Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 03. Heinä 2014 11:46

vaisuliini kirjoitti:*
Kiitos Mikko ja anteeksi :)


Ei vahinkoja tarivtse pyytää anteeksi, ymmärrän kyllä että aina ei ole ihan selkeää minne ketjuun mitäkin laittaisi, mutta kiitos kuitenkin kauniista anteeksipyynnöstä :) .
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Huhti 2018 14:11

*
Jeesuksen päivän lähestyessään asia armolahjoista on ristiriitainen. Niin voisitteko tarkentaa, mitä tässä tarkoitetaan?

1Kor. 1:7 niin ettei teiltä puutu mitään mistään armolahjasta odottaessanne Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymistä. RK

Raamatun, siis 1Kor. 13 luvun mukaan sanotaan rakkauden yksin olevan ikuisen, mutta muiden lahjojen katoavaisiksi. :shock: :?: :think2:

1Kor. 13:8 Rakkaus ei koskaan häviä. Mutta profetoiminen katoaa, kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. RK

Kysyn, tarkoittaako tämä, että ylöstempaus tapahtuu, niin silloin armolahja vasta lakkaa vai jo maan päällä, siis Jeesuksen päivän lähestyessään armolahja vasta lakkaa toimimasta? Mutta Paavali kehottaa virittämään armolahjoja, niin ymmärrän, että Jeesuksen päivään asti armolahjoista ei mitään puutu, kuten 1Kor. 1:7 sanoo näin.

2Tim. 1:6 Siksi muistutan sinua virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, jonka sait, kun panin käteni sinun päällesi. RK

Yksi juttu vielä. Toivoisin, ettette käsittäisi minut väärin siinä jutussa, josta nyt kirjoitan. Minun on pakko tunnustaa yksi juttu. Että minä huomasin odottaneeni uskonveljien armolahjojen alkavan toimia seurakunnan yhteiseksi rakennukseksi ja ojennukseksi, että minä saisin ojentaa heidän armolahjojen kautta, niin tämä tapahtuisi Isän kunniaksi ja Jeesuksen kirkkaudeksi. Huomasin odottaneeni jo kauan ja odotan vielä. Anteeksi vaan!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Huhti 2018 15:25

*
Ymmärrän kyllä, että uskonveljet ovat Jumalan käsissä ja vielä Jumalan aikataulun mukaan, ei pidä hoputtaa heitä, vaan ainoastaan tulisi muistaa heitä rukouksin. Minä tajusin tehneeni väärin, että odotan heidän armolahjojen alkavan toimia ajatellen itseäni omaksi ojennukseksi Kristuksessa. Pyydän anteeksi!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja kurja » 06. Huhti 2018 20:23

vaisuliini kirjoitti:*
Jeesuksen päivän lähestyessään asia armolahjoista on ristiriitainen. Niin voisitteko tarkentaa, mitä tässä tarkoitetaan?

1Kor. 1:7 niin ettei teiltä puutu mitään mistään armolahjasta odottaessanne Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymistä. RK

Raamatun, siis 1Kor. 13 luvun mukaan sanotaan rakkauden yksin olevan ikuisen, mutta muiden lahjojen katoavaisiksi. :shock: :?: :think2:

1Kor. 13:8 Rakkaus ei koskaan häviä. Mutta profetoiminen katoaa, kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. RK

Kysyn, tarkoittaako tämä, että ylöstempaus tapahtuu, niin silloin armolahja vasta lakkaa vai jo maan päällä, siis Jeesuksen päivän lähestyessään armolahja vasta lakkaa toimimasta? Mutta Paavali kehottaa virittämään armolahjoja, niin ymmärrän, että Jeesuksen päivään asti armolahjoista ei mitään puutu, kuten 1Kor. 1:7 sanoo näin.

2Tim. 1:6 Siksi muistutan sinua virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, jonka sait, kun panin käteni sinun päällesi. RK

Yksi juttu vielä. Toivoisin, ettette käsittäisi minut väärin siinä jutussa, josta nyt kirjoitan. Minun on pakko tunnustaa yksi juttu. Että minä huomasin odottaneeni uskonveljien armolahjojen alkavan toimia seurakunnan yhteiseksi rakennukseksi ja ojennukseksi, että minä saisin ojentaa heidän armolahjojen kautta, niin tämä tapahtuisi Isän kunniaksi ja Jeesuksen kirkkaudeksi. Huomasin odottaneeni jo kauan ja odotan vielä. Anteeksi vaan!


Nyt elämme maan päällä ja Seurakunta tarvitsee sen ajan armolahjoja !

Mutta kotona niitä ei enää tarvita, olemmehan Herran kanssa koko ajan !

Ja Jumala siis On Rakkaus, eikä Jumala siis katoa mihinkään.
kurja
 

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Huhti 2018 09:34

*
Kurja, kiitos, ymmärrän kyllä, mitä sinä tarkoitat, mutta asiani tarkoitus on se, mitä ne mainittamani kohdat tarkoittaa ja ne ovat ristiriitaista katsottuna toiseen Raamatun kohtaan. Anteeksi, jos minä kirjoitin asiani selittämällä huonosti! 1Kor. 13 luvun mukaan väittää armolahjoja katoavaisiksi ja siitä, että ne lakkaa toimimasta. Mitä katoavaisiin armolahjoihin tulee; niin siksi haluaisin kysyä, ovatko ne yhteydessä ylöstempauksen kanssa, niin ne lakkaa toimimasta vai jo vielä maan päällä ne lakkaa toimimasta?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 07. Huhti 2018 09:51

Minä ajattelen niin ,että kenellä on niitä kenties "ihmissilmin suuria Pyhän Hengen lahjoja niin niitä tulisi käyttää eli olla toiminnassa mahdollisimman paljon sillä kotisoffalle niitä ei ole tarkoitettu vaan toimimaan ja näin edistämään Jumalan valtakuntaa maanpäällä.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Huhti 2018 09:57

*
Mitä armolahjoihin tulee; olen täällä maininnut, että olen ihmetellyt armolahjojen vähyyttä omassa seurakunnassa, kuin aiemmin ja nyt näyttää olevan jo lopussa. Paavalihan itse kehottaa virittämään armolahjoja ja vielä hän kirjoitti sanoen; 'teiltä ei puutu mitään mistään armolahjasta odottaessanne Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymistä' [1Kor. 1:7]. Se antaa ymmärtämään, että Jeesuksen päivään asti ei mikään armolahjoista puutu. Mutta seurakunnassa armolahjat näyttää loppuvan jo.

No kun teologinen ja järkiperäinen ihmisevankeliumi laajenee lopunajassa, niin se saa estämään Jumalan armolahjojen toimimasta. Muistan vielä, miten aiemmin kotiuduin juuri seurakunnankokouksesta, niin olin vahvistunut ja virkistynyt ja uskoni pysyi uudistuneena ja vahvistui, kun lähdin väkevän ja väärentämättömän Sanan saarnan ääreltä.

Mutta nyt kotiuduttuani huomasin olevani veltostunut ja uskoni ei ole yhtään vahvistunut, eikä uudistunut. Tajusin kuunnelleeni korvausevankeliumia korvasyyhyyn. Tajusin myös, että korvausevankeliumissa on vaarallinen puoli, joka saattaa uskoaan luopumaan Jumalan Sanasta. Pyhä Henki paljasti Raamatun mukaan, että lopunajassa ensin luopumus tapahtuu ennenkuin Jeesus tulee. Sinä lopunajassa moni ei tiedä vaihtavansa väärentämättömästä Sanasta toisenlaiseen evankeliumiin, joka vie kadotukseen Jumalan kasvoista.

Kun korvausevankeliumia julistetaan, siinä Jumalan armolahjat ei voi toimia, koska Pyhä Henki puuttuu. Hän on sellainen, joka vie aina ja joka kerta Jumalan Sanan yhteyteen kirkastamalla Raamatun ilmoittamaa Kristusta. Mutta kun korvausevankeliumi vaihtuu, usko alkaa veltostua, koska ei saa mitään vahvistusta, eikä virkistystä, eikä uudistumista Jumalan Sanan kautta. Se korvausevankeliumi veltostuttaa uskoaan, joka saattaa luopumaan Jumalan Sanasta ja ihmiset alkavat mieltyä ihmisviisaudelliseen korvausevankeliumiin, joka on suloisesti pettävä evankeliumi ja se johtaa kadotukseen - Jumalan kirkkaudesta.

Kun esimerkiksi lähdetään pois korvausteologisesta seurakunnasta tai se seurakunta tekee parannuksen ja palaa Jumalan Sanan äärelle ja alkaa julistaa Pyhän Hengen kautta Raamatun mukaista evankeliumia ilman siitä ihmisviisaudella vesittämistä, niin armolahjat alkaa taas toimia. Koska Pyhä Henki nostaa meissä armolahjat esiin seurakunnan yhteiseksi rakennukseksi. Ne tietyt armolahjat ei ole itseämme varten, vaan seurakunnan yhteiseksi rakennukseksi ja ojennukseksi Kristuksessa.

Ei ole vielä merkkiäkään siitä, että seurakunta olisi tehnyt parannuksen ja palannut Jumalan Sanan äärelle. Ei ole vielä merkkiäkään, että uskonveljet olisivat palanneet Jumalan Sanan äärelle, niin Jumalan armolahjat heidän kautta alkaisivat toimia seurakunnan keskellä. Täällä tunnustin, että olen odottanut ja löysin itseäni odottamasta siitä, että heidän kautta armolahjat alkaisivat toimia. Koska kaipaan raamatullista seurakuntaa ja että usko alkais uudistua ja ojentautua Kristuksessa ja myös Jumalan armolahjojen kautta. Onko väärin odottaa, että Jumalan armolahjat alkaisi toimia uskonveljien kautta? Mietin siitä eilen, toiminko väärin, että odotin alitajuntaisesti.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 07. Huhti 2018 17:28

hyvin kirjoitettu jälleen ...ja nyt kuka puhuu raamatun Totuutta saa sylkeä päälleen sillä eksytys on jo päällä ja juuri valhe armon evankeliumi on se pahimmista ,ellei pahin.
Eli armonveri tehdään halvaksi ja synti on menettänyt syntisyytensä ja sydämmen asenne on täysin väärä ,tuossa halvassa armossa .
Ei ole nöyryyttä ,,ei tervettä Herran pelkoa ,joka ravistelisi ihmistä välillä.On vain muka synnitön tie ja teetpä kuinka paljon tahansa syntiä niillä ei ole merkitystä ja päälle huudetaan kenties ...se on täytetty ..se on täytetty .Ihminen on siis niin synninorja ja kahleissa kiinni ,että yrittää valheella peitellä omat syntinsä ja uskotella ,että niin on ja piiloutua syntiensä kanssa ,että kukaan ei näe .
Tuo kaikki on juuri niin väärin kuin olla ja voi sillä synti tulee tuoda Kristityn uskovan esiin valoon ,että veri voi pestä pois ja Jeesus voi rukoilla taivaaassa jokaisen kristityn puolesta ,jotka häpeää vääriä tekojaan ja tunnustaa ne .

Nyt on kenties vuoren verran katumattomia syntejä ja ne ei mene Herran veren puhdistukseen kun vääryydessä elävät kristityt "pimittää syntinsä sillä eihän niitä muka ole ?? vaikka ne on ja uudessa liitossa ne kuuluu tuoda valoon ja veren puhdistaksi ja vielä ,että niitä olisi mahdollisimman vähän .

Siinä sitä syytä ,miksi srk t ovat tukossa ja lukossa .Vääryys oppineen on sisällä ja kun Pyhä Henki puuttuu niin huomaamme ,kuinka tekstit muuttuu aivan oudoiksi.
Siellä missä vääryys majaa pitää ..siellä ei ole Jumalan armonlahjoja .Ei Jumala anna lahjojaan pilkkaja porukan käyttöön maahan tallattavaksi.
Muuuutta näillä mennään tätä aikaa ,jonka tiedämme ja joka pimenee koko ajan.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja kurja » 08. Huhti 2018 02:10

vaisuliini kirjoitti:*
Kurja, kiitos, ymmärrän kyllä, mitä sinä tarkoitat, mutta asiani tarkoitus on se, mitä ne mainittamani kohdat tarkoittaa ja ne ovat ristiriitaista katsottuna toiseen Raamatun kohtaan. Anteeksi, jos minä kirjoitin asiani selittämällä huonosti! 1Kor. 13 luvun mukaan väittää armolahjoja katoavaisiksi ja siitä, että ne lakkaa toimimasta. Mitä katoavaisiin armolahjoihin tulee; niin siksi haluaisin kysyä, ovatko ne yhteydessä ylöstempauksen kanssa, niin ne lakkaa toimimasta vai jo vielä maan päällä ne lakkaa toimimasta?


Ehkäpä minä kirjoitin liian lyhyesti tai epäsevästi.

Siis armolahjat on Herra antanut ja tarkoittanut Seurakunnan rakennukseksi.

Joten, niin kauan kun Seurakunta maan päällä yhä on, niitä tarvitaan ja ne toimivat, mutta Kotona niitä siis ei enää tarvita.

Se miksi ne nyt "seurakunnissa" eivät toimi, siihen on syynä laaja luopumus.

Eli Herra ei siunaa eriseuraisuutta eikä lahkolaisuutta, aikä sitä, että uskovat elävät vähät välittäen Jumalan tahdosta.

Jumalan tahtoa ei enää etsitä kokosydämisest,i vaan kukin näyttää vaeltavan vain lihallisesti, omassa tahdossaan.
kurja
 

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Huhti 2018 21:09

*
Niin, mr Kerimäki ja Kurja. No minä en itse uskalla mennä paikallisseurakuntaan peläten, että kotiin tultuani olisin taas veltostunut uskossani. En enää jaksa sitä veltostumista. Mutta miten tavalla voisimme tunnistaa Jumalan johdatusta raamatullisen seurakunnan luokse, missä siellä Jumalan armolahjat voisivat taas toimia seurakunnan yhteiseksi rakennukseksi - Kristuksessa? Että me olisimme taas yhdessä koolla Jeesuksen nimen tähden. Saisimme tulla ravituksi ja vahvistetuksi uskossa.

Jos saisin tämän raamatullisen seurakunnan, niin siitä lähtien varmaan minä tukisin uskonveljiään rukouksissani ja palvelisin mitä tahansa raamatullisen seurakunnan eteen, vaikka keittiön puolella tai jotain, kunhan Jumala osoittaisi sen omakseni paikaksi, kuten viimeksi raamattupiirissä, kun toimin silloin raamattupiirin vetäjänä. No kerron vielä miehestäni. Tiedän, että yleensä miehen ulkokuori näyttää kovalta ja vahvalta, mutta löysin oman mieheni herkkyyden kuoren sisäpuolelta.

Tänään taas tapasin mieheni itkemästä, kun mieheni katsoi tositarinaan perustuvan tv-leffan. Kova ulkokuori osaa olla pettävä, mutta kuoren sisälta löytyy hellä ja herkkä mies. Nyt tiedän "kokemukseni mukaan", että ne uskonveljet tarvitsevat päivittäisen rukoustuen meiltä, samoin seurakunta. No kun olemme vaille raamatullista seurakuntaa ja meillä Jumalan armolahjat eivät voi toimia, koska emme ole yhdessä koolla Jeesuksen nimen tähden. Niin mutta haluaisin kysyä, voiko Jumalan armolahjat toimia esimerkiksi täällä foorumissa, siis netin välityksellä? Mitä mieltä olette siitä? Kyllä voi toimia vai ei voi toimia?

Yhden Jumalan armolahjan tiedän, että se voi toimia, nimittäin Jumalan asettama opettamisen armolahja, siis netin välityksellä. En tiedä muista lopuista Jumalan armolahjoista. Mitä te?

:think2:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa