Raamatunjakeiden oikea käyttö

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Raamatunjakeiden oikea käyttö

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 30. Kesä 2014 13:17

Allaoleva on siirretty toisesta ketjusta , sillä ei liittynyt toisen ketjun aiheeseen

-Ylläpito

Petrille tuosta viimeisestä heitosta. Sen verran laitan. Tapasi toimia on juuri sitä, mistä täällä keskusteluissa olen kirjoittanut. Ne, jotka haluavat itse oman oppinsa perustaa raamatun kansien väliin, ottavat jakeita sieltä täältä tukemaan sitä, ettei tarvitsisi Jeesuksen eli Mestarin sanoja uskoa.

Siihen en tässä osaa sanoa, että tukeeko Paavalin puheet sitä tai tätä, koska en ole kerennyt perehtyä aiheeseen, täällä on lasten vuoksi hälinää. Ja jos jotain tuon palstalle, tahdon olla varma siitä mitä sanon, etten sanoisi jotain joka on vastoin sitä mikä on totuus. Minä en voi tehdä niin kuin sinä teet, että ottaisin jakeita sieltä täältä tukemaan omia käsityksiä, vaan minun tulee olla varma siitä, että kaikki on Jeesuksen sanojen kanssa yhteneväisiä, mihinkään muuhun ei perustusta voi laskea, tuotiin raamatusta mitä vain tuotiin.

Lisäksi en tiedä, onko minun syytä lähteä tähän kissa ja hiiri -leikkiin, koska vaikka kuinka monessa kohtaa toisin asian esiin, että olet erehtynyt tuomalla yksittäisiä jakeita sieltä täältä ja tekemällä niistä omia teesejä, se ei mihinkään johda, tuot aina kuitenkin uutta kehiin. Mihinkään mielenmuutokseen se ei omalla kohdallasi toimi, mutta odotat mielenmuutosta sellaiselta joka haluaa YKSIN JEESUKSEN SANOJA SEURATA JA HÄNEEN USKONSA JA TOIVONSA PERUSTAA.

Kaikille se ei tietenkään ilmeisesti merkitse mitään?, koska he voivat heittää jakeita sieltä täältä ja kun heille se osoitetaan, heitetään lisää jakeita kehiin... ihan vain sillä varjolla, ettei tarvitsisi uskoa Jeesuksen olevan Sana ja Elämän leipä kokonaisuutenaan.

Minulle tämä ei ole ainakaan mitään nuorallakävelyä, ehkä jollekin toiselle on, siihen en osaa sanoa, koska Jeesuksen sanat ovat kalliolle rakentunutta perustaa. Ainut mikä ratkaisee on se, että haluan pysyä totuudessa ja kertoa siitä muillekin. Koskaan kenenkään opetuslapsen tai opettajan tai jonkun muut sanat eivät saa mennä ohi Jeesuksen sanojen, sillä tavoin koettelen kaikki asiat raamatusta ja se ei miksikään muutu. Jos Paavali opettaisi raamatussa olevissa kirjeissä vastoin Jeesuksen sanoja, silloin en voisi sitä ottaa sieltä, niin yksinkertaista se on.
lonelyrider
 

Re: Voiko uskovasta tulla synnitön?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 30. Kesä 2014 13:37

Vielä Petrille lisään... kun kirjoitat ihmisen kykenemisestä, niin siihen vastaan vielä, että siihen mihin ihminen ei kykene, sen Jumala voi.
lonelyrider
 

Re: Voiko uskovasta tulla synnitön?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 30. Kesä 2014 13:45

lonelyrider kirjoitti:Ne, jotka haluavat itse oman oppinsa perustaa raamatun kansien väliin, ottavat jakeita sieltä täältä tukemaan sitä, ettei tarvitsisi Jeesuksen eli Mestarin sanoja uskoa.



Itse laitan jakeita, siksi että tahdon säästää tilaa viesteissäni. Ne jakeet kiteyttävät sen asian jota niillä yritän tuoda esille, ja asiayhteyden voi sitten kukin varmistaa kun tarkistaa asian Raamatusta.

Lisäksi kirjeissä ja Raamatussa yleisestikkin voidaan ydhessä kirjeessä puhua hyvinmonesta asiasta.

Esim 1:

Jos vaikka kirjoitan sinulle kirjeen ja kerron siinä lomareissusta, ruokareseptin, lyhyimmän reitin Tampereelle ja hauskan runon.

Nyt vuodenpäästä olet unohtanut sen ruokareseptin ja kyselet sitä niin tietenkin kirjoitan sen reseptin sinulle pelkäsätään enkä noita muita asioita jos ne eivät liity ruokareseptiin. Samoin Raamatun teksteissä voidaan puhua paljon muista aiheista ja sitten muutamalla jakeella puhua taas toisesta asiasta jne, niin silloin on järkevää laittaa ne jakeet mitkä käsiteltävään asiaan oleellisesti liittyvät.

Esim 2:

On puhetta asiasta onko oikein ja Raamatullista koetella itseänsä onko kelvollinen nauttimaan ehtoollista.

En tykitä sinulle koko Raamatun kirjettä ja 34 jaetta, sillä tähän aiheeseen oleellinen vastaus löytyy jakeista:

27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.


Jos vastaan alla olevan 34 jakeisen tykityksen niin päinvastoin sinulla on vaikeampi löytää sitä kohtaa mikä liittyy aiheeseen, sillä tässä puhutaan monesta muustakin asiasta kuin ehtoollisesta. Sen vuoksi jakeiden laittaminen ei ole mitään vedätystä vaan keskustelua selkeyttävää ja järkevää toimintaa. Eli niitä ei laiteta siksi että ei tarvitsisi uskoa Mestarin jakeita jotta voi vääristellä opetusta, vaan asian selkeyttämiseksi.

1 Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja.
2 Minä kiitän teitä, että minua kaikessa muistatte ja noudatatte minun opetuksiani, niinkuin minä ne teille olen antanut.
3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää.
4 Jokainen mies, joka rukoilee tai profetoi pää peitettynä, häpäisee päänsä.
5 Mutta jokainen vaimo, joka rukoilee tai profetoi pää peittämätönnä, häpäisee päänsä, sillä se on aivan sama, kuin jos hänen päänsä olisi paljaaksi ajeltu.
6 Sillä jos vaimo ei verhoa päätään, leikkauttakoon hiuksensakin; mutta koska on häpeäksi vaimolle, että hän leikkauttaa tai ajattaa hiuksensa, niin verhotkoon itsensä.
7 Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia.
8 Sillä mies ei ole alkuisin vaimosta, vaan vaimo miehestä;
9 eikä miestä luotu vaimoa varten, vaan vaimo miestä varten.
10 Sentähden vaimon tulee pitää päässään vallanalaisuuden merkki enkelien tähden.
11 Herrassa ei kuitenkaan ole vaimoa ilman miestä eikä miestä ilman vaimoa.
12 Sillä samoin kuin vaimo on alkuisin miehestä, samoin myös mies on vaimon kautta; mutta kaikki on Jumalasta.
13 Päättäkää itse: sopiiko vaimon rukoilla Jumalaa pää peittämätönnä?
14 Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi;
15 ja että jos vaimolla on pitkät hiukset, se on hänelle kunniaksi? Sillä ovathan hiukset annetut hänelle hunnuksi.
16 Mutta jos joku haluaa väittää vastaan, niin tietäköön, että meillä ei ole sellaista tapaa eikä Jumalan seurakunnilla.
17 Mutta tätä käskiessäni en kiitä sitä, että kokoontumisenne ei tee teitä paremmiksi, vaan pahemmiksi.
18 Sillä ensiksikin olen kuullut, että kun kokoonnutte seurakunnankokoukseen, teillä on riitaisuuksia keskenänne, ja osittain sen uskonkin.
19 Täytyyhän teidän keskuudessanne olla puolueitakin, että kävisi ilmi, ketkä teistä kestävät koetuksen.
20 Kun te näin kokoonnutte yhteen, niin ei se ole Herran aterian nauttimista,
21 sillä syömään ruvettaessa kukin rientää ottamaan eteensä omat ruokansa, ja niin toinen on nälissään ja toinen juovuksissa.
22 Eikö teillä sitten ole muita huoneita, niissä syödäksenne ja juodaksenne? Vai halveksitteko Jumalan seurakuntaa ja tahdotteko häväistä niitä, joilla ei mitään ole? Mitä minun on teille sanominen? Onko minun teitä kiittäminen? Tässä kohden en kiitä.
23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
27 Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
28 Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
29 sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.
30 Sentähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois.
31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.
33 Sentähden, veljeni, kun kokoonnutte aterioimaan, odottakaa toisianne.
34 Jos kenellä on nälkä, syököön kotonaan, ettette kokoontuisi tuomioksenne. Muista seikoista minä säädän, sitten kuin tulen.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Voiko uskovasta tulla synnitön?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 30. Kesä 2014 13:52

En minä sitä sillä, ettei voi ottaa lyhyempiä kokonaisuuksia, kuitenkin kaiken pitää olla kokonaisuutenaan asiasisällön kanssa yhtä, ja kaiken tulee ylipäätänsä pohjautua Sanaan eli Jeesuksen tuomaan opetukseen.

Mutta esim. paljon olen tälläkin palstalla nähnyt nyt sitä, että on otettu kirjeen alkuja, siis muutama rivi kirjeen alusta... jokainenhan varmasti ymmärtää, että itse asian pääpaino ei yleensä ole siinä kirjeen alussa.
lonelyrider
 

Re: Voiko uskovasta tulla synnitön?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 30. Kesä 2014 14:53

lonelyrider kirjoitti:Petrille tuosta viimeisestä heitosta. Sen verran laitan. Tapasi toimia on juuri sitä, mistä täällä keskusteluissa olen kirjoittanut. Ne, jotka haluavat itse oman oppinsa perustaa raamatun kansien väliin, ottavat jakeita sieltä täältä tukemaan sitä, ettei tarvitsisi Jeesuksen eli Mestarin sanoja uskoa.

Siihen en tässä osaa sanoa, että tukeeko Paavalin puheet sitä tai tätä, koska en ole kerennyt perehtyä aiheeseen, täällä on lasten vuoksi hälinää. Ja jos jotain tuon palstalle, tahdon olla varma siitä mitä sanon, etten sanoisi jotain joka on vastoin sitä mikä on totuus. Minä en voi tehdä niin kuin sinä teet, että ottaisin jakeita sieltä täältä tukemaan omia käsityksiä, vaan minun tulee olla varma siitä, että kaikki on Jeesuksen sanojen kanssa yhteneväisiä, mihinkään muuhun ei perustusta voi laskea, tuotiin raamatusta mitä vain tuotiin.

Lisäksi en tiedä, onko minun syytä lähteä tähän kissa ja hiiri -leikkiin, koska vaikka kuinka monessa kohtaa toisin asian esiin, että olet erehtynyt tuomalla yksittäisiä jakeita sieltä täältä ja tekemällä niistä omia teesejä, se ei mihinkään johda, tuot aina kuitenkin uutta kehiin. Mihinkään mielenmuutokseen se ei omalla kohdallasi toimi, mutta odotat mielenmuutosta sellaiselta joka haluaa YKSIN JEESUKSEN SANOJA SEURATA JA HÄNEEN USKONSA JA TOIVONSA PERUSTAA.

Kaikille se ei tietenkään ilmeisesti merkitse mitään?, koska he voivat heittää jakeita sieltä täältä ja kun heille se osoitetaan, heitetään lisää jakeita kehiin... ihan vain sillä varjolla, ettei tarvitsisi uskoa Jeesuksen olevan Sana ja Elämän leipä kokonaisuutenaan.

Minulle tämä ei ole ainakaan mitään nuorallakävelyä, ehkä jollekin toiselle on, siihen en osaa sanoa, koska Jeesuksen sanat ovat kalliolle rakentunutta perustaa. Ainut mikä ratkaisee on se, että haluan pysyä totuudessa ja kertoa siitä muillekin. Koskaan kenenkään opetuslapsen tai opettajan tai jonkun muut sanat eivät saa mennä ohi Jeesuksen sanojen, sillä tavoin koettelen kaikki asiat raamatusta ja se ei miksikään muutu. Jos Paavali opettaisi raamatussa olevissa kirjeissä vastoin Jeesuksen sanoja, silloin en voisi sitä ottaa sieltä, niin yksinkertaista se on.


Lonelyriderlle:

Et usko samaan Jumalaan niinkuin valveutunut kristitty uskoo, niin et voi silloin nähdä asioita kuin ehkä korkeintaan muutamalla asialla. Tiesitkö, että valveutunut kristitty ei välttämättä tarvitse tuoda kuin oleellinen osa Jakeista esille ilman, että se olisi ristiriidassa muitten Raamatun jakeiden/sanan kanssa. Monesti tai oikeastaan useasti monella raamatun opetuksella on monta ulottuvuutta sekä opetusta vaikkakin asiayhteys ei aina ole sama sanan kanssa, sillä edellytyksellä että se ei kumoudu tai ole ristiriita tilanteessa.

Et tule koskaan ymmärtämään todellisesti Jumalaa millainen Hän on, jos Jumalasi lepää vain ja ainoastaan Evankeliumien varassa.

Jos et tee parannusta Jumalan edessä ja usko Jumalaan niinkuin Raamattu (kirja) opettaa niin, elämäsi suistuu loppujen lopuksi pois raiteiltaan.
Viimeksi muokannut Joel.A päivämäärä 30. Kesä 2014 15:03, muokattu yhteensä 1 kerran
Joel.A
 

Re: Voiko uskovasta tulla synnitön?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 30. Kesä 2014 15:04

lonelyrider kirjoitti:En minä sitä sillä, ettei voi ottaa lyhyempiä kokonaisuuksia, kuitenkin kaiken pitää olla kokonaisuutenaan asiasisällön kanssa yhtä, ja kaiken tulee ylipäätänsä pohjautua Sanaan eli Jeesuksen tuomaan opetukseen.

Mutta esim. paljon olen tälläkin palstalla nähnyt nyt sitä, että on otettu kirjeen alkuja, siis muutama rivi kirjeen alusta... jokainenhan varmasti ymmärtää, että itse asian pääpaino ei yleensä ole siinä kirjeen alussa.


Mutta jos asia, joka halutaan todistaa jakeilla on kirjeen alussa, niin silloinhan ne jakeet on pakko laittaa kirjeen alusta jos todisteet on siinä.

Esim:

Halutaan todistaa, että Paavali on saanut virkansa Herra Jeesukselta Kristukselta, tähän voidaan hyvällä omallatunnolla laittaa Jumalan ilmoituksesta kohta Galatalaiskirjeestä:

Galatalaiskirje 1

1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.
3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,


Näin on ihan asianmukaisesti laitettu kirjeen alusta jakeet , jotka todistavat asianpuolesta.

Se , että haluaako jättää pois Mestarin oppia ja olla uskomatta Mestari Jeesusen oppia, joka on toimitettu tässätapauksessa Paavalinkautta jää sitten lukijalle.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Voiko uskovasta tulla synnitön?

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 30. Kesä 2014 15:16

Mikko Murpatti kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:En minä sitä sillä, ettei voi ottaa lyhyempiä kokonaisuuksia, kuitenkin kaiken pitää olla kokonaisuutenaan asiasisällön kanssa yhtä, ja kaiken tulee ylipäätänsä pohjautua Sanaan eli Jeesuksen tuomaan opetukseen.

Mutta esim. paljon olen tälläkin palstalla nähnyt nyt sitä, että on otettu kirjeen alkuja, siis muutama rivi kirjeen alusta... jokainenhan varmasti ymmärtää, että itse asian pääpaino ei yleensä ole siinä kirjeen alussa.


Mutta jos asia, joka halutaan todistaa jakeilla on kirjeen alussa, niin silloinhan ne jakeet on pakko laittaa kirjeen alusta jos todisteet on siinä.

Esim:

Halutaan todistaa, että Paavali on saanut virkansa Herra Jeesukselta Kristukselta, tähän voidaan hyvällä omallatunnolla laittaa Jumalan ilmoituksesta kohta Galatalaiskirjeestä:

Galatalaiskirje 1

1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.
3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,


Näin on ihan asianmukaisesti laitettu kirjeen alusta jakeet , jotka todistavat asianpuolesta.

Se , että haluaako jättää pois Mestarin oppia ja olla uskomatta Mestari Jeesusen oppia, joka on toimitettu tässätapauksessa Paavalinkautta jää sitten lukijalle.


Otatko noiden ensimmäisten rivien tähden opetuksen vastaan, vai sisällön? Vaikka siis sisältö olisi jotain aivan täysin muuta, mitä Mestari Jeesus on sanonut, niin sinulle siis riittäisi tuo ensimmäinen rivi kokonaan ja söisit(ottaisit vastaan) opetuksen pelkästään sen perusteella?
lonelyrider
 

Re: Voiko uskovasta tulla synnitön?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 30. Kesä 2014 15:21

lonelyrider kirjoitti:
Mikko Murpatti kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:En minä sitä sillä, ettei voi ottaa lyhyempiä kokonaisuuksia, kuitenkin kaiken pitää olla kokonaisuutenaan asiasisällön kanssa yhtä, ja kaiken tulee ylipäätänsä pohjautua Sanaan eli Jeesuksen tuomaan opetukseen.

Mutta esim. paljon olen tälläkin palstalla nähnyt nyt sitä, että on otettu kirjeen alkuja, siis muutama rivi kirjeen alusta... jokainenhan varmasti ymmärtää, että itse asian pääpaino ei yleensä ole siinä kirjeen alussa.


Mutta jos asia, joka halutaan todistaa jakeilla on kirjeen alussa, niin silloinhan ne jakeet on pakko laittaa kirjeen alusta jos todisteet on siinä.

Esim:

Halutaan todistaa, että Paavali on saanut virkansa Herra Jeesukselta Kristukselta, tähän voidaan hyvällä omallatunnolla laittaa Jumalan ilmoituksesta kohta Galatalaiskirjeestä:

Galatalaiskirje 1

1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.
3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,


Näin on ihan asianmukaisesti laitettu kirjeen alusta jakeet , jotka todistavat asianpuolesta.

Se , että haluaako jättää pois Mestarin oppia ja olla uskomatta Mestari Jeesusen oppia, joka on toimitettu tässätapauksessa Paavalinkautta jää sitten lukijalle.


Otatko noiden ensimmäisten rivien tähden opetuksen vastaan, vai sisällön? Vaikka siis sisältö olisi jotain aivan täysin muuta, mitä Mestari Jeesus on sanonut, niin sinulle siis riittäisi tuo ensimmäinen rivi kokonaan ja söisit(ottaisit vastaan) opetuksen pelkästään sen perusteella?


Ensimmäisetkin rivit ovat tietysti kirjeen sisältöä. Sisältö alkaa otsikon jälkeen jakeesta 1.

Tottakai syön ja otan Herran Jeesuksen virkaan asettaman apostolin opetuksen vastaan, sillä tahdon seurata kaikkea Herra Jeesuksen opetusta, joka Raamatusta löytyy.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Oikeaoppinen Raamatunjakeiden lainaaminen

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 30. Kesä 2014 15:24

samalla tavalla syön Johanneksen evankeliumin kirjoittaneen Johanneksen opetuksen Ilmestyskirjasta. Se on toimitettu Johannekselle täysin samalla tavalla kuin Paavalillekkin , eli ilmestyksessä.

Johanneksen ilmestys 1

1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa, mitä pian tapahtuman pitää; ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle,
2 joka tässä todistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken sen, minkä hän on nähnyt.
3 Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä!


Tässä ilmestyskirjassa on Herra Jeesuksen hyvää opetusta, minulla on tämäkin masussa.

Pidätkö sinä tätä Johanneksen todistusta luotettavana, jonka hän on saanut Herra Jeesukselta ilmestyksessä?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Oikeaoppinen Raamatunjakeiden lainaaminen

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 30. Kesä 2014 15:29

Eli sinun ei tarvitse koetella opetusta Jeesuksen opetuksella, sinulle riittää, kun joku sanoo, että on viran saanut ja tämän jälkeen koettelu on turhaa, vai tekeekö vaikeaksi koettelun se, että pidät jo itsessään kirjaa niin pyhänä, ettet uskalla lähteä koettelemaan siinä olevia kirjeitä, ovatko ne yhtäpitäviä Jeesuksen sanojen kanssa?

Minun pitää mennä toisiin askareisiin nyt, mutta jatkan aiheesta ehkä myöhemmin, jos Herra suo.
lonelyrider
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 25 vierailijaa

cron