Raamatunjakeiden oikea käyttö

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Raamatunjakeiden oikea käyttö

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 02. Heinä 2014 12:32

Johanneksen ilmestys ei ole koko raamattu ja täten nuo sanat eivät edusta koko raamatussa olevaa tekstiä. Se on profetiaa ja oma kokonaisuutensa suhteessa esim. Paavalin tai Jaakobin kirjeisiin ja vaikka kaikki ovatkin yhteen koottu raamatuksi myöhemmässä vaiheessa, se ei tarkoita, että Johanneksen ilmestyksen tuossa jakeessa tarkoitettasiin koko raamattua, vaan itse profetiaa, niin kuin tekstissä lukeekin "profetian kirjan sanoista".

Henkilökohtaisesti ymmärrän tuon niin, että tekstissä kehoitetaan, että profetiaa ei tulisi muutella mitenkään.
lonelyrider
 

Re: Raamatunjakeiden oikea käyttö

ViestiKirjoittaja toni t » 02. Heinä 2014 13:36

Jos uskoo että Lukkaan evankeliumissa Luukas kirjoittaa Jeesuksen sanat niin eikös tällöin tulisi uskoa myös seuraavat Jeesuksen sanat jotka Luukas kirjoitti.

Apt.9:10. Niin yksi opetuslapsi oli Damaskussa, Ananias nimeltä, jolle Herra sanoi näyssä: Ananias! Hän sanoi: Herra, tässä minä olen.
11. Herra sanoi hänelle: nouse ja mene sille kadulle, joka Oikiaksi kutsutaan, ja kysy Juudan huoneessa sitä, joka Saulus Tarsilaiseksi kutsutaan; sillä katso, hän rukoilee.
12. Ja hän näki näyssä yhden miehen, nimeltä Ananias, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän sais näkönsä jälleen.
13. Niin Ananias vastasi: Herra, minä olen kuullut monelta tästä miehestä, kuinka paljon pahaa hän sinun pyhilles on tehnyt Jerusalemissa.
14. Ja hänellä on nytkin valta ylimmäisiltä papeilta täällä kiinni sitoa kaikki ne, jotka sinun nimeäs rukoilevat.
15. Niin sanoi Herra hänelle: mene! sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain, ja kuningasten, ja Israelin lasten eteen.
16. Sillä minä tahdon hänelle näyttää, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden.
17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.


Luukkaan mukaan Jeesus sanoi Ananiaalle että Paavali on Hänen valittu ase kantamaan Hänen (Jeesus) nimeä pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen. Joka siis uskoo Lukkaan evankeliumin Jeesuksen sanat mutta ei usko niitä sanoja jotka Jeesus sanoi Paavalista Luukkaan mukaan ei usko silloin sitä Jeesusta josta Luukas kirjoitti. Luukkaan kirjoittama Jeesus valitsi Paavalin viemään Hänen nimeäänsä pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen. Jeesus itse valitsi Paavalin ja ilmoitti hänelle sen evankeliumin jota Paavalin tuli julistaa. Jos ei usko Paavalin kirjoituksia ei usko Jeesusta sillä Paavali oli Jeesuksen valitsema ase kantamaan Jeesuksen nimeä ihmisten eteen.

Kun lonelyrider sanot että uskot kaiken mitä Jeesus sanoo mutta et usko että Paavalin puheet olisivat Jeesuksesta niin et usko tällöin kaikkea mitä Jeesus sanoi sillä Jeesus itse valitsi Paavalin Hänen sanansa viejäksi Lukkaan mukaan. Itseasiassa et usko suurinta osaa UT:ssä olevista Jeesuksen sanoista koska hylkäät Paavalin sanat jotka Jeesus itse valitsi ja antoi Paavalille.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Raamatunjakeiden oikea käyttö

ViestiKirjoittaja Siivetön » 02. Heinä 2014 17:04

Jos ei usko muuta kuin evankeliumit, puhumattakaan että ei usko Paavalin kirjoittamia kirjoja, silloin kannattaa kysyä itseltään, kuuluuko usko ja pelastus ollenkaan meille pakanoille??

Eli suureen ristiriitaan asettavat pakanain uskon ja pelastuksen ne, jotka kieltävät muut Raamatun kirjat, kuin evankeliumit.

Minusta tämä asia on niin selvä ja yksinkertainen totuus, että paljon täytyy olla hukassa Raamatun totuutta siltä, joka tuollaisia edes höpäjää tai sitten on kysymyksessä trolleilu, niin apsurdilta tuollaiset väiteet tuntuvat, jos yhtään ymmätää sen ajan historiaa ja sitä, että Jeesus tuli ensiksi vain juutalaisille.
Siivetön
 

Re: Raamatunjakeiden oikea käyttö

ViestiKirjoittaja Juha » 03. Heinä 2014 01:07

Jos kyseenalaistaa muun Raamatun sisällön niin samallalailla voi kyseenalaistaa myös evankeliumit. Entäs jos Matteus, Markus, Luukas tai Johannes - joku heistä teki jonkun virheen taltioidessaan Jeesuksen sanoja? Jne. Voiko luottaa että evankeliumit ovat luotettavasti tehty ja kirjoitettu?

... Lista on loputon. Tuohon se menee kun aletaan kyseenalaistamaan Raamatun kirjoja ja kirjeitä. Minä luotan evankeliumeihin ja myös muuhun Raamattuun että se on Jumalan Hengessä kirjoitettu ja Jumalan sanat ja tahto taltioitu meille Pyhän Hengen ohjauksen välityksellä. Luotan Jumalaan että Jumala on huolehtinut Sanastaan ja opetuksestaan että se on meille säilytetty.

Ei kukaan voi mennä mielivaltaisesti leikkomaan Raamatusta sivuja irti ja päättää että tuo on Jumalan sanaa ja tuo ei oo... Jeesus puhui sanaansa myös palvelijoidensa kautta.

Jos jätetään Raamattu sivuun ja uskotaan vain "hengenilmoituksiin", niin tilanne johtaa siihen että seurakunnassa on 5 eri tyyppiä joilla on jokaisella oma hengenilmoitus - jotka poikkeavat toisistaan kaikki. (Kysymyksessä siis joku asia mikä selviää Raamatun sanasta.) Siinä on sitten hauskaa selvitellä jos Raamattua ei hyväksytä, että kenenkä ilmoitus on oikea ja kenen ei! Jos ei Raamatun sanalla voi koetella, niin ei sitten millään. Äkkiäkös harhaopit pääsevät leviämään ja saatana eksyttämään. Niin on myös käynyt tämän synnittömyysopin suhteen kun on päätetty jättää osa Raamatun ilmoituksesta pois. HEDELMISTÄÄN PUU TUNNETAAN!
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Raamatunjakeiden oikea käyttö

ViestiKirjoittaja Siivetön » 03. Heinä 2014 05:37

Totta Juha, juurikin noin kuin kirjoitat.

Välillä näissä tilanteissa kysyykin ihmeissään, että miten vihollinen kykeneekin tälläkin tavoin eksyttämään ihmisiä ja joutuu toteamaan, että kyllä se on toden totta tuhanten juonten ja valheiden mestari, ei siitä pääse mihinkään. Se tunnustus hänelle annettakoon.

Mieleeni tuli vielä, miten Jeesus itse vastusti saatanaa omissa kiusauksissaan nimenomaan Jumalan Sanalla, eli kirjoituksilla, eikä silloin oltu edes vielä kirjoitettu evankeliumeja.

Hengen ilmoituksista vielä sen verran, etteihän me tiedettäisi siitäkään asiasta juurikaan mitään, eikä meillä olisi opetusta siitä, sillä Hengen vuodatushan tapahtui vasta sen jälkeen, kun Jeesus nousi ylös, eli suurin osa Hengen vuodatuksesta ja opetuksesta on evankeliumeiden ulkopuolella.

Ainut evankeliumi, joka puhuu viimeisissä jakeissaan Hengen vuodatuksesta on Luukas.

Luuk. 24
49. Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
50. Sitten hän vei heidät pois, lähes Betaniaan asti, ja nosti kätensä ja siunasi heidät.
51. Ja tapahtui, että hän siunatessaan heitä erkani heistä, ja hänet otettiin ylös taivaaseen.
52. Ja he kumarsivat häntä ja palasivat Jerusalemiin suuresti iloiten.
53. Ja he olivat alati pyhäkössä ja ylistivät Jumalaa.
Siivetön
 

Re: Raamatunjakeiden oikea käyttö

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 03. Heinä 2014 09:43

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Raamatunjakeiden oikea käyttö

ViestiKirjoittaja Siivetön » 03. Heinä 2014 12:07

Aivan oikein Jasmiini!

En oikein edes tiedä, mikä oikosulku tuossa on itselleni tullut ja mitä olen oikein tarkoittanut sanoa, kun olen kirjoittanut tällaisen lauseen: "Ainut evankeliumi, joka puhuu viimeisissä jakeissaan Hengen vuodatuksesta on Luukas."

Tuo Joh.kohta on ainakin itselleni jopa tutumpikin, kuin tuo Luuk.kohta, mutta näin nyt vain tapahtui. Vanha on vanha ja näyttää siltä, että jo ihan perään katottavakin. :D
Mutta hyvä et on niitä, jotka vähän seurailee, mitä se vanhus oikein höpäjää. :D

Kiitos Jasmiini oikaisusta!
Siivetön
 

Re: Raamatunjakeiden oikea käyttö

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 03. Heinä 2014 13:57

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Raamatunjakeiden oikea käyttö

ViestiKirjoittaja tanu » 03. Heinä 2014 14:13

Jasmiini kirjoitti:Mutta se on hyvä, että kuljetaan samaa tietä ja Jeesus on tällä matkalla mukana. :hugehug:


Amen ja Halleluja!
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Raamatunjakeiden oikea käyttö

ViestiKirjoittaja Siivetön » 03. Heinä 2014 14:19

Kiitos ihanista sanoista ja kiitos myöskin Jumalalle siitä yhteyden ja armahduksen hengestä, jota saamme täällä kokea!
Siivetön
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa

cron