Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 02. Heinä 2014 23:18

paa kirjoitti:Minähän sanoin, että sellaisen käsityksen sain vastauksistasi synnittömyysketjun kysymyksiin. Mikä siinä on niin vaikea tajuta, että kyse on minun saamastani käsityksestä.


Kirjoitit näin:

"En saa sinulta kovin selkeitä vastauksia, ensin sanot yhtä ja sitten selität että tarkoititkin sillä jotain muuta."

Tuo on selkeä syytös siitä, mitä minä olen tehnyt. Mutta ilmeisesti sitten sinun mielestäsi tuollaisia syytöksiä voi heitellä, ja myöhemmin vain selittää sen sanomalla että "minusta tuntui siltä". Ymmärrät kuitenkin varmaan sen, että asioita ei voi perustaa tuntemuksille, vaan totuudelle. Toisten syyttäminen on tosi vakava asia, ja sellaista tehdessä pitää olla tosi varma asiasta ja pystyä todistamaan asia niin ettei siitä jää mitään epäselvyyttä.
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 02. Heinä 2014 23:26

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:39, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja paa » 03. Heinä 2014 00:12

hrmn2 kirjoitti:
paa kirjoitti:Minähän sanoin, että sellaisen käsityksen sain vastauksistasi synnittömyysketjun kysymyksiin. Mikä siinä on niin vaikea tajuta, että kyse on minun saamastani käsityksestä.


Kirjoitit näin:

"En saa sinulta kovin selkeitä vastauksia, ensin sanot yhtä ja sitten selität että tarkoititkin sillä jotain muuta."

Tuo on selkeä syytös siitä, mitä minä olen tehnyt. Mutta ilmeisesti sitten sinun mielestäsi tuollaisia syytöksiä voi heitellä, ja myöhemmin vain selittää sen sanomalla että "minusta tuntui siltä". Ymmärrät kuitenkin varmaan sen, että asioita ei voi perustaa tuntemuksille, vaan totuudelle. Toisten syyttäminen on tosi vakava asia, ja sellaista tehdessä pitää olla tosi varma asiasta ja pystyä todistamaan asia niin ettei siitä jää mitään epäselvyyttä.


Tässä pari.

hrmn2 kirjoitti:opetukseni perustuu Jumalan armoon ja Jumalan tekoihin meitä kohtaan ja meissä, ei mihinkään vaatimuksiin joita meidän pitäisi pystyä täyttämään.
Kuitenkin kerrot nuorallakävelyesimerkin, kuinka Jumala vaatii meitä kävelemään ylhäällä, suoraan, pystyssä pysyen.

hrmn2 kirjoitti:Niin tuo on tietysti täysin totta, ettei ole yhtäkään ihmistä maan päällä joka ei koskaan tekisi syntiä.

Kuitenkin sanot näin:
hrmn2 kirjoitti:uskovat voivat elää vapaana synnistä.


hrmn2 kirjoitti:Jos uskova lankeaa, ei kyse ole siitä etteikö hän olisi pystynyt olemaan lankeamatta, vaan lankeaminen tapahtuu koska uskova valitsee sen

Kuitenkin sanot näin:
hrmn2 kirjoitti:Ihmisessä on syntinen luonto, ja uudestisyntymän jälkeen se roikkuu mukana lopulliseen vapautumiseen eli kuolemaan tai Jeesuksen paluuseen asti.


hrmn2 kirjoitti:uskon että vain armon kautta voimme elää vapaana synnistä!
Kuitenkin sanot näin:
synnistä vapaus ei välttämättä tarkoita armon mitätöimistä.


hrmn2 kirjoitti:Synti ja armo ovat toisensa poissulkevat voimat.


Lopuksi:
hrmn2 kirjoitti:Mutta jos itse valitsee synnin tekemisen, niin sille ei edes Jumala mahda mitään.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja paa » 03. Heinä 2014 00:27

Jasmiini kirjoitti:Minä olen samaa mieltä kuin paa.
Sinun viesteistäsi hrmn saa ensin kuvan, että asia on näin ja sitten sanotkin jotain muuta, mistä saa toisen kuvan ettet tarkoittanutkaan asiaa niin vaan noin ja sitten kun kysyy sitä, niin ei saa kysyä, kun asia onkin sillei.
Sitten koko asia on sellainen sekametekusoppa, jossa ei näytä olevan päätä eikä häntää enää.
Kuka jaksaa tutkia kaikki ketjut ja viestit, mitä sanoit missäkin.
Sellainen kuva sinun viesteistäsi tulee, ilmeisesti tullut jo useammalle.


Joo en tosiaan jaksanut käydä nelikymmensivuista keskustelua ja joka kommenttia läpi, mutta otin pari esimerkkiä. Harmittaa vaan, kun keskustelu ajautuu tällaiseksi.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja Siivetön » 03. Heinä 2014 06:43

Tällainen tilanne tulee usein silloin, kun ihminen omaksuu vain jonkin opin teoreettisesti ja toteaa, että tämähän on loistava juttu ja alkaa julistamaan sitä, mutta kyseinen oppi ei ole hänelle todellista elämää, vaan vain teoriaa, jota ei ole koskaan todellisessa elämässä koeteltu.

Eli ei turhaan kai Jumala Sana sano:

1 Piet 1
7. että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.

Eli vasta koetuksissa meidän uskomme aitous ja kestävyys paljastuu ja me tiedämme ja näemme Sanan pohjalta, että vain koeteltu usko kestää.

Jaak. 1
2. Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin,
3. tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyttä.
4. Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset.

1 Kor. 3
11. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
12. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
13. niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 03. Heinä 2014 09:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Siivetön
 

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Heinä 2014 08:50

*
Minulla olisi kysyttävää mutta se ei liity teidän keskusteluihin. Jumala jakaa tahdon mukaan meille armolahjat mutta kuitenkin ilman käyttöohjetta. Jos joku mokaa kokemattomuuden takia sillä armolahjalla. Mitä siten tapahtuu? Jumala ottaa sen pois kokemattomuuden takia? Miksi Jumala ei anna käyttöohjetta armolahjan ohessa? Onko Raamatussa käyttöohjeita niiden armolahjojen ohessa? :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Heinä 2014 08:53

*
Mikä se armolahja oli kun meinasin kertoa innokkaana hengellisestä jutusta mutta huomasin miten selvästi Jumala laskeutui päälleni ja jätin kertomatta koska olin ymmälläni kokemattomuudeni takia? Jos te tunnette sen armolahjan niin voisitteko kertoa mikä se armolahja oli? :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja Siivetön » 03. Heinä 2014 09:31

vaisuliini kirjoitti:*
Minulla olisi kysyttävää mutta se ei liity teidän keskusteluihin. Jumala jakaa tahdon mukaan meille armolahjat mutta kuitenkin ilman käyttöohjetta. Jos joku mokaa kokemattomuuden takia sillä armolahjalla. Mitä siten tapahtuu? Jumala ottaa sen pois kokemattomuuden takia? Miksi Jumala ei anna käyttöohjetta armolahjan ohessa? Onko Raamatussa käyttöohjeita niiden armolahjojen ohessa? :oops:


Ensinnäkin, Raamattu ilmoittaa meille, ettei Jumala armolahjojaan kadu, eli en usko että ottaa pois meidän kokemattomuutemme vuoksi, sillä kyllä Hän Kaikkitietävänä Jumalana tietää, kenelle Hän mitäkin antaa, ennen kuin antaa.

Enkä näinollen usko, että Hän antaisi armolahjojaan ihmiselle, jolla ei ole sellaista nöyryyttä, että eläisi lähellä Jumalaa sydämen nöyryydessä ja halussa oppia toteuttamaan ja tuntemaan Jumalan tahdon sen suhteen, miten missäkin tilanteessa tulee toimia. Eli kyllä Jumala antaa "käyttöohjeita", mutta oletkohan Sinä hieman kärsimätön. :D :unity:

Se on minullekin tuttua, sillä ole myöskin vähän sellainen hättäinen tappaus, josta kotoväki puhuvat täpynä ja täräyksenä, kun kaiken pitäis tapahtua ja onnistua het nyt justiinsa, eikä huomenna ja olenkin paljon joutunut olemaan Jumalan koulussa näiden parin opetuksen tiimoilta:
"Odota Herraa!" ja "Kaikella on määräaikansa auringon alla.." :D

Tänä päivänä valitettavati seurakunnissa opetetaan hyvin vähän armolahjoista, niiden toiminnasta ja käytöstä, mutta voisitko Vaisuliini pyytää omasta seurakunnastasi, että pitäisivät opetus-/Raamattutunteja tästä aiheesta.
Siivetön
 

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Heinä 2014 09:39

Siivetön kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Minulla olisi kysyttävää mutta se ei liity teidän keskusteluihin. Jumala jakaa tahdon mukaan meille armolahjat mutta kuitenkin ilman käyttöohjetta. Jos joku mokaa kokemattomuuden takia sillä armolahjalla. Mitä siten tapahtuu? Jumala ottaa sen pois kokemattomuuden takia? Miksi Jumala ei anna käyttöohjetta armolahjan ohessa? Onko Raamatussa käyttöohjeita niiden armolahjojen ohessa? :oops:


Ensinnäkin, Raamattu ilmoittaa meille, ettei Jumala armolahjojaan kadu, eli en usko että ottaa pois meidän kokemattomuutemme vuoksi, sillä kyllä Hän Kaikkitietävänä Jumalana tietää, kenelle Hän mitäkin antaa, ennen kuin antaa.

Enkä näinollen usko, että Hän antaisi armolahjojaan ihmiselle, jolla ei ole sellaista nöyryyttä, että eläisi lähellä Jumalaa sydämen nöyryydessä ja halussa oppia toteuttamaan ja tuntemaan Jumalan tahdon sen suhteen, miten missäkin tilanteessa tulee toimia. Eli kyllä Jumala antaa "käyttöohjeita", mutta oletkohan Sinä hieman kärsimätön. :D :unity:

Se on minullekin tuttua, sillä ole myöskin vähän sellainen hättäinen tappaus, josta kotoväki puhuvat täpynä ja täräyksenä, kun kaiken pitäis tapahtua ja onnistua het nyt justiinsa, eikä huomenna ja olenkin paljon joutunut olemaan Jumalan koulussa näiden parin opetuksen tiimoilta:
"Odota Herraa!" ja "Kaikella on määräaikansa auringon alla.." :D

Tänä päivänä valitettavati seurakunnissa opetetaan hyvin vähän armolahjoista, niiden toiminnasta ja käytöstä, mutta voisitko Vaisuliini pyytää omasta seurakunnastasi, että pitäisivät opetus-/Raamattutunteja tästä aiheesta.


Ok :D Mutta minulla ei ole tällä hetkellä seurakunta. Olen juuri nyt etsimässä sitä "ensimmäistä armolahjaa" jonka sain. Minä tuumin mikä se armolahja on. Se tapahtui ollessani kotona kun yksi uskonsysteri oli meillä yötä niin valvoimme myöhäisyöhön asti ja juttelimme kaikenlaisista asioista mutta kun minä avasin kertoakseni niin sinä hetkellä Jumala laskeutui ja jätin kertomatta ja olin ihmeissäni. Ja vähän hetken kuluttua taas avasin kertoakseni sen mutta Jumala taas laskeutui päälleni. Jätin taas kertomatta ja olin ihmeissäni. Mikä se armolahja oli? Vai mitä tämä tarkoittaa? :oops: Sorry!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja Siivetön » 03. Heinä 2014 09:44

vaisuliini kirjoitti:*
Mikä se armolahja oli kun meinasin kertoa innokkaana hengellisestä jutusta mutta huomasin miten selvästi Jumala laskeutui päälleni ja jätin kertomatta koska olin ymmälläni kokemattomuudeni takia? Jos te tunnette sen armolahjan niin voisitteko kertoa mikä se armolahja oli? :oops:


Ei tuollaisessa tilanteessa ole kysymys välttämästä erityisestä armolahjasta, vaan vain Pyhän Hengen ohjauksesta, jossa Jumalan henki oli toista mieltä kuin Sinä, että olisi paikallaan kertoa kyseinen juttu.

Kuten Raamattu opettaa meitä, että Pyhä Henki on annettu meille oppaaksi ja on tärkeää säilyttää herkkä hengellinen kuuloaisti, että voimme olla Hengen ohjauksessa ja silloin toteutuu se, että emme vaella lihan mukaan vaan Hengen mukaan.
Siivetön
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron