Lasten aivopesu koulujen biologian tunneilla tulee lopettaa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Lasten aivopesu koulujen biologian tunneilla tulee lopet

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Marras 2015 20:08

Uuhin yksi Raamatun kohta ei oikein sovi puolustamaan maidon juontia (Tuom.5:25). Siinä on kysymys siitä, kun Siisera pyysi Jaaelilta vettä, mutta tämä antoi hänelle maitoa ja sitä tarjotessaan iski vaarnan Siiseran kalloon.

Itse ajattelen "raakamaidon" olevan terveellisintä, mutta en ole mikään maidon runsaan kulutuksen kuuluttaja minäkään. Itse en juo maitoa enkä piimää ollenkaan. Joskus harvoin syön maustamatonta jogurttia tai jotain jäätelöä. Suklaa on kyllä lempiherkkuni ja juustoa syön leivän päällä päivittäin, eli kyllähän maitotuotteita tulee kuitenkin jossain määrin käytettyä. Lapset meillä juovat kyllä maitoa halutessaan. Ja ostan aina halvinta mahdollista kevytmaitoa (en koskaan rasvatonta). Useimmiten siis Lidlistä sitä saksalaista.

Raamatussa maito on siunauksen symboli. Pyhästä maasta puhutaan maana, joka vuotaa maitoa ja mettä (esim. 2.Moos.3). Mutta se sanotaan, että "älä keitä vohlaa emänsä maidossa (2.Moos.23:19)." Juutalaiset ovat ymmärtäneet tämän niin, että maito- ja lihatuotteet eivät sovi yhteen. Sama on tullut esiin myös joissain ravintotutkimuksissa, joissa on todettu, että maidon kalsium ja lihan sisältämä rauta eivät yhdessä kumpikaan imeydy hyvin.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Lasten aivopesu koulujen biologian tunneilla tulee lopet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Marras 2015 10:58

*
Minä eilen mietin lohikeiton juttua mikä olisi terveellisempi vaihtoehto jollei maito voi laittaa siihen. En vielä keksinyt mitä laittaa lohikeittoon. Juustosta on vaikea luovuttaa :oops: En osaa juoda kahvia mustana. Siis jos luovun maidosta. :( Kaalikeittoon aina laitetaan luomu turkkilaista jogurttia. Pitää vähentää maitotuotetta ja mietin mikä olisi toinen vaihtoehto siihen kaalikeittoon. Mitä sinä laitat kaalikeittoon?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Re:

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Marras 2015 11:30

*
Muistan vähän maidossa keittämisen juttua mitä Raamatussa sanoo. En muista mitä siinä sanoo. Eikö Raamattu sano että maidossa keittäminen on terveydelle hyväksi vai?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Lasten aivopesu koulujen biologian tunneilla tulee lopet

ViestiKirjoittaja systeri » 20. Marras 2015 11:54

vaisuliini kirjoitti:*
Minä eilen mietin lohikeiton juttua mikä olisi terveellisempi vaihtoehto jollei maito voi laittaa siihen. En vielä keksinyt mitä laittaa lohikeittoon. Juustosta on vaikea luovuttaa :oops: En osaa juoda kahvia mustana. Siis jos luovun maidosta. :( Kaalikeittoon aina laitetaan luomu turkkilaista jogurttia. Pitää vähentää maitotuotetta ja mietin mikä olisi toinen vaihtoehto siihen kaalikeittoon. Mitä sinä laitat kaalikeittoon?


Mä en oo koskaan eläissäni syöny maitopohjaista kaalikeittoa. Se kaalikeitto jota oon saanu tai joskus tehny ,tehdään veteen,siihen mausteita, kaalta, lihaa ehkä muitakin kasviksia joskus perunaakin :) Itse käytän monesti erittäin epäterveellistä kasvisliemikuutiota..vai mitä mieltä siitä? :)
systeri
 

Re: Lasten aivopesu koulujen biologian tunneilla tulee lopet

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Marras 2015 12:01

systeri kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Minä eilen mietin lohikeiton juttua mikä olisi terveellisempi vaihtoehto jollei maito voi laittaa siihen. En vielä keksinyt mitä laittaa lohikeittoon. Juustosta on vaikea luovuttaa :oops: En osaa juoda kahvia mustana. Siis jos luovun maidosta. :( Kaalikeittoon aina laitetaan luomu turkkilaista jogurttia. Pitää vähentää maitotuotetta ja mietin mikä olisi toinen vaihtoehto siihen kaalikeittoon. Mitä sinä laitat kaalikeittoon?


Mä en oo koskaan eläissäni syöny maitopohjaista kaalikeittoa. Se kaalikeitto jota oon saanu tai joskus tehny ,tehdään veteen,siihen mausteita, kaalta, lihaa ehkä muitakin kasviksia joskus perunaakin :) Itse käytän monesti erittäin epäterveellistä kasvisliemikuutiota..vai mitä mieltä siitä? :)


Ok, ennen on aina laitettu kaalikeittoon reilusti siirappia. :oops: Se lihottaa niin siten vaihdettiin 2dl:n omenamehuun jota laitetaan vielä kaalikeittioon ja se on säilöntäaineeton. Kuinka luomu kasviliemikuutiota? Sitäkin kans laitetaan kaalikeittoon.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Lasten aivopesu koulujen biologian tunneilla tulee lopet

ViestiKirjoittaja toni t » 27. Tammi 2020 08:36

Evolutionistit sanovat, että mutaatiot ovat hyviä, koska ne ovat kaiken biologisen monimuotoisuuden perusta. Tämä väitä ei kuitenkaan vastaa biologista todellisuutta. Biologinen monimuotoisuus näyttää olevan luotua monimuotoisuutta ja kasvava todistusaineisto osoittaa, että mutaatiot rappeuttavat biologisia järjestelmiä. Mutaatioita on pidetty evoluution moottorina, mutta modernin luonnontieteen valossa ne osoittautuvatkin evoluution tuhoksi. Ihminen ei ole evoluution, vaan Raamatullisen luomisen tulos! Videolla vastataan myös siihen miten kahdesta ihmisestä voi polveutua koko ihmiskunta (ilman sisäsiittoisuuden haittoja) ja kuka oli Kainin vaimo?

Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Lasten aivopesu koulujen biologian tunneilla tulee lopet

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 27. Tammi 2020 22:30

Mä olen miettinyt, että kun ja jos evoluutio-opetus kumotaan, seuravana on jo odottamassa 2-3 vielä hurjempaa teoriaa.. onhan näitä.. 1Elämme simulaatiossa, eli olemme vain tietokoneohjelman luomus.. 2. meitä edistyneempi alienrotu loi meidät.. :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa