkoituksensa ja oma määräaikansa.
Siivetön
 

Re: Mikä on = synti?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 03. Heinä 2014 13:50

Masa kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:Siis toisinsanoen??

Tarkoitatko että tappaminen, hulluttelu ja huorintekeminen ovat = synti?

Jolloi olet kaiketi sitä mieltä, että synti on jokin yksittäinen teko?


Kaikki pahat ajatuksetkin jotka lähtevät sydämestä ovat syntiä.. synnissä eläminen on sitten taas kokonaisvaltaista toimintaa.


Olen samaa mieltä.

Ja siksi kai Raamattu puhuu niin paljon mielemme varjelemisesta, sillä kaikki lähtee ensiksi ihmisen mielestä ja kuten tuolla alussa laitoit määrätyt Raam.kohdat, niistä tulee mielestäni selkeästi ilmi, että mielemme alueen synnit ovat aivan yhtä raskauttavat Jumalan silmissä, kuin teoksikin kypsyneet.

Eli viha ja himo sisällämme ovat jo mielenalueellamme tapahtuvia syntejä, jotka sitten teoksi kypsyessään ovat noiden ajatusten hedelmiä.

Kun tätä pohdin omalla kohdallani, koen niin aitona ja kohtikäyvänä sen saman hätähuudon, minkä Paavali lausuu julki: "Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?"
Siivetön
 

Re: Mikä on = synti?

ViestiKirjoittaja tanu » 03. Heinä 2014 15:50

Siivetön kirjoitti:
tanu kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:Onko se vain jokin yksittäinen teko vai onko kysymys jostain kokonaisvaltaisemmasta tilasta?

Minusta synti on yksinkertaistettuna; Ero Jumalasta.

Eli me joko elämme synnissä tai sitten elämme vanhurskaudessa, joka ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettemmekö lankeasi tekemään synnillisiä tekoja.

Minun mielestäni ei siis voi olla niin, että uudestisyntyneen ihmisen tulee elää koko ajan varpaisillaan tai kuin nuoralla tanssien, että jos ajatuksissani onkin nyt jotain synnillistä ja sitten yhden äkin kuolen tai Jeesus tulee, niin osanani onkin kadotus.

Vaan kysymys on siitä, että me joko elämme Kristuksessa, jolloin olemme armoliitossa, eli elämme jatkuvassa anteeksiantamuksessa tai sitten elämme erossa Kristuksesta, jolloin vaikka eläisimme kuinka hyvän ja nuhteettoman elämän, me emme peri taivasta, sillä emme ole vastaanottaneet Jeesusta Kristusta elämämme Herraksi ja pelstajaksi.

Mitä mieltä muut kirjoittajat ovat tästä?



Hyviä ajatuksia sulla, Siivetön.

Synti on myös väärä sydämen asenne Jumalaa kohtaan.
Elää synnissä = elää väärällä sydämen asenteella, ilman omaatuntoa ja katumusta.

Mutta on synti myös yksittäinen väärä teko, jolla rikotaan Jumalaa(ja lähimmäistä) vastaan.
Näitä yksittäisiä synnin tekoja tulee valitettavasti tehtyä, vaikka sydämen asenne Jumalaa kohtaan olisikin kuuliainen. Kirottu syntinen liha!

Tuolla sydämen asenteella pelastutaan, eli ei tarvitse olla koko ajan varpaisllaan ja pelätä tekevänsä syntiä. Semmoinen on kai sitä lain alla olemista, mistä Jeesus meidät vapautti.
Mutta valveilla tulee olla ja nöyrällä ja herkällä mielellä.

Ja kiusauksia ja syntiä pitää vastustaa!
(Hepr.12) 1. Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
2. silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
3. Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.
4. Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,



Kiitos Taivaan Isälle Tanu, miten hyvin osasit pukea tämän asian sanoiksi!

Tuossa jo huokaisin Isälle, kun kieleni on niin kankea ja ymmärrykseni kehno tuomaan esille sitä mitä yritän ja pyysin, että Isä lähettäisi jonkun sellaisen, jolla on opettajan armoitusta, jota minulla ei ole, tuomaan tätä asiaa paremmin esille, sillä se on muutaman päivän ollut tosi painavana sydämelläni.

Taivaan Isä kuule edelleenkin rukouksia, kiitos siitä Hänelle!!



Kiitos ja kaikki kunnia vaan Herralle, jos sinusta, Siivetön, tuntuu siltä, että Herra tässä minua käytti selventämään asiaa.

En todellakaan ole mikään armoitettu opettaja, mitä vielä. Täysin kasvamaton ja lyhytpinnainen kohta 3-vuotias pikkutenava.

Mutta Jumalalle on kaikki mahdollista. Hyvä ja turvallista on kasvaa kun on Kaikkivaltias isä.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Mikä on = synti?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 03. Heinä 2014 16:22

tanu kirjoitti:Synti on myös väärä sydämen asenne Jumalaa kohtaan.
Elää synnissä = elää väärällä sydämen asenteella, ilman omaatuntoa ja katumusta.

Mutta on synti myös yksittäinen väärä teko, jolla rikotaan Jumalaa(ja lähimmäistä) vastaan.
Näitä yksittäisiä synnin tekoja tulee valitettavasti tehtyä, vaikka sydämen asenne Jumalaa kohtaan olisikin kuuliainen. Kirottu syntinen liha!

Tuolla sydämen asenteella pelastutaan, eli ei tarvitse olla koko ajan varpaisllaan ja pelätä tekevänsä syntiä. Semmoinen on kai sitä lain alla olemista, mistä Jeesus meidät vapautti.
Mutta valveilla tulee olla ja nöyrällä ja herkällä mielellä.

Ja kiusauksia ja syntiä pitää vastustaa!
(Hepr.12) 1. Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
2. silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
3. Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.
4. Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,



tanu kirjoitti:Kiitos ja kaikki kunnia vaan Herralle, jos sinusta, Siivetön, tuntuu siltä, että Herra tässä minua käytti selventämään asiaa.

En todellakaan ole mikään armoitettu opettaja, mitä vielä. Täysin kasvamaton ja lyhytpinnainen kohta 3-vuotias pikkutenava.

Mutta Jumalalle on kaikki mahdollista. Hyvä ja turvallista on kasvaa kun on Kaikkivaltias isä.


Vieläkin suurempi kiitos ja kunnia Taivaalliselle Isälle!

Voi miten mun sydän kiittää ja ylistää Jumalaa! :hugehug:

Näin Jumala luo uutta ja antaa kasvun vielä tänäkin päivänä.
Kiitos Herralle!

En millään saanut koottua sanoiksi ajatuksiani ja tuli jo hätä käteen ja kun viestisi luin, olin aivan onnessani, että siinähän se tuli, onneksi oli joku opettajasielu, joka osasi sen noin hyvin ilmaista. :D

Ei turhia krumeluureja, vaan selvää ja ytimekästä asiaa just niin ku se on.

Erityisesti siunasi alleviivaamasi Raam.kohta:
"Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,"
ja ihmettelin, että tuonkin ja vielä alleviivannut.... :)

Tuo oli mielessäni juuri siksi, että niin usein syytetään synnin suosimisesta ja tietoisessa synnissä elämisestä niitä, jotka ovat sitä mieltä, että synti asuu meidän lihassamme loppuun saakka.

Ei ole kysymys mistään synnin hyväksymisestä, vaan siitä totuudesta, että tämän sai Eevan ja Aadamin lankeemus aikaan, että me olemme turmeltuneita ihmisiä lihamme puolesta senkin jälkeen, vaikka olemme päässeet lunastuksesta osallisiksi ja saaneet vastaanottaa sielujemme pelastuksen Jeesuksen kautta.
Siivetön
 

Re: Mikä on = synti?

ViestiKirjoittaja tanu » 03. Heinä 2014 16:49

Kyllä näin on, synnille pitää tehdä vastarintaa ihan verille asti.
Tuon alleviivatun jakeen Jumala nosti sydämelleni, kun itse aloin lipsua valvomasta omia ajatuksiani ja tekojani.

(Ps 136)
1. Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy
iankaikkisesti.
2. Kiittäkää jumalien Jumalaa, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.
3. Kiittäkää herrain Herraa, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti;
4. häntä, joka yksin tekee suuria ihmeitä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti;
5. häntä, joka on taidolla tehnyt taivaat, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti;
6. häntä, joka on vetten ylitse levittänyt maan, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti;
7. häntä, joka on tehnyt suuret valot, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti:
8. auringon hallitsemaan päivää, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti,
9. kuun ja tähdet hallitsemaan yötä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti;
10. häntä, joka löi Egyptiä surmaten sen esikoiset, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti,
11. ja vei Israelin pois heidän keskeltänsä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti,
12. väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti;
13. häntä, joka jakoi Kaislameren kahtia, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti,
14. ja kuljetti Israelin sen keskitse, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti,
15. ja syöksi faraon sotajoukkoineen Kaislamereen, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti;
16. häntä, joka johdatti kansaansa erämaassa, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti;
17. häntä, joka voitti suuret kuninkaat, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti,
18. ja surmasi mahtavat kuninkaat, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti,
19. Siihonin, amorilaisten kuninkaan, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti,
20. ja Oogin, Baasanin kuninkaan, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti,
21. ja antoi heidän maansa perintöosaksi, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti,
22. perintöosaksi palvelijallensa Israelille, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti;
23. häntä, joka muisti meitä alennuksessamme, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti,
24. ja kirvoitti meidät vihollisistamme, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti;
25. häntä, joka antaa ravinnon kaikelle lihalle, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.
26. Kiittäkää taivaan Jumalaa, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Mikä on = synti?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Heinä 2014 17:34

Siivetön kirjoitti:Onko se vain jokin yksittäinen teko vai onko kysymys jostain kokonaisvaltaisemmasta tilasta?

Minusta synti on yksinkertaistettuna; Ero Jumalasta.

Eli me joko elämme synnissä tai sitten elämme vanhurskaudessa, joka ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettemmekö lankeasi tekemään synnillisiä tekoja.

Minun mielestäni ei siis voi olla niin, että uudestisyntyneen ihmisen tulee elää koko ajan varpaisillaan tai kuin nuoralla tanssien, että jos ajatuksissani onkin nyt jotain synnillistä ja sitten yhden äkin kuolen tai Jeesus tulee, niin osanani onkin kadotus.

Vaan kysymys on siitä, että me joko elämme Kristuksessa, jolloin olemme armoliitossa, eli elämme jatkuvassa anteeksiantamuksessa tai sitten elämme erossa Kristuksesta, jolloin vaikka eläisimme kuinka hyvän ja nuhteettoman elämän, me emme peri taivasta, sillä emme ole vastaanottaneet Jeesusta Kristusta elämämme Herraksi ja pelstajaksi.

Mitä mieltä muut kirjoittajat ovat tästä?


David Wilkersonin poika piti kokouksen siellä Helsingissä ja olin itsekki mukana niin hänen mukaan yksikään synti voi katkaista yhteyden Jumalan kanssa ja hänen mukaan ollaan matkalla kadotukseen niissä sekunneissa mutta parannuksenteon ohessa kaikki yksityiskohdat eli kadotuksen matka ja synti pyyhitään pois eikä Isä muista niitä enää. :shock: Jumalan silmissä meidän vaellus on alusta saakka tähän asti nuhteeton ja vanhurskas vaikka takanamme oli ne yksityiskohdat missä sorruimme syntiin ja olimme sekunneissa matkalla kadotukseen. Mutta älkäämme me muista niitä koska Isä ei itse muista niitä enää.

Yhden kohdan mukaan Jumala kehoittaa kääntymään niin pelastuu. Vain kääntymällä pelastuu. Se antaa ymmärtää että synti on ero Jumalan kasvoista eli tarkoittaa että on itse matkalla kadotukseen.

Jes. 45:2 Kääntykää minun puoleeni ja antakaa pelastaa itsenne, kaikki te maan ääret, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa

cron