Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja Juhani » 09. Huhti 2018 01:06

Herra puhuu meille kaikille Henkensä kautta. Mielestäni nyt on ratkaisun hetket. Uskovien pitää yhdistyä ja kääntyä Herran puoleen. Meidän pitää olla yksi ja yhtä, että maailma uskoisi Jumalan rakastavan heitä ja tuntisi Jumalan rakkauden olevan myös meissä.
Uskon, että armolahjat eivät voi toimia hajanaisessa ja rikkonaisessa seurakunnassa.
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Huhti 2018 08:17

*
Amen, Juhani. Oli ilahduttavaa lukea Raamattuun pohjautuvaa kirjoitustasi! :thumbup: :clap: Totta, olet oikeassa siitä, että pitää yhdistyä ja kääntyä yksimielisesti Herran puoleen ja kyse on siitä 'echad' -ykseydestä, jonka kautta maailma uskoisi Jumalan lähettäneensä Jeesukseen ja suuri määrä tulisi kans uskoon.

Mutta minä odotan, milloin ne uskovat alkaisivat jo yhdistyä olemalla yksimielinen Jumalan puoleen. Mikä estää heitä yhdistymästä ja mikä syy heissä viivyttää? Missä on ne uskovat, jotka alkaisivat tajuta ja kääntyä Herran puoleen yhdistymällä yksimielisesti meidän kanssamme? En haluaisi elää vaille raamatullista seurakuntaa.

Voisimmeko rukoilla niiden uskovien puolesta, että ne alkaisivat jo tajuta asiaa ja kääntyisivät Jumalan puoleen yhdistymällä yksimielisesti meidän kanssamme? Ehkä ne uskovat tarvitsivat meidän rukousta, joka poistaisi kaikki esteet, jotka estävät heitä kääntymästä ja yhdistymästä. Rukoillaanko yhdessä?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 09. Huhti 2018 15:01

Pahoin pelkään vaisuliini ,että sellaista eheytymistä ei tule koskaan enää kristikunnassa.Saattaa kuulostaa tylyltä ,mutta nyt on se viimeisen sukupolven luopumus uskosta aika ja siihen eksyttävät valheet(opit) saatanalta ja sitten siihen tulee vielä itse Jumalan lähettämä eksytys niin ei helppoa lupaa .
Kuitenkin omalta kohdalta seuraan Israelin menoa ja kuinka siellä Kristuksen vastaanottaminen edistyy vai edistyykö.Siellä saattaa olla sitä pientä toivoa vielä ihmisille suuremmassa mittakaavassa,mutta kuitenkin perusasia on ,että pimeyteen mennään ,mutta pelätä ei tarvitse Jumalan kanssa .Toki jokaisella on oma osansa kirkastaa Kristusta ,mutta sekin tapahtuu niin ,että on Kristuksessa ...eikä niinkuin tyhmä neitsyt.

Tuohon otsakkeeseen ...ei anna .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Huhti 2018 10:08

*
Mr Kerimäki, voisitko tarkentaa, mitä eheytymisellä tarkoitat? Ojentautumistako tarkoitat? Niin, mr Kerimäki, Raamatun mukaan Pyhä Henki ilmoitti, että lopunajassa luopumus tapahtuu ennen Jeesuksen tulemusta, niin olen kans varautunut siihen. Ilmoitan vain tiedoksi, että rukoilin kaikkien uskovien puolesta, että esteet väistyisivät ja että he tajuaisivat lähteä pois luopuneesta seurakunnasta. Tuntuu, että rukousta tarvitaan vielä. Jos rukousta ei ole, miten Jumala voi toimia ilman rukousta? Siksi Raamattu kehottaa rukoilemaan lakkaamatta ja se tarkoittaa, että Jumala alkaa toimia rukousten kautta.

No oli noita samoja profeetallisia sanoja ilmestynyt seurakunnissa ja ne profeetalliset sanat kehottivat uskovia rukoilemaan niiden uskovien puolesta, että he tajuaisivat lähteä pois luopuneesta seurakunnasta. Niin se antoi minua ymmärtämään, että rukousta tarvitaan, niin siten Jumala voi toimia rukouksen kautta. Vanhurskaan rukous voi paljon, se on harras, sanoo Raamattu.

Rukousten kautta raamatullisen seurakunnan palautuminen alkuseurakunnan entiselleen toteutuu. Miksi turhaan Raamattu sanoo rukoussoturiksi? Eliashan oli kans rukoussoturi, joka rukoili lakkaamatta. Mitä te tekisitte, jos tapaisitte rukoilemattomia uskovia? Se olisi kauhea tavata sitä rukoilemattomuutta. :) Raamattu mainitsee rukoilemisen, jonka kautta Jumala johdattaa.

Jer. 31:9 Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.

No jos me eläisimme hajallaan vaille raamatullista seurakuntaa, niin se ei olisi Jumalan tahdon mukaista, sillä Jumalan armolahjat ei voisi toimia enää ja ne jäisivät toimettomiksi, mikä olisi Jumalan tahtoaan vastaan. Meidän tulisi pysyä Jumalan johdatuksessa rukoillen, että löytäisimme raamatullisen seurakunnan Jumalan johdatuksen kautta ja Jeesuksen nimen tähden voisimme olla jälleen yhdessä koolla ja se on Jumalan tahdon mukaista ja siten Jumala voisi nostaa meissä armolahjat esille - seurakunnan yhteiseksi rakennukseksi.

Koska me olemme itse "seurakunta", jota Jumala johdattaa, kun me kuljemme rukoillen. Myös rukouksesta tässä kyse on. Niin meidän tulisi olla yksi lauma omassa paikkakunnassa. Jumala johdattaa uskovat yhteen koolle paikkakunnittain olemalla Jumalan seurakunta. Jos lopunaikana joku meistä uskova jäisi vaille raamatullista seurakuntaa. Se on Raamatun mukaan Jumalan tahtoaan vastaan, koska Raamatussa Jumala ilmoittaa tahtonsa, jonka mukaan meidän tulisi olla yksi lauma paikkakunnittain - Jeesuksen nimen tähden.

Joh. 10:16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

Jumalahan ilmoitti jo tahtonsa tässä kohdassa, että armolahjoista ei mikään puutu Jeesuksen tulemukseen asti ja kyse on seurakunnan keskeisestä rakentumisesta Taivaallisen Isän kunniaksi ja Kristuksen kirkkaudeksi, niin Kristus seurakunnassa kirkastuisi ja me Hänessä kirkastuisimme armolahjoilla. Siten suuri määrä ihmisistä tulisi kans uskoon. 'Echad'-ykseyden kautta maailma uskoisi Jeesukseen ja että maailma ymmärtäisi, että Jumala on lähettänyt Jeesuksen Isän rakkaudesta ja me olisimme täydellisesti yhtä.

1Kor. 1:7 niin ettei teiltä mitään puutu missään armolahjassa, teidän odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestystä.

Kun vihan aika tulee, minä uskon, että me pysyisimme yhtä olemalla seurakunta - Jeesuksen nimen tähden. Rukousta tarvitaan vielä. Ilman rukousta Jumala ei voi johdattaa. Minä näin ymmärrän. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja Juhani » 10. Huhti 2018 10:30

Hyvin kirjoitettu vaisuliini!
Tähän asiaan voisi lisätä vielä mielestäni sanan seurakunnan ykseys. Rukous on toki tärkeää ja Jumalan johdatus sekä oman paikallisseurakunnankin löytäminen, mutta uskovien ykseyden kautta raamatullisen seurakunnan entistäminen toteutuu. 
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 10. Huhti 2018 11:03

vaisuliini ..kirjoitin epätarkasti .Tarkoitin srk ,jotka nyt ovat jo lähteneet luopumuksen tielle niin vaikea on tulla niiden enää ehyiksi ,kun ovat tiensä valinneet .
Mitä tulee rukoukseen niin se on toden totta sen kaliberin ase ,että ydinpommit jäävät rukoukselle tehossa jälkeen.
Rukous voi todella paljon kun se on harras eli tulee sydämmestä ja sydän juurista puhtaasti .
Itsekkin pyrin joka ilta rukoilemaan samojen ja sanojen ihmisten puolesta ,että Jumala vetäisi heitä parannukseen ja uskoon sillä Jumala voi ja valtioiden kuten suomen ja israelin puolesta rukoilen ,jotta esivalta toimisi hyvin ja kenties saisimme rauhassa elää .Se rauhassa eläminen ei ole mikään itsestäänselvyys tässä maailmassa kun länsi ja itä on entistä enemmän napit vastakkain ja tuntuu ,että etsivät vain syytä ,jolla päästä toistensa kimppuun.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Antaako Jumala kaikille kaikki armolahjat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Huhti 2018 09:20

*
Juhani :thumbup: Mr Kerimäki, ok! :) No siitä Raamatun kohdasta haluaisin vielä kirjoittaa. Hepr. 10:25 kohta mainitsee "tuon päivän", niin tarkistin, että se päivä tarkoittaa siitä, että Raamatun kohdan mainitsemana päivänä Kristus palaa taivaasta.

Hepr. 10:25 Älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme, niin kuin muutamien on tapana, vaan kehottakaamme toisiamme entistäkin enemmän, kun näette tuon päivän lähestyvän. RK

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?lex=Thayer&ref=Hepr.+10%3A25&ent=2250

Ja siinä kohdassa Jumalan tahto ilmaisee sen, että älkäämme jättäkö yhteistä kokoontumistamme - "tuon päivän" lähestyessään. Se tarkoittaa, että me olisimme yhä yhtä ihan Jeesuksen tulemukseen asti. Olette varmaan kuulleet siitä, että uskovien on tapana esittää vertauskuvallista opetusta siitä, että yksi polttopuu ei saa palamaan kunnolla ilman muita polttopuita ja se vaan sammuu itsestään, niin sama asia pätee meihin, että me tarvitsemme toisiamme ollaksemme Jumalan seurakunta Jeesuksen päivään asti - armolahjojen välityksellä rohkaisuksi, lohdutukseksi, vahvistukseksi ja kehotukseksi. Mutta yksin ilman Jumalan seurakuntaa on vielä vaikeampi ja raskaampi ja ahtaampi olla.

Rukouksin jatketaan. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron