Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Heinä 2014 09:46

Siivetön kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Mikä se armolahja oli kun meinasin kertoa innokkaana hengellisestä jutusta mutta huomasin miten selvästi Jumala laskeutui päälleni ja jätin kertomatta koska olin ymmälläni kokemattomuudeni takia? Jos te tunnette sen armolahjan niin voisitteko kertoa mikä se armolahja oli? :oops:


Ei tuollaisessa tilanteessa ole kysymys välttämästä erityisestä armolahjasta, vaan vain Pyhän Hengen ohjauksesta, jossa Jumalan henki oli toista mieltä kuin Sinä, että olisi paikallaan kertoa kyseinen juttu.

Kuten Raamattu opettaa meitä, että Pyhä Henki on annettu meille oppaaksi ja on tärkeää säilyttää herkkä hengellinen kuuloaisti, että voimme olla Hengen ohjauksessa ja silloin toteutuu se, että emme vaella lihan mukaan vaan Hengen mukaan.


Ok kiitos, nyt ymmärrän. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja Siivetön » 03. Heinä 2014 09:51

vaisuliini kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Minulla olisi kysyttävää mutta se ei liity teidän keskusteluihin. Jumala jakaa tahdon mukaan meille armolahjat mutta kuitenkin ilman käyttöohjetta. Jos joku mokaa kokemattomuuden takia sillä armolahjalla. Mitä siten tapahtuu? Jumala ottaa sen pois kokemattomuuden takia? Miksi Jumala ei anna käyttöohjetta armolahjan ohessa? Onko Raamatussa käyttöohjeita niiden armolahjojen ohessa? :oops:


Ensinnäkin, Raamattu ilmoittaa meille, ettei Jumala armolahjojaan kadu, eli en usko että ottaa pois meidän kokemattomuutemme vuoksi, sillä kyllä Hän Kaikkitietävänä Jumalana tietää, kenelle Hän mitäkin antaa, ennen kuin antaa.

Enkä näinollen usko, että Hän antaisi armolahjojaan ihmiselle, jolla ei ole sellaista nöyryyttä, että eläisi lähellä Jumalaa sydämen nöyryydessä ja halussa oppia toteuttamaan ja tuntemaan Jumalan tahdon sen suhteen, miten missäkin tilanteessa tulee toimia. Eli kyllä Jumala antaa "käyttöohjeita", mutta oletkohan Sinä hieman kärsimätön. :D :unity:

Se on minullekin tuttua, sillä ole myöskin vähän sellainen hättäinen tappaus, josta kotoväki puhuvat täpynä ja täräyksenä, kun kaiken pitäis tapahtua ja onnistua het nyt justiinsa, eikä huomenna ja olenkin paljon joutunut olemaan Jumalan koulussa näiden parin opetuksen tiimoilta:
"Odota Herraa!" ja "Kaikella on määräaikansa auringon alla.." :D

Tänä päivänä valitettavati seurakunnissa opetetaan hyvin vähän armolahjoista, niiden toiminnasta ja käytöstä, mutta voisitko Vaisuliini pyytää omasta seurakunnastasi, että pitäisivät opetus-/Raamattutunteja tästä aiheesta.


Ok :D Mutta minulla ei ole tällä hetkellä seurakunta. Olen juuri nyt etsimässä sitä "ensimmäistä armolahjaa" jonka sain. Minä tuumin mikä se armolahja on. Se tapahtui ollessani kotona kun yksi uskonsysteri oli meillä yötä niin valvoimme myöhäisyöhön asti ja juttelimme kaikenlaisista asioista mutta kun minä avasin kertoakseni niin sinä hetkellä Jumala laskeutui ja jätin kertomatta ja olin ihmeissäni. Ja vähän hetken kuluttua taas avasin kertoakseni sen mutta Jumala taas laskeutui päälleni. Jätin taas kertomatta ja olin ihmeissäni. Mikä se armolahja oli? Vai mitä tämä tarkoittaa? :oops: Sorry!


Uskon sen tarkoittavan juuri sitä, mitä noissa viesteissäni kirjoitin, eli ei ollut jostain syystä Jumalan paikka ja aika tuoda sitä esille.
Voi olla, että me emme edes saa koskaan tietää, miksi mutta jos luotamme Jumalaan siinä, että Hän tietää kaiken parhaiten ja kaikessa etsii meidän parastamme, on turvallista vain luottautua Jumalan johdatukseen ja todeta, että "Kiitos rakas Taivaallinen Isä, että Sinä tiedät kaiken ja toimit kaikessa minun parhaakseni ja siksi haluankin elää ja toimia Sinun tahtosi ja johdatuksesi mukaan."

Jättäydy Vaisuliini kaikkinesi Jumalan käsivarsi ja luottaudu vain siihen, että Hän sen tekee, siis kaiken.
Ohjaa ja opastaa Sinua, kunhan vain pysyt ohjauksessaan ja näiden tekstiesi perusteella minusta näyttää siltä, että olet hyvällä idulla sen suhteen ja Sinulla on todella halu kulkea Hänen tahtonsa tietä.

Rukoillaan, että löydät itsellesi oikean ja sopivan seurakuntayhteden, jossa saat varttua ja kasvaa muiden Jumalan lasten kanssa Kristuksen täydelliseen tuntemiseen ja Hänen Sanansa yhä enenevään ymmärtämiseen.
Siivetön
 

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Heinä 2014 09:54

Siivetön kirjoitti: Uskon sen tarkoittavan juuri sitä, mitä noissa viesteissäni kirjoitin, eli ei ollut jostain syystä Jumalan paikka ja aika tuoda sitä esille.
Voi olla, että me emme edes saa koskaan tietää, miksi mutta jos luotamme Jumalaan siinä, että Hän tietää kaiken parhaiten ja kaikessa etsii meidän parastamme, on turvallista vain luottautua Jumalan johdatukseen ja todeta, että "Kiitos rakas Taivaallinen Isä, että Sinä tiedät kaiken ja toimit kaikessa minun parhaakseni ja siksi haluankin elää ja toimia Sinun tahtosi ja johdatuksesi mukaan."

Jättäydy Vaisuliini kaikkinesi Jumalan käsivarsi ja luottaudu vain siihen, että Hän sen tekee, siis kaiken.
Ohjaa ja opastaa Sinua, kunhan vain pysyt ohjauksessaan ja näiden tekstiesi perusteella minusta näyttää siltä, että olet hyvällä idulla sen suhteen ja Sinulla on todella halu kulkea Hänen tahtonsa tietä.

Rukoillaan, että löydät itsellesi oikean ja sopivan seurakuntayhteden, jossa saat varttua ja kasvaa muiden Jumalan lasten kanssa Kristuksen täydelliseen tuntemiseen ja Hänen Sanansa yhä enenevään ymmärtämiseen.


Amen ja kiitos sinulle! :hugehug:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Heinä 2014 09:57

1 Kor 13:
8 ¶ Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.

Jumala näkee ja tietää, että koska emme ole täydellisiä, niin siksi armolahjojen käyttäminenkin on vajavaista. Senkin tähden meidän tulee koetella kaikki mitä uskon nimissä Herraan Jeesukseen tehdään ja tapahtuu.

http://www.kotipetripaavola.com/armolahjoista.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Voiko uskovasta tulla synnitön?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Heinä 2014 10:21

*
Nyt juuri luen tuota linkkiä mutta täsmätieto... Minä sain täsmätiedon mutta eikö se kuulu siihen armolahjaan "tiedon sanat"? :oops: Lohdutuksen sanat - mihin armolahjaan kuuluu? No jatkan lukemista ja toivottavasti löydän vastauksia kans.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Voiko uskovasta tulla synnitön?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Heinä 2014 10:25

vaisuliini kirjoitti:*
Nyt juuri luen tuota linkkiä mutta täsmätieto... Minä sain täsmätiedon mutta eikö se kuulu siihen armolahjaan "tiedon sanat"? :oops: Lohdutuksen sanat - mihin armolahjaan kuuluu? No jatkan lukemista ja toivottavasti löydän vastauksia kans.


Hups, sori väärä paikka. :shock: :oops: :D
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Voiko uskovasta tulla synnitön?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 03. Heinä 2014 10:27

vaisuliini kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Nyt juuri luen tuota linkkiä mutta täsmätieto... Minä sain täsmätiedon mutta eikö se kuulu siihen armolahjaan "tiedon sanat"? :oops: Lohdutuksen sanat - mihin armolahjaan kuuluu? No jatkan lukemista ja toivottavasti löydän vastauksia kans.


Hups, sori väärä paikka. :shock: :oops: :D


Ei kun nyt oli oikea paikka, aiemmin postasit tämän vahingossa "voiko uskovasta tull synnitön" -ketjuun :).

Siirsin sen sieltä , ei hätää.
Viimeksi muokannut Mikko Murpatti päivämäärä 03. Heinä 2014 10:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Olitkin jo itse kerinnyt siirtää oikeaan ketjuun, poistan tupla postausket
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Heinä 2014 10:29

*
Kiitos Mikko ja anteeksi :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja Siivetön » 03. Heinä 2014 10:46

vaisuliini kirjoitti:Amen ja kiitos sinulle! :hugehug:


Siunausta ja Jumalan kaikkinaista hyvyyttä myöskin Vaisuliini Sinulle!
Siivetön
 

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja paa » 03. Heinä 2014 11:44

Vaisuliini mainitsi tuolla jossain käsitteen "ensimmäinen armolahja", niin sillähän voisi tarkoittaa uskon armolahjaa, joka meillä on. Uskovilla siis. Eli kaikilla on ainakin yksi armolahja.

Minä en jotenkin osaa haikailla noiden muiden armolahjojen perään, Jumala antaa jos niin on tarkoittanut. Enkä kyllä rehellisesti sanottuna haluaisikaan mitään niin suurta vastuuta, kuin vaikka profetoiminen tmv. toisi tullessaan, en ainakaan tässä vaiheessa. Tosin en tiedä, pitäisikö uskovan kysellä Jumalalta armolahjojen perään?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa