Kiitollisuus

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kiitollisuus

ViestiKirjoittaja Siivetön » 26. Heinä 2014 21:31

Kyllä minä olen useinkin uhrannu Herralle ikäänkuin kiitosuhrina.

Olen muutenkin tässä uhriasiassa vähän sellainen vanhakantainen uskovaanen,
et mielestäni on oikein antaa kymmennykset Jumalalle, ja uhraaminen on vasta sen ylimenevää osaa ja koen iloa että voin esim. uhraamalla antaa kiitosuhrin joistain asioista, joissa Jumala on auttanut.
Siivetön
 

Re: Kiitollisuus

ViestiKirjoittaja paa » 26. Heinä 2014 21:32

Aivan. En osannutkaan ajatella tuolta kantilta asiaa.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Kiitollisuus

ViestiKirjoittaja Siivetön » 30. Heinä 2014 07:13

PSALMIT 103
1. Daavidin virsi. Kiitä Herraa, minun sieluni, ja kaikki, mitä minussa
on, hänen pyhää nimeänsä.
2. Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt,
3. hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi,
4. joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella,
5. joka sinun halajamisesi tyydyttää hyvyydellään, niin että sinun nuoruutesi uudistuu kuin kotkan.
*
8. Laupias ja armahtavainen on Herra, pitkämielinen ja suuri armossa.
*
10. Ei hän tee meille syntiemme mukaan eikä kosta meille pahain tekojemme mukaan.
11. Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät.
12. Niin kaukana kuin itä on lännestä, niin kauas hän siirtää meistä rikkomuksemme.
13. Niinkuin isä armahtaa lapsiansa, niin Herrakin armahtaa pelkääväisiänsä.
14. Sillä hän tietää, minkäkaltaista tekoa me olemme: hän muistaa meidät tomuksi.
*
20. Kiittäkää Herraa, te hänen enkelinsä, te väkevät sankarit, jotka hänen käskynsä täytätte, kun kuulette hänen sanansa äänen.
21. Kiittäkää Herraa, kaikki hänen sotaväkensä, te hänen palvelijansa, jotka hänen tahtonsa teette.
22. Kiittäkää Herraa, kaikki hänen tekonsa, hänen valtakuntansa kaikissa paikoissa.
Kiitä, minun sieluni, Herraa.
Siivetön
 

Re: Kiitollisuus

ViestiKirjoittaja Lily » 02. Elo 2014 01:35

Ymmärrän hyvin paa mitä tarkoitat. Itsestänikin tuntuu että miten ne mun kiitokset riittää Herralle. Tykkään kovasti kiittää ja ylistää Herraa ihan mielessä hiljaa, arjen tekemisten lomassa. Pakostikkin sitä ajattelee, että kaiken sen rinnalla mitä Jumala joka päivää tekee ja siunaa, niin nää mun kiitokset on aika pikku juttu. Mutta nyt kun laitoit tuon viestin, niin mulle tulee mieleen että kyllähän raamatussa kehotetaan ylistämään Herraan ja Daavidhan olin ihan kiitosta täynnä, oli kyllä hänellä aika koettelevaa tuo elämä ja Herran huolenpito näkyi hänen elämässä joka päivä ja Daavid oli täysin riippuvainen Jumalasta. Niin sitä kyllä itsekkin on, ilman Jumalaa ei vaan elämästä selviä hengissä :thumbup:
Psalmit on kyllä ihanaa luettavaa.
:D
Lily
 

Re: Kiitollisuus

ViestiKirjoittaja Linnea » 13. Touko 2019 15:43

Tuomi kukkii taas, ja tuoksu on käsittämätön! Kiitos rakastavalle Isällemme! Miten vähän ihminen tarvitseekaan, jotta hänellä olisi jo kaikki tarvittava ja jopa yltäkylläisyys. Herra on ikiajoista asti ollut hyvä ja uskollinen, ja tulee aina olemaan, kun Hänessä armosta pysymme.

Joh. 15:13: Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
Linnea
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28. Syys 2017 15:48

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa

cron